ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження
"29" липня 2020 р. справа № 300/1816/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Біньковська Н.В., розглянувши матеріали адміністративного позову комунального некомерційного підприємства Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020,-
В С Т А Н О В И В:
Комунальне некомерційне підприємство Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги звернулося до суду з адміністративним позовом до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020.
Згідно пункту 4 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для відкриття провадження у справі суд виходить з наступного.
Положенням частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
При визначенні судової юрисдикції щодо вирішення справи суд виходить з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб`єктного складу сторін, предмета спірних правовідносин.
Із вищенаведених правових норм слідує, що Кодекс адміністративного судочинства України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.
Публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 КАС України).
Публічно-правовий характер спору визначається тим, що вказані суб`єкти наділені владно-управлінськими повноваженнями у сфері реалізації публічного інтересу.
Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.
Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо особи не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.
Суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).
Відповідно до частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Як слідує із матеріалів адміністративного позову, КНП Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Верховинської районної ради Івано-Франківської області від 03.07.2020, яким повнопривідний автомобіль "TOYOTA PRADO", що знаходиться у КНП "Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги" та оснащений медичною апаратурою передано у користування Верховинської підстанції екстренної медичної допомоги КНП "Обласний клінічний заклад екстренної медичної допомоги та медицини катастроф" Івано-Франківської обласної ради на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні.
Позивач у позові зазначає про те, що 10.12.2019 між ТОВ Автоспецпром (Продавець), КНП Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги (Одержувач) та Благодійною організацією Фонд Рената Ахметова (Замовник) укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу №62/5 про замовлення, поставлення та передачу у власність за кошт Замовника (Благодійника) спеціалізованого автомобіля швидкої медичної допомоги А1 (код ДК 021:2015-341140000-9) з медичним обладнанням відповідно до специфікації, згідно пункту 1.7 якого, одержувач протягом усього часу терміну експлуатації зобов`язується забезпечити використання придбаного товару за його цільовим призначенням - виключно для надання первинної та невідкладної медичної допомоги кінцевим користувачем, визначеним у специфікації.
Позивач стверджує, що відповідач протиправно розпорядився передати вказаний транспортний засіб у користування Верховинської підстанції екстреної медичної допомоги КНП Обласний клінічний заклад екстреної медичної допомоги та медицини Івано-Франківської обласної ради на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні, поза межами цільового призначення.
З посиланням на визначення Статутом підприємства значення майна підприємства , його складу, вимог статей 327, 328, 11, 509, 626 Цивільного кодексу України, позивач зазначає, що майно підприємства є комунальною власністю і закріплюється на праві оперативного управління за ним, а тому у відповідача відсутні підстави для передання його у користування третім особам.
Таким чином, спірні правовідносини виникли у зв`язку з безпідставним, на думку позивача, вилученням відповідачем спірного автомобіля та передачі його у користування третім особам, за наявності у позивача права оперативного управління цим майном.
Отже, предметом спору у даній справі є захист порушеного права позивача володіння, користування та розпорядження автомобілем. По своїй суті, доведення позивачем протиправності оскаржуваного ним рішення, є спором про доведення права на таке майно, що знаходиться на праві оперативного управління.
З огляду на наведене, цей спір носить цивільно - правовий характер, оскільки під час його вирішення підлягають з`ясуванню обставини щодо права володіння, користування та розпорядження транспортним засобом, у зв`язку з чим, зазначені вимоги втрачають ознаки публічно-правового спору, так як по суті, позивач доводить своє переважне право на вказаний транспортний засіб, про яке і зазначає у позові, та вимагає усунути обставини, що є наслідком перешкоджання реалізації цього права.
Згідно статті 20 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні правочинів у господарській діяльності, крім правочинів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, а також у спорах щодо правочинів, укладених для забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи - підприємці; справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме).
Визначальними ознаками господарських правових відносин є юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового інтересу суб`єкта.
Отже, в даному випадку заявлені позовні вимоги спрямовані на захист права на майно, що в свою чергу виключає можливість їх розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Суд зазначає, що вказаний спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 170, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити комунальному некомерційному підприємству Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020 Про передачу "TOYOTA PRADO" в користування служби екстренної медячної допомоги області на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні.
Роз`яснити комунальному некомерційному підприємству Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги , що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 294, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання суддею.
Суддя Біньковська Н.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2020 |
Оприлюднено | 03.08.2020 |
Номер документу | 90704725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні