Справа № 420/4988/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАСУ) справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Лемакс Лайн про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Лемакс Лайн , в якому позивач просить:
стягнути з ТОВ Лемакс Лайн (ЄДРПОУ 39729894), а саме з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих товариство, суму заборгованості:
- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт,послуг) на суму 39 642,6 грн. на бюджетний рахунок №098999980313010029000015007, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 38016923, КБК 14010100, отримувач коштів УК у м. Одесі/Малиновський район/ 14010100.
- по податку на прибуток приватних підприємств на суму - 20 711,47 грн. на бюджетний рахунок №658999980333109318000015007, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 38016923, КБК 11021000, отримувач коштів УК у м.Одесі/Малиновський район/11021000.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним .
ТОВ Лемакс Лайн , код ЄДРПОУ 39729894, зареєстровано як юридичну особу 03.04.2015 року.
Станом на 21.04.2020 року відповідно до облікових карток, що ведуться органами ДПС, відповідно до довідки-розрахунку до бюджету, розрахунку податкового боргу та інтегрованої картки платника, ТОВ Лемакс Лайн має податкову заборгованість перед бюджетом по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 60354,07 грн.
Заборгованість відповідача виникла на підставі податкових повідомлень-рішень.
Податкові повідомлення-рішення та акти перевірок на підставі яких вони прийняті були направлені на адресу відповідача, відповідно до ст. 42 Податкового кодексу України.
Податковий борг відповідно п.п. 14.1.175 п.14.1. ст. 14 Податкового кодексу України є сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України, разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. п. 20.1.34, п. 20.1. ст. 20 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, що і було зроблено Головним управлінням ДПС в Одеській області, оскільки відповідач порушив встановлені норми щодо оподаткування.
Процесуальні дії.
Ухвалою суду від 15.06.2020 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в порядку ст 262 КАС України.
Відповідно ст.162 КАС України відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.
17.06.2020 року ухвалу про відкриття провадження по справі опубліковано на офіційному сайті Одеського окружного адміністративного суду (розділ Оголошення ) на порталі https://adm.od.court.gov.ua/sud1570/
15.06.2020 року секретарем судового зсідання Захарчуком О.В. здійснені телефонні дзвінки від 16.06.2020, 17.06.2020 та 07.07.2020 року за номером телефону вказаним відповідачем у податковій декларації. Сповістити відповідача не вдалося. Телефон не активний.
Станом на 20.07.2020 року ТОВ Лемакс Лайн відзив на адміністративний позов або додаткові письмові докази суду не надані.
У відповідності до частини 4 статті 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Товариство з обмеженою відповідальністю Лемакс Лайн (ТОВ Лемакс Лайн - далі), знаходиться за адресою:65085, Одеська область, м. Одеса, вул. Дальницька, буд.50/3, офіс 206, державну реєстрацію юридичної особи здійснено 03.04.2015 року за номером 15561020000054949, код ЄДРПОУ 39729894, здійснює наступні види діяльності (за КВЕД): 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах відповідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.04.2020 року.
23.01.2019 року ТОВ Лемакс Лайн подано податкову декларацію з ПДВ (звітна) за грудень 2018 року (№9308577054).
20.02.2019 року ТОВ Лемакс Лайн подано податкову декларацію з ПДВ (звітна) за січень 2019 року (№9026611030).
19.03.2019 ТОВ Лемакс Лайн подано податкову декларацію з ПДВ (звітна) за лютий 2019 року (№9050052452).
18.04.2019 року ТОВ Лемакс Лайн подано податкову декларацію з ПДВ (звітна) за березень 2019 року (№9077453270).
26.02.2019 року ТОВ Лемакс Лайн подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства (звітний період 2018 року).
У поданих податкових деклараціях зазначена податкова адреса платника податків: 65111, Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вул. Моторна, буд.4.
09.01.2019 року посадовими особами Північного управління у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №93 Про результати перевірки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894 .
Акт направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-85 6508502842299. Податкове повідомлення-рішення отримано представником ТОВ Лемакс Лайн 24.01.2019 року, про що здійснена відповідна відмітка.
11.01.2019 року Північним управлінням у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0095055106 форми Н яким до ТОВ Лемакс Лайн застосовано штраф в розмірі 30% у сумі 711,10 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 2370,33 грн.
Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-85 6508502824363.
12.11.2019 року ГУ ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0149865104 форми Н яким до ТОВ Лемакс Лайн застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 311,82 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 3118,17 грн.; штраф в розмірі 40% у сумі 2746,54 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 6866,34 грн. Загальна сума штрафу 3058,36 грн.
Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-44 6504410405261. На адресу податкового органу надійшло поштове повернення відправлення за трек-номером Одеса-44 6504410405261 з Довідкою Укрпошти (ф.20) з відміткою За закінченням встановленого строку зберігання .
24.09.2019 року ГУ ДПС в Одеській області складено Акт №115/15-32-51-04 Про результати перевірки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894 , яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних №№94,95 від 30.09.2018 року, №№20,19,21 від 31.03.2019 року, №12 від 31.01.2019 року.
Акт направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-44 6504410063158. На адресу податкового органу надійшло поштове повернення відправлення за трек-номером Одеса-44 6504410063158 з Довідкою Укрпошти (ф.20) з відміткою За закінченням встановленого строку зберігання .
01.03.2019 року ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0027765106 форми ПС , яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів.
Податкове повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-85 6508502867313. Податкове повідомлення-рішення отримано представником ТОВ Лемакс Лайн 12.03.2019 року, про що здійснена відповідна відмітка.
28.01.2019 року Північним управлінням у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №408 Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894, за грудень 2018 , яким встановлено несвоєчасне подання податкової звітності податку на додану вартість за грудень 2018 року.
Акт направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-85 6508502850666. Податкове повідомлення-рішення отримано представником ТОВ Лемакс Лайн 14.02.2019 року, про що здійснена відповідна відмітка.
09.01.2019 року посадовими особами Північного управління у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №92 Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894 за листопад 2018 року .
17.01.2019 року Північним управлінням у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0002565106 форми ПС , яким до ТОВ Лемакс Лайн застосовано штраф у сумі 1020,00 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів/робіт.
19.02.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області складено Акт №853 Про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток (про несвоєчасну сплату грошового зобов`язання) ТОВ Лемакс Лайн , код 3972994 .
19.02.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області складено Акт №861 Про результати перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість ТОВ Лемакс Лайн , код 3972994 .
Акти направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-85 6508602855404. Податкове повідомлення-рішення отримано представником ТОВ Лемакс Лайн 25.02.2019 року, про що здійснена відповідна відмітка.
14.03.2019 року Північним управлінням у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області винесено податкові повідомлення-рішення:
№0031195106 форми Ш , яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 2108,34 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів.
№0031175106 форми Ш , яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 7696,86 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів.
№0031205106 форми Ш , яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 1116,80 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств.
Податкові повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-44 6504409538142. На адресу податкового органу надійшло поштове повернення відправлення за трек-номером Одеса-44 6504409538142 з Довідкою Укрпошти (ф.20) 13.07.2019 року з відміткою фірма переїхала .
10.04.2019 року посадовими особами Північного управління у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №1737 Про результати перевірки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894 .
10.04.2019 року посадовими особами Північного управління у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №1738 Про результати камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894, за грудень 2018 року .
10.04.2019 року посадовими особами Північного управління у м. Одеса ГУ ДФС в Одеській області складено Акт №1739 Про результати перевірки своєчасності сплати ПДВ ТОВ Лемакс Лайн , код 39729894 .
Акти направлено на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за трек-номером Одеса-44 6504409396453. На адресу податкового органу надійшло поштове повернення відправлення за трек-номером Одеса-44 6504409396453 з Довідкою Укрпошти (ф.20) 11.07.2019 року з відміткою адресат переїхав .
31.07.2019 року ГУ ДФС в Одеській області винесені податкові повідомлення-рішення:
№0097205106 форми ПС , яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів.
№0097195106 форми Ш яким до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 2320,20 грн. за платежем ПДВ із вироблених в Україні товарів.
№0097185106 форми Н яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 1393,57 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 13935,75 грн.; штраф в розмірі 20% у сумі 698,07 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 3490,33 грн.
Відповідно до Довідки-розрахунку заборгованості до бюджету ТОВ Лемакс Лайн , загальна заборгованість підприємства станом на 21.04.2020 року становить 60364,07 грн. з них: 18584,31 грн. - податкові зобов`язання, 21046,5 грн. - штрафна санкція (податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів); 19594,67 грн. - податкові зобов`язання; 1116,8 грн. - штрафна санкція (податок на прибуток приватних підприємств).
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Стаття 19 Конституції України в першому реченні закріплює автономію особистості в її різноманітній життєдіяльності, а у другому реченні містить її королларій, передбачаючи, що держава не може виходити за межі повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі .
Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ).
Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.
З матеріалів позову вбачається, що юридичний спір виник в результаті несплати ТОВ Лемакс Лайн податкових зобов`язань та як результат формування Головним управління ДПС в Одеській області податкового боргу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Державна фіскальна служба до часу утворення центральних органів виконавчої влади, зазначених у цьому пункті, має повний доступ до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Зокрема, Головне управління ДФС в Одеській області приєднано до Головного управління ДПС в Одеській області.
Основним законодавчим актом, який урегульовує відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України.
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.14.1.137 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Контролюючий орган має право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджету та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу.
Згідно п.15.1. ст.15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Пунктами 36.1, 36.2 ст.36 ПК України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п. 38.1 ст. 38 ПК України).
Відповідно до п.54.1. ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (п. 54.5 ст. 54 ПК України).
Згідно п.57.1. ст.57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 ПК України, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Судом встановлено, що на підставі Актів перевірок Головним управлінням ДФС (ДПС) в Одеській області винесені податкові повідомлення-рішення щодо застосування до ТОВ Лемакс Лайн штрафних санкцій за встановлені порушення вимог податкового законодавства: несвоєчасність реєстрації податкових накладних, несвоєчасність подання податкової звітності з ПДВ, з податку на прибуток приватних підприємств.
Податкові повідомлення-рішення направлені на податкову адресу ТОВ Лемакс Лайн , яка визначена самостійно платником податку у поданих податкових деклараціях.
Відповідно п.45.2 ст. 45 ПК України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Податкові повідомлення-рішення від 14.03.2019 року №0031195106, №0031175106, №0031205106 та Акти перевірки від 10.04.2019 року направлені на податкову адресу відповідача: 65085, м. Одеса, вул. Моторна, 4, проте, повернулись на адресу податкового органу з відміткою фірма переїхала .
Пунктом 42.3. ст. 42 ПК України встановлено, якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
У податкового органу відсутня інформація щодо зміни податкової адреси ТОВ Лемакс Лайн .
Станом на 20.07.2020 року судове оскарження винесених податкових повідомлень-рішень відповідачем не здійснено.
Положенням пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень, у відповідності до положень пункту 41.2 статті 41 ПК України.
Згідно з п. 95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Джерела погашення податкового боргу платника податку визначені нормами ст.87 ПК України. Крім того, в силу приписів п.87.9 ст.87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст.95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Підпунктом 20.1.34. п.20.1 ст.20 ПК України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Відповідно до абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, враховуючи, що відповідачем відзиву на позов та доказів погашення боргу по податку на додану вартість в сумі 39 642,6 грн., по податку на прибуток приватних підприємств на суму - 20 711,47 грн. суду не надано, позов Головного управління ДПС в Одеській області є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 5 ст. 242 КАС України).
Правова позиція висловлена у Постанові Верховного Суду від 13.02.2018 року у справі №826/18379/14 (провадження №К/9901/8600/18) щодо стягнення податкової заборгованості:
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення податкової заборгованості в судовому порядку: встановлення факту її сплати в добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту; перевірка вжиття контролюючим органом заходів щодо стягнення податкового боргу на підставі та в черговості, встановлених Податковим кодексом України, тощо .
Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії ).
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 12, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Лемакс Лайн про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути з ТОВ Лемакс Лайн (ЄДРПОУ 39729894), а саме, з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих товариство, суму заборгованості:
- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 39 642,6 грн. на бюджетний рахунок №098999980313010029000015007, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 38016923, КБК 14010100, отримувач коштів УК у м. Одесі/Малиновський район/ 14010100.
- по податку на прибуток приватних підприємств на суму - 20 711,47 грн. на бюджетний рахунок №658999980333109318000015007, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 38016923, КБК 11021000, отримувач коштів УК у м. Одесі/Малиновський район/11021000.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головне управління ДПС в Одеській області код ЄДРПОУ 43142370 адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, тел./факс (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua.
Товариство з обмеженою відповідальністю Лемакс Лайн , код ЄДРПОУ 39729894, адреса: 65085, Одеська область, м. Одеса, вул. Дальницька. буд. 50/3, офіс 206, телефон: (067) 214 54 55.
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2020 |
Оприлюднено | 21.07.2020 |
Номер документу | 90491292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні