ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
21 липня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1819/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю СХІД-ЕНЕРГО-А про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 05 травня 2020 року надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі-позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю СХІД-ЕНЕРГО-А (далі - відповідач, ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А ), в якому позивач просить стягнути з відповідача кошти за податковим боргом по податку на додану вартість у загальній сумі 2734662,09 грн, з яких: основного платежу у розмірі 1160047,02 грн, штрафних санкцій у розмірі 291101,50 грн та пені у розмірі 1283513,57 грн, на користь державного бюджету з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, та з рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку з 07 серпня 2007 року за № 4031.
ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2015 року, за результатами якої складено акт від 02 листопада 2015 року № 176/15-34100712. Дані камеральної перевірки свідчать про завищення ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А суми податкового кредиту по ПДВ за серпень 2015 року у розмірі 1721803 грн, в т.ч. за рахунок порушення абзацу 5 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України у сумі 45693 грн, за рахунок порушення пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України у сумі 1676110,00 грн. За результатами перевірки контролюючим органом зменшено від`ємне значення на суму 557397,00 грн та донараховано податку у сумі 1164406,00 грн, та у відповідності до вимог пункту 54.3 статті 54, пункту 123.1 статті 123, пунктів 198.1 та 198.6 статті 198 Податкового кодексу України винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 17 листопада 2015 року № 00023331500, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 291101,50 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано посадовою особою ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А 26 листопада 2015 року.
ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А звернулося до суду за оскарженням податкового повідомлення-рішення від 17 листопада 2015 року № 0002331500. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року у справі № 812/256/16, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2016 року, позовні вимоги ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми Р від 17 листопада 2015 року № 00023331500.
Постановою Верховного Суду від 22 листопада 2019 року касаційну скаргу податкового органу задоволено, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2016 року у справі № 812/256/16 скасовано, ухвалено нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А відмовлено.
З огляду на це, в інтегрованій картці відповідача з податку на додану вартість виникла заборгованість на загальну суму 2734662,09 грн, з яких: основне зобов`язання - 1160047,02 грн, штрафні санкції - 291101,50 грн та пеня - 1283513,57 грн, яка нарахована за період з 30 вересня 2015 року по 01 грудня 2019 року.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань та з метою погашення податкового боргу контролюючим органом, відповідно до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України пред`явлено ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А податкову вимогу форми Ю від 14 січня 2020 року № 204-52, яку направлено рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків. Податкову вимогу отримано платником 16 січня 2020 року. Станом на даний час вищезазначена податкова вимога не погашена, податковий борг відповідача не сплачений та продовжує збільшуватись.
На підставі зазначеного просив суд, стягнути з відповідача кошти за податковим боргом у загальній сумі 2734662,09 грн.
Ухвалою від 12 травня 2020 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків (арк. спр. 24).
Ухвалою від 09 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі; визначено, що справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 31-32).
Відповідач правом подати відзив на позовну заяву не скористався.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21 липня 2020 року № 1006924837 ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А , код за ЄДРПОУ 34100712, місцезнаходження: 93412, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Курчатова, будинок 4, зареєстровано як юридичну особу, з 07 серпня 2007 року перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління ГУ ДПС у Луганській області (арк. спр. 39-41).
ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2015 року, за результатами якої складено акт від 02 листопада 2015 року № 176/15-34100712 (арк. спр. 13-16).
Згідно з висновком акта від 02 листопада 2015 року № 176/15-34100712 дані камеральної перевірки свідчать про завищення ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А суми податкового кредиту по ПДВ за серпень 2015 року у розмірі 1721803 грн, в т.ч. за рахунок порушення абзацу 5 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України у сумі 45693 грн, за рахунок порушення пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України у сумі 1676110,00 грн.
Згідно з підпунктом 54.3 статті 54 та абзацу 2 пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, на підставі акта від 02 листопада 2015 року № 176/15-34100712 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 17 листопада 2015 року № 0002331500, яким ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість на загальну суму 1455507,50 грн, у тому числі: за основним платежем - 1164406 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 291101,50 грн (арк. спр. 18).
Податкове повідомлення-рішення отримано посадовою особою ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А 26 листопада 2015 року, що підтверджено підписом уповноваженої особи на корінці вказаного податкового повідомлення-рішення (арк. спр. 18).
ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А звернулося до суду за оскарженням податкового повідомлення-рішення від 17 листопада 2015 року № 0002331500. Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року у справі № 812/256/16, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2016 року, позовні вимоги ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми Р від 17 листопада 2015 року № 00023331500. Постановою Верховного Суду від 22 листопада 2019 року касаційну скаргу податкового органу задоволено, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 вересня 2016 року у справі № 812/256/16 скасовано, ухвалено нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А відмовлено (арк. спр. 19-20).
За даними інтегрованої картки ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А з податку на додану вартість та розрахунку боргу залишок непогашеного грошового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням від 17 листопада 2015 року № 0002331500 складає 1451148,52 грн, у тому числі: за основним платежем - 11600047,02 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 291101,50 грн (арк. спр. 10, 11).
Також за даними інтегрованої картки ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А з податку на додану вартість та розрахунку пені за період з 30 вересня 2015 року по 01 грудня 2019 року за відповідачем облікована пеня в сумі 1283513,57 грн (арк. спр. 10, 12).
ГУ ДПС у Луганській області пред`явлено ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А податкову вимогу форми Ю від 14 січня 2020 року № 204-52, яку направлено рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків та отримано останнім 16 січня 2020 року (арк. спр. 8).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках (підпункт 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
З вищеописаних доказів судом встановлено, що за інтегрованої картки ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А з податку на додану вартість та станом на 17 квітня 2020 обліковується податковий борг з податку на додану вартість у загальній сумі 1451148,52 грн, який виник за відповідачем через несплату у встановлений статтею 57 Податкового кодексу України строк узгоджених податкових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом податковим повідомленням-рішенням від 17 листопада 2015 року № 0002331500, прийнятим за результатами проведеної камеральної перевірки, яку оформлено актом від 02 листопада 2015 року № 176/15-34100712. Також за відповідачем станом на 17 квітня 2020 року облікована пеня в сумі 1283513,57 грн, нарахована за період з 30 вересня 2015 року по 01 грудня 2019 року.
За даними інтегрованої картки ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А з податку на додану вартість, сформованої станом на 23 червня 2020 року, сума податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням від 17 листопада 2015 року № 0002331500 складає 1451148,52 грн, по пені - 1283513,57 грн (арк. спр. 38).
Тобто, на час розгляду та вирішення даної справи податковий борг по податку на додану вартість відповідачем не погашений.
Пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.
Пунктами 95-1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Оскільки ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А вручено податкову вимогу, яка є чинною, суд дійшов висновку, що позивач дотримав визначених статтею 95 Податкового кодексу України вимог та має всі підстави для вжиття заходів щодо погашення податкового боргу ТОВ СХІД-ЕНЕРГО-А шляхом стягнення коштів.
Враховуючи, що відповідачем на час розгляду даної адміністративної справи податковий борг не сплачений, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).
З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72, код за ЄДРПОУ 43143746) до Товариства з обмеженою відповідальністю СХІД-ЕНЕРГО-А (місцезнаходження: 93412, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Курчатова, будинок 4, код за ЄДРПОУ 34100712) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СХІД-ЕНЕРГО-А кошти за податковим боргом з податку на додану вартість у загальній сумі 2734662,09 грн (два мільйони сімсот тридцять чотири тисячі шістсот шістдесят дві гривні 09 коп.), з яких: основного платежу у розмірі 1160047,02 грн (один мільйон сто шістдесят тисяч сорок сім гривень 02 коп.), штрафних санкцій у розмірі 291101,50 грн (двісті дев`яносто одна тисяча сто одна гривня 50 коп.), пені у розмірі 1283513,57 грн (один мільйон двісті вісімдесят три тисячі п`ятсот тринадцять гривень 57 коп.) з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю СХІД-ЕНЕРГО-А у банках, обслуговуючих платника податків, та рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на користь Державного бюджету України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2020 |
Оприлюднено | 22.07.2020 |
Номер документу | 90490916 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні