ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.07.2020 справа № 914/396/20
Господарський суд Львівської області у складі судді Петрашка М.М., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління»
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел»
про стягнення 17500,80 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу вивісок та їх зберіганням
за участю представників :
від позивача Захарченко Т.А.
від відповідача не з`явився
Суть спору : Позовні вимоги заявлено Комунальним підприємством «Адміністративно-технічне управління» до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел» про стягнення 17500,80 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу вивісок та їх зберіганням, з яких 1120,00 грн. - демонтаж рекламних конструкцій та вивісок, 13464,00 грн. - зберігання конструкцій на складі та 2916,80 грн. - ПДВ.
Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено у протоколах судового засідання.
Представник позивача в судовому засіданні 16.07.2020р. позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити з підстав, що наведені у позовній заяві.
Відповідач явку представника в судове засідання 16.07.2020р. не забезпечив. Відповідачу в порядку статей 120, 121 ГПК України було надіслано повідомлення про те, що розгляд справи по суті відбудеться 16.07.2020р. на 11:00 год. При цьому в повідомлені було зазначено, що його участь в судовому засіданні не є обов`язковою.
Вказане повідомлення було надіслано відповідачу на його адресу, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 79058, місто Львів, вулиця Куліша, 30.
Клопотань від сторін про відкладення розгляду справи не надходило, відзив на позовну заяву відповідач не подав.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд встановив таке .
Як стверджує позивач, Товариством з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел» самовільно, з порушенням Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок), затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016р. було встановлено малі архітектурні форми (вивіски) на вул.Пекарській, 25 та вул.Куліша, 30 у м.Львові.
У зв`язку із виявленими порушеннями Департаментом містобудування Львівської міської ради були скеровані відповідачу такі вимоги:
- від 18.04.2019р. №23/р-14-1608 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Пекарська, 25 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 2-х конструкцій. Приблизні розміри конструкцій вивіски: 1,10 х 0,60 м (місце №1) та 1,10 х 0,60 м (місце №2);
- від 23.04.2019р. № 23/р-14-1666 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Пекарська, 25 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 1-ї конструкції. Розміри конструкції вивіски: 1,10 х 0,60 м (місце №1);
- від 20.02.2019р. №23/Р-11-570 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Куліша, 30 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 1-ї конструкції. Орієнтовні розміри конструкції вивіски: 0,50 х 0,40 м.
Вказаними вимогами відповідачу було запропоновано добровільно усунути допущені порушення. У вимогах також містилось попередження про те, що у разі невиконання вимог у добровільному порядку, вивіски будуть демонтовані примусово.
Проте, як зазначено у позовній заяві, відповідач вимог Департаменту містобудування Львівської міської ради про демонтаж вивісок в добровільному порядку не виконав, у зв?язку з чим було видано наказ від 29.01.2018р. №19 та наказ від 16.05.2019р. №45 Про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) .
02.04.2019р. між позивачем (замовник) та ФОП Алєксєєвою М.М. (виконавець) укладено договір про надання послуг №02/04/2019 від 02.04.2019р., відповідно до умов якого виконавець зобов`язується надати замовникові послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (надалі об`єктів демонтажу), їх транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання замовника, а замовник, в свою чергу, зобов`язується прийняти надані послуги й оплатити їх.
Посилаючись на виставлені відповідачу рахунки, акти надання послуг та банківські виписки від 25.07.2019/24.07.2019 та від 08.08.2019/07.08.2019, позивач зазначив, що відповідач відповідно до Правил благоустрою м.Львова, затверджених ухвалою сесії Львівської міської ради №376 від 21.04.2011р., зобов?язаний відшкодувати йому 1120,00 грн. витрат, понесених на демонтаж рекламних конструкцій.
Також позивач зазначив, що відповідно до вказаних Правил благоустрою м.Львова відповідач зобов?язаний відшкодувати йому витрати щодо зберігання спеціальних конструкцій у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання, що разом становить 13464,00 грн.
Крім того, посилаючись на лист ДФС України від 28.10.2016р. №23363/6/99-99-15-03-02-15, позивач також вважає, що відповідач зобов?язаний відшкодувати йому вартість ПДВ в розмірі 2916,80 грн.
Таким чином, позивач звернувся до Господарського суду Львівської області та просить стягнути з відповідача 17500,80 грн. витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу вивісок та їх зберіганням, з яких 1120,00 грн. - демонтаж рекламних конструкцій та вивісок, 13464,00 грн. - зберігання конструкцій на складі та 2916,80 грн. - ПДВ.
Відповідач проти позову не заперечив, відзив на позовну заяву не подав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши представника позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити з огляду на таке .
Відповідно до пункту 1.1. статуту позивача, Комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління", яке до перейменування мало назву Комунальне підприємство Інспекція благоустрою та екології м.Львова створене шляхом реорганізації КП Інспекція благоустрою та екології м.Львова ухвалою Львівської міської ради від 24.12.1998р. №101 та підпорядковане Департаменту містобудування Львівської міської ради, що є представником власника - територіальної громади м.Львова і є органом, до сфери управління якого входить комунальне підприємство.
Пунктами 2.1.2. та 2.1.3. статуту передбачено, що підприємство створене з метою:
- покращення благоустрою м.Львова шляхом здійснення нагляду за дотриманням юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів ;
- поповнення міського бюджету за рахунок справляння плати за використання юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, міської впорядкованої території.
Основними напрямками діяльності підприємства відповідно до п.2.2.1. та п.2.2.7. статуту є:
- виконання операторських функцій при справлянні департаментом економічного розвитку Львівської міської ради плати за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами;
- надання послуг зберігання майна третіх осіб на платній основі.
Згідно із статтею 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Частиною 4 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 1 статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно із частиною 3 статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Частинами 1 та 2 cтатті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Відповідно до частини 4 статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів , рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Частиною 1 статті 16 Закону України Про рекламу передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно із пунктом 1.7. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові, що затверджений рішенням Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016р. (надалі - Порядок), паспорт малої архітектурної форми (вивіски) - проектна документація, яка є підставою для встановлення малої архітектурної форми (вивіски). Паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовляє власник (користувач) вивіски у разі відсутності на дану будівлю паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм. Узгоджений паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) підлягає внесенню у реєстр погоджених проектів малих архітектурних форм (вивісок), ведення якого забезпечує комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління« .
Відповідно до пункту 1.7. Порядку, самовільно встановлена мала архітектурна форма (вивіска) - елемент декоративного оздоблення фасаду будинку, якій розміщується з порушенням вимог діючого Порядку.
Пунктом 1.7. Порядку також передбачено, що демонтаж - комплекс дій, які передбачають відокремлення малої архітектурної форми (вивіски) разом з її основою від місця її розміщення та транспортування у місце її подальшого зберігання.
Згідно із пунктами 5.1. та 5.2. вказаного Порядку, моніторинг розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові здійснює комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління« . Контроль за дотриманням цього Порядку здійснює уповноважений орган на базі моніторингової системи комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління« .
Відповідно до пункту 5.3. Порядку, відповідальність за розміщення малої архітектурної форми (вивіски) (міцність, стійкість, безпеку, відповідність погодженому паспорту, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) несе власник або уповноважена власником особа.
Пунктом 6.1.1. Порядку передбачено, що демонтажу підлягають самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски).
Згідно із пунктом 6.2. Порядку, власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) (підпункт 6.1.1) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення. Власникам малих архітектурних форми (вивісок), вказаних у підпункті 6.1.4, вимоги не надсилаються.
Відповідно до пункту 6.6. Порядку, примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління« за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради, проект якого готує орган, який здійснює нагляд за станом малої архітектурної форми (вивіски) (комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління« ). Під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник або користувач малої архітектурної форми (вивіски), представники державних органів, міських служб та інших організацій.
Пунктами 6.10. та 6.11. Порядку передбачено, що демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) зберігаються на складі комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління« . Компенсація витрат комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління« , пов`язаних з примусовим демонтажем, транспортуванням та зберіганням малої архітектурної форми (вивіски), покладається на власника (користувача) демонтованої малої архітектурної форми (вивіски).
Відповідно до пункту 49 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003р. №2067, демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:
- припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи - підприємця;
- невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;
- порушення благоустрою території.
Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, якими вони були встановлені.
Як встановлено судом та як вбачається із матеріалів справи, відповідачу були скеровані такі вимоги:
- від 18.04.2019р. №23/р-14-1608 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Пекарська, 25 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 2-х конструкцій. Приблизні розміри конструкцій вивіски: 1,10 х 0,60 м (місце №1) та 1,10 х 0,60 м (місце №2);
- від 23.04.2019р. № 23/р-14-1666 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Пекарська, 25 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 1-ї конструкції. Розміри конструкції (вивіски) 1,10 х 0,60 м (місце №1);
- від 20.02.2019р. №23/Р-11-570 про демонтаж самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивіски) на зовнішній поверхні будинку за адресою вул.Куліша, 30 у якої відсутній паспорт малої архітектурної форми (вивіски) та лист уповноваженого органу про відповідність. Вивіска складається з 1-ї конструкції. Орієнтовні розміри конструкції (вивіски) 0,50 х 0,40 м.
Як вбачається із матеріалів справи, Департаментом містобудування Львівської міської ради на підставі пункту 6.1. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові, було видано наказ від 13.03.2019р. №19 та наказ від 16.05.2019р. №45 Про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) , зокрема щодо малих архітектурних форми (вивісок) Товариства з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел» , вказаних у вимогах від 18.04.2019р. №23/р-14-1608, від 23.04.2019р. № 23/р-14-1666 та від 20.02.2019р. №23/Р-11-570.
Згідно із пунктом 1.1. Правил благоустрою м.Львова, що затверджені ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011р. №376 (надалі - Правила), правила благоустрою м.Львоває нормативно-правовим актом, який встановлює порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою м.Львова, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Пунктом 1.2. Правил передбачено, що вони є обов`язковими для виконання на території м.Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об`єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до пункту 13.4. Правил, витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, вивісок, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники:
13.4.1. За демонтаж та транспортування спеціальної конструкції - у розмірі фактичних витрат.
13.4.2. За зберігання спеціальної конструкції - у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.
Факт понесення позивачем витрат в розмірі 1120,00 грн. на демонтаж малих архітектурних форми (вивісок) Товариства з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел» підтверджується договором про надання послуг №02/04/2019 від 02.04.2019р., що укладений між позивачем та ФОП Алєксєєвою М.М., актом проведення демонтажу спеціальних конструкцій №9 від 16.07.2019р., №1 від 01.08.2019р. та №2 від 01.08.2019р., рахунком на оплату №55 від 01.08.2019р. та №45 від 16.07.2019р., актом надання послуг №55 від 01.08.2019р. та №45 від 16.07.2019р., а також банківськими виписками від 25.07.2019/24.07.2019 та від 08.08.2019/07.08.2019.
Вартість зберігання демонтованої 16.07.2019р. конструкції становить 3570,00 грн. (210 днів х 17,00 грн. = 3570,00 грн.), а вартість зберігання трьох демонтованих 01.08.2019р. конструкцій становить 9894,00 грн. (194 дні х 17,00 грн. х 3 конструкції = 9894,00 грн.), що разом становить 13464,00 грн.
Щодо застосування ПДВ при визначені розміру понесених витрат, то у листі ДФС України за вих.№23363/6/99-99-15-03-02-15 від 28.10.2016 зазначено, що якщо кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, в тому числі які постачаються в рамках виконання програми благоустрою міста чи інших подібних програм, які для цілей оподаткування ПДВ є об`єктом оподаткування, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов`язаний визначити податкові зобов`язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.
Таким чином, загальний розмір витрат на демонтаж та зберігання конструкцій разом із ПДВ становить 17500,80 грн.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення 17500,80 грн. є обгрунтована, підтверджена матеріалами справи, не спростована відповідачем та підлягає задоволенню.
При поданні позовної заяви позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 2102,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1068 від 14.02.2020р., які відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України слід стягнути з відповідача на користь позивача, оскільки позов підлягає задоволенню повністю.
Керуючись статтями 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
1 . Позов задовольнити.
2 . Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лемберг тревел» (79058, місто Львів, вулиця Куліша, будинок 30, ідентифікаційний код 40276959) на користь Комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» (79012, місто Львів, вулиця Сахарова, будинок 42, ідентифікаційний код 13804591) 17500,80 грн. - витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу вивісок та їх зберіганням, а також 2102,00 грн. - судового збору.
3 . Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку у строки, визначені главою 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 22.07.2020р.
Суддя М.М. Петрашко
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2020 |
Оприлюднено | 24.07.2020 |
Номер документу | 90539761 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Петрашко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні