Рішення
від 21.07.2020 по справі 904/3197/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.07.2020м. ДніпроСправа № 904/3197/20

за позовом Публічного акціонерного товариства "ЦЕНТРЕНЕРГО" в особі відокремленого підрозділу Зміївської теплової електричної станції

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Альтера Груп"

про стягнення 417 688 грн. 75 коп.

Суддя Манько Г.В.

За участю секретаря судового засідання Федьковської О.В.

Представники:

Від позивача Рєпнікова О.В.

Від відповідача не з`явився.

СУТЬ СПОРУ:

Публічне акціонерне товариство "ЦЕНТРЕНЕРГО" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Альтера Груп" грошової заборгованості за договором в сумі 417 688 грн. 75 коп. та судових витрат у справі.

Позивач наполягав на задоволенні позову в повному обсязі. Вважає, що наданими у справі доказами у повному обсязі підтверджені позовні вимоги. Зазначив, що усі докази, що є підставою позовних вимог надав до господарського суду. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. З заявами та клопотаннями до суду не звертався.

У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Між Публічним акціонерним товариством "ЦЕНТРЕНЕРГО" та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Альтера Груп" підписано договір №16/282 на закупівлю робіт з виготовлення (ремонту) обладнання від 25.06.2018р. (далі Договір).

Згідно п. 1.1.Договору Виконавець зобов`язується у 2018-2019 роках виконати на свій ризик роботи, що зазначені у Додатках до цього Договору /надалі - роботи/, а Замовник - прийняти і оплатити роботи.

Відповідно до п.1.2. Договору роботи, повинні бути виконані у строки, зазначені, у Додатку до Договору. В разі відсутності в Додатку строку виконання робіт, роботи виконуються протягом строку дії Договору.

В п.1.3. Договору отримання спеціального дозволу, якщо це потрібно, на виконання робіт, та на кого покладається, обов`язок з отримання дозволу та здійснення за це сплати, зазначено у Додатку до Договору.

Ціна цього Договору зазначена у Додатку до Договору (п. 3.1 Договору).

Умовами п. 3.2. Договору визначено, що безпосередній перелік, обсяг і вартість робіт обумовлюється сторонами в кошторисній документації (калькуляції), що є Додатком № 2 до даного Договору.

В п. 3.3. Договору Кошторис (калькуляція), передбачений Додатком до договору є твердим та підлягає зміні виключно з підстав визначених законодавством за погодженням Сторін.

Пунктом 3.4. Договору передбачено, що ціна цього Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін.

Відповідно до п. 4.1 Договору розрахунки за Договором проводяться в безготівковій формі у національній валюті України із порядку, передбаченому Додатком №1 до Договору на підставі рахунку Виконавця.

Згідно п. 5.1 Договору строк (термін) виконання робіт - згідно п. 1.2 Договору.

В п. 5.2 Місце виконання робіт зазначається в Додатку до Договору.

Умовами п. 5.4. Договору здавання-прийняття виконаних робіт за договором оформляється шляхом підписання Сторонами двостороннього Акту прийому-передачі виконаних робіт протягом 5 робочих днів моменту одержання Замовником повідомлення Виконавця про готовність результатів робіт до приймання.

Згідно п. 6.1. , 6.1.1, 6.1.2 Договору виконавець зобов`язаний: забезпечити виконання робіт у строки, встановлені цим Договором; забезпечити виконання робіт, якість яких відповідає умовам, установленим розділом 2 нього Договору.

Відповідно до 6.2, 6.2.5 Договору вимагати переносу терміну закінчення виконання робіт у випадку неможливості їх виконання не з вини Виконавця;

Замовник має право: Вимагати від Виконавця якісного, своєчасного і належного виконання робіт відповідно до умов даного Договору (6.4, 6.4.5 Договору).

Умовами п. 7.1. Договору визначено, що у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену законами та цим Договором.

Пунктом 7.2. Договору у разі невиконання, або несвоєчасного виконання зобов`язань за Договором з Виконавця стягується пеня у розмірі 2 відсотка вартості зобов`язання, з якого допущено прострочення за кожний день прострочення, а за прострочення понад двадцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Крім цього, Виконавець відшкодовує понесені Замовником збитки, заподіяні затримкою виконання Виконавцем зобов`язань за цим Договором, а у разі здійснення попередньої оплати Виконавець, крім сплати зазначених штрафних санкцій, повертає Замовнику кошти з урахуванням індексу інфляції.

У пункті 7.3. Виконавець несе відповідальність за якість виконаних робіт. У разі порушення умов Договору щодо якості виконаних робіт стягується з Виконавця штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних робіт, а також відшкодовується Замовникові всі збитки, які можуть виникнути внаслідок виконання не якісно робіт /використаних матеріалів/ Виконавцем: відшкодувати Замовникові всі збитки, які можуть виникнути внаслідок неякісного виконання робіт в тому числі якщо неякісне виконання робіт та/або застосування неякісного матеріалу призвело до поломки пошкодження або виходу з ладу обладнання Замовника; компенсувати Замовнику витрати на виправлення недоліків в роботі Виконавця; компенсувати Замовнику виграти на відновлення (ремонт) обладнання Замовника; компенсувати Замовнику витрати на оплату штрафів та інших накладених на Замови стягнень, пов`язаних з поломкою, пошкодженням або виходом з ладу обладнання Замовні внаслідок неякісного виконання робіт Виконавцем.

Згідно п. 7.9. Сплата неустойки не звільняє Сторону від виконання зобов`язань за договором.

Даний договір набирає чинності з моменту його підписання та скріплення печатками сторін, і діє протягом строку, зазначеному в Додатку до Договору.

Також позивачем та відповідачем підписано Додаток №1 до Договору, яким визначено, що загальна вартість робіт: 5795826 грн. 11 коп.

В додатку зазначено, що 90% від вартості виконаних робіт протягом 30 днів після підписання акту виконаних робіт; остаточний платіж в розмірі 10% від вартості виконаних робіт здійснюється Замовником протягом 30 днів з моменту підписання Сторонами Акту вводу в експлуатацію тепловозу ТЕМ2У-9289 на території замовника.

Строк гарантії: гарантійний термін встановлюється 12 місяців. Перебіг строку починається з моменту підписання Сторонами Акту вводу в експлуатацію тепловозу ТЕМ2У-9289 (п.10 Додатку 1).

27.06.2019р. сторонами підписано додаткову угоду №1-16/235 , якою погодили строк дії договору.

30.06.2019р. сторонами підписано додаткову угоду №2-16/321 , якою погодили строк дії договору.

Позивач звернувся до відповідача з листом від 29.10.2018р. №22/1091-6404, яким просив повідомити про стан ведення ремонтних робіт та сповістити орієнтовний кінцевий термін закінчення робіт і термін передачі тепловозу.

11.02.2020р. позивач звернувся до відповідача з вимогою сплатити пеню протягом 7 календарних днів за неналежне та несвоєчасне виконання умов договору.

Також встановлено, що 09.07.2018р. Позивач надіслав Відповідачу листа №22/663-3764 з проханням приступити до організаційних заходів з відправлення тепловозу ТЕМ2У-9289 з території Зміївської ТЕС на ремонтну базу ТОВ ТК Альтера Груп .

Позивач передав, а Відповідач прийняв тепловоз ТЕМ2У-9289 для проведення робіт з капітального ремонту, про що свідчить Акт прийому-передачі 09.07.2018р.

29.10.2018р. Позивач надіслав Відповідачу листа №22/1091-6405 щодо виконання термінів ремонту тепловозу згідно умов договору та отримав від останнього відповідь №3110/1 від 31.10.2018р., в якій зазначено, що орієнтовний термін передачі тепловозу грудень 2018р.

Згідно Акту прийому-передачі виконаних робіт №32 від 20.02.2019р., загальна вартість виконаних робіт склала 1916346,60 грн., в т.ч. ПДВ: 319391,10 грн.

20.05.2019р. Позивач надіслав Відповідачу листа №22/454-2658 щодо виконання термінів ремонту тепловозу згідно умов договору та отримав від останнього відповідь №2006-2 від 20.06.2019р., згідно якої Відповідач просив продовжити термін дії Договору до ЗО вересня 2019р. та збільшити строк виконання робіт на 60 робочих днів.

За ініціативою відповідача укладені Додаткові Угоди, якими строк дії договору продовжено до 31.12.2019р.

Згідно Акту прийому-передачі виконаних робіт №68 від 15.07.2019р., загальна вартість виконаних робіт склала 1344219,16 грн., в т.ч. ПДВ: 224036,53 грн.

Згідно Акту прийому-передачі виконаних робіт №71 від 31.10.2019р., загальна вартість виконаних робіт склала 686530,10 грн., в т.ч. ПДВ: 114421,68 грн.

09.12.2019р. Позивач надіслав Відповідачу листа №22/1301-6333 щодо виконання термінів ремонту тепловозу згідно умов договору та отримав від останнього відповідь №1312-1 від 13.12.2019р., в якій зазначено, що передача тепловозу запланована протягом одного тижня від дати проведення реостатних випробувань.

19.12.2019р. були проведені реостатні випробування, про що свідчать Результати реостатних випробувань тепловозу ТЕМ2У №9289.

Станом на 31.12.2019р. тепловоз ТЕМ2У-9289 не було доставлено на територію Позивача і як вбачається з залізничної накладної №44982189 тепловоз повернуто з території Виконавця на територію Замовника лише 17.01.2020р., тобто поза межами строку дії договору (31.12.2019р.), про що складено Акт прийому-передачі тепловозу від 17.01.2020р. та Акт вводу в експлуатацію тепловозу ТЕМ2У-9289 на території Позивача.

Згідно Акту прийому-передачі виконаних робіт №73 від 17.01.2020р., загальна вартість виконаних робіт склала 1766346,61 грн., в т.ч. ПДВ: 294391,10 грн.

Таким чином, Відповідачем станом на 31.12.2019р. було виконано робіт на загальну суму 3947095,86 грн.

Оскільки, станом на 31.12.2019р. умови договору №16/282 від 25.06.2018р. Відповідачем не були виконані, 11.02.2020р. за вих. №25/185-900 Позивачем була направлена Відповідачу вимога з проханням добровільно вирішити питання щодо виконання умов договору та сплати штрафних санкцій у вигляді пені в сумі 565230,92 грн. та отримана Відповідь на вимогу вих.№ 1102-1 від 11.02.2020р., згідно якої зазначені у претензії факти Відповідач приймає та не заперечує їх, готовий відшкодувати штрафні санкції у вигляді пені у розмірі 147542,17 грн.

Згідно бухгалтерської довідки за підписом головного бухгалтера Зміївської ТЕС, Відповідач 13.02.2020р. сплатив Позивачу суму штрафних санкцій в розмірі 147542,17 грн.

Відповідно до вимог ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином та у встановлений строк у відповідності з вказівками закону, договору, одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається.

Відповідно до вимог ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Наявні у справі докази є підставою для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Альтера Груп" (49021, м. Дніпро, вул. Лісопильна, буд. 10, ідентифікаційний код 41993166) на користь публічного акціонерного товариства "Центренерго" (03022, м. Київ, вул. Козацька, 120/4, літера "Є", ідентифікаційний код 22927045) в особі відокремленого підрозділу Зміївської теплової електричної станції (63460, Харківська обл., Зміївський р-н., смт. Слобожанське, Балаклійське шосе, 2, ідентифікаційний код 22927045) пеню 417 688 грн. 75 коп., 6 265 грн. 33 коп. судовий збір.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .

Повне рішення складено 29.07.2020

Суддя Г.В. Манько

Дата ухвалення рішення21.07.2020
Оприлюднено31.07.2020
Номер документу90668957
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 417 688 грн. 75 коп

Судовий реєстр по справі —904/3197/20

Судовий наказ від 20.08.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Васильєв Олег Юрійович

Рішення від 21.07.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 14.07.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 22.06.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні