Ухвала
від 22.07.2020 по справі 520/8297/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 УХВАЛА

22.07.2020 Справа № 520/8297/2020

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши у порядку письмового провадження питання про зупинення провадження по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації, в якому просить суд:

- визнати протиправною відмову, оформлену листом Управління соціального захисту населення Зачепилівської РДА Харківської області від 04.06.2020 р. №01-46/1299;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код - 03196699; місцезнаходження - 64401, Харківська обл., Зачепилівський район, смт. Зачепилівка вул. Центральна, буд. 56) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 , рнокпп НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 одноразову грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік відповідно ст. 12 ЗУ Про статус ветеранів, гарантії їх правового захисту виходячи з п`яти мінімальних пенсій за віком та з урахуванням різниці, яка була фактично виплачена у цей період.

Ухвалою суду від 22.07.2020 відкрито спрощене провадження по справі відповідно до ст. 263 КАС України.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про зупинення провадження по даній справі, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що на офіційному веб-порталі судової влади України опубліковано ухвалу Верховного Суду від 17.06.2020 року по справі №440/2722/20 відкрито провадження у зразковій адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області, Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Лубенської міської ради Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

В ухвалі зазначено, що на адресу Верховного Суду надійшло подання судді Полтавського окружного адміністративного суду від 11 червня 2020 року про розгляд типової справи №440/2722/20. У поданні також йдеться про те, що за даними Єдиного державного реєстру судових рішень аналогічні справи перебувають у провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду (справа № 160/5378/20); Івано-Франківського окружного адміністративного суду (справа № 300/1230/20); Одеського окружного адміністративного суду (справа № 420/4341/20); Харківського окружного адміністративного суду (справи № 520/5536/20, 520/6537/2020, 520/6538/2020, 520/6785/2020, 520/6927/2020); Хмельницького окружного адміністративного суду (справа № 560/2724/20); Чернігівського окружного адміністративного суду.

Розглянувши матеріали типових справ у поєднанні зі справою, за якою надійшло подання про її розгляд як зразкової, Верховний Суд дійшов висновку, що ці справи відповідають ознакам типових, визначених пунктом 21 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у всіх вищевказаних адміністративних справах:

1) позивачами є особи з інвалідністю внаслідок війни та мають право на отримання разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік;

2) позовні вимоги заявлені до органу, уповноваженого здійснювати виплату разової щорічної грошової допомоги до 5 травня (Управління соціального захисту населення за місцем проживання позивача та/або Центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області);

3) спірні відносини стосуються визначення розміру разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 році та урегульовані одними й тими самими нормами права, а саме: статтею 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", Постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №112 "Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань", Рішенням Конституційного Суду України від 27.02.2020 №3-р/2020 у справі №1-247/2018(3393/18);

4) позивачами у даних справах заявлено аналогічні позовні вимоги (визнати протиправними дії (бездіяльність) відповідача щодо нарахування та виплати у 2020 році разової щорічної грошової допомоги до 5 травня у розмірі, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.2020 №112 "Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" та зобов`язати відповідача нарахувати і виплатити разову щорічну грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі, визначеному Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту").

Отже, Верховним Судом відкрито провадження у зразковій адміністративній справі за позовом особи з інвалідністю внаслідок війни та яка має право на отримання разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік згідно статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

З матеріалів адміністративної справи встановлено, що позивач - ОСОБА_1 , є учасником бойових дій, що підтверджено посвідченням ветерана війни - учасника бойових дій серії НОМЕР_2 від 02.11.2015 року.

В прохальній частині позову позивач просить суд зобов`язати управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації нарахувати та виплатити йому одноразову грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік відповідно ст. 12 ЗУ Про статус ветеранів, гарантії їх правового захисту виходячи з п`яти мінімальних пенсій за віком та з урахуванням різниці, яка була фактично виплачена у цей період.

Відповідно до ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Згідно ст. 13 вказаного Закону, щорічно до 5 травня особам з інвалідністю внаслідок війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Тобто, як учасникам бойових дій (ст. 12) так і особам з інвалідністю внаслідок війни (ст. 13) передбачена разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України та яка виплачується щорічно до 5 травня.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 р. № 112 "Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" установлено, що у 2020 році виплату до 5 травня разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" (далі - грошова допомога), проводить Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення), які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення), центрами по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, що відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат).

У вказаному пункті також зазначено, що районні органи соціального захисту населення, центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання) у встановлених розмірах.

Також, пунктом 4 вказаної постанови КМУ № 114 передбачено, що особи, які не отримали грошової допомоги, зокрема ті, що набули згідно із статтями 6, 7, 9, 10 і 11 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" відповідний статус до 5 травня 2020 р. включно, мають право звернутися за нею до районного органу соціального захисту населення за місцем реєстрації та отримати її до 30 вересня 2020 року.

В свою чергу, стаття 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" визначає осіб, які належать до учасників бойових дій, стаття 7 вказаного Закону визначає осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни.

Тобто, фактично одне й те саме законодавство регулює спірні правовідносини та встановлює порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, як учасникам бойових дій, так і особам з інвалідністю внаслідок війни: Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та постанова Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 року №112 "Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань". Різниця полягає лише в тому, що пільги учасникам бойових дій та особам, прирівняним до них встановлені статтею 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а пільги особам з інвалідністю внаслідок війни - статтею 13 вказаного Закону. При цьому, розміри для вказаних осіб встановлені однією постановою КМУ від 19 лютого 2020 року №112. Різною може бути лише сума виплат. Зокрема, як в зразковій, так і в цій справі спір стосується визначенні у 2020 році розміру разової грошової допомоги до 5 травня та правомірність його визначення.

Слід зазначити, що статус позивача (учасник бойових дій чи особа з інвалідністю внаслідок війни) не є визначальним у вирішенні спору та не свідчить про наявність значних розбіжностей у фактичних обставинах справ, що унеможливлювали б урахування висновків Верховного Суду, викладених у рішенні за результатами розгляду зразкової справи №440/2722/20, у ході розгляду цієї справи.

Суд також зауважує, що ухвалою Верховного Суду від 23 червня 2020 року по справі №440/2546/20 (адміністративне провадження №Пз/9901/15/20) відмовлено у відкритті провадження у зразковій справі за позовом ОСОБА_3 до Управління соціального захисту населення Полтавської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії з підстав того, що справа №440/2546/20 та надані разом з нею копії інших справ, мають ознаки типових справ, визначених ухвалою Верховного Суду від 17 червня 2020 року у справі №440/2722/20 про відкриття провадження у зразковій справі, оскільки відповідачем у таких справах є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Зі змісту вказаної ухвали Верховного Суду від 23 червня 2020 року по справі №440/2546/20 встановлено, що у поданні судді Полтавського окружного адміністративного суду Кукоби О.О. про розгляд справи №440/2546/20 за позовом ОСОБА_3 до Управління соціального захисту населення Полтавської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії Верховним Судом як зразкової вказано, що у провадженні Полтавського окружного адміністративного суду перебувають інші адміністративні справи, позовні вимоги у яких є тотожними вимогам ОСОБА_3 , а саме стосуються виплати учаснику бойових дій у 2020 році разової грошової допомоги до 5 травня.

В ухвалі від 23 червня 2020 року по справі №440/2546/20, досліджуючи зміст подання, констатував, що у всіх справах, зокрема, №440/2546/20: 1) позивачі є учасниками бойових дій та мають право на отримання разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік; 2) позовні вимоги заявлені до органу, уповноваженого здійснювати виплату разової щорічної грошової допомоги до 5 травня; 3) спірні відносини стосуються визначення розміру разової грошової допомоги до 5 травня у 2020 році та урегульовані одними й тими самими нормами права; 4) позивачами у даних справах заявлено аналогічні позовні вимоги (визнати протиправними дії (бездіяльність) відповідача щодо нарахування та виплати у 2020 році разової щорічної грошової допомоги до 5 травня.

Отже, Верховний Суд відмовив у відкритті провадження у зразковій справі №440/2546/20, в якій позивач є учасником бойових дій, оскільки ухвалою Верховного Суду від 17 червня 2020 року за цими підставами вже відкрито провадження у зразковій у справі №440/2722/20, в якій позивачем є особа з інвалідністю внаслідок війни.

Відповідно до п.21 ч.1 ст. 4 КАС України, типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Таким чином, суд вважає, що дана адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії фактично є типовою справою, предмет спору якої співпадає з предметом спору зазначеної справи, поданої до Верховного Суду, провадження у якій відкрито та оприлюднено ухвалу на офіційному веб-порталі судової влади України.

Відповідно до п.22 ч.1 ст. 4 КАС України, зразкова адміністративна справа - типова адміністративна справа, прийнята до провадження Верховним Судом як судом першої інстанції для постановлення зразкового рішення.

Відповідно ч.1 ст. 290 КАС України, якщо у провадженні одного або декількох адміністративних судів перебувають типові адміністративні справи, кількість яких визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, суд, який розглядає одну чи більше таких справ, може звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд однієї з них Верховним Судом як судом першої інстанції.

Ухвала про відкриття Верховним Судом провадження у зразковій справі публікується на офіційному веб-порталі судової влади України, а також в одному із загальнодержавних друкованих засобів масової інформації не пізніше ніж за десять днів до дати судового засідання для розгляду зразкової справи (ч.7 ст. 290 КАС України).

З моменту опублікування оголошення вважається, що всі заінтересовані особи належним чином повідомлені про розгляд зразкової справи (ч.9 ст. 290 КАС України).

Згідно ч. 11 ст. 290 КАС України, рішення Верховного Суду у зразковій справі підлягає перегляду Великою Палатою Верховного Суду за правилами перегляду рішень в апеляційному порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч.1-3 ст. 291 КАС України, суд, який розглядає типову справу, має право зупинити провадження за клопотанням учасника справи або за власною ініціативою у випадку, якщо Верховним Судом відкрито провадження у відповідній зразковій справі. Провадження у типовій справі підлягає відновленню з дня набрання законної сили рішенням Верховного Суду у відповідній зразковій справі. При ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Згідно п.9 ч.2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про зупинення провадження по адміністративній справі №520/8297/2020 до набрання законної сили рішення Верховного Суду у зразковій справі №440/2722/20.

На підставі викладеного, керуючись положеннями ст. ст. 236, 241, 248, 256, 294, 295, пункту 3 Прикінцевих положень, п.п.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Зупинити провадження по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Зачепилівської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у зразковій справі №440/2722/20 (адміністративне провадження №Пз/9901/14/20).

Копії даної ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Обчислення строків оскарження ухвали суду здійснюється з урахуванням пункту 3 Прикінцевих положень КАС України.

Суддя О.В.Шевченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2020
Оприлюднено22.07.2020
Номер документу90517169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/8297/2020

Рішення від 03.03.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні