Рішення
від 22.07.2020 по справі 320/1347/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2020 року справа №320/1347/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області про скасування припису,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" з позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.21-24), позивач просить суд скасувати припис від 11.03.2019 №4 про усунення ТОВ "Автобансервіс" порушень вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, складений Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.04.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №320/1347/19, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання, витребувано докази по справі від сторін.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що за наслідками проведеного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання ТОВ "Автобансервіс" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме приміщення та території автозаправного комплексу, розташованого по вул. Київська, 227 у місті Бровари, результати якого оформлено Актом від 07.03.2019 №12, виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту.

На підставі вказаного Акту від 07.03.2019 №12 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області винесено припис від 11.03.2019 №4 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту. Позивач не погоджується з висновками, викладеними в Акті від 07.03.2019 №12, оскільки в акт внесено недостовірні відомості, а вимоги, викладені в приписі від 11.03.2019 №4, вважає безпідставними, а тому звернувся до суду із даним позовом за захистом своїх прав.

Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву (а.с.88-92), в якому позов не визнав, у його задоволенні просить відмовити у повному обсязі. Стверджує, що 07.03.2019 за результатами позапланової перевірки ТОВ "Автобансервіс" був складений Акт №12 щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та виявлено 8 порушень. 11.03.2019 головному енергетику ТОВ "Автобансервіс" був вручений припис від 11.03.2019 №4 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. 13.03.2019 головним енергетиком ТОВ "Автобансервіс" сплачено штраф за порушення правил пожежної безпеки на суму 85,00 грн., винесений відповідно до постанови ГУ ДСНС України у Київській області від 11.03.2019 про накладення адміністративного стягнення.

На думку відповідача, позивачем ані під час проведення позапланової перевірки, ані під час розгляду справи в суді не було надано жодних документів та доказів щодо безпідставності виявлених відповідачем порушень.

В судовому засіданні 20.05.2019 року представником позивача надано до суду додаткові письмові пояснення по справі (а.с.161-163), в яких наведено доводи, які на думку позивача спростовують висновки відповідача, викладені у відзиві на позов, а також надано документи на їх підтвердження.

22.04.2019 до суду надійшла заява позивача про забезпечення доказів, в якій позивач просить вжити заходів забезпечення доказів шляхом призначення у справі №320/1347/19 судової будівельно-технічної експертизи.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.05.2019 в адміністративній справі №320/1347/19 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" про забезпечення доказів шляхом призначення експертизи задоволено. Призначено в адміністративній справі №320/1347/19 судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз. Зупинено провадження у справі до одержання результатів будівельно-технічної експертизи.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 клопотання Київського науково-дослідного інституту судових експертиз задоволено. Погоджено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз строк проведення судової будівельно-технічної експертизи, призначеної ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.05.2019 в адміністративній справі №320/1347/19 понад 60 календарних днів з попереднім терміном виконання - вересень 2019 року.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.06.2020 поновлено провадження у справі №320/1347/19 та призначено судове засідання у справі на 02.07.2020.

У судове засідання 02.07.2020 з`явився представник позивача, представник відповідача у судове засідання 02.07.2020 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

02.07.2020 представником позивача до суду подано клопотання про здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2020 вирішено подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" (ідентифікаційний код: 31982734, місцезнаходження: 08130, Київська область, Києво-Святошинський район, с.Петропавлівська Борщагівка, вулиця Велика кільцева, зареєстроване в якості юридичної особи 26.04.2002. Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" за кодом КВЕД 46.71 є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 08.01.2019 (а.с.36).

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" є власником комплексу АЗС, розташованого за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 227 (далі - АЗК), що підтверджується договором купівлі-продажу нежитлової будівлі від 24.12.2008, посвідченим приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу Федотовою О.В., реєстровий номер 8455.

Право власності на комплекс АЗС за адресою: Київська область, м. Бровари, вул.Київська, 227 зареєстровано в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, про що свідчить копія витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 16.01.2009 №21573843, виданого Комунальним підприємством Броварської міської ради Броварьске бюро технічної інвентаризації , реєстраційний номер 1251532 (а.с.65-67).

Відомості про право власності на комплекс АЗС за адресою: Київська область, м.Бровари, вул. Київська, 227 наявні також в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 16.05.2019 №166854040 (а.с. 76-78).

Судом встановлено, що згідно з повідомленням про ідентифікацію об`єкта АЗК, 23.07.2018 Головним управлінням Держпраці у Київській області комплекс АЗС за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, Київська область внесено до Державного реєстру об`єктів підвищеної небезпеки, про що зроблено запис у журналі обліку реєстрації об`єктів підвищеної небезпеки №202 від 23.07.2018, клас підвищеної небезпеки - 2 та присвоєно код об`єкта підвищеної небезпеки (а.с.75).

01.03.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" звернулось до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області із заявою про проведення позапланової перевірки з дотримання протипожежних норм на об`єкті (АЗК), розташованому за адресою: Київська область, м.Бровари, вул. Київська, 227 (а.с.94).

В період з 06.03.2019 по 07.03.2019 на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 05.03.2019 №232 (а.с.95) та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 05.03.2019 №2559 (а.с.97) посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання - Товариством з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс", що розташований за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 227, вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено Акт від 07.03.2019 №12 (а.с.7-14).

В Акті від 07.03.2019 №12 зафіксовано вісім порушень ТОВ Автобансервіс приписів Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015р. за №252/26697 (далі - ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Відповідно до опису виявлених порушень, які зазначені в Акті перевірки від 07.03.2019 №12, на зазначеному об`єкті виявлено такі порушення:

1) Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що є порушенням п.1.16 гл.1 розділ ІV ППБУ;

2) На підприємстві не розроблено інструкцію щодо евакуаційних заходів працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій, що є порушенням п.4 ч.1 ст.20 КЦЗУ;

3) Пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту не опломбовані, що є порушенням п.1.4 гл.І розділ V ППБУ;

4) В приміщеннях не вивішено на видимих місцях інструкції про заходи пожежної безпеки, що є порушенням п.4 розділ ІІ ППБУ;

5) Відстані не відповідають протипожежним вимогам нормативно-правових актів відповідно до ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій , що є порушенням п.22 розділ ІІ ППБУ;

6) Переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення, що є порушенням п.3.11 гл.3 розділ V ППБУ;

7) Пожежні щити не доукомплектовані шанцевим інструментом та первинними засобами пожежогасіння згідно норм: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт., що є порушенням п.3.11 гл.3 розділ V ППБУ;

8) Не зазначено місцезнаходження переносних вогнегасників відповідними вказівними знаками безпеки згідно з ГОСТ 12.4.026-76*,,ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности , розміщеними на видних місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги у виробничому цеху підприємства, що є порушенням п.3.11 гл.3 розділ V ППБУ.

Акт позапланової перевірки від 07.03.2019 №12 був отриманий та підписаний без зауважень головним енергетиком ТОВ Автобансервіс ОСОБА_2, на якого наказом генерального директора Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" від 15.01.2019 №01/ОД покладено обов`язки відповідального за стан пожежної та техногенної безпеки об`єктів ТОВ Автобансервіс (а.с.14, 119).

11.03.2019 за наслідками проведеної перевірки, результати якої викладено в Акті від 07.03.2019 №12, Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області винесено припис №4 про усунення ТОВ Автобансервіс порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, який вручено головному енергетику ТОВ Автобансервіс ОСОБА_2 (а.с.5-6).

Відповідно до припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4 від ТОВ Автобансервіс вимагається у строк до 10.05.2019 вжити такі заходи:

1. Забезпечити схемою підключення споживачів електрощити, групові електрощити з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкової вставки) відповідно до п. 1.16 глави 1 розділу ІV ППБУ;

2. Розробити інструкцію щодо евакуаційних заходів працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ;

3. Опломбувати пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту відповідно до п.1.4 глави 1 розділу V ППБУ;

4. Вивісити (розмістити) в приміщенням на видимих місцях інструкції про заходи пожежної безпеки відповідно до п. 4 розділу ІІ ППБУ;

5. Забезпечити відстані, що відповідають протипожежним вимогам нормативно-правових актів відповідно до ДБН Б.2.2-18:2018 Планування і забудова територій відповідно до п. 22 розділу ІІ ППБУ;

6. Розмістити переносні вогнегасники шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення відповідно до п. 3.11 глави 3 розділу V ППБУ;

7. Забезпечити доукомплектування пожежних щитів шанцевим інструментом та первинними засобами пожежогасіння згідно норм п. 3.11 глави 3 розділу V ППБУ;

8. Зазначити місцезнаходження переносних вогнегасників відповідними вказівними знаками безпеки згідно з ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , розміщеними на видних місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги у виробничому цеху підприємства відповідно до п. 3.11 глави 3 розділу V ППБУ.

07.03.2019 посадовою особою ВПБУЗНС Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області складено протокол про адміністративне правопорушення серії КХ №013290 відносно головного енергетика Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" ОСОБА_2 про вчинення правопорушення, передбаченого статтею 175 Кодекс України про адміністративні правопорушення, в якому зафіксовані порушення п.1.16 глави 1 розділу ІV ППБУ (електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаними значеннями номінального струму апарата захисту), п.1.4 глави 1 розділу V (пристрої ручного пуску систем протипожежного захисту не опломбовані), п.4 розділу ІІ ППБУ (в приміщенням не вивішено на видних місцях інструкції про заходи пожежної безпеки) (а.с.116).

На підставі протоколу про адміністративне правопорушення серії КХ №013290 від 07.03.2019 посадовою особою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області винесено постанову серії КХ №013263 від 11.03.2019 про накладення адміністративного стягнення на головного енергетика Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" ОСОБА_2 , у вигляді штрафу на суму 85,00 грн. Постанову виконано 13.03.2019 відповідно до відмітки на вказаній постанові та копії квитанції про сплату штрафу від 13.03.2019 (а.с.117, 118).

Листом від 07.05.2019 №66/1/6857 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області повідомило Товариство з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" про те, що під час складання Акту перевірки від 07.03.2019 №12 посадовими особами було здійснено технічну помилку в розділі Даних про останній проведений захід державного нагляду (контролю), а саме: зазначено плановий захід, який здійснювався у період з 10.12.2018 по 21.12.2018 та врученим Актом №172 якого фактично не існує (а.с.142-143).

Не погодившись з вказаним приписом відповідача про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 11.03.2019 №4, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС 12.11.2018 № 661), Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (далі - Положення).

Пунктом 3 Положення визначено, що до основних завдань Головного управління на відповідній території належить, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 877-V).

Згідно зі статтею 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною першою статті 7 Закону № 877-V встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою (частина друга статті 7 Закону № 877-V).

Відповідно до частини п`ятої статті 7 Закону № 877-V перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання.

Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт (частина шоста статті 7 Закону № 877-V).

Згідно із частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку (частина восьма статті 7 Закону № 877-V).

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, затверджено Правила пожежної безпеки в Україні (далі - ППБУ), якими встановлено загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Відповідно до пункту 2 розділу І ППБУ ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Як встановлено під час розгляду справи, оскаржуваний припис складено відповідачем в межах своїх повноважень та в зв`язку з виявленими під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки порушеннями вимог законодавства у сфері пожежної безпеки під час експлуатації АЗК ТОВ Автобансервіс за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 227.

Як вбачається зі змісту акта перевірки від 07.03.2019 №12, позивачем допущено ряд порушень ППБУ, що є небезпечними факторами для виникнення пожежі на об`єкті - АЗК, розташованому за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 227.

Судом встановлено, що оскаржуваним приписом від ТОВ "Автобансервіс" вимагається вжиття заходів, спрямованих на усунення допущених порушень, перелік яких встановлений в Акті від 07.03.2019 №12, у строк до 10.05.2019.

Щодо позовних вимог про скасування припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4 в частині пункту 5, суд зазначає таке.

Так, пунктом 5 припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4 від ТОВ Автобансервіс вимагається забезпечити відстані, що відповідають протипожежним вимогам нормативно-правових актів відповідно до ДБН Б.2.2-18:2018 Планування і забудова територій відповідно до п. 22 Розділу ІІ ППБУ.

З приводу пункту 5 припису від 11.03.2019 №4 позивач зазначає, що функціонування АЗК з урахуванням встановленого обладнання, розташованого по вул. Київській, 227 у м.Бровари Київської області, та з урахуванням додатково вжитих заходів, спрямованих на запобігання виникненню небезпечних ситуацій та зменшення небезпеки, для ведення господарської діяльності, є безпечним. А вжиті ТОВ Автобансервіс заходи для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, спрямовані на зменшення ступеню небезпеки, готовності до дій по локалізації і ліквідації наслідків аварій, з урахуванням положень, викладених в Концепції обґрунтування відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами, є достатніми.

Під час проведення перевірки позивачем працівникам Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області було надано Концепцію забезпечення протипожежного захисту 09/01-19-КПЗ, розроблену в 2019 році Товариством з обмеженою відповідальністю Орган з інспектування Фаворит , для Багатопаливного автозаправного комплексу (БП АЗК) по вул.Київській, 227 в м.Бровари, замовником якої є позивач.

Вказаною Концепцією забезпечення протипожежного захисту запропоновано перелік проектних рішень, які є обґрунтованими відхиленнями від обов`язкових вимог нормативних документів. Як зазначено у Концепції забезпечення протипожежного захисту, її розробка обумовлена стисненими умовами будівництва багатопаливного автозаправного комплексу по вул.Київській, 227 в м.Бровари з метою підвищення рівня протипожежного та техногенного захисту та приведення його до діючих містобудівних норм і правил, в тому числі з пожежної та техногенної безпеки, до яких останнім часом були внесені значні зміни (а.с.45-67).

Суд зазначає, що запропоновані Концепцією заходи не були взяті до уваги працівниками контролюючого органу під час перевірки.

Згідно Концепції забезпечення протипожежного захисту Багатопаливного автозаправного комплексу по вул. Київській, 227, м. Бровари , виконання вимог, викладених в оскаржуваному приписі, а також вжиті позивачем при будівництві та експлуатації АЗК заходи, на думку позивача, забезпечують безпечне функціонування та запобігають виникненню надзвичайних ситуацій.

Позивач стверджує, що ТОВ Автобансервіс вжито компенсуючі заходи, запропоновані Концепцією, які спрямовані на унеможливлення дії шкідливих та небезпечних факторів, які можуть виникати на АЗК за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари Київської області, щодо їх впливу на громадську будівлю та її прилеглу територію.

Зокрема, в Переліку передбачених Концепцією проектних рішень зазначено, що відстань від підземного резервуару СВГ об`ємом 30 м.куб. та ПРК до новобудови громадської будівлі (торгівельного центру) становить 11 та 25 метрів відповідно, чим порушено вимоги таблиці 15.7 ДБН Б.2.2-12:2008. Нормативна відстань становить 60 метрів. В якості компенсаційних заходів Концепцією забезпечення протипожежного захисту пропонується: влаштувати суцільну стіну з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташовану на відстані 1,5 м від стінки резервуара, зверненої до громадської будівлі; габарити стіни повинні перевищувати габарити резервуару (частин, що виступають) на 2 м по вертикалі та на 3 м по горизонталі в обидві сторони; технологічне обладнання резервуару СВГ, що знаходиться над поверхнею землі, обладнати автономними установками локального пожежогасіння; усі паливо-роздавальні колонки оснастити автономними установками порошкового пожежогасіння з можливістю ручного запуску з операторської; АЗК обладнати системою раннього виявлення надзвичайної ситуації та оповіщення в разі її виникнення. Виконати додаткове оповіщення про НС на території АЗК безпосередньо в приміщеннях торгового центру.

Крім того, відстань від підземного резервуарного парку рідкого палива загальним об`ємом 80 м.куб. до будівлі СТО, розміщеного на сусідній земельній ділянці становить 11 м та 21 м відповідно, чим порушено вимоги таблиці 15.7 ДБН Б.2.2-12:2008. Нормативна відстань становить 40 метрів. В якості компенсаційних заходів Концепцією забезпечення протипожежного захисту пропонується: влаштувати суцільну стіну з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташовану на відстані 1,5 м від стінки резервуара, зверненої до громадської будівлі; габарити стіни повинні перевищувати габарити резервуарного парку на 1 м по горизонталі в обидві сторони та на 2 м від рівня землі по вертикалі; резервуарний парк рідкого палива та місце зливу рідкого палива обладнати автономними установками локального пожежогасіння, з можливістю ручного запуску з операторської; усі паливо-роздавальні колонки оснастити автономними установками порошкового пожежогасіння з можливістю ручного запуску з операторської; АЗК обладнати системою раннього виявлення надзвичайної ситуації та оповіщення в разі її виникнення.

22.04.2019 через канцелярію суду від позивача надійшла заява про забезпечення доказів, в якій заявник просить вжити заходів забезпечення доказів шляхом призначення у справі №320/1347/19 судової будівельно-технічної експертизи.

В обґрунтування заяви про забезпечення доказів шляхом призначення експертизи позивачем зазначено, що при проведенні Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області неодноразових перевірок автозаправного комплексу, розташованого у м.Бровари, вул.Київська, 227, який був переданий в оренду ТОВ "Техносалікс" за договором від 14.07.2016 №34/АБ-16, було встановлено порушення законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Неусунення позивачем виявлених порушень ставить під сумнів безпеку господарської діяльності на вказаному об`єкті.

Позивач звернув увагу на те, що в сукупності виконання вимог, викладених у висновках відповідних державних органів, а також вжиті ним при будівництві та експлуатації автозаправних комплексів заходи забезпечують безпечне функціонування та запобігають виникненню надзвичайних ситуацій.

При цьому, позивач зауважив, що незважаючи на наявність компенсуючих заходів та виконання вимог відповідних контролюючих органів, безпечне функціонування автозаправного комплексу, що належить позивачу на праві власності, заперечується, про що свідчать висновки співробітників ДСНС, які викладені в приписах про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

З метою з`ясування обставин безпечності функціонування об`єктів АЗС, тобто оцінки повноти дослідження ступеня небезпеки та оцінки рівня ризику, а також обґрунтованості та достатності рішень, прийнятих щодо зменшення рівня ризику, готовності до дій по локалізації і ліквідації наслідків аварій на автозаправному комплексі, розташованому за адресою: вул.Київська, 227, м.Бровари, ухвалою суду від 20.05.2019 року призначено в адміністративній справі №320/1347/19 судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз.

На вирішення будівельно-технічної експертизи поставлені наступні питання:

- Чи є достатнім для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій заходи, вжиті ТОВ "Автобансервіс", що спрямовані на зменшення ступеню небезпеки, готовності до дій по локалізації і ліквідації наслідків аварій, в процесі ведення господарської діяльності на автозаправному комплексі, розташованому по вул.Київській, 227 у м.Бровари, Київської області, з урахуванням положень, викладених в Концепції обґрунтування відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами?;

- Чи є безпечним функціонування автозаправного комплексу, з урахуванням встановленого обладнання, розташованого по вул.Київській, 227 у м.Бровари, Київської області, та з урахуванням додатково вжитих заходів, спрямованих на запобігання виникненню небезпечних ситуацій та зменшення небезпеки, для ведення господарської діяльності?

15.07.2019 до суду надійшла заява Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 09.07.2019 № 18917/19-46 про погодження строків виконання експертизи, направлення клопотання експерта та рахунок за проведення експертизи.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 клопотання Київського науково-дослідного інституту судових експертиз задоволено. Погоджено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз строк проведення судової будівельно-технічної експертизи, призначеної ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.05.2019 в адміністративній справі №320/1347/19 понад 60 календарних днів з попереднім терміном виконання - вересень 2019 року.

Зобов`язано позивача надати експерту можливість проведення огляду об`єкту дослідження за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 227, 06.09.2019 об 11:00 год.

01.06.2020 на адресу суду від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов висновок експерта від 21.02.2020 №18917/19-46 за результатами проведення судової експертизи з безпеки життєдіяльності у справі №320/1347/19 разом з матеріалами адміністративної справи №320/1347/19.

Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової експертизи з безпеки життєдіяльності від 21.02.2020 за №18917/19-46, заходи, вжиті ТОВ Автобансервіс , які полягали у встановленні металевої огорожі між БП АЗК та громадською будівлею (торгівельний центр), є спрямованими на унеможливлення дії шкідливих та небезпечних факторів, які можуть виникати на БП АЗК, розташованому за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, Київської області, щодо їх впливу на згадану громадську будівлю та її прилеглу територію. Зазначені заходи з урахуванням положень, викладених в Концепції обґрунтування відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами, відповідно до вимог п. 29 розділу 3 наказу від 01.03.2019 № 48 Про внесення змін до порядку погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України є функціональними та ефективними. За результатами проведених досліджень БП АЗК, розташованого по вул. Київській, 227 у м. Бровари, Київської області, встановлено відповідність нормативним вимогам щодо його безпечного функціонування (а.с.208-219).

У висновку від 21.02.2020 №18917/19-46 експертом встановлено, що об`єкт нерухомого майна - БП АЗС введений в експлуатацію на підставі Акту державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта від 27.07.2006. На підставі Акту робочої комісії про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом будівлі, споруди, приміщення від 04.09.2006 було проведене будівництво автомобільного газозаправного пункту. Таким чином, відповідно до вищенаведених актів, за адресою вул. Київська, 227, м.Бровари, Київська область побудована автозаправна станція з декількома видами палива - світлими нафтопродуктами та зрідженим автомобільним газом.

В результаті проведеного експертом огляду розміщення будівель та споруд БП АЗК, що знаходиться за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, та наданих матеріалів справи, встановлено, що на вказаній території розміщені будівлі та споруди:

- будівля операторської 2-х поверхова, на першому поверсі знаходяться операторська з приміщенням для обслуговування водіїв та пасажирів, приміщення посту технічного обслуговування та мийки автомобілів. На другому поверсі знаходяться офісні приміщення;

- підземний резервуар для зберігання газового палива (стисненого вуглеводневого газу - надалі СВГ) об`ємом 30 м 3 ;

- підземні резервуари для зберігання рідкого палива в кількості 2-х шт. по 40 м 3 кожний;

- паливо-роздавальні колонки для заправки рідким паливом та СВГ (далі - комбіновані ПРК) в кількості 8 шт.

При цьому експертом з`ясовано, що конструкція будівлі операторської: стіни цегляні обшиті металевим профілем, перекриття - залізобетонні панелі перекриття. Внутрішні перегородки - цегляні. Ступінь вогнестійкості будівлі операторської - ІІ. На другому поверсі будівлі знаходяться два евакуаційні виходи, один з яких виконано в протилежну сторону від резервуарів з паливом та ПРК по зовнішнім відкритим сходам. Всі двері приміщень - протипожежні з класом вогнестійкості 30 хв. Всі приміщення будівлі обладнані автоматичною пожежною сигналізацією та оповіщенням про пожежу. Сигнал від пожежного приймально-контрольного приладу виведений на пульт пожежного спостерігання. Приміщення операторської та другий поверх будівлі обладнано внутрішнім протипожежним водопроводом з установкою на ньому пожежних кран-комплектів.

Експертом зауважено, що БП АЗК відповідно до класифікації АЗС за їх категорією відноситься до категорії ІІІ - велика (більше 100 м 3 об`єму резервуарів), типу А (роздільне розміщення підземних резервуарів), з загальним об`ємом зберігання рідкого палива 80 м 3 та 30 м 3 стисненого вуглеводневого газу.

Експертом визначено, що резервуарний парк БП АЗК складається з двох підземних резервуарів, місткістю по 40 м 3 та підземного резервуару СВГ місткістю 30 м 3 . Підземні резервуари для зберігання рідкого палива (бензину А-95, А-92 та дизельного палива) розташовані на відстані близько 15 м від розташування споруди, яка використовується в якості станції технічного обслуговування автомобілів та складських приміщень. Резервуари для рідкого палива сталеві горизонтальні двостінні. Для збирання розлитого палива, при зливанні з бензовозу, передбачений аварійний відсік у резервуарі ємністю 5 м 3 . Для подачі палива до паливо роздавальних колонок на резервуарах встановлені погружні насоси. Прийом палива з автоцистерн передбачено за допомогою зливного пристрою, обладнаного швидкороз`ємними герметичними муфтами, сітчастими фільтрами та сталевою арматурою. Злив палива передбачено самопливом. Зливний трубопровід обладнано клапаном переливу, який запобігає можливість переповнення резервуару при прийомі палива з автоцистерни. Максимальний рівень заповнення кожного резервуару складає 95 % від повного об`єму.

Як зазначено у висновку експерта, для заправки автотранспорту на БП АЗК встановлено 8 паливо-роздавальних колонок (далі - ПРК). Всі ПРК з можливістю заправки автомобілів рідким паливом та СВГ. Колонки встановлені на острівцях під навісом. Всі пістолети колонок обладнані розривним клапаном. Набір дози палива та керування паливо-роздавальними колонками здійснюється з операторної. Паливо-роздавальні колонки обладнані локальним модульним порошковим пожежогасінням, пуск якого здійснюється автоматично при спрацюванні теплового замку порошкового модуля та дистанційно за допомогою ручного пуску.

Приміщення операторської та складське приміщення обладнані автоматичною порошковою системою пожежогасіння.

Для контролю критичних параметрів концентрацій горючих сумішей і парів біля ПРК та резервуарів СВГ та рідкого палива встановлені вимірювальні перетворювачі, які входять до комплексу газосигналізатора. Для контролю критичних параметрів температури та рівня палива в резервуарах встановлені вимірювальні перетворювачі (датчики рівня та температури), які входять до комплексу УУС-1.

При спрацюванні автоматичних систем протипожежного захисту відключається заправка рідким та газовим паливом автомобілів, відключається колонки зливу рідкого та газового палива.

Все обладнання, резервуари та трубопроводи заземлені, з метою захисту від статичного струму та вторинних проявів блискавки. У зв`язку з цим, технологічне обладнання та трубопроводи під`єднанні до загального контуру заземлення. Встановлена система блискавкозахисту захищає будівлі та технологічне обладнання від прямого та вторинних проявів блискавки.

Експертом зазначено, що на час проведення замірів відстані від підземного резервуару стисненого вуглеводневого газу (СВГ) та паливно-роздавальних колонок (ПРК) до новобудови громадської будівлі (торгівельного центру) становили близько 11 м та 25 м відповідно, що не відповідають вимогам таблиці 15.7 ДБН В. 2.2-12-2018, яка передбачає відстань не менше 60 м.

При цьому Концепцією проектних рішень, які є обґрунтованими відхиленнями від обов`язкових вимог нормативних документів в якості компенсаційних заходів було запропоновано:

- влаштувати суцільну стіну з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташованої на відстані 1,5 м від стінки резервуару, зверненої до торгівельного центру;

- габарити стіни повинні перевищувати габарити резервуару (частин, що виступають) на 2 м по вертикалі та на 3 м по горизонталі в обидві сторони;

- технологічне обладнання резервуару СВГ, що знаходиться над поверхнею землі, обладнати автономними установками локального пожежогасіння;

- усі паливо-роздавальні колонки оснастити автономними установками порошкового пожежогасіння з можливістю ручного запуску з операторської;

- БП АЗК обладнати системою раннього виявлення надзвичайної ситуації та оповіщення в разі її виникнення.

Також, в результаті проведення замірів відстані від підземних резервуарів рідкого палива з об`ємом 80 м 3 та колонок ПРК до будівлі станції технічного обслуговування (СТО) становили близько 15 м та 25 м відповідно, що не відповідають вимогам таблиці 15.7 ДБН В. 2.2-12-2018, яка передбачає відстань не менше 40 м.

Концепцією проектних рішень, які є обґрунтованими відхиленнями від обов`язкових вимог нормативних документів в якості компенсаційних заходів було запропоновано:

- влаштувати суцільну стіну з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташованої на відстані 1,5 м від стінки резервуару, зверненої до СТО;

- габарити стіни повинні перевищувати габарити резервуарів (частин, що виступають) на 2 м від рівня землі по вертикалі та на 1 м по горизонталі в обидві сторони;

- резервуари рідкого палива та місце зливу рідкого палива обладнати автономними установками локального пожежогасіння з можливістю ручного запуску з операторської;

- усі паливо-роздавальні колонки оснастити автономними установками порошкового пожежогасіння з можливістю ручного запуску з операторської;

- БП АЗК обладнати системою раннього виявлення надзвичайної ситуації та оповіщення в разі її виникнення.

Своєю чергою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 19.04.2018 №97, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 травня 2018 р. за N 593/32045, затверджено Порядок погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами (далі - Порядок №97).

Цей Порядок визначає організаційні засади розгляду в Мінрегіоні звернень суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність і забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення, а також органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм у проектній документації при проектуванні та внесенні змін до проектної документації об`єктів, які передбачають дотримання вимог до будівель і споруд, визначених Технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2006 року №1764, у спосіб, не передбачений державними будівельними нормами (далі - відхилення), а також прийняття рішень щодо їх погодження або відмови в погодженні.

Відповідно до п.3 розділу ІІІ Порядку №97 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України від 01.03.2019 № 48, які набрали чинності 04.06.2019) Мінрегіон в строк до п`яти робочих днів з дня реєстрації звернення приймає рішення про відмову заявнику у погодженні відхилень та листом повертає йому звернення разом з додатками до нього у разі, зокрема, якщо: звернення не відповідає вимогам, викладеним у пунктах 2, 3 розділу II цього Порядку, та/або стосується переліку витягів із державних будівельних норм у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції, наведеного у додатку 1 до цього Порядку.

В додатку 1 Перелік витягів із державних будівельних норм у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції до Порядку №97 до пункту 1 ДБН Б.2.2-12:2018 "Планування і забудова територій" включено підпункт 29, згідно з яким до такого Переліку включено: зменшення протипожежних відстаней від об`єктів оточуючого середовища до споруд АЗС, відстаней від модульних АЗС з одностінними резервуарами до об`єктів, розташованих поза територією АЗС, відстаней від технологічного обладнання, будинків та споруд АГНКС, БП АЗС до об`єктів, розташованих поза територією АГНКС та БП АЗС (пункти 10.8.35, 15.2.8, 15.2.11, таблиці 15.5, 15.6, 15.7).

Враховуючи наведене, експерт прийшов до висновку, що зменшення відстаней від технологічного обладнання та будинків БП АЗК, що розташований за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, у разі подання до Мінрегіону обґрунтованих відхилень від будівельних норм, не передбачено чинним наказом від 01.03.2019 №48 Про внесення змін до порядку погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами .

В той же час в результаті проведених досліджень по впровадженню компенсаційних заходів на БП АЗК ТОВ Автобансервіс експертом зазначено, що запропоновані Концепцією заходи унеможливлюють дії шкідливих та небезпечних факторів, які можуть виникати в процесі експлуатації на БП АЗК, розташованому по вул. Київській, 227 у м. Бровари, Київської області.

Висновки експерта підтверджені ілюстративними таблицями 1-8 до висновку експерта за результатами проведення судової експертизи з безпеки життєдіяльності від 21.02.2020 №18917/19-46.

Дослідивши матеріали справи, і зокрема, висновок експерта Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 21.02.2020 №18917/19-46, суд дійшов висновку про те, що заходи, вжиті ТОВ Автобансервіс , які полягали у встановленні суцільної стіни з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташованої на відстані 1.5 м від стінки резервуару, зверненої до громадської будівлі (торгівельний центр), є спрямованими на унеможливлення дії шкідливих та небезпечних факторів, які можуть виникати на БП АЗК, розташованому за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, Київської області, щодо їх впливу на громадську будівлю та її прилеглу територію, є функціональними та ефективними, а функціонування БП АЗК, розташованого по вул. Київській, 227 у м. Бровари, Київської області, є безпечним.

Отже компенсаційні заходи, вжиті позивачем на АЗК ТОВ Автобансервіс , передбачають безпечне функціонування об`єкта - БП АЗК по вул. Київській, 227 у м.Бровари Київської області, що підтверджено висновком експерта за результатами проведення судової експертизи з безпеки життєдіяльності від 21.02.2020 №18917/19-46.

Враховуючи, що забезпечення відстаней, що відповідають протипожежним вимогам нормативно-правових актів відповідно до ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій , як того вимагає пункт 5 оскаржуваного припису від 11.03.2019 №4 на АЗС за адресою: вул. Київська, 227, м. Бровари, Київська область, є технічно неможливим, та приймаючи до уваги вжиті позивачем компенсаційні заходи на об`єкті, що забезпечують безпечне функціонування та запобігають виникненню надзвичайних ситуацій, зокрема встановлення суцільної стіни з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташованої на відстані 1,5 м від стінки резервуару, зверненої до громадської будівлі (торгівельний центр), підтверджені висновком експерта, дають суду підстави не погодитися із п.5 припису від 11.03.2019 №4, що є підставою для визнання його в цій частині протиправним.

Наведене спростовує твердження відповідача про ненадання позивачем як під час проведення позапланової перевірки, так і під час розгляду справи в суді доказів щодо безпідставності виявлених відповідачем порушень в частині п.5 оскаржуваного припису.

При цьому доводів на спростування підтверджених висновком експерта компенсаційних заходів, вжитих позивачем на об`єкті АЗК, зокрема встановлення суцільної стіни з класом вогнестійкості РЕІ 60, розташованої на відстані 1,5 м від стінки резервуару, зверненої до громадської будівлі (торгівельний центр), відповідачем не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування пункту 5 припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4 про усунення ТОВ "Автобансервіс" порушень вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Щодо позовних вимог про скасування припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4 в частині пунктів 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, суд зазначає таке.

Станом на день ухвалення судом рішення у справі, позивачем не надано суду належних та допустимих доказів, які б спростовували наявність порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних у пунктах 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 припису від 11.03.2019 №4.

При цьому в обґрунтування позовних вимог позивачем не наведені відповідні підстави позову щодо оскарження пунктів 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 припису від 11.03.2019 №4, що з урахуванням відсутності доказів, які б спростовували наявність таких порушень, приводить суд до висновку про відмову у позові в цій частині.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. відповідно до платіжного доручення від 04.04.2019 №287685276, оригінал якого наявний в матеріалах справи (а.с.25).

Враховуючи, що правило щодо пропорційності розподілу судових витрат у разі часткового задоволення позову не застосовується до вимог немайнового характеру, та приймаючи до уваги, що поданий позов містить одну вимогу немайнового характеру, суд вважає за необхідне стягнути сплачений при подачі позову судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області у повному обсязі в сумі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати пункт 5 припису Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області від 11.03.2019 №4.

3. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Автобансервіс" (ідентифікаційний код 31982734, місцезнаходження: 08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вулиця Велика кільцева, 2) судовий збір у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Київській області (ідентифікаційний код 38537963, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 8).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення суду складено 22.07.2020.

Суддя Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення22.07.2020
Оприлюднено22.07.2020
Номер документу90516110
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування припису

Судовий реєстр по справі —320/1347/19

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 01.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Постанова від 01.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Рішення від 22.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Рішення від 12.06.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні