ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20.07.2020 Справа № 920/610/20 м. Суми
Господарський суд Сумської області у складі судді Жерьобкіної Є.А.,
за участю секретаря судового засідання Гребенюк С.В.,
Розглянувши в порядку загального позовного провадження справу № 920/610/20
за позовом Виконуючого обов`язків керівника Сумської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі:
1) Головного управління Держгеокадастру у Сумській області (вул. Герасима Кондратьєва, 25, м. Суми, 40000);
2) Відділу освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області (вул. Соборна, 45, смт Хотінь, Сумський район, Сумська область),
до відповідача Селянського (фермерського) господарства «Мисенко Олексія Тихоновича» (вул. Шосейна, буд. 128, с. Писарівка, Сумський район, Сумська область, 42320),
про визнання недійсним договору про спільний обробіток землі № 07/02 від 06.02.2020,
за участю представників сторін:
Прокурор - Мурашко Т.А. (посвідчення № 045532 від 18.01.2017);
Від позивачів - не з`явилися;
Від відповідача - не з`явився;
16.06.2020 до Господарського суду Сумської області звернувся з позовом прокурор в інтересах держави в особі позивачів, в якому просить визнати недійсним договір про спільний обробіток землі № 07/02 від 06.02.2020, укладений між Відділом освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області та Селянським (фермерським) господарством «Мисенко Олексія Тихоновича» щодо використання земельної ділянки площею 5,0 га (кадастровий номер 5924756200:08:002:0081), що розташована на території Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 19.06.2020 відкрито провадження у справі № 920/610/20; призначене підготовче засідання на 20.07.2020, 11:00; відповідачу наданий п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву; прокурору та позивачам наданий семиденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив. Встановлені судом строки продовжені на строк дії карантину.
02.07.2020 другий позивач подав клопотання (вх. №5570 від 02.07.2020), в якому проти позову не заперечує та дає згоду на розгляд питання та винесення рішення на розсуд суду.
08.07.2020 відповідач подав лист (вх. №5770 від 08.07.2020), в якому визнає позовні вимоги, просить вирішити питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 130 ГПК України, розглянути справу без участі представника відповідача.
17.07.2020 перший відповідач подав пояснення по справі (вх. №6149 від 17.07.2020), в якому просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідно до ст. 185 Господарського процесуального кодексу України, за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Згідно зі ст. 53 Господарського процесуального кодексу України, у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.
Прокурором дотримано вимоги Закону України Про прокуратуру , Господарського процесуального кодексу України при зверненні з позовом до суду.
Прокурор в обґрунтування позовних вимог зазначає, що оспорюваний договір є удаваним правочином і приховує під собою факт передачі земельної ділянки в оренду, укладений всупереч положенням Земельного кодексу України, Закону України Про оренду землі , що регулюють порядок передачі земельної ділянки в оренду. Порушення інтересів держави полягає у порушенні вимог чинного земельного законодавства під час передачі в оренду майна - земельної ділянки закладу освіти, стосовно якого законодавчо встановлена заборона на відчуження та використання не за освітнім призначенням, у недотриманні законодавчо встановленого порядку передачі земельної ділянки в користування. Звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у встановленні законності при вирішенні суспільно значимого питання законності використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення, недопущення незаконного використання майна закладу освіти всупереч освітнім цілям та порядку, визначеному законом. Відповідно до п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, ГУ Держгеокадастру здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони усіх категорій та форм власності, у тому числі щодо дотримання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, у тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок. Відповідно до п.п. 3.3.3., 3.3.11 Положення про відділ освіти Хотінської селищної ради ОТТ, затвердженого рішенням другої сесії восьмого скликання Хотінської селищної ради від 06.01.2017, Відділ забезпечує виконання конституційних вимог щодо обов`язковості здобуття дітьми і підлітками повної загальної середньої освіти, визначає потребу в навчальних закладах усіх типів та подає пропозиції до виконавчого комітету селищної ради щодо удосконалення їх мережі відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних кадрів. З приводу виявлених порушень прокурор звертався до позивачів з листами від 01.06.2020. Відповідно до листа ГУ Держгеокадастру у Сумській області від 05.06.2020 за № 10-18-0.6-3214/2-20, Управління не має правових підстав для самостійного звернення з позовом до господарського суду про визнання недійсним договору про спільний обробіток землі від 06.02.2020. Згідно з листом Відділу освіти Хотінської селищної ради від 03.06.2020 за № 01-22/475, останній не вбачає за необхідне звертатись до господарського суду з позовною заявою про визнання договору недійсним. У зв`язку з зазначеним, позовна заява заявлена в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області та Відділу освіти Хотінської селищної ради.
З матеріалів справи вбачається, що 06.02.2020 між другим позивачем та відповідачем укладено договір про спільний обробіток землі за умовами якого сторони зобов`язуються сумісно діяти з метою забезпечення якісного обробітку землі площею 5,0 га на території Хотінської об`єднаної територіальної громади Сумської області.
Відповідно до п. 2.1. договору, для організації обробітку землі відділ освіти надає відповідачу земельну ділянку (рілля) площею 5,0 га, яка перебуває у власності Хотінської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району на підставі витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
За умовами п. 2.2. договору, відповідно до виробничого плану, складеного відповідачем та доведеного Відділу освіти, останній зобов`язаний забезпечити активну участь у виконанні циклу сільськогосподарських виробничих процесів шляхом залучення до роботи (прополка, збирання та ін.) працівників Хотінської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів.
Обов`язки відповідача визначені у розділі 3 договору. Підприємство бере на себе обов`язок забезпечити обробіток землі власною технікою, для чого забезпечити наявність працівників, необхідної сільськогосподарської техніки, паливно-мастильних матеріалів, використовувати для посіву на ділянці власний насіннєвий матеріал, після збору врожаю поточного року з ділянки здійснити його реалізацію на найбільш вигідних умовах для сторін.
Згідно із п. 3.4. договору, відповідач після реалізації врожаю, зібраного з ділянки та отримання за нього грошових коштів зобов`язаний зробити виплату відділу освіти 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка становить 133715 грн, в сумі 13371 грн. 50 коп., з розрахунку 2674,30 грн з одного гектара землі. Перерахунок коштів здійснюється на спеціальний рахунок Відділу освіти до 1 грудня 2020 року.
Договір набуває юридичної сили з моменту його підписання і діє до 1 грудня 2020 року (п. 6.1. договору).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка кадастровий номер: 5924756200:08:002:0081, площею 5 га перебуває у власності Територіальної громади в особі Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області, на праві постійного користування надана Писарівському навчально-виховному комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області (код ЄДРПОУ: 33362237) для ведення підсобного сільського господарства.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, правонаступником припиненої юридичної особи Писарівський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області (код ЄДРПОУ: 33362237) є Хотінська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області (код ЄДРПОУ: 33362132).
Прокурор в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що договір про спільну діяльність є прихованим договором оренди землі, який укладений з порушенням вимог земельного законодавства, тому наявні правові підстави для визнання договору недійсним відповідно до ст. ст. 203, 215 Цивільного кодексу України.
Відповідач визнає позовні вимоги.
За приписами п. 4 ст. 191 Господарського процесуального кодексу України, у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.
Відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини, інші юридичні факти.
Згідно зі ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до п. 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно із вимогами ст. 203 Цивільного кодексу України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
У статті 1130 Цивільного кодексу України визначено поняття договору про спільну діяльність. Так, за договором про спільну діяльність сторони (учасники) зобов`язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законові. Спільна діяльність може здійснюватися на основі об`єднання вкладів учасників (просте товариство) або без об`єднання вкладів учасників.
Відповідно до положень статті 1131 Цивільного кодексу України умови договору про спільну діяльність, у тому числі координація спільних дій учасників або ведення їхніх спільних справ, правовий статус виділеного для спільної діяльності майна, покриття витрат та збитків учасників, їх участь у результатах спільних дій та інші умови, визначаються за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом про окремі види спільної діяльності.
Отже, зі змісту вказаних законодавчих приписів вбачається, що за своєю суттю спільна діяльність на основі договору є договірною формою об`єднання осіб для досягнення спільної мети.
Відповідно до статті 235 Цивільного кодексу України удаваним є правочин, який вчинено сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили. Якщо буде встановлено, що правочин був вчинений сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили, відносини сторін регулюються правилами щодо правочину, який сторони насправді вчинили.
За удаваним правочином сторони умисно оформляють один правочин, але між ними насправді встановлюються інші правовідносини. За таким правочином права та обов`язки сторін виникають, але не ті, що випливають з його змісту.
Відтак, встановивши під час розгляду справи, що правочин вчинено з метою приховати інший правочин, суд на підставі статті 235 Цивільного кодексу України має визнати, що сторонами вчинено саме цей правочин, та вирішити спір із застосуванням норм, що регулюють цей правочин. Якщо правочин, який насправді вчинено, суперечить закону, суд ухвалює рішення про встановлення його нікчемності або про визнання його недійсним.
Зі змісту глави 15 Земельного кодексу України, земельні ділянки можуть бути надані у користування або на праві оренди, або на праві постійного користування.
Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно із ст. 2 Закону України Про оренду землі (далі Закон) відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст. 1 Закону оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно зі статтею 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
На відміну від договору про спільну діяльність, договір оренди землі укладається саме для отримання можливості користуватися земельною ділянкою та вилучення внаслідок такого користування корисних властивостей землі.
Правовими наслідками договору оренди землі є для однієї сторони (орендодавця) отримання плати за надане у користування майно (земельну ділянку), а для іншої (орендаря) - використання майна (земельної ділянки).
Судом встановлено, що за умовами оспорюваного договору фактично другий позивач передає відповідачу в користування земельну ділянку для обробітку землі, збору урожаю. Відповідач, в свою чергу, користується земельною ділянкою, збирає врожай та після його реалізації сплачує позивачу 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка становить 133715 грн, в сумі 13371 грн. 50 коп., з розрахунку 2674,30 грн з одного гектара землі до 1 грудня 2020 року.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що за своєю юридичною природою та правовою сутністю спірний договір є договором оренди землі (строкове платне користування земельною ділянкою).
Статтею 6 Закону визначено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідно до ст. 16 Закону, укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Згідно із ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
За приписами ст.ст. 122, 124 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
За приписами ст. 4 Закону, орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у спільній власності територіальних громад, є районні, обласні ради та Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах повноважень, визначених законом. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.
Разом з цим, згідно зі ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, в тому числі заклади освіти незалежно від форми власності.
Як встановлено судом, земельна ділянка площею 5, 0000 га перебуває у власності Територіальної громади в особі Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області та надана Хотінській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району Сумської на праві постійного користування.
Таким чином, Відділ освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області не наділений правом розпоряджатися земельною ділянкою, в тому числі, передавати останню в оренду (строкове платне тимчасове користування).
Також слід зазначити, що у відповідності до ст. 80 Закону України Про освіту до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.
Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.
Зі змісту спірного договору судом не встановлено, що земельна ділянка надана відповідачу з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу.
З урахуванням встановлених судом обставин, суд дійшов висновку, що договір про спільний обробіток землі № 07/02 від 06.02.2020, за своєю юридичною природою та правовою сутністю є договором оренди землі, який укладено з порушенням приписів ст. 122, 124 Земельного кодексу України, ст.ст. 4, 6, 16 Закону України Про оренду землі , Відділ освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області не наділений повноваженнями розпоряджатися земельною ділянкою, зокрема, передавати останню в оренду, у зв`язку з чим, з урахуванням приписів ст. 203, 215 ЦК України, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають задоволенню шляхом визнання недійсним договору про спільний обробіток землі № 07/02 від 06.02.2020, укладеного між Відділом освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області та Селянським (фермерським) господарством «Мисенко Олексія Тихоновича» щодо використання земельної ділянки площею 5,0 га (кадастровий номер 5924756200:08:002:0081), яка розташована на території Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області.
Враховуючи визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, відповідно до ч. 1 ст. 130 ГПК України, ч. 3 ст. 7 Закону України Про судовий збір судовий збір в сумі 1051 грн. 00 коп. (50 відсотків судового збору), сплачений платіжним дорученням № 805 від 02.06.2020 підлягає поверненню Прокуратурі Сумської області з державного бюджету.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору в сумі 1051 грн 00 коп. (50 відсотків судового збору) покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 2, 123, 129, 130, 185, 191, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним договір про спільний обробіток землі № 07/02 від 06.02.2020, укладений між Відділом освіти Хотінської селищної ради об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області вул. Соборна, 45, смт Хотінь, Сумський район, Сумська область, код ЄДРПОУ 41073892) та Селянським (фермерським) господарством «Мисенко Олексія Тихоновича» (вул. Шосейна, буд. 128, с. Писарівка, Сумський район, Сумська область, 42320, код ЄДРПОУ 31487879) щодо використання земельної ділянки площею 5,0 га (кадастровий номер 5924756200:08:002:0081), яка розташована на території Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області.
3. Стягнути з Селянського (фермерського) господарства «Мисенко Олексія Тихоновича» (вул. Шосейна, буд. 128, с. Писарівка, Сумський район, Сумська область, 42320, код ЄДРПОУ 31487879) на користь Прокуратури Сумської області (вул. Г.Кондратьєва, буд. 33, м. Суми, код ЄДРПОУ 03527891) 1051 грн 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
4. Повернути Прокуратурі Сумської області (вул. Г.Кондратьєва, буд. 33, м. Суми, код ЄДРПОУ 03527891) з державного бюджету України (рахунок UA868999980313181206083018540, отримувач - Сумська міська отг 22030101, ЄДРПОУ 37970593, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат)) судовий збір в сумі 1051 грн. 00 коп., сплачений платіжним дорученням № 805 від 02.06.2020.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
6. Згідно зі ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
7. Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
8. Відповідно до пп. 17.5. п. 17 Розділу XI Перехідних положень до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне рішення складене 22.07.2020.
Суддя Є.А. Жерьобкіна
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2020 |
Оприлюднено | 23.07.2020 |
Номер документу | 90515177 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Сумської області
Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Сумської області
Жерьобкіна Євгенія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні