Ухвала
від 29.07.2020 по справі 300/1816/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження

"29" липня 2020 р. справа № 300/1816/20

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Біньковська Н.В., розглянувши матеріали адміністративного позову комунального некомерційного підприємства Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020,-

В С Т А Н О В И В:

Комунальне некомерційне підприємство Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги звернулося до суду з адміністративним позовом до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020.

Згідно пункту 4 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для відкриття провадження у справі суд виходить з наступного.

Положенням частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

При визначенні судової юрисдикції щодо вирішення справи суд виходить з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач, суб`єктного складу сторін, предмета спірних правовідносин.

Із вищенаведених правових норм слідує, що Кодекс адміністративного судочинства України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.

Публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 КАС України).

Публічно-правовий характер спору визначається тим, що вказані суб`єкти наділені владно-управлінськими повноваженнями у сфері реалізації публічного інтересу.

Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов`язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов`язаних з реалізацією публічної влади.

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо особи не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Відповідно до частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Як слідує із матеріалів адміністративного позову, КНП Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Верховинської районної ради Івано-Франківської області від 03.07.2020, яким повнопривідний автомобіль "TOYOTA PRADO", що знаходиться у КНП "Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги" та оснащений медичною апаратурою передано у користування Верховинської підстанції екстренної медичної допомоги КНП "Обласний клінічний заклад екстренної медичної допомоги та медицини катастроф" Івано-Франківської обласної ради на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні.

Позивач у позові зазначає про те, що 10.12.2019 між ТОВ Автоспецпром (Продавець), КНП Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги (Одержувач) та Благодійною організацією Фонд Рената Ахметова (Замовник) укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу №62/5 про замовлення, поставлення та передачу у власність за кошт Замовника (Благодійника) спеціалізованого автомобіля швидкої медичної допомоги А1 (код ДК 021:2015-341140000-9) з медичним обладнанням відповідно до специфікації, згідно пункту 1.7 якого, одержувач протягом усього часу терміну експлуатації зобов`язується забезпечити використання придбаного товару за його цільовим призначенням - виключно для надання первинної та невідкладної медичної допомоги кінцевим користувачем, визначеним у специфікації.

Позивач стверджує, що відповідач протиправно розпорядився передати вказаний транспортний засіб у користування Верховинської підстанції екстреної медичної допомоги КНП Обласний клінічний заклад екстреної медичної допомоги та медицини Івано-Франківської обласної ради на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні, поза межами цільового призначення.

З посиланням на визначення Статутом підприємства значення майна підприємства , його складу, вимог статей 327, 328, 11, 509, 626 Цивільного кодексу України, позивач зазначає, що майно підприємства є комунальною власністю і закріплюється на праві оперативного управління за ним, а тому у відповідача відсутні підстави для передання його у користування третім особам.

Таким чином, спірні правовідносини виникли у зв`язку з безпідставним, на думку позивача, вилученням відповідачем спірного автомобіля та передачі його у користування третім особам, за наявності у позивача права оперативного управління цим майном.

Отже, предметом спору у даній справі є захист порушеного права позивача володіння, користування та розпорядження автомобілем. По своїй суті, доведення позивачем протиправності оскаржуваного ним рішення, є спором про доведення права на таке майно, що знаходиться на праві оперативного управління.

З огляду на наведене, цей спір носить цивільно - правовий характер, оскільки під час його вирішення підлягають з`ясуванню обставини щодо права володіння, користування та розпорядження транспортним засобом, у зв`язку з чим, зазначені вимоги втрачають ознаки публічно-правового спору, так як по суті, позивач доводить своє переважне право на вказаний транспортний засіб, про яке і зазначає у позові, та вимагає усунути обставини, що є наслідком перешкоджання реалізації цього права.

Згідно статті 20 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні правочинів у господарській діяльності, крім правочинів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, а також у спорах щодо правочинів, укладених для забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи - підприємці; справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме).

Визначальними ознаками господарських правових відносин є юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового інтересу суб`єкта.

Отже, в даному випадку заявлені позовні вимоги спрямовані на захист права на майно, що в свою чергу виключає можливість їх розгляду у порядку адміністративного судочинства.

Суд зазначає, що вказаний спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи наведене, керуючись статтями 170, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити комунальному некомерційному підприємству Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до Верховинської районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.07.2020 Про передачу "TOYOTA PRADO" в користування служби екстренної медячної допомоги області на час коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні.

Роз`яснити комунальному некомерційному підприємству Верховинський центр первинної медико-санітарної допомоги , що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 294, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання суддею.

Суддя Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2020
Оприлюднено03.08.2020
Номер документу90704725
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1816/20

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні