ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/2623/20
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження
та призначення справи до судового розгляду
31 липня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., провів підготовку до судового розгляду адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Вищого професійного училища №20 м. Львова, за участі Міністерства освіти і науки України, Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, про застосування заходів реагування щодо державного нагляду,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулося 02.04.2020 до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Вищого професійного училища №20 м. Львова (далі - ВПУ №20, відповідач) з вимогою зупинити роботу трьох будівель: будівлі навчального корпусу, будівлі культурно-побутового корпусу та будівлі навчальної майстерні вищого професійного училища №20 м. Львова за адресою: 79052, Львівська область, місто Львів, вулиця Широка, будинок 83 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Ухвалою від 07.04.2020 суд залучив до участі у справі Міністерство освіти і науки України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (а.с. 47-48).
На стадії підготовчого провадження ухвалою від 07.05.2020 суд залучив до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Департамент гуманітарної політики Львівської міської ради, Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (а.с. 74-75).
На стадії підготовчого провадження суддя провів засідання, заслухав пояснення представників сторін та з`ясував таке:
наказом начальника ГУ ДСНС у Львівській області №337 від 11.12.2019 затверджено графік проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) ГУ ДСНС у Львівській області у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ, організацій з масовим перебуванням людей - дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, гуртожитків, установ охорони здоров`я та соціального захисту, державних об`єктів критичної і транспортної інфраструктури, торговельно-розважальних закладів, віднесених до СС-2 та СС-3 класів наслідків (відповідальності) будівель або споруд, відповідно до якого термін проведення позапланової перевірки ВПУ №20 встановлено з 16-24.01.2020 (а.с. 29,30).
На виконання цього наказу проведено позапланову перевірку ВПУ №20 на предмет дотримання вимог законодавства сфері техногенної та пожежної безпеки, за наслідками якої складено акт перевірки №14 від 24.01.2020 (а.с. 5-13). На сторінці 13 цього акта здійснено опис виявлених порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (далі - Правила №1417). Проведеною позаплановою перевіркою виявлено наступні порушення:
- приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей (що є порушенням п. 1.2 розділу V Правил №1417);
- сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (що є порушенням п. 2.31 розділу ІІІ Правил №1417);
- допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення отворів в протипожежних перешкодах (люки виходу на горище) (що є порушенням п. 2.3 розділу ІІІ Правил №1417);
- окрема електромережа в підвальних приміщеннях та приміщеннях майстерень виконана з порушенням вимог ПУЕ (що є порушенням п. 1.1 розділу ІV Правил №1417);
- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (що є порушенням п. 1.6 розділу ІV Правил №1417);
- дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (що є порушенням п. 2.5 розділу ІІІ Правил №1417);
- допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення отворів в протипожежних перешкодах (двері електрощитової) (що є порушенням п. 2.3 розділу ІІІ Правил №1417);
- відсутні пристрої для самозачинення дверей сходових кліток (що є порушенням п. 2.37 розділу V Правил №1417);
- не проведено страхування членів пожежної дружини (що є порушенням п. 12 розділу ІІ Правил №1417);
- пожежні кран-комплекти не перевірені на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування (що є порушенням п.п. 9 п. 2.2 розділу V Правил №1417);
- двері на шляхах евакуації, які ведуть на сходову клітку першого поверху навчального корпусу не відчиняються у напрямку виходу з будівлі (що є порушенням п. 2.27 розділу ІІІ Правил №1417);
- будинок не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваним у темний час доби (що є порушенням п. 2.22 розділу ІІІ Правил №1417);
- на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку не вказані після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів (що є порушенням пп. 8 п. 2.2 розділу V Правил №1417);
- приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності (що є порушенням п. 3.6 розділу V Правил №1417);
- пожежні щити не укомплектовані засобами пожежогасіння згідно норм (що є порушенням п. 3.11 розділу V Правил №1417);
- допускається влаштування приміщень під сходовими клітками (що є порушенням п. 2.37 розділу ІІІ Правил №1417);
- за наявності людей у приміщеннях окремі двері евакуаційних виходів зачиняються на внутрішні запори, які відчиняються зсередини ключем (що є порушенням п. 2.37 розділу V Правил №1417);
- опорядження стін приміщення (актового залу) в якому можливе перебування 50 та більше осіб виконано із матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2, В2, Д2, Т2 (що є порушенням п. 2.17 розділу ІІІ Правил №1417);
- окремі електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (що є порушенням п. 1.16 розділу ІV Правил №1417);
- допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами в приміщеннях майстерень (що є порушенням п. 1.18 розділу ІV Правил №1417);
- в підвальних приміщеннях та роздягалках від спортивного залу допускається встановлення електророзеток та вимикачів на горючі основи без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (що є порушенням п. 1.17 розділу ІV Правил №1417);
- захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не виконано відповідно до вимог (що є порушенням п. 1.21 розділу ІV Правил №1417);
- допускається захаращення посторонніми предметами електрощитової в будівлі майстерень (що є порушенням п. 2.12 розділу ІІІ Правил №1417);
- в навчальному корпусі демонтовано протипожежні перешкоди, якими відділялось приміщення електрощитової від інших за призначенням приміщень (що є порушенням п. 1.24 розділу ІV Правил №1417);
- на вікнах приміщень де перебувають люди встановлено глухі грати (приміщення їдальні) (що є порушенням п. 2.16 розділу ІІІ Правил №1417);
- допускається зберігання горючих матеріалів в підвальних приміщеннях вхід до яких не ізольований від загальних евакуаційних сходових кліток (що є порушенням п. 2.11 розділу ІІІ Правил №1417);
- в навчальному закладі допускається використання електрочайників за межами спеціально обладнаних приміщень (що є порушенням п. 1.4 розділу VІ Правил №1417).
Позивач стверджує, що ці порушення створюють загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатимуть її гасінню та евакуації людей ВПУ №20, просить позов задовольнити. Вказує, що експлуатація приміщень ВПУ №20 без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей, що можуть там перебувати. При цьому позивач особливо звертає увагу звертає суду на той факт, що значна частина з виявлених порушень пропонувалися ВПУ №20 до виконання попереднім приписом, винесеним ще 23.04.2012019 Залізничним РВ м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області, які станом на дату проведення перевірки навчальний заклад не усунув.
24.01.2020 інспектор Залізничним РВ м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області склав протоколи про адміністративне правопорушення ЛВ №012946 відповідно до статті 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення на директора ВПУ №20 ОСОБА_1 М.; ЛВ №012947 відповідно до статті 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення на директора ВПУ №20 ОСОБА_2 ; та прийняв постанову про накладення адміністративного стягнення від 24.01.2020 (а.с. 14,15). Сума штрафу сплачена директором ВПУ №20 ОСОБА_2 , що підтверджується квитанцією (а.с. 17).
Відповідач позов не визнає, подав відзив на позовну заяву (а.с.52-54). Пояснив, що училище прийняте в експлуатацію в 1975 році та відповідало усім тогочасним Будівельним нормам. З часом вимоги щодо дотримання пожежної безпеки змінювались, як і вимоги до оздоблювальних матеріалів. Пояснює, що усунення порушень, зазначених в акті перевірки потребує значних матеріальних коштів, виділення яких в Департаменті гуманітарної політики Львівської міської ради, Департаменті освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації немає. Відповідач представив докази того, що ВПУ №20 звернулося до міського та обласного Департаментів освіти з проханням передбачення додаткового фінансування училища на 2021 рік для закупівлі та встановлення новітніх протипожежних систем (а.с. 55-56).
Листом від 26.06.2020 ВПУ №20 повідомило суд, що більшість порушень, зафіксованих в акті перевірки №14 від 24.01.2010 відповідач вже усунув, в листі відповідач детально перелічило які пункти порушень зазначені в акті виконав повністю, а які не виконав через відсутність матеріальних та трудових ресурсів (а.с. 85).
Позивач надав акт перевірки №127 від 21.07.2020, за результатами проведення позапланової перевірки відповідача щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що містить фіксацію порушень, які відповідач ще не усунув (а.с. 103).
29.07.2020 позивач подав заяву про зміну предмета позову та позовних вимог, просить суд зупинити роботу трьох будівель: будівлі навчального корпусу, будівлі культурно-побутового корпусу та будівлі навчальної майстерні вищого професійного училища №20 м. Львова за адресою: 79052, Львівська область, місто Львів, вулиця Широка, будинок 83 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (які відображені в акті №127 від 21.07.2020), шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення
Третя особа, Департамент гуманітарної політики Львівської міської ради надав суду письмове пояснення , інші треті особи письмових пояснень не подали.
Оскільки суд з`ясував характер спірних правовідносин та правову позицію сторін, суд ухвалив завершити підготовче провадження у цій справі та призначити її до судового розгляду.
Сторони примирення не досягли. Суд вважає, що підготовка справи до розгляду закінчена, а тому її слід призначити до розгляду в судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 173, 180, 183, 205, 248, 256 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Підготовче провадження у справі закрити та призначити її до судового розгляду по суті, який відбудеться 17 вересня 2020 року о 15:00 год. у приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2, перший поверх, зал засідань №13).
Судовий розгляд справи буде здійснювати судом у складі судді Москаля Ростислава Миколайовича одноособово.
Надіслати копію цієї ухвали учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2020 |
Оприлюднено | 03.08.2020 |
Номер документу | 90705124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні