РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
31 липня 2020 року м. Рівне №460/3694/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Д.П. Зозулі розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Рівненській області доСільськогосподарського приватного підприємства "Колос" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, - В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" (далі - відповідач) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою у сумі 5654,34 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Управління Державної казначейської служби України у Дубровицькому районі скерувало на адресу Головного управління ДПС у Рівненській області ряд подань для здійснення до Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" заходів щодо стягнення простроченої заборгованості основного боргу. На час звернення до суду заборгованість за вказаною позикою не погашена. Податкові органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками) із бюджету в порядку, визначеному Податковим кодексом України та іншими законами України, а тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення відповідної заборгованості. З підстав наведених у позові, позивач просив суд задовольнити його повністю.
Ухвалою від 27.05.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні).
Ухвала від 27.05.2020 надсилалася судом за адресою відповідача: 34109, Рівненська область, Дубровицький район. Проте, до суду повернулося поштове відправлення без вручення із зазначенням причини "відмова".
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням юридичної особи Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" (код ЄДРПОУ 30715857) є: Рівненська обл., Дубровицький район.
Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV, єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч.1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Таким чином, відповідач належним чином повідомлений судом про можливість подання відзиву на позовну заяву, однак зазначеним правом не скористався. А тому в силу ч.6 ст.162 КАС України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріли по справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
Суд встановив, що з 21.01.2000 Сільськогосподарське приватне підприємство "Колос" зареєстроване як юридична особа, за кодом ЄДРПОУ 30715857 (а.с.12-14).
Управлінням Державної казначейської служби України у Дубровицькому районі Рівненської області на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 174 "Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості" скеровано на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання № 12, № 11, № 13, № 10, № 9, № 8, № 6 від 29.01.2020, для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з Сільськогосподарське приватне підприємство "Колос", станом на 01.01.2020 в сумі 5654,34 грн (а.с.4-11).
Доказів сплати вказаної заборгованості, відповідачем не надано, а судом не встановлено. Враховуючи наведені обставини, Головне управління ДПС у Рівненській області звернулося із вказаним позовом до суду, з метою стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою.
При прийнятті рішення суд виходив з такого.
Відповідно до ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.
З метою забезпечення виконання статті 17 Бюджетного кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року №174 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (далі - Порядок №174).
Пунктом 1 Порядку №174 встановлено, що цей Порядок: регламентує дії органів виконавчої влади та банків-агентів, які від імені або за дорученням центральних органів виконавчої влади надали суб`єктам господарювання кредити, залучені державою або під державні гарантії, а також дії Мінфіну, який надав бюджетні позички / фінансову допомогу у 1993 - 1998 роках, та які здійснюють їх обслуговування і ведуть облік заборгованості за ними з метою забезпечення реалізації права вимоги погашення простроченої заборгованості перед державою за такими кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою; встановлює механізм нарахування пені Мінфіном на суми простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та територіальними органами Державної казначейської служби на суми простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Мінфіном у 1993 - 1998 роках.
Згідно з п. 2 Порядку №174, боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку / фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички / фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою; бюджетна позичка / фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993 - 1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички / фінансової допомоги; заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку / фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички / фінансової допомоги; пеня - сума коштів, яку боржник зобов`язаний сплатити у разі порушення ним зобов`язань за кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички / фінансової допомоги; прострочена заборгованість за бюджетною позичкою / фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою / фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички / фінансової допомоги.
Відповідно до п. 6 Порядку №174, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані. Кошти, що надходять до бюджету в рахунок погашення простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою, зараховуються органами Державної казначейської служби на рахунки, відкриті згідно з бюджетною класифікацією.
Згідно з п. 10 Порядку №174, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.
Пунктом 15 Порядку №17 визначено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.
Відповідно до п. п. 19-1.1.38 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19 3 цього Кодексу: забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 цього Кодексу, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Враховуючи системний аналіз викладених положень, органи державної податкової служби України, отримавши подання органу державного казначейства щодо наявності непогашеної податкової заборгованості суб`єкта господарювання перед державою за надану останньому фінансову допомогу, а також пені, нарахованої на таку заборгованість, вправі звертатися до суду з відповідним позовом про стягнення такої заборгованості без обмеження строками позовної давності.
Аналогічні висновки щодо застосування норм права викладені в постанові Верховного Суду від 29.01.2019 по справі №807/257/14 (адміністративне провадження №К/9901/4647/18).
Частиною 5 ст. 242 КАС України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З врахуванням наведеного, а також того, що на час розгляду справи заборгованість за бюджетними позичками в розмірі 5654,34грн відповідачем не сплачена, суд приходить до висновку про наявність передбачених чинним законодавством підстав для стягнення з Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" простроченої заборгованості, тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до ст.139 КАС України, - відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,33023, код ЄДРПОУ 43142449) до Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" (34109, Рівненська область, Дубровицький район, код ЄДРПОУ 30715857) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, - задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства "Колос" (34109, Рівненська область, Дубровицький район, код ЄДРПОУ 30715857) кошти за простроченою заборгованістю за державним замовленням (контрактом) у 1997 році в розмірі основного боргу в сумі 3272,00грн., на рахунок UА41899998031337145000717128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 01201174, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 11.09.1997 №1003 в розмірі пені в сумі 90,79 грн. на рахунок UА708999980313330404000817128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263100, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 11.09.1997 №1003 в розмірі 1543,79грн. на рахунок UА178999980313310404000617128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263100, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 26.02.1998 №220 в розмірі 206,00грн. на рахунок UА478999980313380405000617128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263200, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 26.02.1998 №220 в розмірі 10,78 грн. пені на рахунок UА768999980313300405000817128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263200, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 10.12.1998 №1953 в розмірі 522,00грн. на рахунок UА538999980313350406000617128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263200, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689;
- кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету по постанові КМУ від 10.12.1998 №1953 в розмірі 8,98 грн. пені на рахунок UА098999980313370406000817128, одержувач: УК у Дубровицькому районі/ 00263300, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37863689.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 31 липня 2020 року.
Суддя Д.П. Зозуля
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2020 |
Оприлюднено | 05.08.2020 |
Номер документу | 90724908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.П. Зозуля
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні