Рішення
від 28.07.2020 по справі 420/3606/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3606/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул.Прохорівська,6, м.Одеса, 65091) до Кілійського районного відділу ДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (вул.Миру,буд.77, м.Кілія, Кілійський район, Одеська область, 68303) про визнання протиправним та скасування повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання від 09.04.2020 року, винесене старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу ДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Бурлаченко О.В. та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулось до адміністративного суду з позовом до Кілійського районного відділу ДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції за результатом якого просить суд: визнати протиправним та скасувати повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання від 09.04.2020, винесене старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Бурлаченко О.В. зобов`язати Кілійський районний відділ державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) відкрити виконавче провадження за виконавчим листом Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/7306/19 від 10.03.2020 та вчинити необхідні виконавчі дії щодо виконання судового рішення.

Свої позовні вимоги, позивач обґрунтував тим, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/7306/19 від 24 січня 2020 року задоволено позов Головного управління та застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного сільськогосподарського підприємства Супер еліт , ЄДРПОУ: 31580085, юридична адреса: 68702, Одеська область, Болградський район, м. Болград, вулиця Чапаєвської дивізії, буд. 33, кв. 47.

у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку Аист ПСП Супер еліт , яка розташована за адресою: 68350, Одеська область, Кілійський район, с. Приморське, вул. Курортна;

у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель бази відпочинку Аист ПСП Супер еліт від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 164 від 03.09.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик витиснення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю-людей, зазначених в акті перевірки № 164 від 03.09.2019 за номерами: 1-17, 19-20,22-25,27,29-32.

Начальником Головного управління ДСНС України в Одеській області 06.04.2020 було подано до Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) заяву та виконавчий лист №420/7306/19 від 10.03.2020 про примусове виконання рішення суду.

09.04.2020 старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Бурлаченко О.В. винесено повідомлення про повернення виконавчого документу № 420/7306/19 стягувачу без прийняття до виконання, супровідний лист вих. №41-9815.

16.04.2020 року до Головного управління надійшло вищезазначене повідомлення за вихідний №41- 9815 від 09.04.2020.

Головне управління вважає, що у відповідача були відсутні підстави для прийняття повідомлення про повернення виконавчого документу стягувану без прийняття до виконання, у зв`язку з чим звернулось до суду з даним позовом.

Від відповідача за вх. №ЕП/8758/20 від 15.06.2020 року надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що виконання судового рішення про застосування заходів реагування покладається на орган, який звертається з позовом, у цьому випадку - на Управління ДСНС. Управовідносинах, які виникають у зв`язку з реалізацією цим органом своїх владних повноважень немає підстав залучати до виконання судового рішення (щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) органи державної виконавчої служби і покладати на них виконати це судове рішення у порядку примусового виконання відповідно до Закону №1404-VIII.

Та обставина, що заходи реагування (у визначених законом випадках) застосовуються на підставі судового рішення не змінює суб`єктного складу і правового статусу учасників цих правовідносин, зокрема контролюючого органу, який на виконання закону звернувся з позовом і на підставі судового рішення й повинен застосовувати до підконтрольного суб`єкта заходи реагування для досягнення мети, яка зумовила їх застосування.

Між тим, у цих правовідносинах Управління ДСНС діє не як орган, на який покладено виконання судового рішення (за Законом №1404-УІІІ), а як суб`єкт владних повноважень, який застосовує/реалізує санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05 червня 2019 року по справі №809/421/17 , провадження № К/9901/23622/18 , яка в силу ч.5 ст.242 КАС України підлягає врахуванню при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Аналіз вказаних норм законодавства, на думку відповідача вказує на те, що існує інший порядок виконання та судового контролю за виконанням рішення суду задля виконання якого звернувся позивач до відділу державної виконавчої служби та оскаржує повідомлення від 09.04.2020, яке є правомірним.

На думку відповідача, позивач у своєму позові намагається довести суду та прикрашає це „яскравими барвами" те, що нібито не існує іншого порядку виконання рішення суду ухваленого на його користь, проте на думку відповідача, позивач утрирує законодавство, та існує інший порядок виконання рішення суду у справі №420/7306/19 .

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 04травня 2020 року, адміністративний позов залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви у зв`язку з чим, ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по справі №420/7306/19 від 24 січня 2020 року задоволено позов Головного управління та застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного сільськогосподарського підприємства Супер еліт , ЄДРПОУ: 31580085, юридична адреса: 68702, Одеська область, Белградський район, м. Болград, вулиця Чапаевської дивізії, буд. 33, кв. 47.

Начальником Головного управління ДСНС України в Одеській області 06.04.2020 було подано до Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) заяву та виконавчий лист №420/7306/19 від 10.03.2020 про примусове виконання рішення суду.

09.04.2020 року старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Бурлаченко О.В., керуючись п.7 ч.4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , було винесено повідомлення про повернення виконавчого документу № 420/7306/19 стягувачу без прийняття до виконання, супровідний лист вих. №41-9815.

Відповідно до п.7 ч.4 ст.4 Закону України Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо: виконання рішення не передбачає застосування заходів примусового виконання рішень.

Відповідно до ст.10 Закону, заходами примусового виконання рішень є:

1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об`єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами;

2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника;

3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні;

4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов`язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем;

5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.

Досліджуючи резолютивну частину рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24.01.2020 по адміністративній справі №420/7306/19 можливо дійти висновку, що вона містить заборону боржнику користуватися певним майном, а саме будівель бази відпочинку Аист ПСП Супер еліт , яка розташована за адресою: 68350, Одеська область, Кілійський район, с. Приморське, вул. Курортна, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Статтею 10 прямо передбачено такий захід примусового виконання, як заборона боржнику розпоряджатися майном.

Необхідно розуміти, що заборона на експлуатацію будівель та споруд визначена судовим рішенням, це по суті рішення про заборону вчиняти певні дії (припинити експлуатацію прямо зараз) та про утримання від вчинення певних дій в майбутньому (не експлуатувати в майбутньому).

Порядок виконання таких рішень суду прямо передбачений ст.63 Закону України Про виконавче провадження виконавець під час виконання рішення про заборону вчиняти певні дії або про утримання від вчинення певних дій доводить до відома боржника резолютивну частину такого рішення, про що складає відповідний акт. Після складення акта виконавець виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.

Таким чином, ч.3 ст.64 Закону прямо передбачено спосіб примусового виконання судового рішення про заборону експлуатації об`єктів, будівель та споруд.

Вирішуючи зазначений спір, суд також враховує правову позицію Верховного Суду викладену у постанові від 31.07.2019 у адміністративній справі №806/2453/17 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/83356686) проте що виконання судових рішень про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, здійснюється органами державної виконавчої служби.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Позов задовольнити у повному обсязі.

Судові витрати розподілити у відповідності до статті 139 КАС України

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул.Прохорівська,6, м.Одеса, 65091) до Кілійського районного відділу ДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (вул.Миру,буд.77, м.Кілія, Кілійський район, Одеська область, 68303) про визнання протиправним та скасування повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання від 09.04.2020 року, винесене старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу ДВС Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Бурлаченко О.В. та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

2.Визнати протиправним та скасувати повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання від 09.04.2020, винесене старшим державним виконавцем Кілійського районного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Бурлаченко О.В. зобов`язати Кілійський районний відділ державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса)

3.Відкрити виконавче провадження за виконавчим листом Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/7306/19 від 10.03.2020 та вчинити необхідні виконавчі дії щодо виконання судового рішення.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено29.07.2020
Номер документу90620175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3606/20

Рішення від 28.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Рішення від 28.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні