Рішення
від 21.07.2020 по справі 612/111/20
БЛИЗНЮКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

612/111/20

2-о/612/6/20

РІШЕННЯ

іменем України

21 липня 2020 року смт Близнюки

Близнюківський районний суд Харківської області в складі:

головуючого судді Лобановської С.М.,

за участі секретаря судових засідань Шевченко О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт Близнюки цивільну справу за заявою ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення , заінтересована особа: Управління соціального захисту населення Близнюківської районної державної адміністрації Харківської області ,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, в якій просить встановити факт, що він залучався до виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в період з 10 травня 1986 року по 25 травня 1986 року у складі формувань Цивільної оборони. В обґрунтування заяви зазначає, що він має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, інваліда II групи. У 1986 році працював в Брагінському автопарку № 19 Виробничого об`єднання Гомельоблавтотранс . У зв`язку з аварією на Чорнобильській АЕС він був відряджений з підприємства для ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з 10.05.1986 по 25.05.1986 без вихідних та святкових днів.

Заявник звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Близнюківської РДА із заявою про видачу йому посвідчення інваліда війни, для чого надав всі необхідні документи, але йому було відмовлено з підстав недоведеності факту залучення його до формувань Цивільної оборони і виконання заходів по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у складі формувань Цивільної оборони. На підставі викладеного заявник вимушений звернутися до суду з даною заявою, просить встановити факт його участі та виконання заходів по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі формувань Цивільної оборони.

Встановлення даного факту має для нього юридичне значення, оскільки дозволяє реалізувати право на отримання статусу інваліда війни.

Заявник в судовому засідання не з`явився, надав заяву, в якій просив справу розглянути без його участі у зв`язку із неможливістю з`явитися в судове засідання, заяву підтримав та просив її задовольнити, вказуючи на те, що іншим шляхом вирішити дане питання та реалізувати своє право неможливо.

Заінтересована особа - Управління соціального захисту населення Близнюківської районної державної адміністрації Харківської області надала заяву про розгляд справи без участі їх представника, проти задоволення заяви не заперечують.

Згідно ч. 3 ст. 211 ЦПК України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності учасників справи на підставі наявних матеріалів.

У зв`язку з неявкою в судове засідання усіх учасників справи, відповідно до положень ч. 2 ст. 247 ЦПК України, суд розглянув цивільну справу без здійснення фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного запису.

Всебічно, повно, об`єктивно та безпосередньо дослідивши наявні у справі докази, які є належними, допустимими і достовірними у їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Вимогами ст. 10 ЦПК України передбачено, що суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до ч. 2 ст. 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

ОСОБА_1 має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, інваліда II групи, що підтверджується посвідченням від 08.11.2019 серії НОМЕР_1 .

Відповідно до експертного висновку Харківської міжвідомчої експертної комісії від 14.10.1998 на засіданні № 298 встановлено, що захворювання ОСОБА_1 пов`язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Згідно довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії ХАР-05 № 024422 від 27.09.2006 ОСОБА_1 в зв`язку з погіршенням стану здоров`я встановлено II групу інвалідності, внаслідок захворювання, пов`язаного з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Ступінь втрати працездатності встановлено 80 %.

Відповідно до довідок, виданих Брагінським автопарком № 19 Виробничого об`єднання Гомельоблавтотранс № 61 від 30.05.1990, № 60 від 30.05.1991, та б/н б/д, вбачається, що ОСОБА_1 брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС з 10 травня 1986 року по 25 травня 1986 року.

Заявник звернувся до заінтересованої особи Управління соціального захисту населення Близнюківської районної державної адміністрації із заявою щодо встановлення статусу інваліда війни та видачі відповідного посвідчення.

Однак, 27.05.2020 заінтересованою особою заявнику надано відповідь про те, що наданих ним документів не достатньо для підтвердження факту його залучення і виконання ним робіт по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі формувань Цивільної оборони, що стало підставою для звернення заявника із даною заявою до суду.

Згідно зі ст. 10 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві.

Відповідно до чинних на момент аварії на Чорнобильській АЕС нормативно - правових актів з питань Цивільної оборони, зокрема, - Положення про Цивільну оборону СРСР, затвердженого 18.03.1976 року Постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР № 1111 та Положення про невоєнізовані формування Цивільної оборони та норми оснащення їх матеріально-технічними засобами, яке введено в дію наказом начальника Цивільної оборони СРСР, в кожному міністерстві, відомстві або іншому центральному органі виконавчої влади, а також на підприємствах, в установах та організаціях за територіально - виробничим принципом створювались система, служби та формування Цивільної оборони.

Громадяни, які виконували роботи по ліквідації Чорнобильської катастрофи (аварії на Чорнобильській АЕС та її наслідків) залучались до виконання цих робіт саме у складі формувань Цивільної оборони.

Зазначене підтверджується також наказом начальника ЦО - директора ЧАЕС від 19.04.1985 № 2с Про керівний склад, служби та формування цивільної оборони .

Разом з тим, жоден нормативний документ з питань цивільної оборони не містить однозначної вимоги щодо обов`язковості видання розпорядчого документу про залучення кожної конкретної особи до дій у складі формувань цивільної оборони.

Таким чином, особи, які залучались до складу формувань Цивільної оборони у 1986 року, інвалідність яких пов`язана з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, за наявності документів, підтверджуючих право на отримання статусу інваліда війни, мають право отримати такий статус з видачею відповідного посвідчення.

Згідно із п. 9 ч. 2 ст. 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , до інвалідів війни належать інваліди, залучені до складу формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Підставами для визнання особи інвалідом війни є наявність двох складових умов: 1) особа повинна бути залучена до складу формувань Цивільної оборони; 2) особі повинен бути встановлений статус особи, яка стала інвалідом внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Суд вважає, що основним доказом участі заявника в роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС є дійсне, ніким не оскаржене та не скасоване посвідчення учасника ліквідації (категорія 1), видане на ім`я заявника, яке відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 14 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи , підтверджує статус громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користування пільгами, встановленими Законом № 796-ХІІ.

Враховуючи викладене, а також приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для встановлення факту того, що ОСОБА_1 , в період з 10.05.1986 по 25.05.1986, виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у складі формувань Цивільної оборони у відповідності до вимог нормативно-правових актів, які діяли на той час, чинним законодавством не передбачено іншого порядку його встановлення, з метою сприяння у здійсненні та охороні гарантованих Конституцією і законами України прав, свобод та інтересів заявника, суд приходить до переконання, що заява є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 5-11, 13, 76-81, 259, 263-265, 293, 315, 319, 354 ЦПК України, Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , суд, -

в и р і ш и в :

Заяву ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення , заінтересована особа: Управління соціального захисту населення Близнюківської районної державної адміністрації Харківської області - задовольнити.

Встановити факт, що має юридичне значення, а саме те, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , податковий номер НОМЕР_2 , залучався до виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (Чорнобильської катастрофи) в період з 10 травня 1986 року по 25 травня 1986 року у складі формувань Цивільної оборони.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Харківського апеляційного суду через Близнюківський районний суд Харківської області в тридцятиденний строк з дня його складання.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Заявник.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Зацікавлена особа.

Управління соціального захисту населення Близнюківської районної державної адміністрації Харківської області , код ЄДРПОУ 03196372, юридична адреса: вул. Незалежності, буд. 39, смт Близнюки Харківської області.

Суддя С.М. Лобановська

СудБлизнюківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.07.2020
Оприлюднено23.07.2020
Номер документу90529766
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —612/111/20

Рішення від 21.07.2020

Цивільне

Близнюківський районний суд Харківської області

Лобановська С. М.

Ухвала від 20.03.2020

Цивільне

Близнюківський районний суд Харківської області

Лобановська С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні