Постанова
від 14.11.2011 по справі 2а/1570/3352/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/3352/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2011 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.

при секретарі Марінгос І.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Одеса адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайон Авто Трафік» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси про визнання податкових повідомлень -рішень недійсними

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лайон Авто Трафік , за результатом якого, позивач просить визнати недійсним податкове повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси № 0000502350/0 від 20.04.2011 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування ТОВ Лайон Авто Трафік`з податку на додану вартість за квітень 2010 року у розмірі 709 516, 00 грн. та листопад 2010 року на суму 79 916, 00 грн.; визнати недійсним податкове повідомлення -рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси № 00002350/0 від 20.04.2011 р., яким зменшено суму бюджетного відшкодування ТОВ Лайон Авто Трафік`з податку на додану вартість за грудень 2010 року у розмірі 146 036 грн., обґрунтовуючи свої вимоги наступними доводами.

Як зазначає позивач, згідно з поданою ТОВ Лайон Авто Трафік`до ДПІ у Приморському районі м. Одеси податкової декларації з ПДВ за квітень 2010 року сума бюджетного відшкодування по податку на додану вартість яка підлягала перерахунку на розрахунковий рахунок підприємства складала 860 853, 00 грн.

В період з 20.07.2010 р. по 26.07.2010 р. ДПІ у Приморському районі м. Одеси було проведено позапланову перевірку ТОВ Лайон Авто Трафік`з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування за квітень 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період листопад, грудень 2009 року та січень, лютий, березень 2010 року.

За результатами проведеної перевірки ДПІ у Приморському районі було складено акт № 9043/23-5/34598954 від 03.08.2010 року та виставлено податкове повідомлення -рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень 2010 року на суму 151 337, 00 грн., таким чином, на думку позивача, проведеною перевіркою було підтверджено відображене ТОВ Лайон Авто Трафік`у декларації за квітень 2010 року бюджетне відшкодування у сумі 709 519, 00 грн.

12.04.2011 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси було знов проведено позапланову перевірку того ж самого періоду за декларацією за квітень 2010 року, про що було складено акт № 2031/23-5/34-5/34598954 від 12.04.2011 року.

За результатами проведеної перевірки, ДПІ у Приморському районі м. Одеси було встановлено порушення ТОВ Лайон Авто Трафік`вимог п. 1.8 ст. 1 Закону України Про податок на додану вартість , в результаті чого, товариством було завищено суму бюджетного відшкодування за квітень 2010 року на суму 709 516, 00 грн. за листопад 2010 року на суму 79 916, 00 грн.

Позивач вказує на те, що відповідач підтвердивши раніше проведеною перевіркою законність заявленого відшкодування ПДВ у сумі 709 516,00 грн. за квітень 2010 року, через рік за результатами проведення іншої позапланової перевірки встановив вже завищення бюджетного відшкодування на зазначену суму у той же період за тією ж декларацією.

12.04.2011 року, ДПІ у Приморському районі м. Одеси провело ще одну перевірку достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за грудень 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період листопад 2010 року.

За результатами перевірки було складено акт № 2032/23-5\34-5/34598954 від 12.04.2011 року про встановлення порушення товариством вимог п. 1.8 ст. 1 Закону України № 168/97 від 03.04.1997 р. , а саме завищення суми бюджетного відшкодування за грудень 2010 року на суму 146 036, 00 грн.

В обґрунтуванні висновків відповідача, в обох актах підставою неправомірності заявленого бюджетного відшкодування зазначається не підтвердження сплати товариством податку на додану вартість по ланцюгу придбання товарів до виробника товару, у зв`язку з чим на думку відповідача сума бюджетного відшкодування за вказані періоди є завищеною.

За результатами перевірок ДПІ у Приморському районі м. Одеси були винесені: податкове повідомлення -рішення № 0000502350/0 від 20.04.2011 р. про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень 2010 року у розмірі 709 516, 00 грн. та листопад 2010 року на суму 79 916 грн.; податкове повідомлення -рішення № 00002350/0 від 20.04.2011 року про зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2010 року у розмірі 146 036, 00 грн.

Позивач зазначає, що оскаржувані рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси були прийняті з порушенням закону, ґрунтуються на обставинах які не відповідають дійсності, без оцінки та зазначення належних доказів та з перевищенням службових повноважень, у зв`язку з чим просить заявлені позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

У ході розгляду справи представник позивач заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представники відповідача у особі ДПІ в Приморському районі м. Одеси заявлені позовні вимоги не визнали у повному обсязі в задоволенні їх просили відмовити, наполягаючи на законності складеного акту та обґрунтованості висновків які в ньому містяться.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Як встановлено в ході розгляду справи, Товариство з обмеженою відповідальністю Лайон Авто Трафік (ТОВ Лайон Авто Трафік ) зареєстровано 11.10.206 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради, реєстраційний номер № 15561020000022585. Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ 34598954.

ТОВ Лайон Авто Трафік`взято на податковий облік в органах державної податкової служби 12.10.2006 р. за № 21634, 28.01.2008 р. за № 12 та перебуває на обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси.

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 16.10.2006 р. № 23236944 виданого ДПІ у Приморському районі м. Одеси, ТОВ Лайон Авто Трафік`зареєстровано платником податку на додану вартість з 16.10.2006 р., індивідуальний податковий номер 345989515537.

Судом встановлено, що згідно з поданою ТОВ Лайон Авто Трафік`до ДПІ у Приморському районі м. Одеси податкової декларації з ПДВ за квітень 2010 р. від 19.05.2010 р. № 95772, розрахунок суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок підприємства складав 860 853, 00 грн.

Відповідно до п.п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України № 168/97 від 03.04.1997 р. Про податок на додану вартість , протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов`язаний у п`ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

На підставі наданих матеріалів, судом встановлено, що в період з 20.07.2010 р. по 26.07.2010 р. була проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ Лайон Авто Трафік`з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ що декларувалось в період листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року, про що було складено акт № 9043/23-5/34598954 від 09.08.2010р.

В ході проведеної перевірки було підтверджено відображене ТОВ Лайон Авто Трафік`у декларації за квітень 2010 року бюджетне відшкодування у сумі 709 519 грн., але було встановлено порушення товариством пп. 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість`у зв`язку з чим завищено суму податкового кредиту та неправомірно заявлено до відшкодування суму податку на додану вартість за квітень 2010 року на суму 151 337, 00 грн.

За результатами проведеної перевірки було винесено податкове повідомлення - рішення № 0000762350/0 від 07.08.2010 р. про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 151 337, 00 грн.

Зазначене повідомлення -рішення позивачем в адміністративному порядку не оскаржувалось, у зв`язку з чим з дня отримання посадовою особою товариства, а саме з 27.08.2010 рок вважалось узгодженим.

Судом встановлено, що 12.04.2011 року ДПІ у Приморському районі м. Одеси були проведені позапланові невиїзні перевірки ТОВ Лайон Авто Трафік`з питань:

достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року та за листопад 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період жовтень 2010 року, про що було складено акт № 2031/23-5/34598954 від 12.04.2011 р.;

достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за грудень 2010 року, яка виникла за рахунок від`ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період листопад 2010 року, про що було складено акт № 2032/23-5/34598954 від 12.04.2011 р.

Відповідно до положень ст. 79 Податкового Кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Проведення документальної невиїзної перевірки ДПІ у Приморському районі м. Одеси відбулося з порушенням вимог ст.75 ПК України, копія наказу та письмове повідомлення про проведення перевірки позивачу не надсилалося, зазначена обставина відповідачем спростована не була. Підстави для проведення документальної позапланової перевірки передбачені ст. 78 ПК України, а також правові підстави проведення податковими органами повторної перевірки декларації з ПДВ за квітень 2010 року, відповідачем суду повідомленні не були.

Відповідно до акту перевірки № 2031/23-5/34598954 від 12.04.2011 р. ДПІ у Приморському районі м. Одеси було встановлено порушення ТОВ Лайон Авто Трафік`порушення п. 1.8 ст. 1 Закону України № 168/97 -ВР від 03.04.1997 р. у зв`язку чим товариством було завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за квітень 2010 року на суму 709 516 грн. та за листопад 2010 року на суму 79 916 грн.

Висновки відповідача обґрунтовані тим, що відповідно до вимог п. 5 ч.6 ст. 11-1 Закону України Про державну податкову службу в Україні`відстеження ланцюга придбання товару є неможливим, тому, за результатами перевірки не підтверджено надмірну сплату ПДВ по ланцюгу проходження товару до виробника, імпортера.

За результатами зазначеної перевірки було прийнято податкове повідомлення -рішення № 00002350/0 від 20.04.2011 р. про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість по деклараціям за квітень 2010 року, листопад 2010 року на суму 789 432 грн.

Відповідно до акту перевірки № 2032/23-5/34598954 від 12.04.2011 р. ДПІ у Приморському районі м. Одеси було встановлено порушення ТОВ Лайон Авто Трафік`порушення п. 1.8 ст. 1 Закону України № 168/97 -ВР від 03.04.1997 р., у зв`язку чим, товариством було завищено заявлену суму бюджетного відшкодування за грудень 2010 р.

Висновки відповідача обґрунтовані тим, що відповідно до вимог п. 5 ч.6 ст. 11-1 Закону України Про державну податкову службу в Україні`відстеження ланцюга придбання товару є неможливим, тому, за результатами перевірки не підтверджено надмірну сплату ПДВ по ланцюгу проходження товару до виробника, імпортера.

За результатами зазначеної перевірки було прийнято податкове повідомлення -рішення № 0000502350/0 від 20.04.2011 р. про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість по декларації за грудень 2010 року на суму 146 036 грн.

Відповідно до п. 5.2 Наказу Державної податкової адміністрації від 22.12.2010, № 984 "Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті фактом порушення необхідно: чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначити період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, в результаті якої здійснено це порушення, при цьому додати до акта письмові пояснення посадових осіб платника податків або його законних представників щодо встановлених порушень; зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення; у разі відсутності первинних документів або ненадання для перевірки первинних та інших документів, що підтверджують факт порушення, зазначити перелік цих документів; у разі відмови посадових осіб платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі органу державної податкової служби така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати, факт про складання такого акта відображається в акті документальної перевірки; у разі надання посадовими особами платника податків або його законними представниками посадовим (службовим) особам органу державної податкової служби письмових пояснень щодо встановлених порушень податкового законодавства та/або причин ненадання первинних та інших документів, що підтверджують встановлені порушення, або їх копій факти про надання таких пояснень необхідно відобразити в акті.

Зазначені вимоги при проведенні перевірок та оформленні актів відповідачем не виконані.

Суд вважає помилковим посилання відповідача на положення п. 5 ч.6 ст. 11-1 Закону України Про державну податкову службу в Україні .

Зазначена норма закону встановлювала підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов`язків платежів) та на час проведення перевірок втратила чинність на підставі Закону України № 2756 - VI від 02.12.2010 р. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з прийняттям Податкового Кодексу України .

Також суд має зазначити, що чинне законодавство не містить визначення поняття ланцюг постачання товару .

Зазначене поняття міститься в Наказі Державної податкової адміністрації, від 18.04.2008, № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів", але зазначений наказ не має статусу нормативно -правого акту, оскільки не зареєстрований в Міністерстві юстиції України, тому в обґрунтування законності висновків перевірки використовуватися не може.

Згідно ст. 19 Конституції України -органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд, з метою гарантування захисту прав та законних інтересів позивача, вважає правильним обрання механізму судового захисту у відповідності до положень п. 1 ч.2 ст. 162 КАС України.

Оскільки оскаржувані рішення ДПІ у Приморському районні м. Одеси не мають нормативно -правового впливу на інших осіб та втрачають дію з моменту набрання рішенням законної сили, суд вважає правильним визнати оскаржувані рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси протиправними та такими що підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17, 19, 86, 159-164 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайон Авто Трафік» -задовольнити.

Визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси №0000502350/0 від 20 квітня 2011 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування ТОВ Лайон Авто Трафік з податку на додану вартість за квітень 2010 року у розмірі 709 516 (сімсот дев`ять тисяч п`ятсот шістнадцять) грн. 00 копійок та листопад 2010 року на суму 79 916 (сімдесят дев`ять тисяч дев`ятсот шістнадцять) грн. 00 копійок.

Визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси № 00002350/0 від 20 квітня 2011 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування ТОВ Лайон Авто Трафік з податку на додану вартість за грудень 2010 року у розмірі 146 036 (сто сорок шість тисяч тридцять шість) грн. 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлений 14 листопада 2011 року

Суддя Н.В.Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2011
Оприлюднено23.07.2020
Номер документу90516773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/3352/2011

Постанова від 14.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні