ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
справа №380/3631/20
21 липня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Керівника Червоноградської місцевої прокуратури до Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі Виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.
в с т а н о в и в:
Керівник Червоноградської місцевої прокуратури (місцезнаходження: 80300, Львівська область, м.Жовква, вул.Св. Трійці, 10, код ЄДРПОУ 02910031) звернувся до суду з позовом до Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі Виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області (місцезнаходження: Львівська область, Жовківський район, с.Глинськ, вул. Л.Українки, 2а, код ЄДРПОУ 22355353), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області щодо невиконання вимог чинного законодавства України з виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини національного та місцевого значення, що знаходиться на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, зокрема:
Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 року №528);
Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183);
Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508) та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, а саме:
Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
Дзвіниця церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 року №528);
Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 № 183);
Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
-зобов`язати Глинську сільську раду Жовківського району Львівської області в особі виконавчого комітету Глинської сільської ради виконати вимоги чинного законодавства України з виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини національного та місцевого значення, що знаходиться на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, зокрема:
Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., .пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 року №528);
Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183);
Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508) та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, а саме:
Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
Дзвіниця церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 № 485);
Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 №528);
Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183);
Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508).
Позовні вимоги мотивує тим, що на Глинську сільську раду Жовківського району Львівської області покладається обов`язок виготовлення облікової документації на кожен із об`єктів культурної спадщини місцевого та національного значення, що знаходяться на території села с.Глинськ Жовківського району, Львівської області та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. За даними Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації встановлено, що на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області розташовані 8 пам`яток культурної спадщини місцевого та національного значення. Позивач стверджує, що у відповідь на витребувану інформацію щодо наявності облікової документації по кожній із пам`яток культурної спадщини, відповідач зазначив, що ним не вживалося жодних заходів щодо внесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. Позивач вважає, що зазначене свідчить про бездіяльність відповідача щодо виготовлення облікової документації на кожен із об`єктів культурної спадщини, що знаходяться на території Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області та подання пропозицій про занесення об`єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. З огляду на те, що бездіяльність відповідача порушує інтереси держави, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Ухвалою суду від 18.05.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.
Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав, про розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін був повідомлений належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією за адресою відповідно до приписів ч.8 ст.126 КАС України. Ухвалу суду від 18.05.2020 відповідач отримав 26.05.2020. Заяв про наявність поважних причин щодо ненадання відзиву чи неможливість його надання відповідач суду не представив.
Суд встановив таке.
Червоноградською місцевою прокуратурою Львівської області вивчено питання занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України об`єктів культурної спадщини, що розташовані на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області.
За даними Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації встановлено, що на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, знаходиться 8 пам`яток культурної спадщини, зокрема:
- Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
- Дзвіниця церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 № 485);
- Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 №528);
- Городище давньоруського міста Щекотина-пам`ятка археології національного значення (Постанова КМУ №1761 від 27.12.2001);
- Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183);
- Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508);
- Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
- Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508).
Втім, згідно даних Державного реєстру нерухомих пам`яток України інформація щодо наявності на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області пам`яток культурної спадщини відсутня.
11.12.2019 заступником керівника Червоноградської місцевої прокуратури скеровано на Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області вимогу № 05-38/4098вих19 про надання інформації та документів в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру .
1 2.12.2019 у відповідь на вказаний запит Глинська сільська рада Жовківського району Львівської області, листом за №02-21/356 надала інформацію, в якій повідомила про наступне:
1) Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст.(мурована), пам`ятка архітектури місцевого значення (виписка з Державного реєстру, релігійна організація УПЦКП) парафії Успіння Пресвятої Богородиці в с.Глинськ Жовківського району Львівської області від 25.05.2017; статут релігійної організації Релігійна громада Української церкви Київського патріархату Успіння Пресвятої Богородиці у с.Глинськ Жовківського району Львівської області , затверджено розпорядженням голови Львівської ОДА 15.05.2017;
2) Дзвіниця церкви Успіння Пресвятої Богородиці - документації відсутня;
3) щодо інших пам`яток документація також відсутня.
У зв`язку із бездіяльністю відповідача щодо виготовлення облікової документації на кожен із об`єктів культурної спадщини місцевого та національного значення, що знаходяться на території Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, позивач звернувся з даним позовом до суду.
При вирішенні спору, суд виходить з такого.
Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст.131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Право на звернення прокурора або його заступника до адміністративного суду в інтересах держави передбачено ст.24 Закону України Про прокуратуру та ст.53 КАС України.
Частиною 3 ст.23 Закону України Про прокуратуру передбачено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно з ч.3 ст.53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами..
Відповідно до ч.5 ст.53 КАС України (в редакції, що діє на даний час) у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Враховуючи зазначене, звернення прокурора з даним позовом зумовлено відсутністю органу, уповноваженого на звернення до суду з відповідним позовом до органу місцевого самоврядування, та необхідністю врегулювання відносин у сфері охорони культурної спадщини.
Правові, організаційні, соціальні та економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини регулює Закон України Про охорону культурної спадщини від 08.06.2000 №1805-III (далі-Закон №1805-III).
За визначеннями, наведеними у ст.1 Закону №1805-III:
- об`єкт культурної спадщини визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність;
- пам`ятка культурної спадщини (далі - пам`ятка) - об`єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, або об`єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом, до вирішення питання про включення (невключення) об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України;
- охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об`єктів культурної спадщини.
Згідно із ст. 3 Закону №1805-III державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України та спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини. До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини (далі - органи охорони культурної спадщини) належать, зокрема, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.
Так, відповідно до ч.2 ст.5 Закону №1805-III до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, належить, зокрема: 1) контроль за виконанням цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини; 2) реалізація державної політики з питань охорони культурної спадщини; 3) ведення Державного реєстру нерухомих пам`яток України, здійснення координації та контролю за паспортизацією нерухомих об`єктів культурної спадщини; 5) подання Кабінету Міністрів України пропозицій про занесення об`єктів культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та про внесення змін до нього щодо пам`яток національного значення; 6) занесення об`єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та внесення змін до нього щодо пам`яток місцевого значення.
Водночас ч.2 ст. 6 Закону №1805-III встановлено, що до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідно до їх компетенції у сфері охорони культурної спадщини належить: 1) забезпечення виконання цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на відповідній території; 2) подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України; 3) забезпечення юридичним і фізичним особам доступу до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам`яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам`яток та в історичних ареалах населених місць.
Порядок визначення категорій пам`яток для занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1760 (в редакції постанови КМУ від 14.09.2016 №626) (далі - Порядок).
Зокрема, п. 1 вказаного Порядку передбачено, що об`єкти культурної спадщини заносяться до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (далі - Реєстр) за рішенням Кабінету Міністрів України (щодо об`єктів національного значення) та Мінкультури (щодо об`єктів місцевого значення).
На кожний об`єкт культурної спадщини, що пропонується відповідним органом охорони культурної спадщини для занесення до Реєстру, складається облікова документація, яка підлягає постійному зберіганню в такому органі.
Занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру без облікової документації не допускається (пункт 2 Порядку).
Пунктом 3 розділу Х Прикінцеві положення Закону №1805-III передбачено, що об`єкти, включені до списків (переліків) пам`яток історії та культури відповідно до Закону Української РСР Про охорону і використання пам`яток історії та культури , визнаються пам`ятками відповідно до цього Закону.
Згідно з п.3 Порядку облікова документація на об`єкти культурної спадщини, які відповідно до пункту 3 розділу Х Прикінцеві положення Закону №1805-III визнаються пам`ятками, включає облікову картку або паспорт, коротку історичну довідку, акт технічного стану та матеріали фотофіксації сучасного стану.
Облікова документація на щойно виявлені об`єкти культурної спадщини включає облікову картку, коротку історичну довідку, акт технічного стану та матеріали фотофіксації сучасного стану. Пропозиції щодо включення щойно виявлених об`єктів культурної спадщини до Реєстру подаються не пізніше ніж протягом трьох років з дня їх включення до переліку об`єктів культурної спадщини.
Облікова документація, що передбачає виконання роботи з метою виявлення, дослідження, фіксації об`єкта культурної спадщини, визначення його антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності, складається спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, до яких належать орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні держадміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад (пункт 4 Порядку).
Порядок обліку об`єктів культурної спадщини затверджено наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 №158, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.04.2013 за №528/23060.
Зокрема, облік об`єктів культурної спадщини включає: виявлення, обстеження, дослідження, фотофіксацію об`єктів культурної спадщини, підготовку графічних матеріалів (у разі необхідності) та визначення предмета охорони культурної спадщини, складання переліків об`єктів культурної спадщини та облікової документації на ці об`єкти, підготовку подання Міністерству культури України та Кабінету Міністрів України для занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (пункт 1.3. Порядку).
На виявлені об`єкти культурної спадщини складається облікова картка об`єкта культурної спадщини, коротка історична довідка, акт технічного стану об`єкта (пам`ятки) культурної спадщини за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (пункт 2.3. Порядку).
Облікова картка об`єкта культурної спадщини, коротка історична довідка, акт технічного стану об`єкта (пам`ятки) культурної спадщини подаються за місцезнаходженням таких об`єктів на розгляд науково-методичної ради з питань охорони культурної спадщини органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, консультативних рад органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та наукової (вченої) ради установи, організації, діяльність якої пов`язана з охороною культурної спадщини, які оцінюють відповідність кожного об`єкта критеріям, зазначеним у пунктах 10 і 11 Порядку визначення категорій пам`яток для занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1760 (пункт 3.1. Порядку).
Отже, занесенню об`єкта культурної спадщини місцевого та національного значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України передує певна робота спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини, до яких належить Виконавчий комітет Глинської сільської ради, та до повноважень якого віднесено виготовлення облікової документації на розміщені на території села об`єкти культурної спадщини місцевого та національного значення, що знаходяться на території Глинської сільської ради та подання пропозицій Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Такими об`єктами на адміністративній території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, є:
-Церква Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
-Дзвіниця церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485);
-Пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 року №528);
- Городище давньоруського міста Щекотина-пам`ятка археології національного значення (Постанова КМУ №1761 від 27.12.2001);
-Грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 № 183);
-Поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
-Поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508);
-Поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508).
За результатами оцінки консультативної ради органу культурної спадщини обласної держадміністрації у 15-денний строк надається висновок щодо доцільності занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру, який надсилається Мінкультури у день його підписання. Результати розгляду висновку та облікової документації експертна комісія Мінкультури оформляє протоколом, що є підставою для занесення об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України об`єктів культурної спадщини.
Форму облікової картки та паспорта об`єкта культурної спадщини затверджено наказом Міністерства культури і мистецтв України та Державного комітету України з будівництва та архітектури від 13.05.2004 № 295/104, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.06.2004 за № 693/9292.
Пунктом 4.4. Порядку передбачено, що документи на об`єкт культурної спадщини складаються у чотирьох примірниках, один з яких зберігається в Мінкультури України, другий - в органі виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органах охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, третій - у районних державних адміністраціях або у виконавчому органі сільської, селищної, міської ради, четвертий - у розробника документів.
Судом установлено, що відповідачем на об`єкти культурної спадщини, що знаходяться на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, зокрема: церкву Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485); пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 року №528); грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183); поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення ( Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508); поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508); поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508), Глинська сільська рада не виготовила облікову документацію на кожен із об`єктів культурної спадщини місцевого значення та не подала пропозиції про занесення об`єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була вчинити відповідно до покладених на неї чинним законодавством України обов`язків.
Таким чином, невиконання відповідачем обов`язку по виготовленню належним чином оформленої облікової документації на зазначені об`єкти культурної спадщини та відповідно неподання пропозиції органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України свідчить про бездіяльність відповідача, яку необхідно визнати протиправною.
Також суд зазначає, що об`єкти культурної спадщини є надбанням українського народу загалом та територіальної сільської ради зокрема, оскільки несуть собою велику цінність для розвитку історичної, етнічної, культурної самобутності держави і саме на органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до Закону №1805-III покладено обов`язок щодо їх охорони та забезпечення їх належного догляду та збереження.
Відповідно до ч.2 ст.245 КАС України, яка визначає повноваження суду при вирішенні справи, суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, а тому суд зобов`язує Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі Виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області виконати вимоги Закону України Про охорону культурної спадщини щодо виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини, а саме: церкву Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485); дзвіницю церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 № 485); пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 №528); грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183); поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508); поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508); поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508), що знаходиться в селі Глинськ Жовківського району Львівської області та подати до Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації пропозиції про занесення таких до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтований, а тому підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
адміністративний позов Керівника Червоноградської місцевої прокуратури (місцезнаходження: 80300, Львівська область, м.Жовква, вул.Св. Трійці, 10, код ЄДРПОУ 02910031) до Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі Виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області (місцезнаходження: Львівська область, Жовківський район, с.Глинськ, вул. Л.Українки, 2а, код ЄДРПОУ 22355353)про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області в особі виконавчого комітету Глинської сільської ради Жовківського району Львівської області щодо невиконання вимог чинного законодавства України з виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини національного та місцевого значення, що знаходиться на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, зокрема: церкви Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485); дзвіниці церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 № 485); пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 №528); грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183); поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508); поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508); поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508) та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Зобов`язати Глинську сільську раду Жовківського району Львівської області в особі виконавчого комітету Глинської сільської ради виконати вимоги чинного законодавства України з виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини національного та місцевого значення, що знаходиться на території с.Глинськ Жовківського району, Львівської області, зокрема: церкви Успіння Пресвятої Богородиці, XIX ст., пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/1 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 року № 485); дзвіниці церкви Успіння Пресвятої Богородиці - пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 476/2 (Рішення виконкому Львівської обласної ради від 30.06.1969 № 485); пам`ятний знак на честь скасування панщини- пам`ятка історії місцевого значення, охоронний № 1547 (Розпорядження голови Львівської обласної ради від 19.07.1995 №528); грунтовий могильник давньоруського часу- пам`ятка археології місцевого значення( Рішення виконкому Львівської обласної ради від 05.05.1972 №183); поселення одношарове давньоруського часу, на південно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 №508); поселення одношарове пізнього палеоліту, на південно-західній околиці села- пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508); поселення одношарове давньоруського часу на північно-західній околиці села - пам`ятка археології місцевого значення (Розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.06.2000 № 508) та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд із урахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2020 |
Оприлюднено | 22.07.2020 |
Номер документу | 90491001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні