Постанова
від 20.07.2020 по справі 362/3645/20
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 362/3645/20

Провадження № 1-кс/362/943/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2020 року слідчий суддя Васильківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 ,

заучастю секретаря- ОСОБА_2 ,

прокурора - ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Василькові Київськоїобласті клопотання старшого слідчого СВ Васильківського ВП ГУНП в Київській області капітана поліції ОСОБА_6 ,погодженого із прокурором Васильківського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні, внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідувань за №12020110140001305 від 06.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України, про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади , -

ВСТАНОВИВ:

14.07.2020р.до Васильківськогоміськрайонного судуКиївської областізвернувся старший слідчий СВВасильківського ВПГУ НПв Київськійобласті капітан поліції ОСОБА_6 з клопотанням про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади головного спеціаліста сектору планування та контролю за будівництвом, реконструкцією та ремонтом будинків та споруд управління логістики Головного сервісного центру МВС, строком на два місяці.

Клопотання мотивовано наступним.

В ході досудового розслідування встановлено, що згідно розпорядження Васильківського міського голови від 20.09.2016 № 212-к «Про призначення та укладання контракту з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 » ОСОБА_5 призначено з 20 вересня 2016 року на посаду директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за контрактом, згідно пункту 10 частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та укладено з останнім контракт з 20 вересня 2016 року по 19 вересня 2017 року.

В подальшому, відповідно до розпорядження Васильківського міського голови від 20.09.2017 №192-к «Про призначення та укладання контракту з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 » ОСОБА_5 призначено з 20 вересня 2017 року на посаду директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за контрактом, згідно пункту 10 частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та укладено з останнім контракт з 20 вересня 2017 року по 19 вересня 2018 року.

Відповідно до наказу № 606-ос від 20.09.2016 року «Про прийняття на роботу» ОСОБА_5 приступив до виконання обов`язків директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» з 20 вересня 2016 року.

Згідно контракту з директором комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» від 20.09.2017, директор, серед іншого, зобов`язаний здійснювати оперативне управління підприємством, організовувати його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечувати виконання завдань підприємства, передбачених законодавством, Статутом підприємства та цим контрактом.

При цьому, згідно вищезазначеного контракту, директор має право:

- діяти від імені підприємства, представляти його інтереси у всіх вітчизняних та іноземних підприємствах, установах і організаціях;

- відкривати у банках розрахункові рахунки;

- укладати угоди на придбання і продаж товарів;

- укладати цивільно-правові (в т.ч. і авторські) договори з громадянами;

- затверджувати правила внутрішнього трудового розпорядку, положення про структурні підрозділи, посадові інструкції та інші внутрішні організаційно-розпорядчі документи підприємства;

- затверджувати організаційні структури підприємства;

- затверджувати положення про матеріальну стимулювання всіх працівників підприємства;

- заохочувати та накладати на працівників дисциплінарні стягнення відповідно до законодавства;

- приймати на роботу та звільняти працівників підприємства;

- у межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів і працівників підприємства.

Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України та примітки 1 ст. 364 КК України, є службовою особою.

Частиною 1 ст. 875 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Відповідно до ч. 4 ст. 882 Цивільного кодексу України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.

Згідно абзацу 2 пункту 18 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві), датою закінчення робіт (будівництва об`єкта) вважається дата їх прийняття замовником. Виконання робіт (будівництво об`єкта) може бути закінчено достроково тільки за згодою замовника.

Відповідно абзацу 4 пункту 29 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, замовник зобов`язаний прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи.

У відповідності пункту 31 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, підрядник зобов`язаний:

- виконати з використанням власних ресурсів, якщо інше не встановлено умовами договору підряду, та у встановлені строки роботи відповідно до проектної та кошторисної документації;

- одержати встановлені законом дозволи на виконання окремих видів робіт;

- погодити проектну документацію з уповноваженими державними органами або органами місцевого самоврядування, якщо це передбачено договором підряду;

- передати замовнику на затвердження в установленому порядку проектну документацію у визначеній договором підряду кількості примірників, якщо забезпечення проектною документацією покладено на підрядника;

- подати замовнику звіт про використання матеріальних ресурсів та повернути їх залишок у разі, коли забезпечення виконання робіт матеріальними ресурсами повністю або частково здійснюється замовником;

- відмовитися від прийняття матеріальних ресурсів, що надаються замовником, у разі виявлення їх невідповідності вимогам нормативних документів та проектній документації;

- своєчасно попередити замовника у разі виявлення невідповідності матеріальних ресурсів, забезпечення якими здійснює замовник, нормативним документам і проектній документації та відмовитися від їх прийняття;

- вживати заходів до збереження майна, переданого замовником;

- здійснювати експертну перевірку, випробовування робіт,матеріалів, конструкцій виробів, устаткування тощо, які використовуються для виконання робіт, та повідомляти про це замовника у визначені договором підряду строки;

- своєчасно попередити замовника про те, що додержання його вказівок стосовно способу виконання робіт загрожує їх якості або придатності, та про наявність інших обставин, які можуть викликати таку загрозу;

- забезпечити страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об`єкта будівництва, якщо це встановлено договором підряду;

- передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством та договором підряду, закінчені роботи (об`єкт будівництва);

- вжити заходів до недопущення передачі без згоди замовника проектної документації (примірників, копій) третім особам;

- забезпечити ведення та передачу замовнику в установленому порядку документів про виконання договору підряду;

- координувати діяльність субпідрядників на будівельному майданчику, якщо інше не передбачено договором підряду (субпідряду);

- своєчасно усувати недоліки робіт, допущені з його вини;

- відшкодувати відповідно до законодавства та договору підряду завдані замовнику збитки;

- інформувати в установленому порядку замовника про хід виконання зобов`язань за договором підряду, обставини, що перешкоджають його виконанню, а також про заходи, необхідні для їх усунення;

- виконувати належним чином інші зобов`язання, передбачені договором підряду, Цивільним (435-15) і Господарським (436-15) кодексами України, цими Загальними умовами та іншими актами законодавства.

Згідно пункту 91 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668, передача виконаних робіт (об`єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи.

Відповідно до п.п. 98, 99 Загальних умов укладання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (зі змінами), оплата за виконані роботи проводиться у порядку, визначеному договором підряду. Договором підряду може бути передбачено, що оплата виконаних робіт проводиться після прийняття замовником закінчених робіт (об`єкта будівництва) або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт. У договорі підряду сторони можуть передбачати надання замовником авансу з визначенням порядку його використання. Розрахунки за виконані роботи проводяться на підставі документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов`язаний оплатити виконані роботи. Порядок подання підрядником документів про обсяги і вартість виконаних робіт, проведення перевірки їх достовірності, підписання та оплати замовником визначається у договорі підряду.

Вимогами п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV передбачено, що відповідальність за недостовірність відображених даних в актах виконаних робіт несуть особи, які склали та підписали ці документи.

15.11.2017 у невстановлений у ході досудового розслідування час директор комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за адресою Київська область, м. Васильків, вул. Гоголя, 32, Київської області, уклав з директором товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_8 договір підряду № 0115/11 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1. цього Договору товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» код за ЄДРПОУ 36780675 (далі ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» або Виконавець) зобов`язується своїми силами і засобами в межах Договірної ціни цього договору, що наведена в п. 3.1. виконати капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області (далі також Об`єкт).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що Виконавець повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає державним будівельним нормам та проектно-кошторисній документації.

Згідно п.п. 3.1.-3.3. Договору визначено, що ціна цього договору становить 1362540, 82 грн., у тому числі ПДВ 227090, 14 грн., ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін шляхом укладання додатку до Договору. Вартість робіт визначається сторонами по факту їх надання та фіксується в актах здачі-приймання виконаних робіт.

Згідно п.3.1 додаткової угоди №1 від 21.12.2017 до договору підряду № 0115/11 від 15.11.2017 ціна цього договору становить 1231378, 58 грн., в тому числі ПДВ 20%-205229, 76 грн.

Відповідно до п. 4.1. Договору, розрахунки за виконані роботи проводяться Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» код за ЄДРПОУ 37627469 (далі КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», КП «ККП м. Василькова» або Замовник) шляхом оплати на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін.

Пунктами 4.2., 4.3., 4.4., 4.5. Договору передбачено, що акти виконаних робіт готує Виконавець і передає їх на підписання Замовнику. До актів виконаних робіт Виконавець надає виконавчу документацію, яка складена у відповідності до діючих нормативних документів. Замовник протягом 3 днів з дня отримання від Виконавця акту, повинен передати представнику Виконавця підписаний акт або мотивоване відмовлення від приймання робіт. У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання робіт внаслідок наявності недоопрацювань або дефектів в роботі, сторони складають двохсторонній акт з переліком доопрацювань та термінів їх виконання. Оплата за виконані Виконавцем роботи здійснюється в українській валюті (гривнях) шляхом перерахування грошових коштів Замовником на поточний рахунок Виконавця.

Після укладання даного договору підряду ОСОБА_5 , з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, усвідомлюючи, що здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт є обов`язковим, зловживаючи своїм службовим становищем, договір на надання послуг технічного нагляду з останнім не уклав. У зв`язку з цим послуги технічного нагляду за будівництвом під час виконання даних будівельних робіт не надавалися та контроль за будівництвом зі сторони замовника умисно не здійснювався.

В подальшому, процес здійснення будівельних робіт відбувався з відома директора ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_8 та директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 .

Після цього, ОСОБА_8 ,усвідомлюючи суспільнонебезпечний характерсвоїх дій,передбачаючи настанняу зв`язкуз цимсуспільно-небезпечнихнаслідків табажання настаннятаких наслідків,маючи умиселна підробленняофіційних документівдля подальшоїпередачі їх ОСОБА_5 ,достовірно знаючи,що роботиз капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області виконано не в повному обсязі та з порушенням вимог ДБН В.2.3-4-2015 та вимог ДСТУБ В.2.7.-119-2011, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці склав та підписав акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою № КБ-2В типова форма якого затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 №554 зі змінами «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», до якого внесено завідомо неправдиві відомості щодо фактичного виконання робіт.

Зокрема, ОСОБА_8 до акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року від 26.12.2017 внесені завідомо неправдиві відомості із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, а саме щодо обсягів виконання улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей та кількості використаної суміші дрібнозернистої, щільної, тип В-20, марки 1.

В свою чергу, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, шляхом зловживання своїм службовим становищем, що виразилося у незалученні ним технічного нагляду за будівництвом як служби замовника та усвідомлюючи при цьому, що договір на здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт з інженером технічного нагляду як з особою, котра повинна була здійснювати технічний нагляд за будівництвом, не укладався та те, що технічний нагляд під час даного будівництва фактично ніким не здійснювався, будучи ознайомленим з відомостями із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, внесеними до акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою КБ-2В від 26.12.2017, умисно з вказаною метою погодив та особисто підписав вказаний офіційний документ, завіривши його відтиском гербової печатки, тим самим надавши вказаному документу статусу офіційного.

Після підписання ОСОБА_5 вищевказаного документу, у відповідності до умов укладеного договору підряду № 0115/11 від 15.11.2017, разом з фінансово-бухгалтерською документацією подано вказані документи до Васильківського управління Державної казначейської служби України, яке маючи в наявності всі необхідні документи, 27.12.2017 здійснило перерахування бюджетних коштів в розмірі 1115645, 39 грн. на банківський рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ (ЄДРПОУ 36780675) № НОМЕР_1 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», з яких 392 078, 22 грн. незаконно отримано ОСОБА_9 внаслідок зловживання ОСОБА_5 своїм службовим становищем за оплату будівельних робіт та матеріалів, які фактично виконаними та використаними не були.

Відповідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 24/115 від 20.11.2019 загальна вартість не виконаних робіт по акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року згідно Договору №0115/11 від 15.11.2017 «Капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області» становить 392078, 22 грн..

Крім того, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» та будучи службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, діючи з прямим умислом, зловживаючи службовим становищем, вчинив розтрату бюджетних коштів на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 36780675), шляхом підписання акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2В від 26.12.2017 за грудень 2017 року на суму 1115645, 39 грн. із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів.

Так, 15.11.2017 у невстановлений в ході досудового розслідування час директор комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні комунального підприємства «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» за адресою м. Васильків, вул. Гоголя, 32, Київської області, уклав з директором товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_8 договір підряду № 0115/11 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1. цього Договору товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» код за ЄДРПОУ 36780675 (далі ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» або Виконавець) зобов`язується своїми силами і засобами в межах Договірної ціни цього договору, що наведена в п. 3.1. виконати капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області (далі також Об`єкт).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що Виконавець повинен виконати передбачені цим Договором роботи якість яких відповідає державним будівельним нормам та проектно-кошторисній документації.

Згідно п.п. 3.1.-3.3. Договору визначено, що ціна цього договору становить 1362540, 82 грн., у тому числі ПДВ 227090, 14 грн., ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін шляхом укладання додатку до Договору. Вартість робіт визначається сторонами по факту їх надання та фіксується в актах здачі-приймання виконаних робіт.

Згідно п.3.1 додаткової угоди №1 від 21.12.2017 до договору підряду №0115/11 від 15.11.2017 «ціна цього договору становить 1231378, 58 грн., в тому числі ПДВ 20%-205229, 76 грн.

Відповідно до п. 4.1. Договору, розрахунки за виконані роботи проводяться Комунальним підприємством «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» код за ЄДРПОУ 37627469 (далі КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», КП «ККП м. Василькова» або Замовник) шляхом оплати на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін.

Пунктами 4.2., 4.3., 4.4., 4.5. Договору передбачено, що акти виконаних робіт готує Виконавець і передає їх на підписання Замовнику. До актів виконаних робіт Виконавець надає виконавчу документацію, яка складена у відповідності до діючих нормативних документів. Замовник протягом 3 днів з дня отримання від Виконавця акту, повинен передати представнику Виконавця підписаний акт або мотивоване відмовлення від приймання робіт. У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання робіт внаслідок наявності недоопрацювань або дефектів в роботі, сторони складають двохсторонній акт з переліком доопрацювань та термінів їх виконання. Оплата за виконані Виконавцем роботи здійснюється в українській валюті (гривнях) шляхом перерахування грошових коштів Замовником на поточний рахунок Виконавця.

Після укладання даного договору підряду ОСОБА_5 , з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, усвідомлюючи, що здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт є обов`язковим, зловживаючи своїм службовим становищем, договір на надання послуг технічного нагляду з останнім не уклав. У зв`язку з цим послуги технічного нагляду за будівництвом під час виконання даних будівельних робіт не надавалися та контроль за будівництвом зі сторони замовника умисно не здійснювався.

В подальшому, процес здійснення будівельних робіт відбувався з відома директора ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_8 та директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова» ОСОБА_5 ..

Після цього, ОСОБА_8 ,маючи умиселна заволодіннячужим майному великихрозмірах шляхомпідроблення офіційнихдокументів,достовірно знаючи,що роботиз капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області виконано не в повному обсязі та з порушенням вимог ДБН В.2.3-4-2015 та вимог ДСТУ Б В.2.7.-119-2011, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці склав акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою № КБ-2В типова форма якого затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 №554 зі змінами «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві», куди вніс завідомо неправдиві відомості щодо фактичного виконання робіт.

В свою чергу, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», з метою розтрати бюджетних коштів, виділених на капітальний ремонт дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області, шляхом зловживання своїм службовим становищем, що виразилося у незалученні ним технічного нагляду за будівництвом як служби замовника та усвідомлюючи при цьому, що договір на здійснення технічного нагляду під час виконання будівельних робіт з інженером технічного нагляду як з особою, котра повинна була здійснювати технічний нагляд за будівництвом, не укладався та те, що технічний нагляд під час даного будівництва фактично ніким не здійснювався, будучи ознайомленим з неправдивими відомостями із завищеними обсягами фактично виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, внесеними до акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року за формою КБ-2В від 26.12.2017, умисно з вказаною метою погодив та особисто підписав вказаний офіційний документ, завіривши його відтиском гербової печатки, тим самим надавши вказаному документу статусу офіційного.

Після підписання ОСОБА_5 вищевказаного документу, у відповідності до умов укладеного договір підряду № 0115/11 від 15.11.2017, разом з фінансово-бухгалтерською документацією подано вказані документи до Васильківського управління Державної казначейської служби України, яке маючи в наявності всі необхідні документи, 27.12.2017 здійснило перерахування бюджетних коштів в сумі 1115645, 39 грн. на банківський рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ (ЄДРПОУ 36780675) № НОМЕР_1 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», з яких 392 078, 22 грн. незаконно отримано ОСОБА_9 внаслідок зловживання ОСОБА_5 своїм службовим становищем за оплату будівельних робіт та матеріалів, які фактично виконаними та використаними не були.

З моментуперерахування даноїсуми коштівдиректор ТОВ«УКРАЇНСЬКА ІНВЕСТИЦІЙНАЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» ОСОБА_8 ,отримав можливістьрозпорядження нимина власнийрозсуд,внаслідок чого Васильківській міській раді Київської області завдано збитків в сумі 392078, 22 грн., що на момент вчинення злочину у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є великими розмірами.

Відповідно висновку судової будівельно-технічної експертизи № 24/115 від 20.11.2019 загальна вартість не виконаних робіт по акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2017 року згідно Договору №0115/11 від 15.11.2017 «Капітального ремонту дороги по вул. Преображенська в м. Васильків Київської області», становить 392078, 22 грн..

Підозрюваним укримінальному провадженніє ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженець с.Застугна Васильківськогорайону Київськоїобласті,українець,громадянин України,що маєвищу освіту,розлучений,працююча напосаді головного спеціаліста сектору планування та контролю за будівництвом, реконструкцією та ремонтом будинків та споруд управління логістики Головного сервісного центру МВС, зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий.

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366 та ч. 4 ст. 191 КК України, є наступне:

-висновок експерта № 24/115 від 20.11.2019;

-висновок експерта № 17-3/885 від 26.05.2020;

-протокол допиту свідка ОСОБА_10 ;

-протокол допиту свідка ОСОБА_11 ;

-протокол допиту експерта ОСОБА_12 ;

-протокол допиту свідка ОСОБА_13 ;

-протокол допиту свідка ОСОБА_14 ;

-протокол допиту свідка ОСОБА_15 ;

-протокол допиту свідка ОСОБА_16 ;

-та інші матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

На даний час є підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_5 перебуваючи на посаді:

1. Незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження з метою уникнення кримінальної відповідальності та будучи представником влади, який наділений правом висувати вимоги тощо, матиме можливість впливу на вказаних вище осіб.

2. Протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно до ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Заслухавши прокурора, який підтримав клопотання та просив його задовольнити, підозрюваного та його захисника, які заперечували проти задоволення клопотання, вивчивши клопотання та долучені до нього документи, приходжу до наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що СВ Васильківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській областіздійснюєтьсядосудове розслідування, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020110140001305 від 06.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України

Підозрюваним у кримінальному провадженні є ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який в той час перебував на посаді директораКП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова».

Згідно вимог ч. 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу (ч. 2 ст. 154 КПК України).

Спеціальними умовами відсторонення від посади є: наявність в особи процесуального статусу підозрюваного, обвинуваченого; перебування його на посаді.

Як передбачено вимогами ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно п.15 листа ВССУ «Про деякі питання здійснення слідчим суддею суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження» відсторонення від посади як захід забезпечення кримінального провадження здійснюється з метою припинення злочину; припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного/обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно ст. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.

При вирішені питання щодо відсторонення від посади, слідчим суддею враховано, що підозрюваний ОСОБА_5 працює на посаді головного спеціаліста сектору планування та контролю за будівництвом, реконструкцією та ремонтом будинків та споруд управління логістики Головного сервісного центру МВС, а тому не перебуває у певних службових відносинах з КП «Комбінат комунальних підприємств м. Василькова», тобто прокурорм не доведено, що такий захід дійсно необхідний для припинення та запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження.

Слід зазначити, що відповідно до вимог ч.ч. 1, 3 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом. Слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.

За результатами розгляду клопотання, перевіривши надані в обґрунтування докази, слідчий суддя вважає, що прокурором не доведено такі потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного ОСОБА_5 як відсторонення від посади, та не доведено, що його перебування на даній посаді головного спеціаліста сектору планування та контролю за будівництвом, реконструкцією та ремонтом будинків та споруд управління логістики Головного сервісного центру МВС, під час досудового розслідування останній може негативно впливати на хід досудового слідства, оскільки інші учасники кримінального провадження не працюють разом з ним на одному підприємстві, а тому за встановлених в судовому засіданні обставин слідчий суддя, вважає за необхідне в задоволенні клопотання слід відмовити.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 154-157, 309, 372, 392, 393, 395 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання - відмовити.

На ухвалу слідчого судді безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення20.07.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу90469859
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —362/3645/20

Постанова від 20.07.2020

Кримінальне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Ковбель М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні