Рішення
від 30.07.2020 по справі 824/963/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2020 р. м. Чернівці справа № 824/963/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Новодністровської міської ради про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом, у якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог просить :

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади";

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости";

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";

- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у зв`язку з проведенням державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання та утворення в с.Ломачинці старостинського округу, визнанням Новодністровської міської ради правонаступником всіх прав та обов`язків Ломачинецької сільської ради та у зв`язку з скасуванням рішень, які стали підставою для реєстрації припинення юридичної особи, існують підстави для скасування такого рішення.

20.08.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду даний позов залишено без руху.

09.09.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду повернуто позовну заяву позивачу.

06.11.2019 р. постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду скасовано ухвалу Чернівецького окружного адміністративного суду. Справу направлено для продовження розгляду.

04.12.2019 р. відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі з викликом сторін на 23.12.2019 р.

23.12.2019 р. у зв`язку з клопотанням представника Новодністровської міської ради справу перепризначено на 27.01.2020 р.

27.01.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду зупинено провадження по адміністративній справі до набрання законної сили судового рішення по справі №824/1008/18-а за позовом ОСОБА_2 до Новодністровської міської ради Чернівецької області, Чернівецької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення.

18.05.2020 поновлено провадження по адміністративні справі та призначено судове засідання на 03.06.2020 р.

05.06.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду даний позов залишено без руху.

15.06.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 08.07.2020 р.

08.07.2020 р. у зв`язку з перебуванням головуючого судді у щорічній основній відпустці, розгляд справи перепризначено на 22.07.2020 р.

22.07.2020 р. представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

22.07.2020 р. відповідач в судове засідання не з`явився, явку представника не забезпечив, причини неприбуття не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується телефонограмою про повідомлення дати й часу розгляду справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Частиною 9 ст. 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. ст. 194, 205 КАС України, суд вважає, що подання до суду представником позивача заяви про розгляд справи за його відсутності, а також не прибуття відповідача без поважних причин в судове засідання, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, не є перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами у порядку письмового провадження.

Новодністровська міська рада (далі - відповідач) правом на надання відзиву на адміністративний позов не скористалася, хоча належним чином повідомлена про відкриття провадження у даній справі, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового відправлення від 11.12.2019 р.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

27.09.2018 р. винесено рішення №256 Новодністровською міською радою 60 сесії VII скликання про утворення старостинського на території Новодністровської об`єднаної територіальної громади (а.с. 123).

27.09.2018 р. винесено рішення №257 Новодністровською міською радою 60 сесії VII скликання про покладання виконання обов`язків старости (а.с. 124).

01.10.2018 р. винесено рішення №277 Новодністровською міською радою 61 сесії VII скликання про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" (а.с. 125-126).

08.11.2018 р. винесено рішення №312 Новодністровською міською радою 64 сесії VII скликання про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" (а.с. 127).

19.02.2019 р. на підставі даних рішень у зв`язку з реорганізацією юридичної особи державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Як вбачається з рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11.10.2019 р., яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду по справі №824/1002/18-а : визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 292/30-2018 від 02.07.2018 р. "Про проведення громадського обговорення за круглим столом"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 303/32-2018 від 30.07.2018 р. "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 310/33-2018 від 31.08.2018 р. "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 р. "Про висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 325/35-2018 від 24.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано рішення Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області".

Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до вказаного судового рішення встановлено наступні обставини:

Пунктом 1 рішення 54 сесії VІІ скликання Новодністровської міської ради "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області" від 21.06.2018 р. №153 надано згоду на добровільне приєднання територіальних громад, в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (села Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.

Рішенням 30-ї позачергової сесії VII скликання Ломачинецької сільської ради від 02.07.2018 р. № 292/30-2018 "Про проведення громадського обговорення за круглим столом" вирішено провести громадське обговорення за круглим столом у с. Ломачинці Сокирянського району Чернівецької області 02.07.2018 р. о 14 год. 15 хв. з питання обговорення пропозиції щодо добровільного приєднання територіальних громад, в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.

02.07.2018 р., за участі Ломачинецького сільського голови, проведено громадське обговорення за круглим столом щодо добровільного приєднання територіальних громад, в т.ч. Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області(с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області, за результатами якого вирішено дати згоду на добровільне приєднання територіальної громади Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.

30.07.2018 р. Ломачинецькою сільською радою 32 сесії VII скликання прийнято рішення № 303/32-2018 "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади", яким надано згоду на добровільне приєднання територіальних громад в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області/

Рішенням Ломачинецької сільської ради 33 сесії VII скликання № 310/33-2018 від 31.08.2018 р. "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" схвалено проект рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" разом з планом організаційних заходів.

Рішенням Новодністровської міської ради 58-ї сесії VII від 10.09.2018 р. № 245 "Про схвалення проекту рішення Новодністровської міської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" схвалено проект рішення Новодністровської міської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" разом з планом організаційних заходів.

Розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018р., враховуючи подання Новодністровської міської ради від 11.08.2018 р. № 1587, затверджено висновок про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади.

Враховуючи висновок, затверджений розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 р., пунктом 1 рішення Ломачинецької сільської ради 35 сесії VII скликання № 325/35-2018 від 24.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" вирішено добровільно приєднатися територіальній громаді Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (село Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області.

Враховуючи висновок, затверджений розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 р., рішенням шістдесятої сесії VІІ скликання Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" добровільно приєднано територіальну громаду Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (села Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради.

Вважаючи рішення Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 р., №257 від 27.09.2018 р., №277 від 01.10.2018 р. протиправними та у зв`язку з зазначеними рішення прийняття рішення про державну реєстрацію припинення юридичної особи пощивач звернувся до суду.

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Згідно ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно ст. 2 Закону № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Статтею 4 Закону № 280/97-ВР визначено основні принципи місцевого самоврядування в Україні яке здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

Нормами ст. 6 Закону № 280/97-ВР зазначено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Приписами ч. 1 та 3 ст. 24 Закону № 280/97-ВР встановлено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Загальна компетенція сільських, селищних, міських рад врегульована ст. 25 Закону №280/97-ВР, згідно якої сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що сільські, селищні, міські ради повинні представляти інтереси територіальної громади та здійснювати від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України.

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасуваня рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади", визнання протиправним та скасування рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости", визнання протиправним та скасування рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" суд зазначає наступне.

Як, вже було зазначено, рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №824/1002/18-а, яки залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду було визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 292/30-2018 від 02.07.2018 р. "Про проведення громадського обговорення за круглим столом"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 303/32-2018 від 30.07.2018 р. "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 310/33-2018 від 31.08.2018 р. "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 р. "Про висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 325/35-2018 від 24.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано рішення Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 р. "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області".

Беручи до уваги висновки судів щодо протиправності оскаржуваних рішень та розпорядження, а також їх преюдиційне значення в процедурі добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, суд вважає, що підлягають задоволенню позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади", рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости" та рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради", які були прийняті на підставі скасованих рішень та розпорядження.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною) суд зазначає наступне.

Оскільки, як встановлено вище суд визнав протиправним та скасував рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради", то суд доходить висновку про підстави скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В ході розгляду справи судом встановлено порушення відповідачами вищезазначених критеріїв.

Однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ст. 129 Конституції України).

Частиною ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Визнаватися допустимими і використовуватися як докази в адміністративній справі можуть тільки фактичні дані, одержані відповідно до вимог КАС України. Перевірка доказів на їх допустимість є найважливішою гарантією забезпечення прав і свобод людини і громадянина в адміністративному процесі та ухвалення законного і справедливого рішення у справі.

Відповідно до принципу V, викладеного у Рекомендації № (94) 12 "Незалежність, дієвість та роль суддів", ухваленій Комітетом Міністрів Ради Європи на 518 засіданні заступників міністрів 13.10.1994 року, судді, зокрема, зобов`язані проводити справу неупереджено, спираючись на власну оцінку фактів та власне тлумачення закону; забезпечити, щоб кожна сторона мала однакові можливості бути заслуханою, і щоб процедурні права кожної із сторін дотримувались відповідно до положень Конвенції про захист прав та основних свобод людини.

Сукупність вищенаведених встановлених обставин справи дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими, доведеними матеріалами справи, і такими, що підлягають задоволенню.

Крім цього, вирішуючи спір, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, в адміністративному судочинстві обов`язок доказувати правомірність своїх рішень, дій чи бездіяльності покладено на суб`єкта владних повноважень, тобто у даному випадку на відповідача - Новодністровську міську раду.

Однак відповідачем не було подано відзив на позовну заяву.

Відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

В даному випадку відповідачем-суб`єктом владних повноважень не було подано відзив на позов, при цьому без зазначення причин його неподання.

Станом на день вирішення судом цього спору від відповідача до суду жодних документів не надходило.

Указане кваліфікується судом як визнання позову, що, в свою чергу, також дає підстави для прийняття рішення про його задоволення.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що за подання вказаного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3363,20 грн, що підтверджується квитанцією №12-3402975/С від 12.06.2020 року (а.с. 169).

Оскільки позов підлягає задоволенню повністю, то наявні правові підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат у виді судового збору в розмірі 3363,20 грн.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади".

3. Визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости";

4. Визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";

5. Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новодністровської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати (судовий збір) у сумі 3363,20 грн.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - ОСОБА_1 (с. Ломачинці, Сокирянський район, Чернівецька область, 60235, РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Новодністровська міська рада (мікрорайон "Діброва", місто Новодністровськ, Чернівецька область, 60236, Код ЄДРПОУ 05398510)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2020
Оприлюднено30.07.2020
Номер документу90672611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/963/19-а

Постанова від 10.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 30.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 05.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні