Рішення
від 24.07.2020 по справі 320/3661/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 липня 2020 року справа №320/3661/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області до Приватного акціонерного товариства "Миронівський Автогрегатний завод" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головного управління Державної податкової служби у Київській області з позовом до Приватного акціонерного товариства "Миронівський Автогрегатний завод", в якому просить суд стягнути з рахунків ПАТ "Миронівський автоагрегатний завод" (код ЄДРПОУ 05408591) у банках, що обслуговують боржника - 170 833,93 грн., в рахунок погашення боргу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість перед бюджетом в розмірі 170 833,93 грн. Враховуючи те, що податковим органом було здійснено заходи спрямовані для погашення вказаної податкової заборгованості, однак така залишається не погашеною, позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому просить стягнути її в примусовому порядку.

Ухвалою суду від 04.05.2020 відкрито провадження в даній адміністративний справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного провадження.

Відповідач правом, передбаченим статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України на подання відзиву не скористався.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.

Судом встановлено, Приватне акціонерне товариство "Миронівський автоагрегатний завод" (далі за текстом - ПРАТ "Миронівський автоагрегатний завод" або Відповідач) зареєстроване за адресою: Київська обл., Миронівський р-н, м. Миронівка, вул. Коцюбинського, буд. 10. Відповідач э платником податків та зборів і знаходиться за основним місцем обліку в Обухівському управлінні ГУ ДГІС у Київській області.

Посадовими особами ГУ ДПС у Київській області встановлено, що стамом на день звернення до суду за Відповідачем обліковується податковий борг в розмірі - 170 833,93 грн.

Вищезазначений податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість та земельного податку.

1. Податок на додану вартість:

Так посадовими особами ГУ ДГІС у Київській області було проведено камеральну перевірку даних на предмет своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з ПДВ. За результатами перевірки було складено Акт від 11.09.2019 року № 76/10-36-55-04/05408591.

На підставі вищевказаного акту було винесено податкове повідомлення-рішення формі; III від 18.10.2019 року № 0063735504 на суму 3 227,00 грн.

Зазначене рішення належним чином вручене платнику, в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося, а відтак є узгодженим.

Також 30.08.2019 у зв`язку з погашенням податкового боргу, по деклараціям з ПДВ зазвітний період листопад 2013 - липень 2014, стягнутого судовими рішеннями №810/2835/14 та №810/3948/16 (суд звертає увагу, що відповідно до п. 102.4 ст. 102 ПК України, якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним) Відповідачу, на підставі ст. 129 ПК України, було нараховано пеню в розмірі 14 557,33 грн.

Відтак заборгованість з ПДВ складає - 17784,33 грн.

2. Земельний податок з юридичних осіб:

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Так, платником податків було подано наступні податкові декларації з плати за землю:

1. на 2018 рік від 15.02.2018 на суму 64 672,56 грн. з яких залишаються несплаченим 5389,38 грн. (за грудень 2018);

2. уточнюючу на 2019 від 11.12.2019 на суму 64 672,56 грн. Згідно вказаної декларації за 10 місяців несплачено - 53 893,80 грн. Крім того у зв`язку з виявленням помилок Відповідачем самостійно було нараховано пеню в розмірі 2067,63 грн., та штраф - 1940,18 грн.

Також посадовими особами ГУ ДФС у Київській області, було проведено камеральну перевірку на предмет своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з земельного податку. 3а результатами перевірки було складено Акт від 25.10.2018 року № 1911/55- 05/05408591.

На підставі вищевказаного акту винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш від 05.12.2018 №73015505 на суму: 3 233,63 грн.

Крім того на підставі ст. 129 ПК України, у зв`язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов`язань з земельного податку Відповідачу було нараховано пеню в розмірі 86972,56 грн.

Самостійно в рахунок даних зобов`язань Відповідачем сплачено лише 447,58 грн.

Відтак заборгованість з земельного податку складає - 153 049,60 грн. Отже всього податковий борг по Відповідачу складає - 170 833,93 грн.

Оскільки у добровільному порядку Відповідач узгоджені податкові зобов`язаний систематично не сплачує, на виконання вимог ст. 59 ПК України, податковим органом було винесено Відповідачу податкову вимогу форми Ю від 21.01.2014 № 1-15, яка була вручена представнику боржника.

Однак, вищевказані дії ГУ ДПС у Київській області не призвели до повного погашення податкового боргу, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

За приписами, наведеними у статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 1 січня 2011 року регулюються Податковим кодексом України.

Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДФС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У силу підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Отже, самостійно нараховані відповідачем суми податкового зобов`язання, а також грошове зобов`язання, визначене в податковому повідомленні-рішенні, та нарахована пеня, які не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженим податковим боргом.

Таким чином, загальна сума податкового боргу, що підлягає сплаті відповідачем, становить 170 833,93 грн.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем суду надано не було.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 170 833,93 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Миронівський Автогрегатний завод" (код ЄДРПОУ 05408591) на користь Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) податковий борг у розмірі 170 833 (сто сімдесят тисяч вісімсот тридцять три) грн 93 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата ухвалення рішення24.07.2020
Оприлюднено28.07.2020
Номер документу90595946
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/3661/20

Рішення від 24.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні