ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2020 року м. Житомир справа № 240/5423/18
категорія 10.3.2
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Токаревої М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області, третя особа: Овруцька ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області, третя особа: Овруцька ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області у якому, з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог просить:
- визнати неправомірними дії управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області, які призвели до повернення без виконання Розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за вересень 2018 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстру отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за вересень 2018 року та Реєстру виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 17.07.2018 року по 30.09.2018 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та Розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за січень 2019 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстру отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за січень 2019 року та Реєстру виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 01.01.2019 року по 31.01.2019 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 08.01.2019р. №3;
- зобов`язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області перевірити, зареєструвати, облікувати Розрахунок видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за вересень 2018 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстр отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за вересень 2018 року та Реєстр виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 17.07.2018 року по 30.09.2018 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та Розрахунок видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за січень 2019 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстр отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за січень 2019 року та Реєстр виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 01.01.2019 року по 31.01.2019 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 08.01.2019р. №3 і подати органам Державного казначейства платіжні документи для здійснення видатків, вказаних у Розрахунках;
- зобов`язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області виплатити нараховану Овруцькою об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області доплату громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, за період з 17 липня 2018 року по 16 листопада 2018 року в розмірі, визначеному ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що дорівнює двом мінімальним заробітним платам, встановленої законом про Державний бюджет України на 2018 рік, щомісячно, пропорційно відпрацьованому часу, відповідно до розрахункових документів, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листами Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та від 08.01.2019р. №3.
В обгрунтування позову вказано, що Овруцька об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області за період з 01.10.2018р. по дату його звільнення 16.11.2018 здійснила щомісячне нарахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення у відповідності до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", виходячи з розміру 2-х мінімальних заробітних плат, встановленій законом про Державний бюджет України на відповідний рік. Однак управлінням праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області від 18.01.2019р. №07-04/205 розрахункові документи податкової інспекції управлінням повернуто без виконання, тобто вказані розрахункові документи управлінням не перевірено, не зареєстровано, не обліковано та як наслідок не подано органам Державного казначейства платіжні документи для здійснення відповідних видатків, як це передбачено абз.6 п.6 Порядку., що призвело до не отримання позивачем доплати та порушення його прав.
Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач у строк, визначений ч.5 ст.162, ч.1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) та встановлений ухвалою суду відзив на адміністративний позов не надіслав.
Частиною шостою статті 162 КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У відповідності до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою від 02.08.2019 провадження у справі було зупинено.
Ухвалою від 31.07.2020 провадження у справі було поновлено.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 працював в Овруцькій об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області, яке знаходиться у зоні гарантованого добровільного відселення, та до 01.01.2015 щомісячно отримував доплату громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, встановлену ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Овруцька об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області за період з 01.10.2018 по дату його звільнення 16.11.2018 здійснила щомісячне нарахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення у відповідності до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", виходячи з розміру 2-х мінімальних заробітних плат, встановленій законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Відповідно до листа Управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації від 18.01.2019р. №07-04/205, управління праці є розпорядником коштів за бюджетною програмою КПКВК 2501200 "Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Однак із листа управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області від 18.01.2019р. №07-04/205 вбачається, що розрахункові документи податкової інспекції управлінням повернуто без виконання, тобто вказані розрахункові документи управлінням не перевірено, не зареєстровано, не обліковано та як наслідок не подано органам Державного казначейства платіжні документи для здійснення відповідних видатків, як це передбачено абз.6 п.6 Порядку.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із положеннями частини 3 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.
Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення у зоні гарантованого добровільного відселення мають право на доплату в розмірі двох мінімальних заробітних плат (абзац 2 частини 1 статті 39).
Закон України "Про оплату праці" визначає економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, відповідно до статей 1, 2, 4, 21, 22 якого заробітна плата є гарантованою винагородою працівнику за роботу, яку роботодавець виплачує на підставі трудового договору і джерелом оплати якої є дохід та інші кошти підприємства або бюджетні кошти, виділені на ці цілі. У той же час передбачені статтею 39 Закону України № 796-ХІІ доплати до структури заробітної плати не входять, а відповідно до Закону України "Про формування, порядок надходження і використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" від 10 лютого 2000 року № 1445-III (далі - Закон № 1445-III) фінансуються за рахунок коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення (далі - Фонд) та інших джерел, визначених законодавством.
Порядок використання коштів Фонду визначається постановою КМ України № 936, відповідно до пункту 5 якої, соціальні виплати, доплати (види допомоги), передбачені підпунктами 6-13 пункту 4 цього Порядку, проводяться за місцем основної роботи (служби) громадян підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та фізичними особами - підприємцями (далі - підприємства) відповідно до розрахункових даних, поданих до уповноваженого органу за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Відповідно до пункту 4 постанови КМ України № 936 нарахування й виплата доплат особам, які працюють у зоні відчуження, відповідно до статті 39 Закону, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 831"Про доплати особам, які працюють у зоні відчуження" проводиться центрами по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних і районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (крім м. Києва) рад.
Пунктом 6 постанови КМ України № 936 встановлено, що підприємства реєструються уповноваженим органом, для чого подають не пізніше ніж за два місяці до початку кожного бюджетного року відомості про підприємство з визначенням кількості постраждалих осіб за категоріями отримувачів компенсацій та допомоги певних видів та кількості громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, за формою, затвердженою Мінсоцполітики, і списки громадян із зазначенням прізвища, імені та по батькові, категорії, серії та номера посвідчення (за наявності), місця проживання (перебування), ідентифікаційного номера.
В свою чергу, за приписами абзаців 4 і 6 цього пункту до 25 числа місяця, за який здійснюється нарахування, підприємства подають до уповноваженого органу документи щодо розрахункових витрат, пов`язаних з виплатою компенсацій та допомоги певних видів, за затвердженою Мінсоцполітики формою та реєстр отримувачів компенсаційних виплат і допомоги певних видів, де зазначаються прізвище, ім`я та по батькові, категорія, номер посвідчення, ідентифікаційний номер, відомості про нараховані виплати, суму компенсацій та вид допомоги.
Уповноважений орган перевіряє, реєструє, обліковує розрахунки та подає органам Казначейства платіжні документи для здійснення відповідних видатків, що провадяться в установленому законодавством порядку.
Таким чином, виходячи зі змісту вищезазначених положень Порядку, розпорядниками бюджетних коштів, в межах відповідних програм, пов`язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є відповідні управління праці та соціального захисту населення, які перевіряють надані підприємствами розрахунки та подають органам Казначейства платіжні документи для здійснення відповідних видатків, а тому відповідач неправомірно не прийняв від Овруцької ДПІ розрахунки щодо належної до виплати позивачу доплати, передбаченої статтею 39 Закону № 796-ХІІ та безпідставно відмовився вчинити дії, спрямовані на її виплату.
Враховуючи, що відповідачем відзив на позов не подано, то суд вважає за необхідне відмітити, що відповідно до ч.4 ст.159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 , а тому позов підлягає задоволенню.
вирішив:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації (вул. Гетьмана Виговського, 17, м.Овруч, Овруцький район, Житомирська область,11106, код ЄДРПОУ 03192603), третя особа: Овруцька об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області (вул. Героїв Майдану, 1/20, м.Овруч, Овруцький район, Житомирська область,11102, код ЄДРПОУ 39859428) про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області, які призвели до повернення без виконання Розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за вересень 2018 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстру отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за вересень 2018 року та Реєстру виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 17.07.2018 року по 30.09.2018 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та Розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за січень 2019 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстру отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за січень 2019 року та Реєстру виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 01.01.2019 по 31.01.2019, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 08.01.2019р. №3.
Зобов`язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області перевірити, зареєструвати, облікувати Розрахунок видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за вересень 2018 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстр отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за вересень 2018 року та Реєстр виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 17.07.2018 року по 30.09.2018 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та Розрахунок видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за січень 2019 року по Овруцькій ОДПІ, Реєстр отримувачів до розрахунку видатків для виплати компенсацій та допомог, надання пільг особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за січень 2019 року та Реєстр виплат №1 на перерахування доплати громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (у зоні гарантованого добровільного відселення) відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" по Овруцькій ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області за період з 01.01.2019 року по 31.01.2019 року, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листом Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 08.01.2019р. №3 і подати органам Державного казначейства платіжні документи для здійснення видатків, вказаних у Розрахунках.
Зобов`язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області виплатити нараховану Овруцькою об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області доплату громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, за період з 17 липня 2018 року по 16 листопада 2018 року в розмірі, визначеному ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що дорівнює двом мінімальним заробітним платам, встановленої законом про Державний бюджет України на 2018 рік, щомісячно, пропорційно відпрацьованому часу, відповідно до розрахункових документів, наданих управлінню праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області разом із листами Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області від 27.09.2018р. №81/10/06-16-05-05 та від 08.01.2019р. №3.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.С. Токарева
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2020 |
Оприлюднено | 03.08.2020 |
Номер документу | 90723568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні