Рішення
від 27.07.2020 по справі 924/205/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" липня 2020 р. Справа № 924/205/20

Господарський суд Хмельницької області у складі судді І.В.Заярнюка, за участю секретаря судового засідання Б.С. Виноградова, розглянувши матеріали справи

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Трансгазенерго» м. Київ

до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області м. Хмельницький

про стягнення 767 264,75 грн.

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: Гринишин І.П. - представник за довіреністю від 12.09.2019р.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Процесуальні дії по справі.

До господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансгазенерго» м. Київ до Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області м. Хмельницький про стягнення 767 264,75 грн.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 03.03.2020р. позовну заяву було залишено без руху.

Позивачем 20.03.2020р. подано заяву від 16.03.2020р. про усунення недоліків, допущених при поданні позову.

Ухвалою суду від 24.03.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі для її розгляду в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 27.04.2020 р.

Ухвалою суду від 27.04.2020р. продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів, розгляд справи відкладено 25 травня 2020 р.

Ухвалою суду від 25.05.2020р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.06.2020р.

Ухвалою суду від 26.06.2020р. відкладено судовий розгляд справи по суті на 27 липня 2020 р. на 15:00 год.

Ухвалою суду від 27.07.2020р. відмовлено у прийнятті до розгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Трансгазенерго» від 22.07.2020р. про збільшення розміру позовних вимог щодо стягнення неустойки у розмірі 208 380.45 гривень (54 927,50 грн. пені та 153 452,95 грн. штрафу).

Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що між ТОВ Трансгазенерго та Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області 22 січня 2019 року був укладений Договір № 19/321/63 постачання природного газу (далі Договір), відповідно до якого ТОВ Трансгазенерго взяв на себе зобов`язання передати Відповідачу природний газ у власність, а Відповідач взяв на себе зобов`язання прийняти та оплатити газ на умовах даного Договору (п. 1.1 Договору). На виконання умов договору Позивачем було передано Відповідачеві в січні 2020 року газ обсязі 76 697,33 м.куб на загальну суму 767 264.75 гривень з ПДВ, що підтверджується підпи тим Сторонами Договору Актом приймання-передачі природного газу від 03.02.2020 року.

Стверджує, що відповідно до п.5.1. Договору остаточна оплата за отриманий газ здійснюється протягом семи днів після отримання газу, тобто до 10 лютого 2020 року. Станом на сьогоднішній день Відповідача за отриманий газ не розрахувався.

Відповідач заперечив проти позовних вимог в повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позов.

Заперечуючи проти позову, відповідач вказує, за умовами пункту 2.1. договору обсяги закупівлі товару можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків споживача. Договірні зобов`язання за цим договором виникають в обсягах та сумі залежно від реального фінансування споживача на відповідну мету. Відповідно до пункту 6 розділу 5 Положення про Головне управління Національної поліції в Хмельницькій області, затвердженого наказом Національної поліції України від 06.11.2015

№39 (у редакції наказу від 12.07.2019 № 711). ГУНП є органом, який фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, інших джерел не заборонених законом, а також забезпечує ефективне і цільове їх використання у відповідності до вимог законодавства України.

Зауважує, що в січні 2020 року в ГУНП в Хмельницькій області були відсутні бюджетні асигнування для оплати природного газу в сумі 767264,75 грн. оскільки на дані потреби Національною поліцією України було виділено 320050 грн., якими останнє розрахувалось за спожитий газ в грудні 2019 року, а тому як наслідок взяті відповідачем зобов`язання по оплаті газу в даний період на підставі договору №19/321/63. 22.01.2019 є недійсними.

У відповіді на відзив позивач наголошує на тому, що відсутність бюджетного асигнування не є підставою для звільнення від виконання грошового зобов`язання, взятого на себе відповідно до чинного законодавства України.

Також звертає увагу суду, що згідно довідки від 02.04.2020 року (долученої до відзиву) зазначено, що ГУ Хмельницькій області в січні 2020 року було профінансовано 320 050,00 грн. на придбання природного газу, але Відповідач розрахувався за спожитий газ в грудні 2019року.

Позивач представника у судове засідання не направив.

Відповідач у судовому засіданні проти позову заперечив.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

22.01.2019 між товариством з обмеженою відповідальністю "Трансгазенерго" (постачальник, позивач) та Головним управління Національної поліції в Хмельницькій області (покупець, відповідач) був укладений договір № 19/321/63 постачання природного газу.

Згідно п. 1.1 вказаного договору, постачальник зобов`язується у 2019р. передати покупцю природний газ, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити цей газ на умовах даного договору.

Згідно п. 2.1 сторони обумовили, що в межах цього договору у 2019 році постачальник зобов`язується передати, а покупець зобов`язується оплатити та прийняти природний газ в об`ємах до 310 000 м куб, у т.ч. за місяцями: січень 65600 м куб; лютий 65600 м куб., березень 36200 м куб; квітень 22000 м куб; травень 100 м куб; червень 100 м куб; липень 100 м куб; серпень 100 м куб; вересень 100 м куб; жовтень 22000 м куб; листопад 35800 м куб; грудень 62300 м куб.

Обсяги закупівлі товару можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків Споживача. Договірні зобов`язання за цим Договором виникають в обсягах та сумі залежно від реального фінансування Споживача на відповідну мету.

В залежності від реального фінансування Споживача, сторони мають право протягом місяця постачання складати проміжні акти прийому -передачі, які є підставами для розрахунків. За розрахункову одиницю переданого газу приймається один кубічний метр, приведений до стандартних умов (п. 2.1. договору).

Обсяг газу визначається та узгоджується на кожен місяць шляхом подання Покупцем Постачальнику заявки на заведення лімітів природного газу (далі Заявка). Заявка, завірена печаткою Покупця, подається Постачальнику у письмовій формі поштою або з використанням інших засобів електронного зв`язку до 18-00 19 числа місяця що передує місяцю поставки газу. Постачальник протягом одного робочого дня з моменту отримання Заявки підтверджує прийняття її до виконання (шляхом використання факсу або інших засобів електронного зв`язку). На підставі Заявки Покупця, підтвердженої Постачальником, у постачальника виникають зобов`язання щодо поставки газу, а у Покупця виникають зобов`язання щодо оплати отриманого газу (п.3.1. договору).

Коригування обсягів газу протягом місяця поставки може відбуватися з 1-го до 24- го числа місяця поставки включно та узгоджується шляхом подання Покупцем Постачальнику заявки на коригування лімітів природного газу у відповідному місяці (у спосіб, зазначений для подання Заявки), Постачальник здійснює коригування обсягів природного газу за заявкою Покупця на коригування лімітів природного газу протягом трьох робочих днів з дня подання цієї заявки.

Підтвердження або відхилення Постачальником заявки Покупця на коригування лімітів природного газу відбувається аналогічно підтвердженню (відхиленню) Заявки, зазначеному у п 3.1 Договору (п.3.2. договору).

Коригування договірних обсягів газу та періодів поставки газу (п. 2.1 Договору) узгоджується Сторонами шляхом підписання Додаткових угод до договору. Кількість поставленого Покупцю газу визначається за показниками встановленого у Покупця комерційного вузла обліку та підтверджується Оператором ГРМ та/або Оператором ГТС.

Приймання-передача газу, поставленого постачальником Покупцеві у відповідному місяці, оформляється щомісячними актами приймання-передачі природного газу, які є підставою для остаточних розрахунків між Сторонами (п.п.3.5., 3.6. договору). Загальна сума цього договору становить 3 496 800,00 грн. Ціна 1000 (однієї тисяч) кубічних метрів природного газу, з урахування податку на ПДВ за ставкою 20%, становить 11 280,00 грн. у тому числі із тарифом на транспортування природного газу магістральними трубопроводами до ГРМ Покупця - 165,00 грн. з ПДВ за 1000 м.куб.(п. 4.1. договору).

Оплата за фактично переданий Покупцю газ здійснюється після отримання товару протягом 7 (семи) календарних днів. Датою оплати Покупцем газу є дата надходження грошових коштів на рахунок Постачальника (р.5 договору).

У розділі 6 договору сторони передбачили, що покупець зобов`язується забезпечити своєчасну та повну оплату поставленого природного газу.

Строк дії договору становить до 31.12.2019р. та може бути продовжений шляхом укладення додаткових угод. Договір підписаний представниками та скріплений печатками сторін.

Також між сторонами підписано 20.11.2019р. додаткову угоду до договору щодо ціни поставленого газу.

21.01.2020р. сторонами підписано додаткову угоду до договору на підставі п.8 ч.4 ст.36 ЗУ Про публічні закупівлі та п.11.7 Договору, у зв`язку із закінченням дії договору № 191321163 від 22 січня 2019 року про закупівлю товару за державні кошти у 2019 році. Сторони погодилися продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного бюджетного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку, та дійшли згоди про наступне: внести зміни до п.2.1 Договору та доповнити його наступним реченням: кількість природного газу, який підлягає поставці у 2020 році - 33978,693 м. куб.

Також сторонами внесено зміни до пункту 4.1 розділу Ціна газу Договору та доповнено його абзацом 3 та 4 наступного змісту: Сума договору щодо постави природного газу у 2020році становить - 339 919,45 грн. з ПДВ, згідно додаткової угоди, яка укладена на підставі п.8 ч.4 ст.36 ЗУ Про публічні закупівлі. Ціна 1000 (однієї тисячі) кубічних метрів природного газу у 2020 році, з урахування податку на додану вартість за ставкою 20%, становить 10 003,90 грн. з ПДВ. .

На підтвердження факту приймання-передачі природного газу у період січень 2020 року в кількості 76,69733 тис. м куб між сторонами підписано акт приймання-передачі природного газу від 03.02.2020р. на суму 767 264,75 грн . У вказаному акті підставою вказано договір №19/321/63 від 22.01.2019р.

Розрахунки відповідач за поставлений природний газ не провів, у зв`язку з чим позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Відповідно до ст. 509 ЦК зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу, зокрема договорів та інших правочинів.

Відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Статтею 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Як вбачається з матеріалів справи, правовідносини між сторонами виникли на підставі договору № 19/321/63 від 22.01.2019 постачання (купівлі-продажу) природного газу із врахуванням додаткової угоди до договору від 21.01.2020р.

Згідно зі ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до п. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Як вбачається з матеріалів справи спір між сторонами виник внаслідок несплати відповідачем природного газу, поставленого у січні 2020 року, у зв`язку з тим, що відповідач оспорює факт можливості оплати отриманого газу у зв`язку із відсутністю бюджетного фінансування.

Згідно ч.ч. 1, 3, 4, 5 ст. 12 Закону України "Про ринок природного газу" постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов`язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов`язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором.

Права та обов`язки постачальників і споживачів визначаються цим Законом, Цивільним і Господарським кодексами України, правилами постачання природного газу, іншими нормативно-правовими актами, а також договором постачання природного газу.

Правила постачання природного газу затверджуються Регулятором після консультацій із Секретаріатом Енергетичного Співтовариства і є обов`язковими для виконання всіма постачальниками та споживачами.

Згідно п. 1 розділу 1 Правил постачання природного газу, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09. 2015 року N 2496 (в редакції чинній на момент існування правовідносин між сторонами) ці Правила розроблені на виконання пункту 17 частини третьої статті 4 Закону України "Про ринок природного газу" та регулюють відносини, які виникають між постачальниками та споживачами природного газу, з урахуванням їх взаємовідносин з операторами газорозподільної системи/газотранспортної системи (далі - Оператори ГРМ/ГТС)

Згідно п.1 розділу II Правил постачання природного газу підставою для постачання природного газу споживачу є:

- наявність у споживача, об`єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального EIC-коду як суб`єкту ринку природного газу;

-наявність у споживача, об`єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального EIC-коду як суб`єкту ринку природного газу;

-наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов;

-наявність підтвердженого обсягу природного газу на відповідний розрахунковий період для потреб споживача;

-відсутність простроченої заборгованості споживача за поставлений природний газ перед діючим постачальником (за його наявності), що має підтверджуватися письмовою довідкою діючого постачальника або складеним з ним актом звірки взаєморозрахунків.

Постачання природного газу споживачу здійснюється за договором постачання природного газу, який укладається відповідно до вимог цього розділу, за яким постачальник зобов`язаний поставити споживачу природний газ у необхідних для споживача об`ємах (обсягах), а споживач зобов`язаний своєчасно оплачувати постачальнику вартість природного газу у розмірі, строки та порядку, що визначені договором.

У пункті 5 Правил наведено умови, що є істотними та обов`язковими до договору постачання природного газу, зокрема :

- предмет договору, відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити споживачу природний газ в необхідних для нього об`ємах (обсягах);

- порядок перегляду та коригування договірних планових об`ємів (обсягів) постачання/споживання природного газу, у тому числі протягом розрахункового періоду;

- порядок та строки проведення розрахунків за поставлений природний газ;

Пунктом 10 Правил унормовано, що споживач та його постачальник мають право на коригування протягом розрахункового періоду підтверджених обсягів природного газу в порядку, встановленому Кодексом газотранспортної системи.

Відповідно до п. 12 Правил, за підсумками розрахункового періоду споживач до 05 числа місяця, наступного за розрахунковим, зобов`язаний надати діючому постачальнику копію відповідного акта про фактичний об`єм (обсяг) розподіленого (протранспортованого) природного газу споживачу за розрахунковий період, що складений між Оператором ГРМ/ГТС та споживачем, відповідно до вимог Кодексу газотранспортної системи / Кодексу газорозподільних систем.

На підставі отриманих від споживача даних та/або даних Оператора ГТС постачальник протягом трьох робочих днів готує та надає споживачу два примірники акта приймання-передачі природного газу за розрахунковий період, підписані уповноваженим представником постачальника.

Взаємовідносини між постачальником і Оператором ГТС щодо обміну інформацією про фактичні обсяги споживання природного газу споживачем регулюються Кодексом газотранспортної системи та окремим договором транспортування природного газу, укладеним між постачальником та Оператором ГТС.

Споживач протягом двох днів з дати одержання акта приймання-передачі природного газу зобов`язується повернути постачальнику один примірник оригіналу акта приймання-передачі природного газу, підписаний уповноваженим представником споживача, або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання акта приймання-передачі природного газу.

У випадку відмови від підписання акта приймання-передачі природного газу розбіжності підлягають урегулюванню відповідно до договору або в судовому порядку.

До прийняття рішення судом вартість поставленого природного газу встановлюється відповідно до даних постачальника.

У відповідності до п. 2 глави 3 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, споживачі для здійснення ними санкціонованого відбору природного газу з ГРМ та можливості забезпечення постачання їм природного газу їх постачальниками зобов`язані укласти договір розподілу природного газу з Оператором ГРМ, до газорозподільної системи якого в установленому законодавством порядку підключені їх об`єкти.

Відповідно до п. 4 Кодексу газорозподільних систем, договір розподілу природного газу - правочин, укладений між оператором газорозподільної системи та споживачем (у тому числі побутовим споживачем) відповідно до вимог цього Кодексу, згідно з яким забезпечується фізична доставка природного газу, належного споживачу, та/або цілодобовий доступ об`єкта споживача до газорозподільної системи; оператор газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) - суб`єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства, та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління; оператор газотранспортної системи (далі - Оператор ГТС) - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників).

Відповідно до п.6 розділ 6 глава 6 Кодексу ГРМ визначено, що надання Оператором ГРМ послуги споживачу, що не є побутовим, за договором розподілу природного газу підтверджується підписаним між ними актом наданих послуг.

Оператор ГРМ до п`ятого числа місяця, наступного за звітним, надсилає споживачу два примірники оригіналу акта наданих послуг за звітний період, підписані уповноваженим представником Оператором ГРМ.

Споживач протягом двох днів з дня одержання акта наданих послуг зобов`язаний повернути Оператору ГРМ один примірник оригіналу акта, підписаний уповноваженим представником споживача, або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання акта наданих послуг. У випадку відмови від підписання акта наданих послуг розбіжності підлягають урегулюванню в порядку, встановленому законодавством.

До вирішення спірних питань сума до сплати за надані послуги з розподілу природного газу ГРМ установлюється відповідно до даних Оператора ГРМ.

Судом встановлено, що 22.01.2019 між товариством з обмеженою відповідальністю "Трансгазенерго" (постачальник, позивач) та Головним управління Національної поліції в Хмельницькій області (покупець, відповідач) був укладений договір № 19/321/63 постачання природного газу.

Згідно п. 1.1 вказаного договору, постачальник зобов`язується у 2019р. передати покупцю природний газ, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити цей газ на умовах даного договору.

21.01.2020р. сторонами підписано додаткову угоду до договору на підставі п.8 ч.4 ст.36 ЗУ Про публічні закупівлі та п.11.7 Договору, у зв`язку із закінченням дії договору № 191321163 від 22 січня 2019 року про закупівлю товару за державні кошти у 2019 році.

На підтвердження факту приймання-передачі природного газу у період січень 2020 року в кількості 76,69733 тис. м куб між сторонами підписано акт приймання-передачі природного газу від 03.02.2020р. на суму 767 264,75 грн. У вказаному акті підставою вказано договір №19/321/63 від 22.01.2019р.

Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем поставлено відповідачу природний газ на загальну суму 767 264,75 грн . Відповідачем розрахунки не проведено із посиланням на відсутність бюджетного фінансування.

Відповідно до п.5.1. Договору остаточна оплата за отриманий газ здійснюється протягом семи днів після отримання газу, тобто до 10 лютого 2020 року. Таким чином, неоплаченим залишився отриманий відповідачем природний газ на суму 767 264,75 грн., поставлений згідно акту приймання-передачі природного газу від 03.02.2020р.

Станом на день звернення до суду та на день вирішення спору в суді заборгованість відповідача перед позивачем становить 767 264,75 грн.

Враховуючи у сукупності викладені обставини, суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно ухиляється від зобов`язання щодо оплати отриманого природного газу в обсягах, визначених в акті приймання - передачі за спірний період.

Згідно з ч.1 ст.193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно, зокрема, до закону, інших правових актів, договору, а також відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. ст. 525, 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання не допускається.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 767 264,75 грн. обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства та такими, що підлягають задоволенню.

Крім цього, у відзиві відповідач наголошує на відсутності бюджетного асигнування як підставу для звільнення від виконання грошового зобов`язання, взятого на себе відповідно до договору.

Застосовуючи відповідно до положень ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини практику Суду як джерело права, суд відхиляє посилання відповідача на відсутність бюджетних коштів та зауважує, що ЄСПЛ у рішеннях від 18 жовтня 2005 року у справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України та від 30 листопада 2004 року у справі Бакалов проти України зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання. Таким чином, відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання. Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного суду від 07 листопада 2019 року у справі № 916/1345/18, Постанові ВСУ №905/2358/16 від 22.03.2017р.

Твердження відповідача про те, що умовами договору передбачено, що обсяги закупівлі товару можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків Споживача суд зауважує наступне. Договірні зобов`язання за Договором виникають в обсягах та сумі залежно від реального фінансування Споживача на відповідну мету. В залежності від реального фінансування Споживача, сторони мають право протягом місяця постачання складати проміжні акти прийому -передачі, які є підставами для розрахунків. За розрахункову одиницю переданого газу приймається один кубічний метр, приведений до стандартних умов (п. 2.1. договору). Обсяг газу визначається та узгоджується на кожен місяць шляхом подання Покупцем Постачальнику заявки на заведення лімітів природного газу (далі Заявка). Заявка, завірена печаткою Покупця, подасться Постачальнику у письмовій формі поштою або з використанням інших засобів електронного зв`язку до 18-00 19 числа місяця що передує місяцю поставки газу. Постачальник протягом одного робочого дня з моменту отримання Заявки підтверджує прийняття її до виконання (шляхом використання факсу або інших засобів електронного зв`язку). На підставі Заявки Покупця, підтвердженої Постачальником, у постачальника виникають зобов`язання щодо поставки газу, а у Покупця виникають зобов`язання щодо оплати отриманого газу (п.3.1. договору). Коригування обсягів газу протягом місяця поставки може відбуватися з 1-го до 24- го числа місяця поставки включно та узгоджується шляхом подання Покупцем Постачальнику заявки на коригування лімітів природного газу у відповідному місяці (у спосіб, зазначений для подання Заявки), Постачальник здійснює коригування обсягів природного газу за заявкою Покупця на коригування лімітів природного газу протягом трьох робочих днів з дня подання цієї заявки. Підтвердження або відхилення Постачальником заявки Покупця на коригування лімітів природного газу відбувається аналогічно підтвердженню (відхиленню) Заявки, зазначеному у п 3.1 Договору(п.3.2. договору). Коригування договірних обсягів Газу та періодів поставки Газу (п. 2.1 Договору) узгоджується Сторонам и шляхом підписання Додаткових угод до даного Договору.

Натомість у матеріалах справи відсутні докази коригування обсягів природного газу за заявкою Покупця на коригування лімітів природного газу, як це передбачено розділом 2 договору від 22.01.2019р. № 19/321/63.

Частиною 4 ст. 13 ГПК України визначено, що кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи викладене, господарський суд дійшов висновку про задоволення позову.

Витрати зі сплати судового збору згідно зі ст. 129 ГПК України покладаються на відповідача у зв`язку задоволенням позову.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області (29017. м. Хмельницький, вул. Зарічанська,7, код ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансгазенерго" (03148, м.Київ, вул. Гната Юри,9, код ЄДРПОУ 39851007) 767 264,75 грн. (сімсот шістдесят сім тисяч двісті шістдесят чотири гривні 75 коп.) основного боргу; 11508,97 грн. (одинадцять тисяч п`ятсот вісім гривень 97 коп.) судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів після його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Порядок подання апеляційної скарги визначений ст.257 ГПК України.

Повне рішення складено: 30.07.2020

Суддя І.В. Заярнюк

Віддрук. 3 прим.:

1 до справи, -

2 позивачу (03148. м. Київ. вул. Гната Юри. 9. поверх І ),

3 відповідачу (29017. м. Хмельницький, вул. Зарічанська,7).

Всім рек. з пов. про вруч

Дата ухвалення рішення27.07.2020
Оприлюднено31.07.2020
Номер документу90670193
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/205/20

Рішення від 27.07.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 27.07.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 26.06.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 25.05.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 27.04.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 24.03.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

Ухвала від 03.03.2020

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заярнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні