Ухвала
від 04.08.2020 по справі 353/563/20
ТЛУМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 353/563/20

Провадження № 2-а/353/8/20

У Х В А Л А

04 серпня 2020 року м.Тлумач

Суддя Тлумацького районного суду Івано-Франківської області Мотрук Л.І. ознайомившись з матеріалами справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до інспектора рядового поліції УПП в Черкаській області Пшеничного Артура Володимировича, Департаменту Патрульної Поліції, Головного управління національної поліції в Черкаській області про скасування постанови серії ЕАМ № 2783687 від 05.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення та закриття провадження, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до інспектора рядового поліції УПП в Черкаській області Пшеничного Артура Володимировича, Департаменту Патрульної Поліції, Головного управління національної поліції в Черкаській області про скасування постанови серії ЕАМ № 2783687 від 05.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення та закриття провадження.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Проте, позивачем до позовної заяви не додано документу, що підтверджує сплату судового збору чи документа, що підтверджує підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на звільнення від сплати судового збору на підставі ч. 5 ст. 288 КУпАП, виходячи з наступного.

Так, відповідно до статей 3, 5 Закону України Про судовий збір серед осіб, які мають пільги щодо сплати судового збору, немає таких, які б звільнялися від сплати судового збору за подання до суду позовної заяви про оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення, чи виключали б сплату судового збору за подання позовної заяви на постанову про накладення адміністративного стягнення з об`єктів оплати судовим збором.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 18 березня 2020 року в справі № 543/775/17 зазначила, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2-5 Закону України Про судовий збір , які пільг зі сплати судового збору за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.

Також, Велика Палата Верховного Суду відступила від висновку, який передбачав, що судовий збір при оскарженні постанов про адміністративне правопорушення сплаті не підлягає, та зазначила, що чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення.

Таким чином, позивачем має бути сплачено судовий збір.

Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно із статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік прожитковий мінімум на одну працездатну особу станом на 01 січня 2020 року становить 2102,0 грн.

З позовної заяви вбачається, що позивачем заявлено вимоги немайнового характеру.

У вищезазначеній постанові Великої Палати Верховного Суду також вказано, що з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2102,0х0,2 = 420,40).

Таким чином, позивачу необхідно сплатити судовий збір у сумі 420 грн. 40 коп. та надати відповідний підтверджуючий документ про його сплату чи зазначити докази, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону (при їх наявності).

Відповідно сплату судового збору необхідно здійснювати за наступними реквізитами:

отримувач коштів: УК у Тлумац. р-ні/Тлумац. р./22030101, код за ЄДРПОУ 37831044, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); р/р UA878999980000031214206009451; код класифікації доходів бюджету: 22030101.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України, за таких обставин, дану позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.160, 161, 169, 171, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до інспектора рядового поліції УПП в Черкаській області Пшеничного Артура Володимировича, Департаменту Патрульної Поліції, Головного управління національної поліції в Черкаській області про скасування постанови серії ЕАМ № 2783687 від 05.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення та закриття провадження - залишити без руху.

Надати ОСОБА_1 , з часу вручення копії ухвали, десятиденний строк, для усунення недоліків. У разі не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк позовна заява буде повернута позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Л.І. Мотрук

СудТлумацький районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено05.08.2020
Номер документу90748063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —353/563/20

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області

Мотрук Л. І.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області

Мотрук Л. І.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області

Мотрук Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні