Рішення
від 21.07.2020 по справі 340/769/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2020 року м. Кропивницький Справа №340/769/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження (письмове провадження) в м. Кропивницький адміністративну справу

за позовом : Приватного підприємства МАК-М-ТРАНС

до відповідача : Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області

про визнання протиправною та скасування постанови.

Приватне підприємство МАК-М-ТРАНС звернулося з позовом до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №134664, прийнятої Управлінням Укртрансбезпеки у Кіровоградській області.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 11.11.2019 р. на автодорозі М03 346 км Красноград - Кропивницький посадовими особами управління Укртрансбезпеки був зупинений автомобіль MAN, державний номер НОМЕР_1 з причепом, державний номер НОМЕР_2 , що належить ПП МАК-М-ТРАНС . Автомобіль під керуванням водія ОСОБА_1 пройшов ваговий контроль, після чого працівниками Укртрансбезпеки повідомлено водію, що виявлено порушення норм вагового контролю, а саме перевищення допустимих мас на вісі та на загальну масу, однак водій заперечив, пославшись на ТТН та просив провести повторне зважування. У повторному зважуванні водієві відмовлено, в акті №196432 від 11.11.2019 р. водієм зазначено, що зважування відбувалося поза межами необхідного місця, без надання документів на ваговий комплекс. Представник позивача зауважує, що усунути виявлені порушення працівники Укртрансбезпеки не запропонували, повторне зважування не провели, повернули документи та запропонували продовжити рух в необхідному напрямку. Представник позивача вказує, що 17.12.2019 р. винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №134664 без виклику власника транспортного засобу для надання пояснень та документів. Представник позивача зазначає, що у розрахунку зазначено, що на одиничну вісь вага становить 15 750 кг, натомість на строєну 25 530 кг, проте в даному автомобілі немає одиничної вісі крім рульової, де вага згідно довідки 7 260 кг. Окрім того, представник позивача зазначає, що водієм було наголошено, що вантаж в автомобілі насіння соняшника, яке можливо вручну перемістити по кузову автомобіля, та провести повторне зважування, або ж вразі встановлення перевищення провести вивантаження і привести загальну вагу у відповідність.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнаються (а.с.22-30, 45-53). Представник відповідача зазначає, що 11.11.2019 р. контролюючими особами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області, на підставі направлення на перевірку №008046 від 11.11.2019 р., на автодорозі М-03 346 км проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення вантажів та пасажирів. За результатами габаритно-вагового контролю транспортного засобу марки MAN, державний номерний знак НОМЕР_1 , співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області встановлено що загальна маса транспортного засобу становить 48 540 кг, при нормативно допустимій 44 000 кг (контейнеровоз), а також перевищення вагових параметрів на одиночну вісь 15 750 кг., при нормативно допустимій 11 000 кг та на строєну вісь 25 530 кг, при нормативно допустимій 25 530 кг, у зв`язку з чим складено акт №042582 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 11.11.2019 р. та розрахунок плати за проїзд до акта №042582 від 11.11.2019 р. Представник відповідача звертає увагу на те, що п.19 Порядку №879 виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України №671 від 30.08.2017 р., у зв`язку з чим необхідність використання відповідачем під час здійснення габаритно-вагового контролю методики, затвердженої Мінекономрозвитку, не передбачена жодним нормативно-правовим актом. Представник відповідача наголошує на тому, що правову позицію щодо відсутності потреби у використанні відповідної методики виклав Верховний Суд у постанові від 02.08.2018 р. по справі №820/1420/17. Представник відповідача вказує, що водій для здійснення контролю не надав державним інспекторам дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових обмежень, виданий компетентними уповноваженими органами, який відповідно до ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , повинен знаходитись у водія і надаватись для перевірки інспектуючим особам. Представник відповідача зазначає, що позивач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи в належний спосіб, однак на розгляд справи не з`явився.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2020 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.16).

10.04.2020 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.19).

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

11 листопада 2019 року о 20:42 год. посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області на підставі направлення на рейдову перевірку №008046 від 11.11.2019 р. (а.с.65) на автодорозі М-03 Красноград - Кропивницький 346 км проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом та за результатами габаритно-вагового контролю встановлено, що транспортним засобом MAN TGX 18360, номерний знак НОМЕР_1 , з причепом KOGEL SNCO, номерний знак НОМЕР_2 , який належить ПП МАК-М-ТРАНС , допущено перевищення законодавчо встановлених габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, внаслідок чого складено довідку №0023819 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 11.11.2019 р. (а.с.11, 39, 62), акт №042582 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 11.11.2020 р. (а.с.10, 41, 64), акт №196432 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.11.2019 р. (а.с.8, 33, 56).

За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №134664 від 17.12.2019 р. на підставі абз.16 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт з Приватного підприємства МАК-М-ТРАНС стягнуто адміністративно-господарський штраф у сумі 34 000 грн (а.с.7, 32, 55).

Згідно з абз.1, 2 ч.7 ст.6 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 р. №2344-ІІІ (далі за текстом - Закон №2344) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює: державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.

Частиною 10 статті 6 Закону №2344 встановлено, що на території України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, у сфері міжнародних автомобільних перевезень здійснює: контроль наявності, видачу дозвільних документів на виконання перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично виконується; контроль за виконанням автомобільними перевізниками вимог міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень; контроль технічного, санітарного та екологічного стану транспортних засобів, що впливає на безпеку руху та екологічну ситуацію; контроль за дотриманням перевізниками вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення; контроль та нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки на автомобільному транспорті та правил перевезення небезпечних вантажів; контроль внесення перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України; перевірку транспортно-експедиційної документації на здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів; нарахування, у разі виявлення порушень, та вжиття заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно до пунктів 1, 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з підпунктами 15, 27 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2006 р. №1567 (далі за текстом - Порядок №1567).

Пунктом 3 Порядку №1567 визначено, що органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Згідно з абз.3 п.4 Порядку №1567 рейдові перевірки можуть проводитися із залученням посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки, та власників (балансоутримувачів) пунктів габаритно-вагового контролю (за погодженням з їх керівниками).

Пунктом 3 Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 10.12.2013 р. №1007/1207 (далі за текстом - Порядок №1007/1207) встановлено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів під час їх проїзду автомобільними дорогами загального користування проводиться посадовими особами Укртрансінспекції та працівниками відповідних підрозділів МВС.

З огляду на пп.4, 5 п.4 Порядку №1007/1207 посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю: видають довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю; складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30 - 31 1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно до абз.1, 2 п.16 Порядку №1567 рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи. Габаритно-ваговий контроль проводиться однією посадовою особою Укртрансбезпеки у разі залучення до рейдової перевірки посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки та власника (балансоутримувача) пункту габаритно-вагового контролю, а також посадових осіб органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації.

Згідно з абз.3 п.20 Порядку №1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

Відповідно до п.п.21, 25-27 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Судом встановлено, що на адресу ПП МАК-М-ТРАНС 06.12.2019 р. надіслано повідомлення №77146/28/24-19 від 04.12.2019 р. про дату, час та місце розгляду справи про порушення автотранспортного законодавства стосовно акта №196432 від 11.11.2019 р. (а.с.54, 59).

Частиною 2 статті 29 Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 р. №3353-ХІІ встановлено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

З огляду на ст.33 Закону України Про автомобільні дороги від 08.09.2005 р. №2862-IV рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 р. №30 (далі за текстом - Правила №30) встановлено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Згідно з п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. №1306, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Відповідно до абз.1, 4 п.4 Правил №30 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

Частинами 1, 4 статті 48 Закону №2344 передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

У розумінні пп.4 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 р. №879 (далі за текстом - Порядок №879) габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Згідно з п.п.3, 4, 6 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Робота пунктів габаритно-вагового контролю в частині організації та проведення робіт із зважування транспортних засобів забезпечується Укртрансбезпекою, її територіальними органами, службами автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим, областях та м. Севастополі і підприємствами, визначеними в установленому законодавством порядку.

Власники (балансоутримувачі) пунктів габаритно-вагового контролю здійснюють фінансування робіт (послуг) з їх утримання, обслуговування та забезпечення функціонування.

Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів.

Пунктами 12, 13 Порядку №879 визначено, що вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Відповідно до п.п.15, 16, 18, 20 Порядку №879 контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції, та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль.

Габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.

За результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

Суд враховує, що габаритно-ваговий контроль транспортного засобу, належного позивачу, проведено приладом автоматичним для зважування дорожніх транспортних засобів у русі 030Т-AS2-PWIA, який відповідно до свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №35-02/5356, чинного до 09.02.2020 р. відповідає вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №94 від 13.01.2016 р. (а.с.60-61).

Габаритно-ваговим контролем транспортного засобу MAN TGX 18360, номерний знак НОМЕР_1 з причепом KOGEL SNCO, номерний знак НОМЕР_2 встановлено, що повна маса транспортного засобу становить 48,540 т, при нормативно допустимій 44,000 т, навантаження на осі: 1) 7 260 кг; 2) 15 750 кг; 3) 8 630 кг; 4) 7 980 кг; 5) 8 920 кг (а.с.10-11, 39, 41, 62, 64), тобто виявлено перевищення загальних вагових норм, а також вагових норм на одиночну вісь та строєну вісь.

Суд зауважує, що в контексті п.22.5 Правил дорожнього руху перевізник, зважаючи на особливості та характер вантажу, зобов`язаний обрати вагу, яка водночас не перевищуватиме як повну масу транспортного засобу, так і навантаження на осі.

Посилання представника позивача на відсутність в автомобілі одиничної вісі, крім рульової, суд вважає необґрунтованим, оскільки посадовими особами Укртрансбезпеки у Полтавській області проведено габаритно-ваговий контроль усього транспортного засобу - автомобіля та причепа.

Стосовно заперечень водія щодо проведення зважування без площадки для зважування, які зазначено в акті №196432 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.11.2019 р., суд зазначає, що вимоги до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування, затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 28.07.2016 р. №255. Однак, ні у поясненнях водія, ні у позовній заяві не конкретизовано, яким саме вимогам, на думку позивача, не відповідач пункт габаритно-вагового контролю, на якому 11.11.2019 р. проведено зважування транспортного засобу MAN TGX 18360, номерний знак НОМЕР_1 з причепом KOGEL SNCO, номерний знак НОМЕР_2 .

Натомість в акті №196432 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.11.2019 р. водієм не вказано, що йому відмовлено у проведенні повторного зважування та не надано документи на ваговий комплекс, про що зазначено у позовній заяві.

Водночас суд зауважує, що чинним законодавством не передбачено обов`язку посадових осіб Укртрансбезпеки щодо проведення повторного зважування у випадку виявлення порушення вагових норм.

Посилання представника позивача на те, що вантаж можливо було перемістити чи вивантажити для приведення ваги у відповідність не спростовує факту допущеного порушення та не увільняє від відповідальності.

Отже, матеріалами справи підтверджено факт недотримання відповідачем загальних вагових норм та вагових норм на одиночну вісь та строєну вісь.

Відповідно до абз.16 ч.1 ст.60 Закону №2344 за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, Управлінням Укртрансбезпеки у Кіровоградській області правомірно винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №134664 від 17.12.2019 р., якою з ПП МАК-М-ТРАНС стягнуто адміністративно-господарський штраф у сумі 34 000 грн.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №134664, прийнятої Управлінням Укртрансбезпеки у Кіровоградській області задоволенню не підлягає, оскільки оскаржувана постанова винесена відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також з дотриманням інших принципів визначених ч.2 ст.2 КАС України.

Беручи до уваги, що у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат понесених позивачем. Натомість відповідачем не надано доказів понесення судових витрат у даній справі.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного підприємства МАК-М-ТРАНС (м. Кропивницький, вул. Пацаєва, 12, корп.1, кв.19 код ЄДРПОУ 38589152) до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області (м. Кропивницький, вул. Автолюбителів, 2) про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду - 21 липня 2020 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2020
Оприлюднено05.08.2020
Номер документу90724398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/769/20

Постанова від 10.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 21.07.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні