Постанова
від 03.08.2020 по справі 367/3663/20
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/3663/20

Провадження №3/367/1388/2020

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 серпня 2020 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:

головуючого судді: Шестопалової Я.В.

при секретарі: Будинкевич Ю.А.,

розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Департаменту з питань запобігання політичній корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, українця, працюючого керівником політичної партії Нові обличчя , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП,-

в с т а н о в и в:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 50-30/97 від 02.06.2020року, 02.06.2020 року ОСОБА_1 подав Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від політичної партії Нові обличчя (Код ЄДРПОУ 38256309) за IV квартал 2019 року, за своїм підписом, як керівника даної Партії. Так, даний Звіт був поданий з порушенням вимог ч. 5 ст. 15, п. 2 ч. 9, ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні та пп. 2 п. 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру , затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016року № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016року № 1185/29315, а саме: у п. 6.1 глави 6 розділу ІІІ Відомості про внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном, залежно від виду внеску Звіту Партії відображено інформацію про спонсорські внески у виді надання послуг у сфері ведення бухгалтерського і податкового обліку безоплатно та послуг з надання правової допомоги без сплати гонорару також у вигляді безоплатного користування приміщенням загальною площею 31,7кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 та не долучено висновку про визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг, за що відповідальність передбачена ст. 212-21 КУпАП.

В судове засідання, особа, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суд не повідомив. Надав суду письмові пояснення, де зазначив, що з протоколом не погоджується та даного адміністративного правопорушення не вчиняв. Пояснив, що з норм ч. 5 ст. 15, ч. 9, ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , п.п.2 п.10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 28.07.2016року № 2 не містять прямої вимоги щодо подання висновку про визначення розміру (суми) внеску у формі робіт, товарів, послуг. Також зазначив, що в редакції ст. 17 Закону в частині порядку та спробу подання звіту політичною партією була незмінною з 26.11.2015року(день набрання чинності Законом України від 08.10.2015року № 731-VIII, яким главу 15-А Кодексу України про адміністративні правопорушення і було доповнено статтею 212-21) і Партією за весь період при поданні звітів за ІV квартал жодного разу не подавалися Висновки про визначення розміру (суми) внеску у формі робіт, товарів, послуг, і жодного разу уповноваженим органом при перевірці та аналізу вказаних звітів не визнавалися відповідні дії як порушення та не складалися відповідні протоколи про вчинення адміністративного правопорушення за ст. 212-21КУпАП. Просив, адміністративну справу відносно нього про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Захисник особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - ОСОБА_2 просив розгляд справи № 3667/3663/20 проводити в їхню відсутність та просив закрити провадження по справі у зв`язку з відсутністю в діях особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Ст. 14 КУпАП встановлено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, але при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.

Отже, у тексті статті 212-21 КУпАП не визначено суб`єкта адміністративного правопорушення, який може бути підданий штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.

Системний аналіз норм глави 2 Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність та ст. 27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.

Виходячи з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов`язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Обов`язок подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України .

Цим Законом не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (ч. 7 ст. 17 цього Закону передбачено, що звіт у паперовій формі подається за підписом керівника партії, засвідченим печаткою політичної партії, що відноситься до порядку оформлення документу, а не обов`язку подачі документу до НАЗК).

Не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру й іншими нормативно-правовими документами.

Пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28 липня 2016 року № 2 (Реєстр Мін`юсту від 25 серпня 2016 року № 1185/29315) також передбачено подання звіту політичною партією.

За відсутності у ст. 212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України та п. 1 Розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч. 1 ст. 27 КУпАП адміністративного стягнення у виді штрафу, можна дійти до висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.

Аналіз чинного законодавства вказує на те, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру не може бути притягнута фізична чи посадова особи.

Отже, в силу вимог ст. 14 КУпАП ОСОБА_1 , як керівник політичної партії Нові обличчя , не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і як посадова особа.

Таким чином, оскільки ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, а провадження у справі необхідно закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст. 247, 283-284 КУпАП України, на підставі ст. 247 КпАП України,

п о с т а н о в и в:

Провадження по справі відносно ОСОБА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду через суд 1-ї інстанції шляхом подання у 10-ти денний строк з дня вручення такої постанови апеляційної скарги.

Суддя: Я.В. Шестопалова

Дата ухвалення рішення03.08.2020
Оприлюднено05.08.2020

Судовий реєстр по справі —367/3663/20

Постанова від 03.08.2020

Адмінправопорушення

Ірпінський міський суд Київської області

Шестопалова Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні