Вирок
від 06.04.2020 по справі 752/2232/20
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

справа № 752/2232/20

провадження №: 1-кс/752/1811/20

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

06.04.2020 року слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання слідчого з ОВС першого СВ РКП СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором прокуратури міста Києва ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №32019100000000639, відомості щодо якого 19.11.2019 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до слідчого судді із вказаним клопотанням, в якому просить надати тимчасовий доступ до речей і документів по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_5 ), які перебувають у володінні ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_6 ), а саме: фінансово-господарських договорів, які свідчать про факт укладення між товариствами вказаних договорів, надають можливість встановлення хто саме укладав, дату укладення, предмет, період дії, де укладався, права та обов`язки сторін, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами, встановити відтиски печаток, підписів осіб, які укладали вказані договори; специфікацій до договорів, які свідчать про ідентифікаційні ознаки ТМЦ, робіт (послуг), відповідність ТМЦ до державних стандартів якості, встановити відтиски печаток, підписів осіб, які укладали фінансово-господарські договори, які свідчать про факт сплати податків товариством по фінансово-господарським взаємовідносинами з контрагентами, дату, суму сплати податків, особу, яка підписала податкові накладні, відтиски печаток, відповідність отриманих ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг; рахунків-фактури, свідчать про, те хто саме здійснював сплату за ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг, час, суму, обсяг фінансово-господарських операцій; платіжних доручень, векселів, актів прийому-передачі векселів, які свідчать про факт сплати службовими особами товариства за ТМЦ, виконані роботи, надані послуги; актів прийому-передачі (виконаних робіт), свідчать про, хто саме виконав та прийняв ТМЦ, роботи (послуги), згідно фінансово-господарських договорів, час, місце, об`єкт, обсяг та їх вартість; актів взаємозвірки, які свідчать про відповідність товарообігу, виконаних робіт, наданих послуг між сторонами фінансово-господарських взаємовідносин; реєстрів, виданих та отриманих податкових накладних, які свідчать про фактичну реєстрацію виданих та отриманих податкових накладних службовими особами товариства, встановити службових осіб підприємства, які внесли податкові накладні до вказаного реєстру; товарно-транспортних накладних, які свідчать про факт відвантаження ТМЦ, про час, місце завантаження та відвантаження ТМЦ, інформацію про постачальника, про особу, яка приймала ТМЦ, обсяг, вартість ТМЦ згідно фінансово-господарських документів; залізничних квитанцій, які свідчать про факт сплати за користування послугами залізничної дороги, час та пункти завантаження/відвантаження ТМЦ, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами; сертифікатів якості (відповідності) на придбані ТМЦ, які свідчать про виробника, дату виробництва, якість (відповідність) ТМЦ державним стандартам якості (відповідності) придбаних підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами; договорів та первинних бухгалтерських документів про подальший рух товарів, виконання робіт, надання послуг, які свідчать про факт продажу (передачі) ТМЦ, виконання робіт, надання послуг, кому відвантажувались ТМЦ, надавались послуги, для кого виконувались роботи, час, місце, та обсяги виконаних операцій підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів; копій із журнал-ордеру по рахунку № 361 (розрахунки з вітчизняними покупцями), свідчать про реєстрацію одержання/сплати грошових коштів по фінансово-господарським взаємовідносинам підприємств на території України; копій із журнал-ордеру по рахунку № 281 (товари на складі), які свідчать про реєстрацію ТМЦ, які знаходились на складських приміщеннях товариства; карток складського обліку, свідчать про товарообіг ТМЦ на складських приміщеннях підприємства та про внутрішньогосподарське переміщення; документів за результатами проведення інвентаризацій, які свідчать про проведення інвентаризацій на товаристві та фактичне наявність майна на балансі підприємства; копій сторінок журналів видачі довіреностей, свідчать про реєстрацію виданих довіреностей службовими особами підприємства, з можливістю вилучення оригіналів вказаних документів.

Слідчий обґрунтовує клопотання тим, що першим СВ РКП СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №32019100000000639, відомості щодо якого 19.11.2019 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_6 ), діючи в період з 01.01.2017 по 31.09.2019 року, шляхом документального відображення фінансово-господарських операцій в податковій звітності по взаємовідносинам з юридичними особами: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_5 ), умисно ухилились від сплати податку на додану вартість на загальну суму понад 7 млн. грн., що призвело до фактичного ненадходження коштів до бюджету в особливо великих розмірах.

Матеріалами кримінального провадження встановлено, що у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_5 ) відсутні необхідні умови для здійснення господарської діяльності: відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби.

Під час досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до оригіналів документів по взаємовідносинам ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_7 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_5 ) в період з 01.01.2017 по 31.09.2019, а саме до речей та документів, що містять фактичні дані, на підставі яких можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Вищевказані документи мають значення для встановлення, завданої державі шкоди, визначення кола осіб, відповідальних за здійснення фінансово-господарських операцій, а також встановлення осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення та містять в собі фактичні дані, на підставі яких можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

В судове засідання слідчий не з`явився, про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином. До початку розгляду вказаного клопотання подав заяву про розгляд клопотання за його відсутності. Також, просив розглянути вказане клопотання без виклику особи, у якої необхідно отримати інформацію, а також в порядку пункту 7 ст. 163 КПК України просив дати розпорядження про надання можливості вилучення документів.

Слідчий суддя визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться вказані документи, оскільки слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів.

Відповідно до ч. 5 ст. 27 КПК України під час судового розгляду та у випадках, передбачених цим Кодексом, під час досудового розслідування забезпечується повне фіксування судового засідання та процесуальних дій за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів. Офіційним записом судового засідання є лише технічний запис, здійснений судом у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Положеннями ч. 1 ст. 107 КПК України визначено, що рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію.

Таким чином, слідчий суддя визнав за можливо розглянути клопотання за відсутності слідчого та без фіксування судового засідання за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів.

Слідчий суддя, дослідивши вказане клопотання та документи, якими воно обґрунтовується, вважає необхідним задовольнити клопотання частково, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження зокрема тимчасовий доступ до речей і документів.

Положеннями ч. 1 ст. 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи, зокрема, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Положеннями ч. 6 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Крім того, слід зазначити, що відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Слідчий суддя вважає, що передбачених законом підстав для надання такого розпорядження в клопотанні не наведено та не вбачається із наданих матеріалах, якими слідчий обґрунтував клопотання. При цьому вважає, що досягнення зазначеної, слідчим в клопотанні, мети отримання доступу до вказаних документів повнота, всебічність та неупередженість під час розслідування кримінального провадження та отримання відомостей (інформації) з документів, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, може бути досягнуто на цьому етапі досудового розслідування без вилучення оригіналів вищевказаних документів.

Слідчий суддя, аналізуючи вище викладене, беручи до уваги, що документи дозвіл на тимчасовий доступ до яких просить надати слідчий мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для можливості надання дозволу на тимчасовий доступ до вказаних документів, що становлять охоронювану законом таємницю, з можливістю вилучення їх копій, у зв`язку із цим клопотання слідчого підлягає задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 164, 372 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого з ОВС першого СВ РКП СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити частково.

Надати старшому слідчому з ОВС першого СВ РКП СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні № 32019100000000639, відомості щодо якого 19.11.2019 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, тимчасовий доступ до речей і документів по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_5 ), які перебувають у володінні ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ідентифікаційний код: НОМЕР_6 ), а саме: фінансово-господарських договорів, які свідчать про факт укладення між товариствами вказаних договорів, надають можливість встановлення хто саме укладав, дату укладення, предмет, період дії, де укладався, права та обов`язки сторін, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами, встановити відтиски печаток, підписів осіб, які укладали вказані договори; специфікацій до договорів, які свідчать про ідентифікаційні ознаки ТМЦ, робіт (послуг), відповідність ТМЦ до державних стандартів якості, встановити відтиски печаток, підписів осіб, які укладали фінансово-господарські договори, які свідчать про факт сплати податків товариством по фінансово-господарським взаємовідносинами з контрагентами, дату, суму сплати податків, особу, яка підписала податкові накладні, відтиски печаток, відповідність отриманих ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг; рахунків-фактури, свідчать про, те хто саме здійснював сплату за ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг, час, суму, обсяг фінансово-господарських операцій; платіжних доручень, векселів, актів прийому-передачі векселів, які свідчать про факт сплати службовими особами товариства за ТМЦ, виконані роботи, надані послуги; актів прийому-передачі (виконаних робіт), свідчать про, хто саме виконав та прийняв ТМЦ, роботи (послуги), згідно фінансово-господарських договорів, час, місце, об`єкт, обсяг та їх вартість; актів взаємозвірки, які свідчать про відповідність товарообігу, виконаних робіт, наданих послуг між сторонами фінансово-господарських взаємовідносин; реєстрів, виданих та отриманих податкових накладних, які свідчать про фактичну реєстрацію виданих та отриманих податкових накладних службовими особами товариства, встановити службових осіб підприємства, які внесли податкові накладні до вказаного реєстру; товарно-транспортних накладних, які свідчать про факт відвантаження ТМЦ, про час, місце завантаження та відвантаження ТМЦ, інформацію про постачальника, про особу, яка приймала ТМЦ, обсяг, вартість ТМЦ згідно фінансово-господарських документів; залізничних квитанцій, які свідчать про факт сплати за користування послугами залізничної дороги, час та пункти завантаження/відвантаження ТМЦ, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами; сертифікатів якості (відповідності) на придбані ТМЦ, які свідчать про виробника, дату виробництва, якість (відповідність) ТМЦ державним стандартам якості (відповідності) придбаних підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами; договорів та первинних бухгалтерських документів про подальший рух товарів, виконання робіт, надання послуг, які свідчать про факт продажу (передачі) ТМЦ, виконання робіт, надання послуг, кому відвантажувались ТМЦ, надавались послуги, для кого виконувались роботи, час, місце, та обсяги виконаних операцій підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів; копій із журнал-ордеру по рахунку № 361 (розрахунки з вітчизняними покупцями), свідчать про реєстрацію одержання/сплати грошових коштів по фінансово-господарським взаємовідносинам підприємств на території України; копій із журнал-ордеру по рахунку № 281 (товари на складі), які свідчать про реєстрацію ТМЦ, які знаходились на складських приміщеннях товариства; карток складського обліку, свідчать про товарообіг ТМЦ на складських приміщеннях підприємства та про внутрішньогосподарське переміщення; документів за результатами проведення інвентаризацій, які свідчать про проведення інвентаризацій на товаристві та фактичне наявність майна на балансі підприємства; копій сторінок журналів видачі довіреностей, свідчать про реєстрацію виданих довіреностей службовими особами підприємства, з можливістю ознайомитися з ними та зробити з них копії, без вилучення оригіналів цих документів.

Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Уповноваженим службовим особам ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей і документів, зазначеним в ухвалі особам, підготувати вищевказані документи для можливості вилучення їх копій.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.04.2020
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу90681184
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —752/2232/20

Ухвала від 29.07.2021

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Слива Юрій Михайлович

Ухвала від 23.04.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

Ухвала від 28.05.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кахно І. А.

Ухвала від 28.05.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Кахно І. А.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Вирок від 19.10.2020

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні