ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2020 року Справа № 902/299/18
Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючий суддя Мельник О.В.
суддя Розізнана І.В.
суддя Грязнов В.В.
при секретарі судового засідання Панасюк О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області на рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 (суддя Нешик О.С., повний текст рішення складено 22.07.2019 р.)
за позовом Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області
до 1) комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради"
2) комунального підприємства "Центр державної реєстрації" в особі Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації"
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Козятинської районної ради Вінницької області
про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора
за участю представників:
позивача - не з`явився,
відповідача 1 - Кравчук О.М.,
відповідача 2 - не з`явився,
третьої особи - Сушко М.С..
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 у позові Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області до комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" та комунального підприємства "Центр державної реєстрації" в особі Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора, відмовлено.
В обґрунтування свого рішення суд першої інстанції, посилаючись на преюдиціальні факти встановлені судами у справі №902/697/18, зазначив, зокрема, що двостороннім актом прийому-передачі від 02.03.2017 р. Вінницька обласна рада здійснила передачу Козятинській районній раді у комунальну власність цілісний майновий комплекс за адресою: Вінницька область, м. Козятин, вул. Винниченка, 9, який розташований на земельній ділянці, кадастровий номер 0510500000:00:005:0002 площею 2,7647 га. Вказана земельна ділянка була передана Вінницькою обласною радою Козятинській районній раді разом із цілісним майновим комплексом згідно з вищевказаним актом прийому-передачі, про що зазначено в пункті 1 цього акту. У свою чергу, Козятинська районна рада, заснувавши комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради", здійснила передачу останньому цілісного майнового комплексу на праві оперативного управління.
Таким чином місцевий господарський суд вважає, що оспорюване рішення державного реєстратора не порушує прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду з позовом, оскільки земельна ділянка, відносної якої державним реєстратором прийнято оспорюване рішення, перебуває в розпорядженні територіальної громади Козятинського району в особі Козятинської районної ради, а не Козятинської міської ради.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до Північно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просив оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким позов задоволити.
Мотивуючи апеляційну скаргу скаржник вказує, що господарським судом Вінницької області не було враховано, що 10.10.2013 р. державним реєстратором виконавчого комітету Козятинської міської ради Явною С.Г., на підставі закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної і комунальної власності" №5245-VI від 06.09.2012 р., прийнято рішення №6660360 про державну реєстрацію права комунальної власності на вказану земельну ділянку за Козятинською міською радою, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 10.10.2013 р. (індексний номер 10671611) та інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.03.2019 р. №161196581.
Відтак вважає, що рішення суду першої інстанції про те, що спірна земельна ділянка перебуває в розпорядженні територіальної громади Козятинського району в особі Козятинської районної ради, суперечить матеріалам справи та нормам матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.
Посилаючись на положення ч.1 ст. 317, ч.1 ст. 319 ЦК України, ч.1 ст.78 ЗК України, апелянт вважає, що правомочності щодо розпорядження даною земельною ділянкою належать виключно територіальній громаді міста Козятина в особі Козятинської міської ради.
Також звертає увагу суду на те, що відповідачі та третя особа не надали суду будь-яких належних та допустимих доказів, які б підтверджували, що Козятинська районна рада є суб`єктом права спільної власності на земельні ділянки територіальних громад сіл, селищ Козятинського району Вінницької області та що в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містяться такі відомості.
Водночас, позивач зазначає, що на момент прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 р. №886-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних закладів охорони здоров`я у власність (спільну власність) територіальних громад" спірна земельна ділянка не перебувала у державній власності, а відтак не могла бути передана Кабінетом Міністрів України у спільну власність територіальних громад Вінницької області. Відтак, Вінницька обласна рада не набула статусу суб`єкта права спільної власності територіальних громад Вінницької області на дану земельну ділянку.
03.10.2019 р. комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" подало відзив на апеляційну скаргу в якому просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Відповідач, зокрема, зазначає, що цілісний майновий комплекс (Вінницька обл., м.Козятин, вул. Винниченка, 9) знаходиться на земельній ділянці кадастровий номер 0510500000:00:05:0002 площею 2,7647 га, яка у свою чергу була передана Козятинській районній раді разом із цілісним майновим комплексом згідно акту прийому-передачі від 02.03.2017 р.. Також звертає увагу суду, що Козятинська районна рада як засновник комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради", передала останньому цілісний майновий комплекс на праві оперативного управління, в тому числі і право постійного користування земельною ділянкою, про що було внесено відповідний запис до реєстру на підставі ст. 377 ЦК України. Окрім того, відповідач-1 додає, що земельна ділянка, яка є предметом судового дослідження, є складовою цілісного майнового комплексу, який належить третій особі.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 14.11.2019 р. апеляційну скаргу Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області на рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. в справі №902/299/18 залишено без задоволення. Рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. в справі №902/299/18 - змінено, виклавши мотивувальну частину в редакції даної постанови. В решті рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 - залишено без змін.
Колегія суддів вважає, що виходячи з характеру та специфіки спірних правовідносин, заявлені позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню з огляду на невірно обраний ним спосіб захисту. Апеляційний суд вважає, що належним способом захисту права та інтересу позивача у даній справі є не визнання недійним та скасування рішення суб`єкта державної реєстрації прав про державну реєстрацію прав, а скасування саме запису про державну реєстрацію права.
Постановою Верховного Суду від 13.02.2020 р. касаційну скаргу Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області задоволено частково. Постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 14.11.2019 р. у справі №902/299/18 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.
Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 02.03.2020 р. прийнято апеляційну скаргу Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області на рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 до провадження та призначено її до розгляду.
У судове засідання, призначене на 20.07.2020 р., позивач не забезпечив явку свого уповноваженого представника, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги, про причини неявки суд не повідомив.
Колегія суддів зазначає, що за змістом ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Відповідно до п.1 ч. 3 ст. 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Водночас, колегією суддів було встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідач 2 - комунальне підприємство "Центр державної реєстрації" (ЄДРПОУ 41217700) припинило свою діяльність 18.06.2019 р. за рішенням засновників, номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи 10671110031029889.
Враховуючи наведене, а також те, що явка представників учасників справи в судове засідання обов`язковою не визнавалася, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду апеляційної скаргу за відсутності представника позивача.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції у межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів Північно-західного апеляційного господарського суду дійшла наступного висновку.
Відповідно до рішення Козятинської міської ради №539-V від 25.05.2007, державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ №017017 від 04.07.2007 року, державному закладу "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-західної залізниці" (далі в постанові - Відділкова лікарня) належало право постійного користування земельною ділянкою площею 2,7647 га по вул. Винниченка, 9 міста Козятина Вінницької області (землі охорони здоров`я і соціальних послуг) (т.1, а.с. 56). Запис про наявність вказаного речового права Відділкової лікарні 10.10.2013 року було внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, в якому також міститься запис про належність вказаної земельної ділянки територіальній громаді міста Козятин в особі Козятинської міської ради на праві власності (т.1, а.с. 57,74,75).
26.08.2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 886-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних закладів охорони здоров`я у власність (спільну власність) територіальних громад" згідно якого було передано цілісні майнові комплекси державних закладів охорони здоров`я у власність (спільну власність) територіальних громад за переліком згідно з додатком, в п. 1 якого вказано, що державний заклад "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-Західної залізниці" (код ЄДРПОУ 01110736), що розміщений на земельній ділянці (кадастровий номер 0510500000:00:005:0002) площею 2,7647 га, передано у спільну власність територіальних громад Вінницької області.
Аналізуючи вказану обставину, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що зазначене розпорядження КМУ не містить вказівки про передачу у власність територіальної громади Вінницької області земельної ділянки в складі цілісного майнового комплексу, та лише вказує на фізичне розташування ЦМК на земельній ділянці (кадастровий номер 0510500000:00:005:0002) площею 2,7647 га.
На підставі наведеного розпорядження КМУ, рішенням Вінницької обласної ради №910 від 24.06.2015 року надано згоду на прийняття з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницької області цілісного майнового комплексу державного закладу "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-західної залізниці" (т. 1, а.с.99). Цим же рішенням обласної ради було створено комунальну установу "Козятинська лікарня відновного лікування".
Розпорядженням голови Вінницької обласної ради №146 від 30.12.2015 р. з оперативного управління державного закладу "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-західної залізниці" вилучено майно та передано його в оперативне управління комунальній установі "Козятинська лікарня відновного лікування" ( т. 1, а.с. 98).
Рішенням Вінницької обласної ради №200 від 22.09.2016 р., вирішено вилучити з оперативного управління комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної ради" (далі в постанові - Козятинська ЦРЛ) майно, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницької області та передати його комунальній установі "Козятинська лікарня відновного лікування", а майно останнього передати Козятинській ЦРЛ. Отже, вказаним рішенням фактично було вчинено міну майна обох закладів лікування (т. 1, а.с.164) та в подальшому зафіксовано у відповідному акті (т. 1, а.с. 175), в якому, з-поміж іншого, значиться земельна ділянка площею 2,7647 га у місті Козятині по вул. Винниченка, 9.
25.03.2016 року Козятинською районною радою на 4 сесії 7 скликання прийнято рішення "Про надання згоди на прийняття до спільної комунальної власності територіальних громад Козятинського району, зокрема, цілісного майнового комплексу комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної ради".
Згідно з цим рішенням Козятинська районна рада надала згоду на прийняття до спільної комунальної власності територіальних громад Козятинського району цілісного майнового комплексу комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної ради".
15.07.2016 року Вінницькою обласною радою прийнято рішення № 910 "Про передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницької області до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Козятинського району цілісних майнових комплексів комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної Ради" та комунального підприємства "Козятинська районна стоматологічна поліклініка Вінницької обласної Ради".
Відповідно до пункту 1 цього рішення (в редакції рішення Вінницької облради №299 від 03.02.2017 р.), обласна рада вирішила передати безоплатно із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницької області цілісний майновий комплекс комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної Ради", що розташований по вул. Винниченка, 9, у місті Козятині Вінницької області, до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Козятинського району (т. 1, а.с. 128).
При цьому, таке рішення обласної ради, як і наведене вище розпорядження КМУ не містять вказівки про перехід права власності спірної земельної ділянки від одного суб`єкта до іншого. Тому, помилковим є висновок суду першої інстанції про те, що районній раді було передано у власність спірну земельну ділянку в складі цілісного майнового комплексу. Вказівка в актах приймання-передачі ЦМК на те, що останній розташований на спірній земельній ділянці, не може змінювати зміст розпорядження КМУ та рішення облради, додатками до яких є акти приймання-передачі.
30.06.2016 року відповідно до п. 6 рішення №150, Вінницька обласна рада, зокрема, вирішила припинити шляхом ліквідації юридичну особу - державний заклад "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-Західної залізниці" (код ЄДРПОУ 01110736), розташовану за адресою: вул. Винниченка, буд. 9, м. Козятин, Вінницької область, 22100.
Згідно з інформацію, що міститься у витягу з ЄДРПОУ, державний заклад "Відділкова лікарня станції Козятин Південно-західної залізниці" припинено за рішенням засновників з 14.11.2017 року.
Отже, на підставі положень ч. 4 ст. 91, ч. 1 ч.2 ст.104 ЦК України, п. в ст. 141 ЗК України, внаслідок припинення Відділкової лікарні шляхом ліквідації та відповідно втрати нею цивільної правоздатності, у останньої з 14.11.2017 року було припинене право постійного користування спірною земельною ділянкою. При цьому, враховуючи, що Відділкову лікарню було припинено саме шляхом ліквідації без правонаступництва, належне такій юридичній особі право постійного користування земельною ділянкою не могло перейти до будь-якого іншого суб`єкта, в тому числі ні до комунальної установи "Козятинська лікарня відновного лікування", ні до комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Вінницької обласної ради".
Судом апеляційної інстанції встановлено, що підставою для прийняття державним реєстратором спірного рішення від 14.05.2018 року про реєстрацію права постійного користування Козятинською ЦРЛ на земельну ділянку по вул. Винниченка, 9 у місті Козятині Вінницької області, було надання Державного акту на право постійного користування вказаною земельною ділянкою серії ЯЯ № 017017, виданого 04.07.2007 року Відділковій лікарні, яка була припинена 14.11.2017 року. Однак, з огляду на наведені вище висновки суду апеляційної інстанції, наданий державному реєстратору Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою не надавав останньому підстав для прийняття спірного рішення щодо реєстрації зазначеного права на земельну ділянку за відповідачем-1.
В силу положень ч. 4 ст. 334 ЦК України, права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
За змістом ч. 2, ч. 3 ст. 191 ЦК України, в редакції, що була чинною станом на день прийняття державним реєстратором спірного рішення, до складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки , будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права , якщо інше не встановлено договором або законом. Підприємство як єдиний майновий комплекс є нерухомістю. Права на земельну ділянку та інші об`єкти нерухомого майна, які входять до складу єдиного майнового комплексу підприємства, підлягають державній реєстрації в органах, що здійснюють державну реєстрацію прав на нерухоме майно.
Отже, для включення земельної ділянки до складу цілісного майнового комплексу лікарні наведені норми зобов`язували вчинити окрему реєстраційну дію щодо внесення запису до відповідного Державного реєстру.
На підставі інформації, що міститься у витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (т. 1, а.с.69), апеляційним судом встановлено, що земельна ділянка по вул. Винниченка, 9 у місті Козятині Вінницької області не входила до переліку об`єктів нерухомого майна, за цією ж адресою, власником яких є Козятинська районна рада, а правокористувачем (право оперативного управління) - комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради".
Отже, спірна земельна ділянка не входила до складу цілісного майнового комплексу за вказаною адресою, переданого на праві оперативного управління відповідачу-1.
Такий висновок суду узгоджується також і з фактом постійної належності спірної земельної ділянки на праві власності саме Козятинській міській раді, запис про що міститься в відповідному Державному реєстрі (т. 1, а.с.74-75). Зазначена обставина не заперечувалась в суді апеляційної інстанції і представником відповідача-1. При цьому, суду не було надано жодного доказу в підтвердження існування будь-якого іншого рішення позивача, як власника, щодо розпорядження спірною земельною ділянкою після передачі такої земельної ділянки в постійне користування Відділковій лікарні ще 25.05.2007 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦК власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Правомочність розпоряджання означає юридично забезпечену можливість визначення і вирішення юридичної долі майна шляхом зміни його належності, стану або призначення (відчуження за договором, передача у спадщину, знищення, переробка і т. ін.).
За наведених обставин, колегія суддів дійшла висновку про те, що спірне рішення було вчинене державним реєстратором всупереч вимогам п.1, п. 2 ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та в порушення права власності позивача на земельну ділянку в частині права розпорядження нею.
Щодо доводів представника відповідача-1 про автоматичний перехід права на земельну ділянку у зв`язку із переходом права на цілісний майновий комплекс, колегія суддів зазначає наступне.
Чинною редакцією ст. 120 ЗК України, ст. 377 ЦК України передбачено, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку , на якій вони розміщені , без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача). Однак, наведені норми регулюють лише порядок переходу прав на ту земельну ділянку, на якій розташовані будівлі чи споруди та не регулюють правовідносини щодо ділянки, яка розташована навколо таких споруд чи необхідна для їх обслуговування, що не змінює наведеного вище висновку апеляційного суду та не може бути прийняте до уваги судом при вирішенні даного спору.
Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України господарський суд закриває провадження у справі, якщо настала смерть фізичної особи або оголошено її померлою чи припинено юридичну особу, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва.
Закриття провадження у справі - це форма закінчення розгляду господарської справи без прийняття судового рішення у зв`язку з виявленням після порушення провадження у справі обставин, з якими закон пов`язує неможливість судового розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Оскільки судом апеляційної інстанції було встановлено, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 4, а.с. 6-14), комунальне підприємство "Центр державної реєстрації" припинило свою діяльність за рішенням засновників, про що 18.06.2019 р. внесено запис №10671110031029889 та у зв`язку з відсутністю інформації про юридичних осіб-правонаступників, колегія суддів вважає за необхідне провадження у справі №902/299/18 в частині позову Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області до комунального підприємства "Центр державної реєстрації" в особі Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" закрити.
Відповідно до п. 58 рішення ЄСПЛ Справа "Серявін та інші проти України" (Заява №4909/04) від 10.02.2010 р. у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 09.12.1994р., серія A, №303-A, п.29).
Відповідно до ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених законом. За змістом ч.1 ст.14 ГПК України суд розглядає справу не інакше як, зокрема, на підставі доказів поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Пунктом 2 частини 1 статті 275 ГПК України встановлено, що за результатами розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.
За змістом ч. 1 ст. 277 ГПК України підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині є, зокрема, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими.
Враховуючи викладене, з огляду на те, що Козятинська міська рада Козятинського району Вінницької області, як власник земельної ділянки (кадастровий номер 0510500000:00:005:0002), не надавала комунальному підприємству "Козятинська центральна районна лікарня Козятинського району" права постійного користування спірною земельною ділянкою, колегія суддів дійшла висновку, про наявність обґрунтованих підстав для часткового задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нового рішення, яким позов Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області до комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора задоволити.
Відповідно до частин 1, 4 та 14 статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Якщо суд апеляційної, касаційної інстанції, не передаючи справи на новий розгляд, змінює рішення або ухвалює нове, цей суд відповідно змінює розподіл судових витрат.
Отже, згідно з статтею 129 Господарського процесуального кодексу України питання про розподіл судових витрат суд розглядає лише, якщо вирішено спір по суті і ухвалено остаточне рішення у справі. У зв`язку із скасуванням судових рішень і передачею справи на новий розгляд, розподіл судових витрат у справі, в тому числі понесених у зв`язку з переглядом справи у суді касаційної інстанції, здійснює господарський суд, який приймає рішення за результатами нового розгляду справи, керуючись загальними правилами розподілу судових витрат (правова позиція Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду викладена в п. 6.3. постанови від 21.08.2019 року у справі №925/1224/18).
Враховуючи наведене, а також те, що постановою Верховного Суду від 13.02.2020 р. постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 14.11.2019 р. у справі №902/299/18 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду апеляційної інстанції та при здійсненні нового апеляційного розгляду колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області підлягає частковому задоволенню, а рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 скасуванню, апеляційний господарський суд вважає за необхідне здійснити перерозподіл судових витрат за розгляд справи в судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій.
Враховуючи приписи ст.129 ГПК України, колегією суддів, з підстав скасування судового рішення та часткового задоволення апеляційної скарги, здійснено перерозподіл судових втрат зі сплати судового збору пропорційно розміру задоволених вимог.
Керуючись ст. ст. 231, 269, 270, 273, 275, 277, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, Північно-західний апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області на рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 - задоволити частково.
2. Рішення господарського суду Вінницької області від 11.07.2019 р. у справі №902/299/18 скасувати.
3. Позов Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області до комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Присяжного Максима Миколайовича від 14.05.2018 р. індексний номер №41067455 про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 2,7647 га для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров`я та соціальної допомоги, кадастровий номер: 0510500000:00:005:0002, що розташована за адресою Вінницька область, м. Козятин, вул. Винниченка, 9, за комунальним підприємством "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" - задоволити.
4. Визнати недійсним та скасувати рішення державного реєстратора Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Присяжного Максима Миколайовича від 14.05.2018 р. індексний номер №41067455 про державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою площею 2,7647 га для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров`я та соціальної допомоги, кадастровий номер: 0510500000:00:005:0002, що розташована за адресою Вінницька область, м. Козятин, вул. Винниченка, 9, за комунальним підприємством "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради".
5. Провадження у справі №902/299/18 в частині позову Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області до комунального підприємства "Центр державної реєстрації" в особі Вінницької обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" - закрити.
6. Стягнути з комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" (22109, Вінницька обл., Козятинський район, село Козятин, вул. Центральна, буд.96, код ЄДРПОУ 35814729) на користь Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області (22100, Вінницька обл., місто Козятин, вул. Героїв Майдану, буд. 24, код ЄДРПОУ 23063121) 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.. судового збору за розгляд справи в суді першої інстанції.
7. Стягнути з комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" (22109, Вінницька обл., Козятинський район, село Козятин, вул. Центральна, буд.96, код ЄДРПОУ 35814729) на користь Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області (22100, Вінницька обл., місто Козятин, вул. Героїв Майдану, буд. 24, код ЄДРПОУ 23063121) 2643 (дві тисячі шістсот сорок три) грн. 00 коп.. судового збору за розгляд апеляційної скарги.
8. Стягнути з комунального підприємства "Козятинська центральна районна лікарня Козятинської районної ради" (22109, Вінницька обл., Козятинський район, село Козятин, вул. Центральна, буд.96, код ЄДРПОУ 35814729) на користь Козятинської міської ради Козятинського району Вінницької області (22100, Вінницька обл., місто Козятин, вул. Героїв Майдану, буд. 24, код ЄДРПОУ 23063121) 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.. судового збору за розгляд касаційної скарги.
9. Господарському суду Вінницької області видати судові накази.
10. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст.ст. 286-291 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складений "27" липня 2020 р.
Головуючий суддя Мельник О.В.
Суддя Розізнана І.В.
Суддя Грязнов В.В.
Суд | Північно-західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2020 |
Оприлюднено | 29.07.2020 |
Номер документу | 90616527 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Північно-західний апеляційний господарський суд
Мельник О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні