Рішення
від 22.07.2020 по справі 200/2733/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2020 р. Справа№200/2733/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А.,

за участю:

секретаря судового засідання Мурашко Д.О.,

представника позивача Лупол С.В.,

представника відповідача Гайдар Е.О.,

представника третьої особи Павлової А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області, третя особа - Криворізька сільська рада Добропільського району Донецької області, про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до суду з позовом до Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області про застосування заходів реагування.

Позовні вимоги мотивовано тим, що у період з 28.12.2019 року по 02.01.2020 року на підставі наказу ДПРЗ-19 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 № 198 Про проведення позапланових перевірок , відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", з метою здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) об`єктів з масовим перебуванням людей проведено позапланову перевірку приміщень та території Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Добропільський район, село Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), будинок 71а, на додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.

Актом перевірки суб`єкту господарювання приміщень та території Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Добропільський район, село Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), будинок 71а, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.

З наведених підстав позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Добропільський район, село Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), будинок 71а, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Ухвалою від 16 березня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 10 червня 2020 року по справі залучено в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог відносно предмету спору - Криворізьку сільську раду Добропільського району Донецької області.

У судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив їх задовольнити.

Відповідач надав відзив на позов, в якому зазначив, що відповідно до статуту засновником закладу дошкільної освіти є Криворізька сільська рада, яка здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, будівництво і ремонт приміщення, їх господарство, обслуговування, харчування, медичне обслуговування дітей за рахунок місцевого бюджету. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є управління освіти Добропільської райдержадміністрації. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансується за рахунок коштів засновника.

З метою усунення порушень, які вказані в акті перевірки та стали підставою для подання адміністративного позову, керівником дошкільного закладу направлені листи та клопотання до Криворізької сільської ради з питань виділення коштів для усунення недоліків з пожежної безпеки.

На даний час придбано вуглекислотний вогнегасник, виконане технічне обслуговування вогнегасників та вирішуються питання по придбанні засобів індивідуального захисту працівників, покривала з негорючого теплоізоляційного матеріалу, евакуаційного освітлення. Оновлено вказівник ПВ.

Представник відповідача у судовому засіданні зазначила, що застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області призведе до проблем з розміщенням вихованців закладу. Враховуючи те, що порушення, які залишились не усунутими, безпосередньо не несуть загрозу життю та здоров`ю людей та будуть поступово усунуті протягом 2020 року, вважає недоцільним застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації та просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи у судовому засіданні проти заявлених вимог заперечив, зазначив, що Заклад дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області знаходиться у комунальній власності та фінансується за рахунок місцевого бюджету, тому не має фінансової спроможності самостійно усунути виявлені порушення, що потребує значних коштів. Тому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні фактичні обставини.

У період з 24.12.2019 року по 26.12.2019 року проведено позапланову перевірку Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області за адресою: Донецька область, Добропільський район, село Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), 71а, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.

Актом перевірки суб`єкту господарювання приміщень та території Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області за адресою: Донецька область, Добропільський район, село Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), 71а, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 26.12.2019 № 92 встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ) (а.с.10-34).

Зокрема, акт перевірки містить такі відомості про порушення:

будівлю не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;

будівлю не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог п. 1 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджені Наказом МОЗ від 15 серпня 2016р. № 974, зареєстрований у Мін`юсті України 08 вересня 2016р. за № 1229/29359, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

приміщення не забезпечені вуглекислотним вогнегасником та покривалом з негорючого теплоізоляційного матеріалу, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

не проведено технічне обслуговування вогнегасників, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

коридори, проходи та інші шляхи евакуації не в повному обсязі забезпечені евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;

не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

Судом встановлено, що відповідач був ознайомлений за актом перевірки та не зазначив заперечень чи зауважень щодо перевірки та її висновків акту.

Відповідачем задля усунення виявлених порушень пожежної безпеки направлені звернення до Криворізької сільської ради відповідно до листів №2 від 12.04.2013 року, №3 від 23.11.2015 року, №2 від 10.05.2017 року, №01-21/518 від 08.12.2017 року, №01 від 22.01.2020 року, №03 від 11.03.2020 року, №4 від 25.03.2020 року, №06 від 30.03.2020 року.

Позивачем під час розгляду справи надано акт від 19.05.2020 року про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Відповідно до якого відповідачем усунуто два пункти з виявлених порушень.

Інші порушення, виявлені під час проведення перевірки від 26.12.2019 року не усунуті.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, з урахуванням встановлених при розгляді справи обставин, суд зазначає про таке.

Відповідно до підпункту 12 пункту 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуск) і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

За приписами пунктів 1 та 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктами 1, 4 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

Таким чином, суд зазначає, що виявлені факти недотримання відповідачем вимог пожежної безпеки, встановлені актами перевірки від 31.07.2019 року № 24, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

Виходячи зі змісту заявлених вимог, аналізу норм, які регулюють спірні відносини, та встановлених фактичних обставин на підставі оцінки поданих сторонами доказів в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи відсутність вказаних судових витрат позивача, судові витрати у вигляді судового збору, сплаченого позивачем під час звернення до суду, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255, 295-297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175, код ЄДРПОУ 38652962) до Закладу дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області (85031, Донецька область, Добропільський район, с. Новофедорівка, вул. Центральна (Чапаєва), 71а, код ЄДРПОУ 35853039), третя особа - Криворізька сільська рада Добропільського району Донецької області (85030, Донецька область, Добропільський район, с. Криворіжжя, вул. Центральна, 103, код ЄДРПОУ 04343168) про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту Заклад дошкільної освіти № 20 Червона шапочка с. Новофедорівка Добропільського району Донецької області.

Вступна та резолютивна частина рішення виготовлена та проголошена 22 липня 2020 року. Рішення складено у повному обсязі 03 серпня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Г.А. Чекменьов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2020
Оприлюднено05.08.2020
Номер документу90744559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2733/20-а

Рішення від 22.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні