ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
21.07.2020Справа № 910/6417/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАВАНЬ СОЛАР 1"
до Державного підприємства "ЕНЕРГОРИНОК"
про стягнення 1 440 292,33 грн
Суддя Картавцева Ю.В.
Представники: згідно з протоколом судового засідання
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Тавань Солар 1" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного підприємства "Енергоринок" про стягнення 1440292,33 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем всупереч умовам договору № 15023/01 від 05.04.2018 не здійснено оплату коштів за електричну енергію за червень 2019 року в повному обсязі, у зв`язку з чим позивач просить суд стягнути з відповідача основний борг у розмірі 1141992,15 грн, пеню у розмірі 233183,34 грн, інфляційні втрати у розмірі 19654,29 грн та 3% річних у розмірі 45462,55 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києві від 12.05.2020 суд ухвалив: позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Тавань Солар 1" залишити без руху; встановити позивачу спосіб усунення недоліків позовної заяви: зазначити щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; зазначити попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи; подати підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Встановити позивачу строк для усунення недоліків - протягом семи днів з дня вручення даної ухвали.
25.05.2020 через відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків.
За змістом ст. 176 Господарського процесуального кодексу України, за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом п`яти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому статтею 174 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 12 Господарського процесуального кодексу України визначено, що загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до ч. 3 ст. 247 Господарського процесуального кодексу України при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) ціну позову; 2) значення справи для сторін; 3) обраний позивачем спосіб захисту; 4) категорію та складність справи; 5) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; 6) кількість сторін та інших учасників справи; 7) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 8) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Зважаючи на ціну позову, категорію та складність спору, дана справа підлягає розгляду в порядку загального позовного провадження.
Згідно з приписами статті 181 Господарського процесуального кодексу України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначаються суддею з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.06.2020 суд ухвалив: прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі; справу розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначити на 30.06.2020.
30.06.2020 через відділ діловодства суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
У підготовче засідання 30.06.2020 представники сторін не прибули.
Відповідно до ст. 177 Господарського процесуального кодексу України підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
З метою належної підготовки справи для розгляду, у підготовчому засіданні продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву до 21.07.2020.
20.07.2020 через відділ діловодства суду від відповідача надійшло три клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
У підготовче засідання 21.07.2020 прибули представники сторін. Представник відповідача підтримав клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, представник позивача проти задоволення зазначених клопотань заперечив.
Розглянувши клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, а саме Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Міністерства енергетики України, суд зазначає наступне.
За змістом ст. 50 Господарського процесуального кодексу України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
У вирішенні відповідного питання щодо наявності юридичного інтересу у третьої особи, суд з`ясовує, чи буде у зв`язку з прийняттям судового рішення з даної справи таку особу наділено новими правами чи покладено на неї нові обов`язки, або змінено її наявні права та/або обов`язки, або позбавлено певних прав та/або обов`язків у майбутньому.
Обґрунтовуючи необхідність залучення до участі у справі третіх осіб, відповідач зазначає наступне.
Діяльність Оптового ринку електричної енергії України, на момент виникнення спірних правовідносин, регулювалась спеціальним законодавством у сфері енергетики, в тому числі нормативно-правовими актами органів державної влади - Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики України та постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Кабінет Міністрів України є органом, який здійснює формування та реалізацію державної політики в електроенергетиці, шляхом прийняття фундаментальних постанов, які забезпечували функціонування Оптового ринку електричної енергії та впровадження нового ринку електроенергетики, в тому числі забезпечення реалізації положень Закону України "Про ринок електричної енергії" в частині забезпечення розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України. І наразі Держава в особі Кабінету Міністрів України забезпечує реалізацію гарантій держави по впровадженню нового ринку електричної енергії та положень Закону України "Про ринок електричної енергії" та виконання зобов`язань взятих на себе зобов`язань щодо вреулювання проблемних питань діяльності енергетичної галузі.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Національна комісія) є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України. Саме Національна комісія регулювала платіжно-розрахункові відносини на Оптовому ринку електричної енергії України, у спірний період, шляхом встановлення алгоритму розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання. Оскільки розрахунок з виробниками електроенергії з альтернативних джерел енергії має здійснюватися виключно відповідно до постанов Національної комісії, відповідач не має повноважень самостійно розпоряджатися коштами на поточному рахунку із спеціальним режимом використання, оскільки це порушить права та обов`язки Національної комісії.
Міністерство енергетики України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, а також на якого покладено функції по розробці та впровадженні негайних заходів направлених на здійснення розрахунків на ринку електричної енергії в межах передбачених спеціальним законодавством.
Відтак, з огляду на предмет та підстави позову в даній справі, відповідач зазначає, що рішення у справі № 910/6417/20 може вплинути на права та обов`язки визначених у клопотанні осіб.
Так, враховуючи що Кабінет Міністрів України здійснює формування та реалізацію державної політики в електроенергетиці, шляхом прийняття постанов, які забезпечують функціонування Оптового ринку електричної енергії, приймаючи до уваги, що діяльність Оптового ринку електричної енергії регулюється спеціальними законодавством у сфері енергетики, нормативно - правовими актами органів державної влади - Міністерства енергетики України та постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання відповідача та залучити до участі у справі Кабінет Міністрів України, Міністерство енергетики України та Національну комісію, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Відповідно до ст. 183 Господарського процесуального кодексу України, підготовче засідання проводиться за правилами, передбаченими статтями 196 - 205 цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.
Суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: 1) визначених частиною другою статті 202 цього Кодексу; 2) залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача; 3) в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
З огляду на необхідність залучення до участі у справі третіх осіб, суд вважає за необхідне відкласти підготовче засідання.
Керуючись ст. ст. 50, 183, ч. 2 ст. 232, ст.ст. 233, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Залучити до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Кабінет Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/2), Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19), Міністерство енергетики України (03035, м. Київ, вул. В. Липківського, 35).
2. Зобов`язати позивача надіслати залученим третім особам позовну заяву з додатками, докази надіслання надати суду.
3. Зобов`язати відповідача надіслати залученим третім особам відзив на позов з додатками, докази надіслання надати суду.
4. Запропонувати третім особам подати письмові пояснення щодо позову/відзиву протягом п`яти днів з дня отримання позовної заяви/відзиву .
5. Підготовче засідання відкласти на 04.08.20 о 17:20 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал судових засідань № 21 .
6. Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: https://court.gov.ua/fair/.
7. Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та не підлягає оскарженню.
Суддя Ю.В. Картавцева
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2020 |
Оприлюднено | 27.07.2020 |
Номер документу | 90565023 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Картавцева Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні