Рішення
від 20.07.2020 по справі 360/1145/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

20 липня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1145/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Новоайдарську районну раду Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі також - позивач) до Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області (далі також - відповідач), в якій просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою: 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А , до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач по справі - Дошкільний навчальний заклад Сонечко Новоайдарського району Луганської області зареєстрована за адресою: 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А .

У період з 18.12.2019 по 19.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19, протокольного рішення засідання Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 та наказу Головного управління № 405-НО від 13.12.2019 Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в редакції наказу Головного управління № 409-НО від 17.12.2019 Про внесення змін до наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 13.12.2019 № 405-НО , на підставі посвідчення на проведення перевірки № 147 від 17.12.2019, здійснено позапланову перевірку відповідача, зареєстрованого за адресою: 93500, Луганська обл., Новоайдарський р., смт Новоайдар, квартал Миру, буд.14 А, з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

За результатами перевірки складено Акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт перевірки) № 44 від 19.12.2019.

Актом перевірки виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403- VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ) та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпек.

Подальша експлуатація будівель та приміщень Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області, розташованих за адресою: 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А , з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. їх невиконання та не усунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою суду від 27.03.2020 після усунення недоліків позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 15.04.2020; залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Новоайдарську районну раду Луганської області.

13.04.2020 від відповідача надійшли заперечення на позовну заяву, де він зазначив, що недоліки в більшій частині усунені, для забезпечення зовнішнім протипожежним водопостачанням потрібно додаткове фінансування (а.с. 59-60).

На підставі вищезазначеного, просив суд відмовити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Підготовче засідання 15.04.2020 відкладено на 25.05.2020 з огляду на клопотання представників сторін.

Ухвалою суду від 25.05.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 10.06.2020 провадження у справі зупинено до 20.07.2020

Представник позивача у судовому засіданні не з`явився, просив розглядати справу без його участі.

Відповідач правом на участь в судовому засіданні не скористався, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, просив розглядати справу без його участі.

19.05.2020 від третьої особи надійшла заява про розгляд справи без участі її повноважного представника (а.с. 71).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що Дошкільний навчальний заклад Сонечко Новоайдарського району Луганської області зареєстрований як юридична особа ЄДРПОУ 35785494, 09.02.2015, № запису 1371150002000327 , підписантом та керівником є Воронкына Людмила Григорівна (арк.спр. 21, 85 зв., 86).

Відповідно до Статуту Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області, затвердженого рішенням Новоайдарської районної ради від 03.02.2015 № 30/25, Дошкільний навчальний заклад Сонечко Новоайдарського району Луганської області створений рішенням сесії Новоайдарської районної ради від 03 лютого 2015 року № 30/25, знаходиться у спільній власності територіальних громад селищ та міста Новоайдарського району Луганської області. Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровлення дітей, створення для їх фізичного, розумового і духовного розвитку (арк.спр. 86 зв.-87).

На підставі наказу ГУ ДСНС України в Луганській області від 13.12.2019 № 405-НО"Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)" з урахуванням наказу від 17.12.2019 № 409-НО (арк.спр. 6, 7) та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 17.12.2019 № 147 (арк.спр. 9) посадовими особами Сватівського міськрайонного відділу ГУ ДСНС у Луганській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) Дошкільному навчальному закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області за адресою: 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А , за наслідками якої складено акт від 19.12.2019 № 44 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (арк.спр. 10-17).

Вищезазначеним актом перевірки виявлено наступні порушення:

1) розділ IV, глава 1, пункт 1.21 Правила пожежної безпеки в Україні, які затверджено Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 №1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ) - не виконаний захист дошкільного навчального закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б 8.2.5-38:2008 Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

2) розділ V, глава 1, пункт 1.2 ППБУ - будівля дошкільного навчального закладу не обладнано автоматичними системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН 8.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту;

3) розділ VI, пункт 1 ППБ для навчальних закладів та установ системи освіти України Затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974 - будівля дошкільного навчального закладу та територія не забезпечені зовнішнім протипожежним водопостачанням;

4) розділ IV глава 1, пункт 1.24. ППБУ - допущено влаштування незаповненого отвору в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитову;

5) розділ III, глава 2, пункт. 2.1. ППБУ - в підвальному приміщенні дошкільного навчального закладу приміщення не очищені від горючого сміття;

6) розділ IV, глава 1, пункт 1.6. ППБУ - в приміщеннях дошкільного навчального закладу не виконане з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

7) розділ II пункт 5 ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу не оновлений план (схема) евакуації людей на випадок пожежі;

8) розділ IV, глава 1 пункт 1.17. ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу електророзетки та вимикачі, встановлені на горючій основі (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

9) розділ III глава 2 пункт 2.7. ППБУ - завідувачем не створений наказ про призначення відповідальної особи за утримання вогнезахисного покриву (просочення) щодо підтримання його у відповідному технічному стані;

10) розділ III глава 2 пункт 2.8. ППБУ - не здійснена перевірка стану вогнезахисного покриву (просочення) горищного покриття (крокви, лати), 3 складанням акту перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення), яке проводиться комісією не менше одного разу на рік;

11) розділ IV, глава 1, пункт 1.8. ППБУ - в приміщенні газової топічної дошкільного навчального закладу допускається експлуатація проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила властивості, ізоляцією;

12) розділ и пункт 4 ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу не розроблені та не затверджені керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

13) розділ II пункт 8 ППБУ - приміщення дошкільного навчального закладу не в повному обсязі забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, 'їх кількість, а також місця їх встановлення повинні пожежа відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, 1DT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности

14) розділ II пункт 10 ППБУ - для працівників охорони (сторожів) дошкільного навчального закладу не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі. Працівники охорони повинні мати список посадових осіб об`єкта із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів

15) розділ III, глава 2, пункт 2.28. ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу килими, килимові доріжки й інше покриття підлоги, в коридорах, на сходових клітках не прикріплені до підлоги та не є небезпечними щодо токсичності продуктів горіння, не мають помірну димоутворювальну здатність та не відповідають групам поширення полум`я РП1, РП2;

16) розділ V, глава З, пункт 3.6. ППБУ; розділ VI пункти 5,6 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників Затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України 15.01.2018 № 25, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 р. за № 225,31677 - приміщення дошкільного навчального закладу не доукомплектовані необхідною кількістю первинних засобів пожежогасіння;

17) розділ V, глава З, пункт 3.10. ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу вогнегасники не навішені на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;

18) розділ III, глава і, пункт 1.10 ППБУ - на території дошкільного навчального закладу відсутнє освітлення зовнішніх пожежних драбин;

19) розділ ІІІ, глава 2, пункт 2.15 ППБУ - стаціонарні зовнішні пожежні сходи дошкільного навчального закладу не пофарбовані;

20) пункт 1-2 наказ МНС № 98 від 23.02.2006 Про затвердження Методики ідентифікації потенційно-небезпечних об`єктів - не проведено ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки газової топічної дошкільного навчального закладу;

21) п. 8 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - не проведено навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;

22) п. 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - працівники об`єкту не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту.

Акт підписано завідуючою Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області - Воронкіною Л .Г . , зауважень до перевірки не має, зауваження відсутні (арк.спр. 17 зв.).

Станом на дату розгляду справи 21.07.2020 заходи державного нагляду (контролю) з метою перевірки усунення порушень, вищезазначених в Акті № 44 від 19.12.2019, були частково усунути.

Відповідно до Акту № 37 від 16 липня 2020 року складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області (арк.спр. 104-110), виявлені наступні порушення:

1) розділ VI, пункт 1 ППБ для навчальних закладів та установ системи освіти України, який затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 15.08.2016 № 974 - будівля дошкільного навчального закладу та територія не забезпечені зовнішнім протипожежним водопостачанням;

2) розділ III, глава 2, пункт 2.28. ППБУ - в приміщенні дошкільного навчального закладу килими, килимові доріжки й інше покриття підлоги, в коридорах, на сходових клітках не прикріплені до підлоги та не є небезпечними щодо токсичності продуктів горіння, не мають помірну димоутворювальну здатність та не відповідають групам поширення полум`я РП1, РП2;

3) пункт 1-2 наказ МНС № 98 від 23.02.2006 Про затвердження Методики ідентифікації потенційно-небезпечних об`єктів - не проведено ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки газової топічної дошкільного навчального закладу;

4) п. 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - працівники об`єкту не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Приписами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Аналізуючи наведені доводи відповідача суд звертає увагу, що відповідач лише частково усунув виявлені в ході перевірки порушення, які зафіксовано в акті позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенонї та пожежної безпеки № 44 від 19.12.2019.

На даний час залишаються не усунутими встановлені позивачем порушення вимог протипожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому окремі з таких порушень відповідачем не усунуто з часу проведення перевірки позивачем, саме для повного усунення виявлених порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту відповідачем необхідно усунути порушення які встановлені в акті № 44 від 19.12.2019 та в акті № 37 від 16 липня 2020 року.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.

Відповідачем не надано жодного доказу, який би вказував та підтверджував повного усунення порушень, що виявлені позивачем під час позапланової перевірки.

Разом з тим, суд звертає увагу, що абзацом 1 частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.

Отже, належним доказом усунення суб`єктом господарювання порушень, виявлених під час перевірки та які слугували підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, є відповідний акт перевірки, в якому буде вказано про повне усунення обставин (порушень), що слугували підставою для вжиття заходів реагування.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Зважаючи на те, що відповідачем не усунуті порушення вимог пожежної безпеки в будівлі школи, де перебуватимуть діти, суд вважає недопустимою експлуатацію таких будівель до повного усунення виявлених перевіркою порушень.

Таким чином, оскільки на час розгляду справи доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, а ті порушення, які залишались, продовжували створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Такий правовий висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 26.06.2018 у справі № 803/209/16.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки ГУ ДСНС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ 38617137, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Новікова, б. 1-Б) до Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області (код ЄДРПОУ 35785494, 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А ) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Новоайдарської районної ради Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу Сонечко Новоайдарського району Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою: 93500, Луганська область, смт Новоайдар, кв. Миру, буд. 14 А , до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Актах перевірки № 44 від 19 грудня 2019 року та в акті № 37 від 16 липня 2020 року

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2020
Оприлюднено21.07.2020
Номер документу90490885
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1145/20

Постанова від 30.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 20.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні