Постанова
від 18.08.2009 по справі 2а-4672/09/1770
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а-4672/09/1770

18 серпня 2009 р. 09год. 50хв. м. Рівне

Рівненський окружний адмі ністративний суд під головув анням судді Боймиструка С.В. з а участю секретаря судового засідання Манковському Д.В. з а участю сторін і інших осіб, я кі беруть участь у справі:

позивача: не з'явився,

відповідача: Ковтуцька Ю .О., прокурор:< Текст >, третьої особи:< Текст >,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом ОСОБА_2 < Список > < в особі > третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача< 3-т я особа >

до Здолбунівська об'єднана де ржавна податкова інспекція третя особа, яка не заявляє с амостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача < 3-тя особа >

про визнання бездіяльност і неправомірною та зобов'яза ння вчинення певних дій,

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернулася до суд у зі скаргою на неправомірні дії (бездіяльність) Здолбуні вської об' єднаної державно ї податкової інспекції Рівне нської області, посилаючись на те, що вона за релігійними п ереконаннями не може мати ід ентифікаційний номер, а відп овідач незаконно відмовив вн ести відповідну відмітку до паспорта громадянина Україн и щодо ідентифікаційного ном ера фізичної особи - платник а податків та інших обов' яз кових платежів, чим порушив З акон України «Про Державний реєстр фізичних осіб - платн иків податків та інших обов' язкових платежів». Позивач в судове засідання не з' явил ася, подала заяву про розгляд справи без її участі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, проти позо ву заперечила, вважає його бе зпідставним та необґрунтова ним, оскільки ОСОБА_2 є зас новником Приватного іхтіоло го-рибоводного технікуму «Пр има», код 22553584, відповідно до ост анньої редакції статуту вказ аної організації зареєстров аного державним реєстраторо м Здолбунівської РДА 14.12.2004р., но мер запису 15961050001000035. Представник позивача вказує, що п.2 ст.17 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців» ві д 15 травня 2003 року № 755-1V передбача є, що в єдиному державному реє стрі містяться такі відомост і щодо юридичної особи: перел ік засновників (учасників) юр идичної особи, якщо засновни к - фізична особа; найменува ння, місцезнаходження та іде нтифікаційний код. Згідно з п озицією відповідача, зняти з позивача ідентифікаційний н омер та проставити у паспорт і відмітку про наявність у нь ого права здійснювати будь-я кі платежі без ідентифікацій ного номера неможливо, оскіл ьки позивач є засновником юр идичної особи, тому представ ник відповідача просить суд в позові відмовити.

Заслухавши пояснення пред ставника відповідача, повно і всебічно з' ясувавши всі о бставини справи в їх сукупно сті на підставі чинного зако нодавства, перевіривши їх до слідженими у судовому засіда нні доказами, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог с лід відмовити.

Судом встановлено, що 27 груд ня 2004 року ОСОБА_2 звернула ся до Здолбунівської об' єдн аної державної податкової ін спекції з заявою про відмову від ідентифікаційного номер а через свої релігійні перек онання.

Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону Украї ни «Про Державний реєстр фіз ичних осіб платників податкі в та інших обов'язкових плате жів»для осіб, які через свої р елігійні або інші переконанн я відмовляються від прийнятт я ідентифікаційного номера т а офіційно повідомляють про це відповідні державні орган и, зберігаються раніше встан овлені форми обліку платникі в податків та інших обов'язко вих платежів. У паспортах заз начених осіб робиться відміт ка про наявність у них права з дійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номер а.

Механізм реалізації вказа ної норми Закону та уповнова жений на це орган визначено П орядком унесення відмітки до паспорта громадянина Україн и щодо ідентифікаційного ном ера фізичної особи - платника податків та інших обов'язков их платежів, затвердженим на казом Державної податкової а дміністрації України, Мініст ерства внутрішніх справ Укра їни від 19 жовтня 2004 року № 602/1226, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 20 жовтня 2004 року за № 1345/9944.

Відповідно до пп 1.4 та 1.5 Поряд ку особа, яка через свої реліг ійні або інші переконання ві дмовляється від прийняття ід ентифікаційного номера у раз і відсутності у неї ідентифі каційного номера, а також осо ба, яка через свої релігійні а бо інші переконання відмовля ється від прийняття ідентифі каційного номера у разі наяв ності у неї ідентифікаційног о номера, повідомляє у формі з аяви податковий орган за міс цем своєї реєстрації.

Пунктом 2 Порядку визначени й перелік документів, що пода є фізична особа, яка відмовля ється від ідентифікаційного номера, до органу державної п одаткової служби.

Згідно з п. 1.3 орган державної податкової служби у термін д о 30 календарних днів з дня при йняття заяви надає заявнику довідку, форма якої наведена у додатку 3 до Порядку, або від мовляє в наданні такої довід ки із зазначенням причин від мови.

Відповідно до п. п. 4, 5 Порядку фізична особа, яка відмовляє ться від ідентифікаційного н омера, подає до органу внутрі шніх справ за своїм місцем ре єстрації довідку за формою № В3 та паспорт громадянина Укр аїни. Посадова особа органу в нутрішніх справ при зверненн і громадянина за місцем його реєстрації щодо внесення ві дмітки до його паспорта розг лядає довідку за формою № В3 що до повноти і правильності її заповнення та відповідності пред'явленому паспорту. У раз і відсутності невідповіднос тей посадова особа вносить н а 7 - 9 сторінку паспорта відміт ку наступного змісту «Має пр аво здійснювати будь-які пла тежі без ідентифікаційного н омера».

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»та Законом України «Про Д ержавний реєстр фізичних осі б - платників податків та ін ших обов' язкових платежів» , як і іншими законами, Порядко м унесення відмітки до паспо рта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фі зичної особи - платника подат ків та інших обов'язкових пла тежів, затвердженим наказом Державної податкової адміні страції України, Міністерств а внутрішніх справ України в ід 19 жовтня 2004 року № 602/1226, не перед бачено повноважень податков ого органу або його посадови х осіб щодо направлення до Де ржавної податкової адмініст рації України матеріалів для зняття з позивача ідентифік аційного номера, для внесенн я змін до державного реєстру фізичних осіб-платників под атків та інших обов' язкових платежів та повноважень щод о вчинення в паспорті громад янина будь-яких відміток.

Існує певний механізм та пр оцедура внесення відмітки пр о наявність права здійснюват и будь-які платежі без іденти фікаційного номера до паспор та фізичної особи, яка через с вої релігійні або інші перек онання відмовляється від при йняття ідентифікаційного но мера та офіційно повідомила про це орган державної подат кової служби.

Відповідно до положень ч. 2 с т. 5 Закону України «Про держав ний реєстр фізичних осіб - п латників податків та інших о бов' язкових платежів»і вищ евказаного Порядку, поняття офіційного повідомлення від повідних державних органів, яке є необхідною умовою вилу чення ідентифікаційного ном ера з Державного реєстру та н адання права сплачувати пода тки та інші обов' язкові пла тежі за раніше встановленою формою обліку, складається н е лише з подання заяви особою , яка відмовляється від ідент ифікаційного номеру, а із сук упності дій, що їх потрібно вч инити як у органах державної податкової служби, так і в орг анах внутрішніх справ.

Реалізація права позивача на альтернативну форму облі ку при сплаті податків та інш их обов'язкових платежів зал ежить виключно від нього сам ого з дотриманням положень Н аказу Державної податкової а дміністрації України та Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни від 19 жовтня 2004 року № 602/1226, а не від дій чи бездіяльності в ідповідача.

За таких обставин, позовні в имоги позивача до Здолбунівс ької ОДПІ про визнання непра вомірною бездіяльності відп овідача у відмові надіслати до ДПА України матеріали для зняття з позивача ідентифік аційного номера та проставит и у паспорті позивача відміт ку про наявність у нього прав а здійснювати будь-які плате жі без ідентифікаційного ном ера та зобов'язання Здолбуні вську ОДПІ направити до ДПА У країни інформацію про персон альні дані позивача для внес ення змін до Державного реєс тру фізичних осіб-платників податків та інших обов'язков их платежів на зняття присво єного позивачу ідентифіційн ого номеру та проставити на о дній із сторінок його паспор та відмітку про наявність у н ього права здійснювати будь- які платежі без ідентифікаці йного номера - до задоволенн я не підлягають.

Посилання відповідача на т ой факт, що позивач є засновни ком юридичної особи, а тому не можливо вилучити ідентифіка ційний номер позивача з Держ авного реєстру та проставити у паспорті відмітку про наяв ність у нього права здійснюв ати будь-які платежі без іден тифікаційного номера, - уваги не заслуговують як безпідст авні та необґрунтовані з огл яду на наступне.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «По свободу совісті та релігійні організації» гром адяни України є рівними пере д законом і мають рівні права в усіх галузях економічного , політичного, соціального і к ультурного життя незалежно в ід їх ставлення до релігії.

Законом України «Про Держа вний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов' язкових платежів»пер едбачено право осіб, які чере з свої релігійні або інші пер еконання відмовляються від п рийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомл яють про це відповідні держа вні органи, зберегти раніше в становлені форми обліку плат ників податків та інших обов 'язкових платежів та не викор истовувати при цьому ідентиф ікаційний номер. Тому той фак т, що позивач є засновником юр идичної особи, не є підставою для відмови йому вилученні й ого ідентифікаційного номер а з Державного реєстру фізич них осіб - платників податкі в та інших обов' язкових пла тежів.

Відповідно до вимог ст. 94 Код ексу адміністративного судо чинства України, понесені по зивачем судові витрати не ві дшкодовуються.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову ОСО БА_2 до Здолбунівської об'єд наної державної податкової і нспекції щодо:

- визнання неправомірною бе здіяльності Здолбунівської об'єднаної державної податк ової інспекції у відмові над іслати до ДПА України матері али для зняття з позивача іде нтифікаційного номера та про ставити у паспорті позивача відмітку про наявність у ньо го права здійснювати будь-як і платежі без ідентифікаційн ого номера;

- зобов'язання Здолбунівськ ої об'єднаної державної пода ткової інспекції направити д о ДПА України інформацію про персональні дані позивача д ля внесення змін до Державно го реєстру фізичних осіб-пла тників податків та інших обо в'язкових платежів на зняття присвоєного позивачу іденти фіційного номеру та простави ти на одній із сторінок його п аспорта відмітку про наявніс ть у нього права здійснювати будь-які платежі без ідентиф ікаційного номера, - відмовит и повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0-ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

Суддя Боймис трук С.В.

Постанова складена в п овному обсязі 25 серпня 2009 року

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2009
Оприлюднено22.11.2010
Номер документу9074872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4672/09/1770

Постанова від 18.08.2009

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні