Рішення
від 28.07.2020 по справі 924/644/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" липня 2020 р. Справа № 924/644/20

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Музики М.В., за участю секретаря судового засідання Попика О.В., розглянувши справу

за позовом акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" в особі відокремленого підрозділу Славутського району електричних мереж акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", м. Славута Хмельницької області

до приватного підприємства "Влад", м. Славута Хмельницької області

про стягнення 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії,

за участю представників сторін:

позивача: Гучинський П.Л. - за довіреністю № 997 від 23.12.2019 р.

відповідача: Ковальський Т.Б. - за довіреністю № 41 від 20.07.2020 р.

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду з позовом, у якому просить стягнути з відповідача 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії. Вимоги мотивує тим, що під час перевірки засобів обліку в деревообробному цеху ПП Влад , що розташований в місті Славута по вул. Привокзальна, 88, було виявлено зрив пломби електропостачальника, встановленої на клемній кришці розрахункового електролічильника НІК 2301АП ЗВ №1115586, про що складено акт про порушення №В 000174. На підставі вказаного акту комісією Славутського РЕМ по розгляду актів про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії зроблено висновок про порушення відповідачем п. 5.5.5 Правил та нараховано 132910,04 грн. вартості не облікованої електричної енергії.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 01.06.2020 року відкрито провадження у справі за позовом акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" в особі відокремленого підрозділу Славутського району електричних мереж акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", м. Славута Хмельницької області до приватного підприємства "Влад", м. Славута Хмельницької області про стягнення 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії, призначено судове засідання.

Позивач в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі, наполягає на його задоволенні.

Відповідач у відзиві на позов не визнає позовні вимоги. Заперечення обґрунтовує тим, що електролічильник НІК 2301АП ЗВ №1115586 встановлений за межами території підприємства, що підтверджується графічними доказами та кадастровими планами земельних ділянок. При цьому, в матеріалах справи відсутній акт про передачу на відповідальне зберігання електролічильника. Наголошує на відсутності доказів будь-якого втручання в параметри електролічильника зі сторони підприємства, а пломби, які надають можливість такого втручання, цілі та без пошкоджень.

Вважає, що розкрадання електроенергії не доведено на комісії допустимими доказами, а сам факт втручання споживача в роботу приладів обліку, факт пошкодження пломб та/або приладів обліку має бути підтверджений експертизою.

Позивач у відповіді на відзив звертає увагу, що відповідачем не заперечуються фактичні обставини справи. В силу вимог договору №350 від 22.11.2014 року та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року №312, саме відповідач є відповідальним за пошкодження пломб та порушення цілісності лічильника оператора систем з розподілу.

З посиланням на позицію ВС, викладену у постанові у справі №920/833/17, вказує, що сам факт пошкодження чи зриву пломби, незалежно від обставин та можливості без облікового споживання електроенергії, є достатньою правовою підставою для застосування оперативно-господарської санкції у виді донарахування вартості не облікової електричної енергії.

Відповідач у відповіді на відзив від 07.07.2020 року наголошує на наявності у останнього зауважень та заперечень на акт від 11.12.2020 року, які були викладені в протоколі комісії та скаргах. Додатково акцентує увагу на відсутності доказів передачі електролічильника на зберігання та неправомірності та незаконності акту від 22.02.2019 року.

Фактичні обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

22.11.2014 року між ПАТ Хмельницькобленерго в особі Славутського РЕМ (постачальник) та ПП Влад (споживач) укладено договір №350 на постачання електричної енергії (далі - договір), за умовами якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача з дозволеною потужністю 83,3 кВт, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору та додатками до нього, що є невід`ємними частинами. Точка продажу електричної енергії: згідно додатку №5.

Під час викання умов цього договору, а також вирішення всіх питань, що не обумовлені договором, сторони зобов`язуються керуватись чинним законодавством України та правилами користування електричною енергією (п. 2.1. договору).

Споживач сплачує постачальнику вартість недорахованої електроенергії, розраховану виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 року №562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 року за №782/12656, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням, у разі таких дій споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії; пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання і їх роботу, зняття пломб з засобів обліку; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених Методикою (п. 4.2.3. договору).

У п. 4.4. договору передбачено, що у разі виявлення однією із сторін порушень умов договору іншою стороною, за які законодавством передбачене застосування санкцій чи які тягнуть за собою збитки, недоотриману продукцію або вигоду тощо, на місці оформлюється двосторонній акт порушень. Акт складається в присутності представників обох сторін договору в двох примірниках. Сторона, дії або бездіяльність якої стала причиною складання акта, має право внести до акта свої зауваження. У разі відмови відповідальної сторони від підписання акта в акті робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо його на місці складання підписали не менше трьох уповноважених представників сторони договору, що складала акт.

Відповідно до п. 9.4. договору, він набирає чинності з дня його підписання і вважається щорічно продовженим на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов.

Договір підписано сторонами та скріплено їхніми печатками.

У додатку №5 до договору сторонами погоджено акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, згідно якого все електричне обладнання, яке розташоване після границі розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, знаходить на балансі ПП Влад . Межа відповідальності встановлюється по балансовій належності і знаходиться: складські приміщення, деревообробний цех. Назва об`єкта: складські приміщення, вул. Миру, 89, та деревообробний цех, вул. Привокзальна, 88 (потужність 65 кВт).

22.02.2019 року позивачем складено акт №4/35 встановлення, зміни, пломбування, технічної перевірки вузла обліку електроенергії, встановленого в електроустановках напругою до 1000 В, договір №2100350, точка обліку №5, ПП Влад , м. Славута, вул. Привокзальна, 88. Проведено опломбування лічильника №НІК 2301 АП 3В, заводський номер 111558, покази 078403. Встановлено 5 пломб, в тому числі, Ф 18430622.

Акт опломбування підписано працівниками позивача, а також із ним ознайомлений представник споживача. про що свідчить підпис в. о. начальника ДОК.

14.12.2019 року працівниками позивача складено акт про порушення № В 000174, згідно якого при перевірці споживача ПП Влад , на деревообробному комбінаті за адресою: м. Славута, вул. Привокзальна, 88, виявлено зрив пломби енергопостачальника, встановленої на кришці розрахункового електролічильника НІК 2301 АПЗВ №1115586.

Покази лічильника - 107273; пломба ХОЕ Ф 18430622. Дозволена потужність: 65,0 кВт.

Акт підписано двома працівниками оператора системи, а також свідком, яким посвідчено відмову споживача підписувати акт про порушення.

Згідно відмітки на акті, його примірник отримано відповідачем 12.12.2019 року.

19.12.2019 року Комісією по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ розглянуто акт про порушення ПРРЕЕ від 11.12.2019 року №000174, складений на споживача електроенергії ПП Влад , адреса: м. Славута, вул. Соборності, 5. За результатами розгляду комісією прийнято рішення, що акт про порушення складений правомірно, споживач причетний до виявленого порушення пункту 8.4.2.1 ПРРЕЕ, яке здійснив шляхом зриву пломби енергопостачальника, встановленої на клемній кришці розрахункового електролічильника НІК 2301 АПЗВ №1115586. Також вирішено провести розрахунок дня останнього контрольного зняття показів з 11.06.2019 року по 11.12.2019 року та здійснити розрахунок добового обсягу споживання електричної енергії згідно п. 8.4. ПРРЕЕ за формулою 4; розрахунок по акту зменшити на обсяг електричної енергії, спожитий споживачем у цьому період з 11.06.2019 року по 11.12.2019 року. Окрім того, комісією вирішено перенести розгляд акту №В 000174 у зв`язку з відсутністю тарифів на грудень.

На протоколі комісії міститься зауваження відповідача про те, що він не причетний до зриву пломби.

30.10.2020 року тією ж комісією, за участі директора ПП Влад , вирішено, окрім вищенаведеного, здійснити нарахування за актом вартості не облікованої енергії в розмірі 132910,04 грн. (з ПДВ) з розрахунку 43429 кВт/год.

На протоколі комісії від 30.01.2020 року директором ПП Влад викладено зауваження на акт та результати його розгляду комісією.

АТ Хмельницькобленерго , Славутський РЕМ, складено рахунок-фактуру №21100350 (нарахування по акту про порушення ПРРЕЕ №000174) на суму 132910,04 грн. Рахунок-фактуру отримано відповідачем 30.01.2020 року.

Відповідач звернувся до позивача із скаргою від 03.02.2020 року, у якій повідомляє про незгоду з рішенням комісії Славутського РЕМ від 30.01.2020 року.

ПП Влад також адресувало скаргу від 21.02.2020 року АТ Хмельницькобленерго та Славутський РЕМ щодо незаконності дій Славутського РЕМ по нарахуванню 132910,00 грн. та безпідставності попередження №1 від 19.02.2020 року про припинення постачання електричної енергії.

З вищевикладеного, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відповідачем надано в матеріали справи кадастровий план земельної ділянки за адресою: м. Славута, вул. Привокзальна, 88.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Правове регулювання спірних відносин охоплює положення договору, норми Господарського та Цивільного кодексів України, а також діючого на момент виявлення порушення та застосування відповідальності законодавства у сфері електроенергетики, зокрема, Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочин.

Згідно з приписами ст.509 ЦК України, які кореспондуються з положеннями ст.173 ГК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку; зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст.11 цього Кодексу, у тому числі і з договорів.

Господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ст.174 ГК України).

Згідно зі ст.179 ГК України майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору, зокрема, на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.

Частиною 7 ст.179 ГК України визначено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Матеріалами справи стверджується, що 22.11.2014 року між сторонами у справі укладено договір №350 про постачання електричної енергії, за умовами якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача з дозволеною потужністю 83,3 кВт, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору та додатками до нього, що є невід`ємними частинами

Відповідно до ч.1 ст.275 ГК України за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду (далі - енергію) споживачеві (абоненту), який зобов`язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується. Окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".

Взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником ( електропостачальниками ) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, №312 від 14.03.2018 ( в редакції, чинній на момент складання акта про порушення №В 000174 від 11.12.2019 року та розгляду його комісією по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ).

Згідно з п. 2.1.4. ПРРЕЕ, договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням ст.ст.633, 634, 641, 642 ЦК України на основі типового договору, що є додатком 3 до цих Правил.

Відповідно до ч.1 ст.193 ГК України та ст. 526 ЦК України, зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

В силу ч.1 ст.77 Закону України "Про ринок електричної енергії" учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.

Згідно з ч.2 ст.77 Закону України "Про ринок електричної енергії" правопорушеннями на ринку електричної енергії є, зокрема, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несанкціоноване втручання в роботу об`єктів електроенергетики тощо.

Згідно ч.6 ст.56 Закону України "Про ринок електричної енергії", постачання електричної енергії електропостачальниками здійснюється з дотриманням правил роздрібного ринку.

Відповідно до п. 1.1.1 ПРРЕЕ, ці правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.

Пунктом 1.1.2 ПРРЕЕ передбачено, що необлікована електрична енергія - обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом в електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж, але не врахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно.

В силу підпунктів 5, 6, 20 п. 5.5.5 ПРРЕЕ, споживач електричної енергії зобов`язаний, зокрема, дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів; забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок та електроприладів згідно з вимогами нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів України; не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.

Споживач електричної енергії зобов`язаний забезпечувати збереження і цілісність установлених на його території та/або об`єкті (у його приміщенні) розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування (п.п.8 п. 5.5.5 ПРРЕЕ).

Згідно п.7.4 Розділу 6 Кодексу комерційного обліку (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), ЗВТ (засіб вимірювальної техніки) має бути опломбований на затискній кришці пломбою ППКО (постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії). Пломби з тавром ППКО мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, важелі і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, усі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.

У разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеного главою 8.4 цього розділу (п. 8.2.4 ПРРЕЕ).

11.12.2019 року працівниками постачальника складено акт №000174 про порушення, у якому встановлено факт зриву пломби енергопостачальника на встановленій клемній кришці розрахункового електролічильника НІК 2301АП3В №1115586.

Факт передачі на відповідальне зберігання відповідачу пломби підтверджується Актом №4/35 встановлення, заміни, пломбування, технічної перевірки вузла обліку електроенергії, встановленого в електроустановках, який підписаний представником відповідача - в. о. начальника ДОК Павленком В.О. При цьому, у такому акті безпосередньо зазначено про те, що споживач несе відповідальність за цілісність лічильника, збереження пломб оператора системи з розподілу, пломб-індикаторів магнітного поля та пломб-наклейок, та повинен негайно письмово повідомляти РЕМ у випадках відсутності або пошкодження з будь-яких причин однієї з пломб.

Вказаним вище спростовуються доводи відповідача щодо відсутності відповідальності у зв`язку з непричетністю до зриву пломб, оскільки саме на ПП Влад як споживача покладено обов`язок з збереження цілісності останніх, а у випадку виявлення пошкодження пломб - негайного повідомлення РЕМ.

Пунктом 8.2.5. ПРРЕЕ ( в редакції, чинній на момент складання акту про порушення від 11.12.2019 року) зокрема, встановлено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 8 до цих Правил. В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення. Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві. Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи). У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою. До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті. Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

З аналізу акту про порушення вбачається, що він відповідає вимогам п. 8.2.5 ПРРЕЕ, містить усі необхідні дані та підписи, та є належним доказом вчинення відповідачем порушення ПРРЕЕ - зриву пломби енергопостачальника, встановленій на клемній кришці розрахункового електролічильника НІК 2301АП3В, переданої на зберігання.

В даному випадку суд також приймає до уваги, що за наявності суперечностей між нормами діючих договорів про користування електричною енергією (про постачання електричної енергії) та нормами законодавства про електроенергетику сторони керуються вимогами чинного законодавства (постанова ВС від 30.07.2019 року у справі №904/4372/18).

Щодо посилань відповідача на необхідність проведення експертизи для підтвердження пошкодження чи зриву пломби, суд враховує, що відповідно до п.8.4.4. ПРРЕЕ факт пошкодження пломб та/або індикаторів, та/або засобів вимірювальної техніки, факт втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки, крім випадків спрацювання індикаторів (фіксації індикаторами впливу фізичних полів), має бути підтверджений експертизою, проведеною спеціалізованою організацією (підприємством), яка має право на її проведення відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання оператором системи результатів експертизи положення цієї глави не застосовуються для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, за винятком випадків, передбачених цим пунктом.

Водночас, у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 2-4 пункту 8.4.2 цієї глави (у частині відсутності засобів вимірювальної техніки, пломб, індикаторів та фіксації впливу фізичних полів індикатором), обсяг та вартість необлікованої електричної енергії визначається оператором системи відповідно до положень цієї глави без проведення відповідної експертизи.

Матеріалами справи стверджується, зокрема, протоколом засідання Комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 30.01.2020 року, що ПП Влад здійснило порушення п. 8.4.2.2. ПРРЕЕ, тобто, пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін, установлених на засобах (вузлах) вимірювальної техніки в місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному Кодексом комерційного обліку, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження засобів вимірювальної техніки та установлених пломб (крім пломб, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії).

При цьому, вказане правопорушення не передбачає обов`язкове втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки, чим спростовуються відповідні доводи ПП Влад .

В силу вищевикладеного, для застосування Правил у випадку притягнення до відповідальності за порушення, передбачене підпунктом 2 пункту 8.4.2., не обов`язкове проведення експертизи.

Окрім того, матеріали справи не містять та учасниками судового розгляду не надано доказів, що на час складання акту про порушення та засідання комісії РЕМ відповідач заперечував проти факту зриву пломби.

Згідно із п. 8.2.6. ПРРЕЕ на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи. Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення. Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення. Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

За результатами розгляду акту про порушення від 11.12.2019 року №000174 комісією прийнято рішення, оформлене протоколом від 30.01.2020 року, згідно якого відповідач причетний до виявленого порушення п.8.4.2.2. ПРРЕЕ. Також вирішено провести розрахунок дня останнього контрольного зняття показів з 12.06.2019 року по 11.12.2019 року, здійснити добовий розрахунок добового обсягу споживання електричної енергії згідно п. 8.4.10 ПРРЕЕ за формулою 4, а також зменшити розрахунок по акту на обсяг електричної енергії, спожитий у періоді з 11.06.2019 року по 11.12.2019 року. Загальна вартість із ПДВ не облікованої електричної енергії склала 132910,04 грн.

Відповідач був присутнім на засіданні комісії 30.01.2020 року та висловив свої зауваження.

Позивачем проведено розрахунок на підставі п. 8.4.8.1, п. 8.4.10 ПРРЕЕ, з врахуванням положень договору, а також враховано п. 8.4.9. ПРРЕЕ, що відповідає порядку, визначеному нормативно-правовими актами. Відтак, у суду відсутні підстави не приймати здійснений позивачем розрахунок вартості не облікованої енергії на суму 132910,04 грн.

За змістом п. 8.2.7. ПРРЕЕ кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи. Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день). У разі незгоди споживача з фактом безоблікового споживання електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту безоблікового споживання електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.

Відповідачем отримано 30.01.2020 року рахунок - фактуру №21100350 на сплату 132910,04 грн., проте, ПП Влад коштів у вказаному розмірі не перерахував, рішення комісії від 30.01.2020 року не оскаржив, відтак, суд приходить до висновку, що 132910,04 грн. вартості не облікованої електричної енергії підлягає стягненню в судовому порядку.

З вищевикладеного, позов акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" в особі відокремленого підрозділу Славутського району електричних мереж акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", м. Славута Хмельницької області до приватного підприємства "Влад", м. Славута Хмельницької області про стягнення 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії, слід задовольнити в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача у зв`язку з задоволенням позову.

Керуючись ст.ст. 2, 12, 20, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

позов акціонерного товариства "Хмельницькобленерго" в особі відокремленого підрозділу Славутського району електричних мереж акціонерного товариства "Хмельницькобленерго", м. Славута Хмельницької області до приватного підприємства "Влад", м. Славута Хмельницької області про стягнення 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства Влад (30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Соборності, буд. 5, код 21339292) на користь акціонерного товариства Хмельницькобленерго (29018, м. Хмельницький, вул. Храновського, буд. 11А, код 22767506) в особі відокремленого підрозділу Славутського району електричних мереж АТ Хмельницькобленерго (30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Я. Мудрого, буд. 15, код ВП 22764809) 132910, 04 грн. (сто тридцять дві тисячі дев`ятсот десять грн. 04 коп.) вартості необлікованої електричної енергії, 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.) витрат по сплаті судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 29.07.2020 року

Суддя М.В. Музика

Веб-адреса рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/.

Віддрук. у 3 прим.: 1 - до справи; 2 - позивачу (30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Ярослава Мудрого, 15) - рек. з пов. про вручення; 3 - відповідачу (30000, Хмельницька область, м. Славута, вул. Соборності, 5) - рек. з пов. про вручення

Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено30.07.2020
Номер документу90645261
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 132 910,04 грн. вартості необлікованої електричної енергії

Судовий реєстр по справі —924/644/20

Постанова від 19.05.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 12.05.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 29.04.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 06.04.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 04.03.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Постанова від 09.11.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Рішення від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 15.07.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні