ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2020 року м. Київ № 826/7261/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Всеукраїнської політичної партії "Братство" до Київської міської ради про зобов`язання вчинити дії.
Всеукраїнська політична партія "Братство" звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва суду з позовом про зобов`язання Київської міської ради припинити фінансування придбання природного газу для забезпечення горіння Вічного вогню в парку "Вічної слави" за адресою: місто Київ, вулиця Івана Мазепи, 17.
Підставами позову зазначено порушення прав, інтересів членів ВПП "Братство" рішенням Київської міської ради від 12.12.2017 №1043/4050 "Про бюджет міста Києва на 2018" щодо цільового використання бюджетних коштів, принципів ефективності та результативності, справедливості та неупередженості, оскільки цим рішенням встановлена сума видатків на придбання природного газу для забезпечення горіння Вічного вогню в парку "Вічної слави" за адресою: місто Київ, вулиця Івана Мазепи, 17.
Відповідачем подано відзив, в якому позов не визнається, позаяк політичною партією не обґрунтовано права, інтереси членів партії та в чому полягає їх порушення. За твердженням представника відповідача, Вічний вогонь є пам`яткою Другої світової війни та перебуває під охороною держави, а припинення постачання вогню призведе до втрати його функціонального призначення.
Вирішуючи спір, суд ураховує таке.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За змістом частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
У позові зазначено, що ВПП "Братство" звернулась до суду з метою захисту прав, інтересів членів партії, які порушені рішенням Київської міської ради від 12.12.2017 №1043/4050 "Про бюджет міста Києва на 2018" у частині встановлення суми видатків 191944,08 грн. на придбання природного газу для забезпечення горіння Вічного вогню в парку "Вічної слави" за адресою: місто Київ, вулиця Івана Мазепи, 17. При цьому позивач вважає, що зазначеним рішенням відповідача порушено принципи цільового використання бюджетних коштів, які мають використовуватись на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями, принцип ефективності та результативності, за яким при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів, принцип справедливості і неупередженості, відповідно до якого бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Вказані принципи визначені статтею 7 Бюджетного кодексу України.
Згідно з інформацією в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ВПП "Братство" за організаційно-правовою формою є політичною партією.
Відповідно до Закон України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 №2365-III (у редакції, чинній на час звернення позивача до суду):
політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах (стаття 2);
право громадян на свободу об`єднання у політичні партії для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів визначається і гарантується Конституцією України. Встановлення обмежень цього права допускається відповідно до Конституції України в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей, а також в інших випадках, передбачених Конституцією України (частина перша статті 1);
порядок вступу до політичної партії, зупинення та припинення членства в ній визначається статутом політичної партії, членство в політичній партії є фіксованим. Обов`язковою умовою фіксації членства в політичній партії є наявність заяви громадянина України, поданої до статутного органу політичної партії, про бажання стати членом цієї партії, форма фіксації членства в політичній партії визначається статутом політичної партії (частини п`ята, сьома, восьма статті 6).
політичні партії повинні мати статут. Статут політичної партії має містити такі відомості: перелік статутних органів політичної партії, порядок їх утворення, їхні повноваження і термін цих повноважень; порядок вступу до політичної партії, зупинення та припинення членства в ній; порядок скликання та проведення партійних з`їздів, конференцій, зборів та інших представницьких органів політичної партії (пункти 2, 3 7 статті 8);
політичні партії мають право вільно провадити свою діяльність у межах, передбачених Конституцією України, цим Законом та іншими законами України (пункт 1 частини першої статті 12).
Як убачається з матеріалів судової справи, позов подано представником Сердюком О.Р. на підставі довіреності Голови партії Корчинського Д.О.
Позивачем до позову не додано статуту ВПП "Братство", яким має бути врегульовано питання членства в партії, повноваження статутних органів політичної партії, голови партії, зокрема, щодо повноважень звертатись до суду за захистом прав членів партії.
Відсутність таких доказів не дає можливості суду дійти висновку, що позов подано з урахуванням положень статуту ВПП "Братство", яка надає повноваження голові партії одноособово приймати рішення щодо звернення до суду на захист членів партії, зокрема, у відносинах, які не пов`язані з виборчим процесом.
Також не додано до суду доказів членства осіб, на захист яких подано позов. У даному випадку, наведена обставина є важливою, позаяк порушене право, інтерес пов`язуються з рішенням Київської міської ради щодо виділення коштів для функціонування Вічного вогню в місті Києві.
За таких обставин, суд доходить висновку про недоведеність позивачем порушення прав, інтересів членів ВПП "Братство" в зв`язку з передбаченням рішенням Київської міської ради від 12.12.2017 №1043/4050 "Про бюджет міста Києва на 2018" суми видатків 191944,08 грн. на придбання природного газу для забезпечення горіння Вічного вогню в парку "Вічної слави" в місті Києві.
Лише твердження позивача про недотримання відповідачем принципів, передбачених статтею 7 Бюджетного Кодексу України, не є достатньою підставою для висновку про наявність порушених, прав інтересів членів ВПП "Братство".
Відповідно до Закону України "Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років" від 09.04.2015 №315-VIII:
шанобливе ставлення до пам`яті про перемогу над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років, про ветеранів війни, учасників українського визвольного руху та жертв нацизму є священним обов`язком держави та громадян України (частина перша статі 1);
основними формами увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років є установлення почесної варти біля Вічного вогню, могил Невідомого солдата і Невідомого матроса, покладання вінків, квітів до пам`ятників та меморіалів, присвячених увічненню перемоги над нацизмом та вшануванню пам`яті жертв Другої світової війни 1939-1945 років (пункт 2 частини першої статті 2).
пам`ятками Другої світової війни 1939-1945 років визнаються військові кладовища, військові ділянки на цивільних кладовищах, братські та одинокі могили, пам`ятники, пам`ятні знаки, скульптурні, архітектурні та інші споруди, композиції і об`єкти, що увічнюють пам`ять про події часів Другої світової війни 1939-1945 років, її учасників та жертв. Єдиний національний реєстр пам`яток Другої світової війни 1939-1945 років затверджується Кабінетом Міністрів України (частина перша статті 4);.
фінансування заходів, пов`язаних з утриманням у належному стані пам`яток, визначених частиною першою цієї статті, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, передбачених на відповідну мету, а також за рахунок пожертв юридичних, фізичних осіб, міжнародних організацій або іноземних держав (частина третя статті 4).
Відповідно до Указу Президента України "Про надання статусу національного Меморіального комплексу "Український державний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років" від 21.06.1996 №459/96 ураховуючи значення Меморіального комплексу "Український державний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років" як унікальної пам`ятки вітчизняної культури, з метою збереження його історико-культурних цінностей Меморіальному комплексу "Український державний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років" надано статус національного і поіменувано як Меморіальний комплекс "Національний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років".
Рішенням Київської міської ради від 21.12.2000 №137/1114 "Про зарахування до комунальної власності територіальної громади міста Києва об`єктів комунального призначення у парку Вічної Слави міста Києва" до комунальної власності територіальної громади міста Києва було зараховано та закріплено на праві господарського відання за Комунальним підприємством "Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування" обеліск з постаментом та могилою невідомому солдату з Вічним Вогнем з оздобленим декоративними бронзовими елементами-вінком, буквами, решіткою-колосником.
Судом установлено, що Вічний вогонь є частиною експозиції Національного музею історії України у Другій Світовій війні (https://www.warmuseum.kiev.ua/).
На думку суду, та обставина, що Уряд України не затвердив Єдиний національний реєстр пам`яток Другої світової війни, не звільняє Київську міську раду від обов`язку дбати про Національний музей, у тому числі забезпечувати функціонування Вічного вогню.
З урахуванням наведено, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими, тому відмовляє в їх задоволенні.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (квитанція від 08.05.2018 №0.01030300399.1). Оскільки в позові відмовлено повністю, сторонами не надано інших доказів понесення судових витрат, судові витрати розподілу та присудженню не підлягають.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Позивач - Всеукраїнська політична партія "Братство" (ідентифікаційний код 33105589, місцезнаходження: 04111, місто Київ, вулиця Черняховського, будинок 36).
Відповідач - Київська міська рада (ідентифікаційний код 22883141, місцезнаходження: 01044, місто Київ, вулиця Хрещатик, будинок 36).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2020 |
Оприлюднено | 28.07.2020 |
Номер документу | 90597264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні