ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1221/20
23 липня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Осташа А. В. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Чортківської місцевої прокуратури до Борщівської міської ради, Комунального підприємства Борщівської ЖЕД №1, про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Чортківської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Борщівської сільської ради Борщівського району Тернопільської області та до Комунального підприємства Борщівська ЖЕД №1, у якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Борщівської міської ради Тернопільської області та Комунального підприємства Борщівська ЖЕД №1 з питання не затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків розташованих в м. Борщів в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська Боріщівського району Тернопільської області;
- зобов`язати Комунальне підприємство Борщівська ЖЕД №1 вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) дитячих майданчиків, а саме: дитячий майданчик на вул. С.Стрільців, м.Борщів; дитячий ігровий майданчик Простоквашино на вул. Шухевича, м.Борщів та Борщівську міську раду Тернопільської області вчинити дії по розробленню та затвердженню плану технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що на території м. Борщів Борщівського району Тернопільської області функціонує два дитячих майданчики, а саме дитячий майданчик на вул. С.Стрільців - балансовою вартістю 15 625 гривень; дитячий ігровий майданчик Простоквашино на вул. Шухевича - балансовою вартістю 39 800 гривень; та 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська, придбані Борщівською міською радою 19 серпня 2019 року за 56 700 грн, кожен, а всього загальною вартістю 340 200 грн. Власником вказаних дитячих майданчиків є Боріщівська міська рада.
Однак, відповідно до інформації Борщівської міської ради від 09.04.2020, технічні паспорти на вказані 2 майданчики, які розташовані на території міської ради, які перебувають па балансі КП Борщівська ЖЕД №1 та на 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська, які перебувають на балансі міської ради, не складались.
Позивач посилається на те, що в порушення вимог статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів відповідачі не виконали свого обов`язку щодо планової інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою, зокрема, вказаних дитячих майданчиків. З огляду на функціональне призначення дитячих майданчиків, невжиття таких заходів може негативно позначитися на загальному стані цього об`єкта благоустрою, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю дітей. Це зумовило звернення позивача до суду з цим позовом.
Обґрунтування причин, підстав та повноважень звернення до суду з даним позовом заступника керівника Чортківської місцевої прокуратури наведені в позовній заяві суд вважає достатніми для відкриття провадження у справі та її розгляду.
Ухвалою від 27 травня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 24.06.2020, яке було відкладене на 23.07.2020 .
КП Борщівська ЖЕД №1 подало 09.06.2020 відзив на позовну заяву в якій зазначив, що не визнають повністю вимоги позивача, оскільки організацію благоустрою території міста повинна забезпечувати міська рада, до компетенції якої віднесено зокрема затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту (аркуш справи 66-67).
Борщівська міська рада подала 10.06.2020 відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що визнає повністю заявлені позивачем вимоги до Борщівської міської ради. Також повідомлено, що рішенням Борщівської міської ради від 10.06.2020 №274 затверджено План проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів Борщівської ОТГ, а саме дитячих, спортивних та інших майданчиків (як тих, що перебувають на балансі апарату міської ради, так і тих, що знаходяться в господарському віданні та на балансі Борщівської ЖЕД №1) (аркуш справи 70-71).
Позивач подав 18.06.2020 відповідь на відзив (аркуш справи 84-86) в якому не погоджується із позицією КП Борщівська ЖЕД №1, зокрема щодо того, що ним не ініційовано позапланову технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячих майданчиків у м.Борщів у зв`язку із веденням в експлуатацію закінченого будівництва зазначених об`єктів благоустрою, а тому на дані об`єкти благоустрою відсутній паспорти та технічна інвентаризація (аркуш справи 84-86).
Ухвалою суду від 24.06.2020 проголошеною в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати продовжено процесуальні строки для подання документів до 13.07.2020.
Позивач також подав 10.07.2020 уточнення до позовних вимог, оскільки у відзиві на позов Борщівська міська рада не зазначила, чи буде забезпечено реальне виконання рішення сесії ради від 10 червня 2020 року № 2174, яким затверджено план проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків Борщівської ОТГ, виділеними на це бюджетними коштами та чи прийнято відповідне рішення ради про внесення змін до бюджету та виділення для цього таких коштів. Зі змісту самого рішення та доданих додатків такого не вбачається. Враховуючи зазначене, просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Борщівської міської ради та Комунального підприємства Борщівська ЖЕД № 1;
- зобов`язати Борщівську міську раду Тернопільської області вчинити дії з організації та виконання робіт щодо технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська;
- зобов`язати КП Борщівська ЖЕД №1 вчинити дії з організації та виконання робіт щодо технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) дитячих майданчиків, а саме: дитячий майданчик на вул. С.Стрільців, м. Борщів, дитячий ігровий майданчик Простоквашино на вул. Шухевича, м. Борщів.
КП Борщівська ЖЕД №1 подала відзив на уточненні позовні вимоги 22.07.2020, в яких зазначили, що повністю визнають вимоги позивача та просять розгляд справи проводити в порядку письмового провадження без участі їхнього представника.
Борщівська міська рада подала 22.07.2020 відзив на уточненні позовні вимоги, в якому визнає повністю позовні вимоги позивача та просять розгляд справи проводити в порядку письмового провадження без участі їхнього представника.
В судове засідання 23.07.2020 сторони не прибули, усі сторони заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Згідно частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Частиною дев`ятою статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних міркувань.
Суд встановив, що Чортківською місцевою прокуратурою вивчено стан законності щодо дотримання, законодавства України про охорону дитинства та щодо дотримання вимог законодавства забезпечення благоустрою населених пунктів Борщівського району Тернопільської області.
Згідно інформації Борщівської міської ради Борщівського району Тернопільської області від 09.04.2020 за вих. №525/01-18 на території: м. Борщів Борщівського району Тернопільської області функціонує:
- два дитячих майданчики, а саме:
1) дитячий майданчик на вул. С.Стрільців - балансовою вартістю 15 625 гривень;
2) дитячий ігровий майданчик Простоквашино на вул. Шухевича - балансовою вартістю 39 800 гривень;
- шість дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська, придбані Борщівською міською радою 19 серпня 2019 року за 56 700 грн, кожен, а всього загальною вартістю 340 200 грн.
Власником вказаних дитячих майданчиків є Боріщівська міська рада.
Однак, відповідно до інформації Борщівської міської ради від 09.04.2020 за вих. №525/01-18, технічні паспорти на вказані 2 майданчики, які розташовані на території міської ради, які перебувають па балансі КП Борщівська ЖЕД №1 та на 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська, які перебувають на балансі міської ради, не складались.
У зв`язку із наведеним, заступником керівника Чортківської місцевої прокуратури було подано до суду цей позов.
Надаючи правову оцінки встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 6 вересня 2005 року № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон України № 2807) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Відповідно до статті 2 Закону України № 2807, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону України № 2807, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
В силу частини другої статті 20 Закону України № 2807 благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України №2807, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини першої статті 13 Закону України № 2807 об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону України № 2807, елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно з п. 5 частини другої статті 18 Закону України № 2807, підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання приписів статті 18 Закону України № 2807 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року за № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція).
Відповідно до п. 1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Згідно з п. 1.4 Інструкції, технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Відповідно до п. 1.5 Інструкції, технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.
Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про те, що організацію благоустрою повинна забезпечувати міська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Згідно п.2 розділу 2 статуту Комунального підприємства Борщівська ЖЕД №1, затвердженого рішенням міської ради від 20.11.2017 № 521, предметом діяльності підприємства є здійснення контролю за використанням об`єктів благоустрою відповідно до їх функціонального призначення на засадах їх раціонального використання з урахуванням вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів , Правил благоустрою населених пунктів громади та інших вимог, передбачених чинним законодавством.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що згадані об`єкти благоустрою введені в експлуатацію у 2013-2019 роках позапланова їх інвентаризація власником не проводилась та балансоутримувачем не ініціювалася.
Як випливає із матеріалів справи, рішенням Борщівської міської ради від 10.06.2020 №274 затверджено План проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів Борщівської ОТГ, а саме дитячих, спортивних та інших майданчиків (як тих, що перебувають на балансі апарату міської ради, так і тих, що знаходяться в господарському віданні та на балансі Борщівської ЖЕД №1) (аркуш справи 79-80).
Проте, суд зазначає, що Борщівська міська рада не зазначила чи буде забезпечено реальне виконання рішення сесії ради від 10 червня 2020 року № 2174, яким затверджено план проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків Борщівської ОТГ, виділеними на це бюджетними коштами та чи прийнято відповідне рішення ради про внесення змін до бюджету та виділення для цього таких коштів. Зі змісту самого рішення та доданих додатків такого не вбачається та судом не встановлено.
Частиною другою статті 6 Закону України Про охорону дитинства № 2402-III від 26 квітня 2001 року передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до частини другої статті 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року, яка ратифікована Україною 27 лютого 1991 року, Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
Натомість, КП Борщівська ЖЕД №1 не ініційована позапланова технічна інвентаризація та паспортизації дитячих майданчиків на вул. С.Стрільців, м. Борщів та Простоквашино на вул. Шухевича, м. Борщів у зв`язку з введенням в експлуатацію закінченого будівництва зазначених об`єктів благоустрою, а тому на дані об`єкти благоустрою відсутній паспорти та технічна інвентаризація.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що бездіяльність Борщівської міської ради Тернопільської області та КП Борщівська ЖЕД №1 з питання забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків ставить під загрозу закріплені ст.ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я, грубо порушує вимоги Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Вказаний факт, на переконання суду, негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері може призвести до настання тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення статті 77 КАС України, обов`язок доказування покладається в даному випадку на позивача.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідачі повністю визнали позов.
Відповідно до ч.1 ст.142 КАС у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Отже, на підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Враховуючи, що відповідачі визнали позов до початку розгляду справи по суті, то суд приходить до переконання на підставі вимог ч.1 ст.142 КАС про повернення позивачу 50% судового збору сплаченого при поданні позову.
Оскільки, позивач сплатив судовий збір за подання позову відповідно до платіжного доручення №675 від 18.05.2020 в сумі 2102 грн, то йому слід повернути судовий збір у сумі 1051,00 грн.
Керуючись статтями 142, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність Борщівської міської ради та Комунального підприємства Борщівська ЖЕД № 1 щодо неналежної організації та виконання робіт щодо технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин).
2. Зобов`язати Борщівську міську раду Тернопільської області вчинити дії з організації та виконання робіт щодо технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) 6 дитячих ігрових комплексів, які знаходяться в селах Борщівської ОТГ - Верхняківці, Висічка, Пищатинці, Королівка, Стрілківці, Слобідка - Мушкатівська.
3. Зобов`язати Комунальне підприємство Борщівська ЖЕД №1 вчинити дії з організації та виконання робіт щодо технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин) дитячих майданчиків, а саме: дитячий майданчик на вул. С.Стрільців, м. Борщів, дитячий ігровий майданчик Простоквашино на вул. Шухевича, м. Борщів.
4. Повернути Прокуратурі Тернопільської області судові витрати по даній справі, а саме: 50% сплаченого судового збору в розмірі 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн. 00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №675 від 18 травня 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Заступник керівника Чортківської місцевої прокуратури місцезнаходження/місце проживання вул. С. Бандери, 5,м. Борщів,Тернопільська область,48700 ЄДРПОУ/РНОКПП 02910098
відповідачі:
-Борщівська міська рада місцезнаходження/місце проживаннявул. Грушевського, 2,м. Борщів,Тернопільська область,48702 ЄДРПОУ/РНОКПП 04058485;
- Комунальне підприємство Борщівська ЖЕД №1 місцезнаходження: 48702, вул. Гніздовського, 2, м.Борщів, Тернопільська область, код ЗКПО 32021587.
Повне судове рішення складено 23 липня 2020 року.
Головуючий суддя Осташ А.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2020 |
Оприлюднено | 27.07.2020 |
Номер документу | 90581494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні