ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/1932/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2020 року зал судових засідань №12
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Тронка О.В.,
за участю представників сторін:
позивача Кирик Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СІМЕНЕРГО до Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафу та припису, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю СІМЕНЕРГО (місцезнаходження: вул.Центральна, 1, с.Монастирець, Жидачівський район, Львівська область, 81792; код ЄДРПОУ: 39119293) звернувся з позовною заявою до Державної архітектурно-будівельної інспекції України Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області (місцезнаходження: вул.Ген.Чупринки, 71, м.Львів, 79057), в якій просить:
-скасувати винесену 26.02.2020 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області постанову № 2 пл/14/1013-6/922-20 про накладення штрафу на ТзОВ СІМЕНЕРГО за правопорушення передбаченому ч.1 ст.2 Закону України «Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності» ;
-скасувати винесений 12.02.2020 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області припис про усунення ТзОВ СІМЕНЕРГО порушень вимог законодавства.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що 26.02.2020 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області було винесено постанову про притягнення ТзОВ СІМЕНЕРГО до відповідальності та накладення штрафу у розмірі 189 180,00 грн. Вказана постанова винесена на підставі протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та акту перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. Вважає вказану постанову незаконною та такою, що підлягає скасуванню. Вказує на те, що в п.4.3. ДБН А.2.2-3:2014 зазначається, що основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови, завдання на проектування (додаток Б), інші вихідні дані, які надаються замовником, наведені в додатку А. Разом з тим, в постанові з посилання про надання належно завірених копій документів, а саме: Технічні умови №01/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до мереж водопостачання та водовідведення, видані ТзОВ Торговий Дім Галпін згідно договору про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення №130/18 від 02.01.2018 укладеного між Міським комунальним підприємством Жидачівводоканал та ТзОВ Інтер-пак Україна . Технічні умови №02/18 від 23.05.2018 р. на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького,74 а, м.Жидачів, Львівська область до електричних мереж, видані ТзОВ Торговий Дім Галпін згідно договору №145-1200/18від 05.04.2018 р. про спільне використання електричних мереж , укладеного між ПрАТ Львівобленерго та ТОВ Інтер-пак Україна . Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області було також складено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, яким було зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю СІМЕНЕРГО протягом місяця усунути порушення, за яке притягнуто до відповідальності спірною постановою. Позивач вважає, що спірний припис є взаємно пов`язаним документом зі спірною постановою і підстави для скасування постанови є також і підставами для скасування спірного припису. У зв`язку з наведеним, просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою судді від 11.03.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 18.05.2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що 26.02.2020 на підставі поданих документів і матеріалів, акту від 12.02.2020 №20/20-пл та протоколу від 12.02.2020 №20/20-пл та заслухавши осіб, які брали участь у розгляді адміністративної справи, ТзОВ СІМЕНЕРГО було визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено постанову №2пл/14/1013-6/922-20, якою накладено штраф у сумі 189 180,00 грн. Зазначає, що посадові особи Департаменту ДАБІ у Львівській області діяли у відповідності до вимог законодавства України, а позивачем не спростовано виявлених порушень, просить відмовити у задоволенні позову.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви, просила позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без їхньої участі.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
На підставі наказів Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015 №976 та від 27.11.2019 №1332 згідно направлення №20/20-пл від 30.01.2020 головним інспектором будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено планову перевірку на об`єкті Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область .
За результатами перевірки встановлено наступне.
Замовником будівництва, ТзОВ Торговий Дім Галпін (вул. Друкарська,2, м.Жидачів, Львівська область) подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) на об`єкт будівництва Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького. 74а , м.Жидачів, Жидачівський район, Львівська область , внесене в реєстрі за №ЛВ 061183061900 від 28.08.2018. Вид будівництва - нове будівництво.
Згідно витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності іншого речового права від 10.07.2019 ін.№173366141, орендодавцем земельної ділянки кад.№ 4621510100:01:075:0040 є Жидачівська міська рада, а орендарем є ТзОВ Торговий дім Галпін . Підстава виникнення іншого речового права - договір оренди землі, серія та номер: б/н від 29.12.2008.
Проектувальником вищевказаного об`єкта будівництва, згідно договору №9/11/17-1 від 09.10.2017 є ТзОВ СІМЕНЕРГО . Згідно даного договору ТзОВ СІМЕНЕРГО зобов`язується виконати проектну документацію в два етапи: ЕП (ескізний проект) та РП (робочий проект).
Проектно - кошторисна документація була передана замовнику згідно акту прийому передачі проектно - кошторисної документації від 14.06.2018 та затверджена замовником наказом №30 від 26.06.2018.
Під час проведення перевірки замовником було надано договори:
-про постачання електроенергії №44690 від 01.08.2018 ПрАТ Львівобленерго та Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер-пак Україна ;
-про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення №130/18 від 02.01.2018, укладений між Міським комунальним підприємством Жидачівводоканал та Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер-пак Україна .
Договорів, укладених між ТзОВ Інтер-пак Україна та ТзОВ Торговий дім Галпін не було надано.
Технічних умов, виданих ТзОВ Торговий дім Галпін надано не було, то проектною організацією ТзОВ СІМЕНЕРГО передано замовнику ТзОВ Торговий дім Галпін вказану проектну документацію на Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область , розроблену з порушеннями, а саме без технічних умов на приєднання даного об`єкта будівництва до мереж водопостачання, водовідведення та електромереж.
Згідно копії завдання на проектування Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область від 24.05.2018, що було надане в ході проведення даної перевірки, підставами для проектування були:
-Містобудівні умови і обмеження, затверджені наказом начальника відділу містобудування та архітектури Жидачівської РДА 22.05.2018 №6;
-Кадастровий номер №4621510100:01:075:0040;
-Договір на виконання проектних робіт №24/05/1 8 від 24.05.2018;
-Договір оренди на земельну ділянку від 29.12.2008;
-Витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-4605978252017 від 15.11.2017;
-Геоогічні вишукування.
За результатами розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а , м.Жидачів, Жидачівський район, Львівська область Філією ДП Укрдержекспертиза у Львівській області (ЄДРПОУ-35917794) видано Експертний звіт від 25.06.2018 №14-1307-18. Головний експерт проекту - Адаменко О.Г.
ТзОВ СІМЕНЕРГО листом №21-02/20 від 21.02.2020 (вх.№1013/20/3-116 від 24.02.2020 надано належним чином завірені копії документів, згідно яких:
-Технічні умови №01/18 від 23.05.2018р на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до мереж водопостачання та водовідведення, видані ТзОВ Торговий Дім Галпін згідно договору про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення №130/18 від 02.01.2018, укладеного між Міським комунальним підприємством Жидачівводоканал та Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер-пак Україна ;
-Технічні умови №02/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до електричних мереж, видані ТзОВ Торговий Дім Галпін згідно договору №145-1200/18 від 05.04.2018 Про спільне використання електричних мереж , укладеного між ПрАТ Львівобленерго та ТОВ ІНТЕР-ПАК Україна ;
-В завданні на проектування Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область від 24.05.2018 підставами для проектування вказано:
-Містобудівні умови і обмеження, затверджені наказом начальника відділу містобудування та архітектури Жидачівської РДА 22.05.2018 №6;
-Технічні умови №01/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до мереж водопостачання та водовідведення;
-Технічні умови №02/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до електричних мереж;
-Кадастровий номер №4621510100:01:075:0040;
-Договір на виконання проектних робіт;
-Договір оренди на земельну ділянку від 29.12.2008;
-Витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-4605978252017 від 15.11.2017;
-геологічні вишукування.
За результатами перевірки складено:
-Акт щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 12.02.2020 №20/20-пл;
-Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.02.2020 №20/20-пл;
-Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 12.02.2020 №20/20-пл.
Вказаним приписом вимагалося з дня його отримання усунути протягом місяця виявлені при перевірці об`єкту Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів. Львівська область , порушення п.4.3 ДБН А 2.2-3: 2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .
26.02.2020 ТзОВ СІМЕНЕРГО було визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено постанову №2пл/14/1013-6/922-20, якою накладено штраф у сумі 189 180,00 грн.
Вважаючи припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №20/20-пл та постанову про накладення штрафу за правопорушення, у сфері містобудівної діяльності №2пл/14/1013-6/922-20 протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом про їх скасування.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 10 Закону України Про архітектурну діяльність для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Частиною 3 статті 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.
Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Пунктом 9-1 Розділу V Прикінцеві положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності на період до утворення (визначення) місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування органів державного архітектурно-будівельного контролю повноваження, визначені цим Законом, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно з п.п. 1, 3, 7 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №294 від 09.07.2014 Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема, здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.
Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок №553), який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Згідно з п.п. 5, 6, 9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Відповідно до п. 16, 17 Порядку №553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис). У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.
Згідно з п.п. 19, 20 Порядку №553 припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль. Припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.
Протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Як встановлено судом оскаржуваною постановою №2пл/14/1013-6/922-20 від 26.02.2020 позивача притягнуто до відповідальності на підставі ч. 1 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою передбачено, що суб`єкти містобудування, які здійснюють проектування об`єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва: проектна організація - у розмірі дев`яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб; експертна організація - у розмірі вісімнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Відповідно до ст.9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Частиною 5 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
У ст.1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
Згідно з ст. 1 Закону України Про архітектурну діяльність проект - документація для будівництва об`єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об`єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил.
Абзацом 2 частиною 1 статті 26 Закону України Про архітектурну діяльність визначено, що проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам державних стандартів, норм і правил.
Відповідно до ч.1 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Згідно з ч.1 ст.30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.
Відповідно до ч.1 ст.31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №45 від 16.05.2011, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.06.2011 за №651/19389, затверджено Порядок розроблення проектної документації на будівництво об`єктів (надалі - Порядок №45).
За визначеннями, наведеними у пункту 1 Порядку №45, проектувальник - юридична особа, яка має у своєму складі відповідних виконавців, що згідно із законодавством одержали кваліфікаційний сертифікат, який підтверджує спроможність виконання робіт щодо об`єктів відповідного класу наслідків (відповідальності), або фізична особа, яка згідно з законодавством має такий кваліфікаційний сертифікат; генеральний проектувальник - проектувальник, який за згодою замовника залучає до виконання робіт третіх осіб (субпроектувальників); проектні роботи - роботи, пов`язані зі створенням проектної документації для об`єктів будівництва.
Відповідно до п.п.3, 4 Порядку №45 для забезпечення проектування об`єкта будівництва замовник повинен надати генпроектувальнику (проектувальнику) вихідні дані на проектування.
Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.
Згідно з підпунктами 4.1 та 4.2 пункту 4 Порядку №45 завдання на проектування об`єктів будівництва складається з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво і затверджується замовником за погодженням із генпроектувальником (проектувальником).
Відповідно до п. 4.2. Порядку завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень (вимоги нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в завданні окремим пунктом). У завданні на проектування можуть встановлюватися вимоги щодо обґрунтування використання імпортних матеріалів, виробів конструкцій та устаткування (з порівнянням технічних та цінових характеристик відповідних вітчизняних матеріально-технічних ресурсів).
В примітці до Додатку А ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво зазначено, що перелік вихідних даних, які надаються замовником, визначається при підписанні договору на виконання відповідних стадій проектування. В примітці додатку 2 Додатку Б ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначено, що склад завдання на проектування може змінюватися відповідно до особливостей об`єктів, що проектуються і умов будівництва.
Згідно з п. 3.5. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво завдання на проектування - це обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва, які складаються з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.
У п. 4.З., 4.4. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначено, що складовими вихідних даних є: - містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки: - технічні умови; - завдання на проектування (додаток Б); - інші вихідні дані (додаток А). Технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва (ТУ) повинні передбачати виключно ті роботи і в тих обсягах, які необхідні для здійснення інженерного забезпечення об`єкта будівництва, що проектується.
Додаток Е (довідковий) ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначає необхідність зазначення в проекті, зокрема, але не виключно, таких відомостей як:
14. Доступність об`єкта будівництва для маломобільних груп населення (крім об`єктів виробничого призначення).
Е.З Технологічна частина.
Судом встановлено, що позивачем до перевірки було надано такі документи: копію Технічних умов №01/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до мереж водопостачання та водовідведення, видані ТзОВ Торговий Дім Галпін згідно договору про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення №130/18 від 02.01.2018, укладеного між Міським комунальним підприємством Жидачівводоканал та Товариством з обмеженою відповідальністю Інтер-пак Україна ; копію Технічних умов №02/18 від 23.05.2018 на приєднання Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область до електричних мереж; копію Договору №130/18 Про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення від 02.01.2018 між МКП Жидачівводоканал та ТзОВ Інтер-Пак Україна ; копію Договору №145-1200/18 Про спільне використання технологічних електричних мереж від 05.04.2018 між ПрАТ Львівобленерго та ТзОВ Інтер-Пак Україна ; копію Завдання на проектування об`єкта Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область від 24.05.2018.
При цьому, суд звертає увагу на те, що між ТзОВ Торговий Дім Галпін (замовник проектної документації) та ТзОВ Інтер-Пак Україна укладено договір оренди нежитлового приміщення №0112 від 03.01.2018. Згідно договору оренди орендодавець передає, а орендар приймає в оренду нежитлове приміщення, яке розташоване за адресою: м.Жидачів, вул.Д.Галицького, 74а, для здійснення діяльності, передбаченої статутом.
Таким чином, позивачем було розроблено проектну документацію на об`єкт будівництва Будівництво виробничо-складських приміщень: вул.Д.Галицького, 74а, м.Жидачів, Львівська область за наявності технічних умов на приєднання даного об`єкта будівництва до мереж водопостачання, водовідведення та електромереж.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідачем не спростовано наведених в позовній заяві та підтверджених в ході судового розгляду доводів позивача та не надано суду доказів того, що позивачем порушено вимоги містобудівної діяльності, за яке на нього накладено штраф.
Враховуючи встановлені обставини справи, а також правове регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що постанова №2пл/14/1013-6/922-20 від 26.02.2020 про накладення на ТзОВ СІМЕНЕРГО штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є такою, що не відповідає критеріям, визначеним у ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема прийнята не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
З цих же підстав суд вважає протиправним також і направлений ТзОВ СІМЕНЕРГО припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №20/20-пл від 12.02.2020.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача слід стягнути понесені судові витрати, сплачені при поданні позовної заяви до суду.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати винесену Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України постанову №2 пл/14/1013-6/922-20 від 26.02.2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Визнати протиправним та скасувати винесений Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України припис №20/20-пл про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 12.02.2020.
Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (місцезнаходження: бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133; код ЄДРПОУ 37471912) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СІМЕНЕРГО» (місцезнаходження: вул.Центральна, 1, с.Монастирець, Жидачівський район, Львівська область, 81792; код ЄДРПОУ: 39119293) судовий збір в сумі 2 837 (дві тисячі вісімсот тридцять сім) грн 70 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено 21 липня 2020 року.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2020 |
Оприлюднено | 22.07.2020 |
Номер документу | 90491098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні