Рішення
від 28.07.2020 по справі 914/2301/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.07.2020 справа № 914/2301/17

За позовом: Бориславської міської ради, м. Борислав Львівської області,

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю АКВІЛОН-ФІНАНС ,

м. Львів,

про: визнання додаткової угоди до договору оренди землі від 16.11.2016 р. укладеною.

Суддя Козак І.Б.

при секретарі Пришляк Ю.-М.В.

Представники:

Від позивача: Романів І. Б. - представник (довіреність № 3-21/54 від 14.01.2020),

Від відповідача: Шаровський Р. М. - представник (ордер серії ЛВ № 064170 від 29.04.2020 р.).

На розгляд господарського суду Львівської області Бориславською міською радою подано позов до Товариства з обмеженою відповідальністю АКВІЛОН-ФІНАНС про визнання додаткової угоди до договору оренди землі від 16 листопада 2016 року укладеною.

Ухвалою суду від 09.11.2017р. порушено провадження у справі, судове засідання призначено на 05.12.2017 р.

11.12.2017р. на адресу господарського суду надійшло клопотання представника відповідача про призначення судової експертизи у справі та зупинення провадження у справі. Клопотання відповідач обґрунтовує такими аргументами. Грошова оцінка земель м. Борислава затверджена рішенням Бориславської міської ради від 23.09.2011р. №373 "Про затвердження грошової оцінки земель м. Борислава" і введена в дію з 01.01.2012р., яке станом на дату розгляду справи є чинним. Як стверджує позивач, зміна НГО орендованої земельної ділянки відбулася внаслідок набрання чинності наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016р. №489 "Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів" з 01.01.2017р. У копії витягу з технічної документації про НГО земельної ділянки, виданої управлінням Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області від 06.02.2017р. №354/86-17 грошова оцінка земельної ділянки за адресою: вул. Трускавецька у м. Бориславі площею 12,9624 га, становить 42' 554' 519,40 грн. Розмір орендної плати, на думку позивача, становить 5% від НГО і складає 2' 127' 725,97 грн. в рік або 177' 310,50 грн. в місяць. Проте, відповідач стверджує, що розмір НГО орендованої земельної ділянки повинен проводитися відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016р. №489 та Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 23.03.1995р. №213. Зокрема, за розрахунком відповідача, мінімальна нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки може становити 32' 700' 335,14 грн., максимальна - 38' 304' 912,40 грн., розрахунок згідно витягу - 42' 510' 189,76 грн. Крім того, зазначає, що орендована земельна ділянка фактично розташована за межами інфраструктури міста і, окрім, близькості до дороги не має жодних переваг, зумовлених чи місцем розташування чи наявною близькістю інфраструктурних об`єктів, ділянка не облаштована будь-якими мережами. Оскільки нормативна грошова оцінка орендованої відповідачем земельної ділянки за адресою: вул. Трускавецька у м. Бориславі площею 12,9624 га, на думку ТзОВ "Аквілон-Фінанс", розрахована невірно, просить призначити у справі судову експертизу.

Ухвалою суду від 12.12.2017р. призначено у справі судову експертизу, на розгляд судового експерта поставлено такі питання:

1. Який розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що знаходиться за адресою: вул. Трускавецька у м. Бориславі Львівської обл., площею 12,9624 га, ?

2. Чи відповідає виконана оцінка земельної ділянки за адресою: вул. Трускавецька у м. Бориславі Львівської обл., площею 12,9624 га вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам?

3. Яка вартість права користування (оренди) земельною ділянкою за адресою: вул. Трускавецька у м. Бориславі Львівської обл. площею 12,9624 га?

27.03.2020р. на адресу суду повернулися матеріали справи №914/2301/17 разом з висновком судового експерта №7107 від 23.03.2020р., у якому експерт зазначив, серед іншого, таке: Питання №1 та №3, які поставлено в ухвалі суду, стосуються нормативної грошової оцінки і не входять в коло питань, що вирішуються оціночно-земельною експертизою. Судовий експерт виконує експертизи відповідно до отриманої кваліфікації з точки зору спеціальних знань певного виду судового експертизи. Тому, питання №1 та №3 експертом не вирішуються . У розділі висновки висновку судового експерта №7107 від 23.03.2020р зазначено таке: Розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул.Трускавецька у м.Бориславі Львівської обл., площею 12,9624га, не відповідає вимогам, методології, методам, процедурам щодо нормативно-грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, а саме у частині розрахунку коефіцієнта Км3 .

Ухвалою суду від 31.03.2020р. провадження у справі поновлено, підготовче судове засідання призначено на 05.05.2020р. Рух справи відображено у відповідних ухвалах суду. 30.06.2020р. закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 28.07.2020р.

Позиція позивача.

У судове засідання 28.07.2020р. позивач з`явився, позовні вимоги підтримав. Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. 16.11.2016р. між позивачем та відповідачем укладено договір оренди землі. З 01.01.2017р. набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016р. №489 Про затвердження порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , згідно з яким змінилася НГО земель в м.Бориславі. 10.04.2017р. Бориславською МР було надіслано відповідачу проект додаткової угоди до договору оренди, в якій викладено змінену НГО та відповідно змінений розмір орендної плати - 5% від НГО - 2127725,97 грн. в рік або 177310,50 грн. в місяць. Проте, відповідач не надав відповіді та проект додаткової угоди не підписав, що і стало причиною звернення позивача до суду з відповідним позовом про визнання додаткової угоди до договору оренди землі від 16.11.2016р. укладеною шляхом викладення пунктів 5, 9 договору у наступній редакції:

п.5. нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 42'554' 519,40 грн, відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого управлінням Держгеокадастру у Дрогобицькому районі Львівської області від 06.02.2017р. №354/86-17 ;

п.9. Орендна плата, згідно з рішенням Бориславської міської ради від 26.06.2015р. №1906 становить 5% від нормативної грошової оцінки і вноситься орендарем у грошовій формі, що складає 2' 127' 725,97 грн. в рік або 177' 310,50 грн. в місяць, щомісячними платежами на розрахунковий рахунок 33210812700012 в УДКСУ у м.Бориславі Львівської обл., код ЗКПО 37942974, код платежу 18010600, отримувач Бориславська міська рада

Позиція відповідача.

Відповідач у судове засідання 28.07.2020р. з`явився, проти позову заперечив з мотивів, викладених у відзиві на позов (вх.№41047/20 від 04.12.2017р.). Зокрема, зазначив, що діючим договором оренди не передбачено такої підстави перегляду розміру орендної плати як зміна НГО земельної ділянки. Також зазначив, що визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів здійснюється за формулою Цн = (В*Нп/Нк) *Кф*Км, де

Цн - НГО квадратного метра земельної ділянки (у гривнях)

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний мерт (у гривнях)

Нп - норма прибутку (6%)

Нк - норма капіталізації (3%)

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо)

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

При цьому, коефіцієнт Км розраховується за формулою Км= Км1* Км2* Км3, де

Км1 - коефіцієнт, що характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки

Км - коефіцієнт що характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів.

Км3 - коефіцієнт, що характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.

Відповідач, провівши власний розрахунок коефіцієнта Км3, стверджує, що у наданому Бориславською МР Витягу з НГО орендованої земельної ділянки невірно визначено цей коефіцієнт, оскільки в проведеному розрахунку не враховано відсутність на спірній ділянці тепломереж та відсутність централізованого газопостачання, що прямо впливає на розмір коефіцієнту Км, який береться до уваги у розрахунку формули метра квадратного НГО ділянки. Провівши свій власний розрахунок, відповідач встановив розбіжність у НГО ділянки, яка визначена у Витягу - 42554519,40 грн. і власним - 38304912,40 грн., тобто різниця між НГО становить приблизно 4205277,36 грн., виходячи з максимального розміру НГО. Відтак, і розмір орендної плати теж буде суттєво відрізнятися від запропонованого позивачем. Враховуючи наведене, просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Також відповідачем у судовому засіданні 28.07.2020р. подано клопотання про долучення до матеріалів справи копії рішення Бориславської МР №2437 від 30.04.2020р. Про затвердження товариству з обмеженою відповідальністю АКВІЛОН ФІНАНС технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул.Трускавецькій у м.Бориславі .

Обставини справи.

Рішенням Бориславської міської ради Львівської області від 31.08.2016р. №321 затверджено технічну документацію зі землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості та надано ТзОВ Аквілон Фінанс земельну ділянку в оренду.

16.11.2016р. між Бориславською МР та ТзОВ Аквілон Фінанс укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення для будівництва та обслуговування об`єкта туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування, яка знаходиться по вул.Трускавецькій у м.Бориславі. Площа ділянки - 12,9624га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 8029154,60 грн. (п.5 договору).

Орендна плата становить 5% від нормативної грошової оцінки і вноситься орендарем у грошовій формі, що складає 401457,73 грн. в рік або 33454,81 грн. в місяць, щомісячними платежами на розрахунковий рахунок 33210812700012 в УДКСУ у м.Бориславі Львівської обл., код ЗКПО 37942974, код платежу 18010600, отримувач Бориславська міська рада (п.9 договору).

Відповідно до п.13 цього договору розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів;

- зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря;

- в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з Витягом із технічної документації про НГО земельної ділянки від 06.02.2017р. №354/86-17, кадастровий №4610300000:12:027:0092, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4254519,40 грн.

Супровідним листом №3-18 /905 від 10.04.2017р. Бориславська МР надіслала ТзОВ Аквілон Фінанс проект Додаткової угоди до договору оренди землі для підписання іі орендарем у 20-денний термін після отримання цього листа.

Оскільки станом на дату подання позову відповідач так і не повернув підписаний примірник Додаткової угоди, позивач (Бориславська МР) звернувся з цим позовом до суду.

Станом на дату прийняття рішення сторони не підписали Додаткову угоду до договору оренди землі від 16.11.2016р.

Оцінка суду.

Відповідно до ст.11 ЦК України, однією з підстав виникнення зобов`язань, є, зокрема, договори та інші правочини.

Як передбачено ст.174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але які йому не суперечать.

Відповідно до ч.1 ст.626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ч. 1 ст. 627 ЦК України).

Згідно з ч.1 ст.187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Так, за частиною другою статті 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Статтею 188 ГК України врегульовано порядок зміни розірвання господарських договорів, за яким сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частини друга-четверта статті 188 ГК України).

Частинами 2, 3 ст.188 ГК України встановлений порядок проведення сторонами договору переговорів щодо добровільної зміни чи розірвання договору. Частиною 4 цієї статті визначено, заінтересована сторона може звернутися до суду, якщо виник спір.

Право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає ст.16 ЦК України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення) та не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони (правова позиція Великої палати Верховного Суду від 12 лютого 2019 року у справі № 914/2649/17).

За змістом статті 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності, а частиною 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" визначено перелік істотних умов договору оренди землі: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ч. 1,2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі").

Згідно з пунктом 14.1.125 статті 14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно з ч.1 ст. 13 цього ж Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель ).

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років (ч.1,2 ст. 18 Закону).

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до наведених вище положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (відповідну правову позицію Верховного Суду України викладено у постанові від 02.03.2016 у справі № 922/538/14).

Згідно з частини 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до п.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аргарної політики і продовольства України від 25.11.2016р. №489, нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з такою формулою.

Визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів:

Цн =

В х Нп


Нк

х Кф х Км,

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території з розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6 %);

Нк - норма капіталізації (3 %);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки;

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км) , на показник якого і звертає увагу відповідач, обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою:

Км = Км1 х Км2 х Км3,

де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Як стверджує відповідач, для розрахунку цій справі застосовано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Км - 3, що у зазначеному випадку не відповідає положенням Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 (далі- Порядок ). Цей коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф, що дорівнює 3, згідно з приміткою до додатку 1 цього Порядку може застосовуватися лише для земельних ділянок, інформація про які не внесена до Державного земельного кадастру, у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру не зазначено код Класифікації видів цільового призначення земель. Проте, спірна земельна ділянка містить кадастровий №4610300000:12:027:0092, а отже відомості про неї внесені до Державного земельного кадастру; цільове призначення цієї земельної ділянки - землі житлової і громадської забудови. Водночас згідно з додатком 1 до Порядку "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки", земельній ділянці за цільовим призначенням земель - 03.08 -; у пункті 2 договору від 16.11.2016 визначено цільове призначенні земельної ділянки (згідно з Українським класифікатором цільового використання землі, затвердженим листом Держкомзему України від 24.04.1998 № 14-1-7/1205 ) землі житлової і громадської забудови.

Щодо коефіцієнта Км, який характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки,, то відповідач звертає увагу суду на те, що для земель м.Борислава, де і знаходиться спірна ділянка, слід використовувати значення коефіцієнта Км1=1,2, оскільки відповідно до Додатку 2 до Порядку для міста обласного підпорядкування, які виконують переважно промислові, транспортні та курортно-рекреаційні функції, переважно центри адміністративних районів з чисельністю 20,0-49,9 тис.осіб цей коефіцієнт становить 1,2.

Коефіцієнт Км2, виходячи з Додатку 6 Порядку, застосовується в діапазоні максимально 1,5-2.0 до мінімально 0,50, у Витягу на земельну ділянку застосований Км2=0,77.

Значення коефіцієнта Км3 визначається, виходячи з положень додатку 7, при цьому добуток по факторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Окрему увагу відповідач звертає на те, що на орендованій ділянці відсутні тепломережі та газопостачання, що не враховано у Витягу на ділянку, згідно з даними якого коефіцієнт Км3 становить 0,99, тоді як мав би становити 0,89 максимально, заокругливши дані розрахунку. При цьому, коефіцієнт Км, який характеризує місцеположення земельної ділянки, має становити 0,70 мінімально чи 0,82 максимально, тоді як у Витязі зазначено Км - 1,2*0,77*0,99=0,91.

Підставивши всі дані у наведену вище формулу розрахунку НГО орендованої земельної ділянки площею 12,624 га, нормативна грошова оцінка землі може становити мінімально 17236106,28 грн, максимально -20190234,24 грн. У Витязі - 22406804,64 грн. При застосуванні коефіцієнту індексації 1,8972, мінімальна НГО становитиме 32' 700' 335,14 грн, максимальна НГО - 38' 304' 912,40 грн. у Витязі - 42' 510' 189,76 грн. Різниця при максимальних показниках - 4' 205' 277,36 грн.

Одночасно, суд звертає увагу позивача на висновок судового експерта №7107 від 23.03.2020р, де, серед іншого, зазначено таке: Розрахунок нормативно-грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул.Трускавецька у м.Бориславі Львівської обл., площею 12,9624га, не відповідає вимогам, методології, методам, процедурам щодо нормативно-грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, а саме у частині розрахунку коефіцієнта Км3 .

Оскільки коефіцієнт Км3 (локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони) визначений невірно, він є складовою частиною у формулі Км - коефіцієнта, який характеризує місце розташування земельної ділянки, а той - у формулі - Цн = (В*Нп/Нк) *Кф*Км- визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів, його невірне значення впливає на арифметично вірний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки і автоматично - на вірний розмір річної орендної плати за земельну ділянку відповідача, правильний розрахунок яких позивачем не обгрунтовано. Тому, позовні вимоги про визнання додаткової угоди до договору оренди землі від 16.11.2016р. укладеною шляхом викладення пунктів 5, 9 договору у редакції, запропонованій позивачем, не можуть бути задоволені.

Судові витрати.

Статтею 123 Господарського процесуального кодексу визначено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.

Сплачений позивачем судовий збір в силу вимог ст. 129 ГПК України залишається за ним.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 129, 219-221, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову відмовити повністю.

2. Судові витрати залишити за позивачем.

3. Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.

5. Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 30.07.2020р.

Суддя І.Б. Козак

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено04.08.2020
Номер документу90722524
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2301/17

Постанова від 04.11.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Ухвала від 28.09.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Плотніцький Борис Дмитрович

Рішення від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 26.05.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 05.05.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 31.03.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 20.08.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 29.07.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні