Рішення
від 30.07.2020 по справі 200/2710/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2020 р. Справа№200/2710/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов Головного

управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області

до відповідача Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської

сільської ради Костянтинівського району Донецької області

про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що за наслідком проведення перевірки відповідача встановлена низка порушень нормативно-правових актів України у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Зазначає, що наявність цих порушень є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) наведеного об`єкту.

Враховуючи наведене, просить адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзив та заяву про розгляд справи за його участю не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Враховуючи наведене, суд розглядає позовну заяву в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи наведене, суд розглядає позовну заяву в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, відзиву, суд з`ясував наступні обставини справи.

Заклад дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області є юридичною особою, зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 36089345, місцезнаходження: 85144, Донецька обл., с. Яблунівка, вул. Фестивальна, 2.

У період з 26.12.2019 року по 27.12.2019 року на підставі наказу від 20.12.2019 року № 178 Про проведення позапланових перевірок та внесення змін до наказу 16 державного пожежно-рятувального загону від 13.12.2019 року № 173 Про проведення позапланових перевірок відділенням запобігання надзвичайних ситуацій ДПРЗ-16 Головного управління ДСНС України у Донецькій області проведена позапланова перевірка приміщень та території Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за наслідком якої складений акт від 27.12.2019 року № 80.

В ході перевірки встановлені порушення вимог законодавства, а саме:

- пункту 2.17 глави 2 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, а саме: у приміщенні котельні допущено до роботи осіб, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідних кваліфікаційних посвідчень;

- пункту 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

- пункту 3.11 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: пожежні щити не доукомплектовані інвентарем:

- пункту 3.8 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: вогнегасники, які експлуатуються, не мають облікових номерів за прийнятою на об`єкті системою нумерації;

- пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: переносні вогнегасники не розміщуються шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника на відстані від дверей;

- пункту 1.2 глави 1 розділу VІ ППБУ, а саме: у приміщеннях, пов`язаних з перебуванням дітей, килими, паласи, килимові доріжки та інші покриття не прикріплені до підлоги;

- пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів ДНЗ не оброблені засобами вогнезахисту;

- пункту 3.26 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: ящики для піску не відповідають вимогам: а саме повинні мати місткість 0,5, 1,0 або 3,0 м-3 і бути укомплектовані совковою лопатою. Ящики для піску, які є елементом конструкції пожежного стенда, повинні мати місткість не менше ніж 0,1 м-3. Конструкція ящика повинна забезпечувати зручність діставання піску та виключати потрапляння сміття й атмосферних опадів;

- пункту 3.12 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: на пожежному щиті не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- пункту 1.8 глави 1 розділу ІV ППБУ, а саме: допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж, а саме: у приміщенні групи;

- пункту 1.17 глави 1 розділу ІV ППБУ, а саме: електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати не встановлені на не горючі основи або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, а саме в приміщенні котельної та пральної;

- пункту 1.6 глави 1 розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачі, а саме: в приміщенні кладової;

- пункту 3.8 глави 3 розділу V ППБУ, а саме: необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного приміщення;

- пункту 2.27 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, а саме: двері на шляхах евакуації відчиняються не в напрямку виходу з будівель, а в решітки на дверях евакуації в кухні;

- пункту 22 розділу ІІ ППБУ, а саме: під час евакуації об`єкту забороняється знижувати рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, а саме: в приміщенні харчоблоку використовується газова плита та газовий прилад для нагріву води;

- пункту 2.1 глави 2 розділу ІV ППБУ, а саме: відсутній журнал, в якому фіксуються результати перевірок теплових мереж, які розташовані у приміщенні котельної, теплогенераторні й калориферні установки, печі та інші опалювальні прилади перед початком опалювального сезону з зазначенням дати, особи, яка здійснювала перевірку та її підпису;

- пункту 2 частини 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України, Постанови КМУ № 1200, а саме: не приведено у відповідність до встановлених вимог забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту.

Як зазначено в акті перевірки, допущені порушення можуть мати своїм наслідком аварію (пожежу) (а.с.12-38).

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно абз. 2 ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Пунктом 3 Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Таким чином, відповідач у справі - суб`єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні функції стосовно здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Згідно п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Оскільки під час перевірки позивачем встановлений факт порушення відповідачем вимог законодавста з питань пожежної безпеки, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд вважає, що позивачем надані суду належні докази в підтвердження доводів позовної заяви.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем не надано суду жодного доказу або документу, які б свідчили про усунення порушень, встановлених під час перевірки, в розумінні зазначеної норми Закону.

Згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивачем надані суду належні докази порушення відповідачем вимог чинного законодавства, пов`язаних з недотриманням вимог пожежної безпеки, в розумінні зазначеної норми Закону.

В розумінні ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України питання про перерозподіл судових витрат не розглядається.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Кодексом цивільного захисту населення України, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Кодексом адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ЄДРПОУ 38652962, юридична адреса: 87547, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Митрополитська, 175) до Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області (ЄДРПОУ 36089345, юридична адреса: 85144, Донецька обл., с. Яблунівка, вул. Фестивальна, 2) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: Закладу дошкільної освіти № 1 Рушничок с. Яблунівка Іллінівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області за адресою: 85144, Донецька обл., с. Яблунівка, вул. Фестивальна, 2, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Т.В. Давиденко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2020
Оприлюднено31.07.2020
Номер документу90670933
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2710/20-а

Рішення від 30.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні