ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-4672/09/1770
18 серпня 2009 р. 09год. 50хв. м. Рівне
Рівненський окружний адмі ністративний суд під головув анням судді Боймиструка С.В. з а участю секретаря судового засідання Манковському Д.В. з а участю сторін і інших осіб, я кі беруть участь у справі:
позивача: не з'явився,
відповідача: Ковтуцька Ю .О., прокурор:< Текст >, третьої особи:< Текст >,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом ОСОБА_2 < Список > < в особі > третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача< 3-т я особа >
до Здолбунівська об'єднана де ржавна податкова інспекція третя особа, яка не заявляє с амостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача < 3-тя особа >
про визнання бездіяльност і неправомірною та зобов'яза ння вчинення певних дій,
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернулася до суд у зі скаргою на неправомірні дії (бездіяльність) Здолбуні вської об' єднаної державно ї податкової інспекції Рівне нської області, посилаючись на те, що вона за релігійними п ереконаннями не може мати ід ентифікаційний номер, а відп овідач незаконно відмовив вн ести відповідну відмітку до паспорта громадянина Україн и щодо ідентифікаційного ном ера фізичної особи - платник а податків та інших обов' яз кових платежів, чим порушив З акон України «Про Державний реєстр фізичних осіб - платн иків податків та інших обов' язкових платежів». Позивач в судове засідання не з' явил ася, подала заяву про розгляд справи без її участі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, проти позо ву заперечила, вважає його бе зпідставним та необґрунтова ним, оскільки ОСОБА_2 є зас новником Приватного іхтіоло го-рибоводного технікуму «Пр има», код 22553584, відповідно до ост анньої редакції статуту вказ аної організації зареєстров аного державним реєстраторо м Здолбунівської РДА 14.12.2004р., но мер запису 15961050001000035. Представник позивача вказує, що п.2 ст.17 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців» ві д 15 травня 2003 року № 755-1V передбача є, що в єдиному державному реє стрі містяться такі відомост і щодо юридичної особи: перел ік засновників (учасників) юр идичної особи, якщо засновни к - фізична особа; найменува ння, місцезнаходження та іде нтифікаційний код. Згідно з п озицією відповідача, зняти з позивача ідентифікаційний н омер та проставити у паспорт і відмітку про наявність у нь ого права здійснювати будь-я кі платежі без ідентифікацій ного номера неможливо, оскіл ьки позивач є засновником юр идичної особи, тому представ ник відповідача просить суд в позові відмовити.
Заслухавши пояснення пред ставника відповідача, повно і всебічно з' ясувавши всі о бставини справи в їх сукупно сті на підставі чинного зако нодавства, перевіривши їх до слідженими у судовому засіда нні доказами, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог с лід відмовити.
Судом встановлено, що 27 груд ня 2004 року ОСОБА_2 звернула ся до Здолбунівської об' єдн аної державної податкової ін спекції з заявою про відмову від ідентифікаційного номер а через свої релігійні перек онання.
Згідно з ч. 2 ст. 1 Закону Украї ни «Про Державний реєстр фіз ичних осіб платників податкі в та інших обов'язкових плате жів»для осіб, які через свої р елігійні або інші переконанн я відмовляються від прийнятт я ідентифікаційного номера т а офіційно повідомляють про це відповідні державні орган и, зберігаються раніше встан овлені форми обліку платникі в податків та інших обов'язко вих платежів. У паспортах заз начених осіб робиться відміт ка про наявність у них права з дійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номер а.
Механізм реалізації вказа ної норми Закону та уповнова жений на це орган визначено П орядком унесення відмітки до паспорта громадянина Україн и щодо ідентифікаційного ном ера фізичної особи - платника податків та інших обов'язков их платежів, затвердженим на казом Державної податкової а дміністрації України, Мініст ерства внутрішніх справ Укра їни від 19 жовтня 2004 року № 602/1226, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 20 жовтня 2004 року за № 1345/9944.
Відповідно до пп 1.4 та 1.5 Поряд ку особа, яка через свої реліг ійні або інші переконання ві дмовляється від прийняття ід ентифікаційного номера у раз і відсутності у неї ідентифі каційного номера, а також осо ба, яка через свої релігійні а бо інші переконання відмовля ється від прийняття ідентифі каційного номера у разі наяв ності у неї ідентифікаційног о номера, повідомляє у формі з аяви податковий орган за міс цем своєї реєстрації.
Пунктом 2 Порядку визначени й перелік документів, що пода є фізична особа, яка відмовля ється від ідентифікаційного номера, до органу державної п одаткової служби.
Згідно з п. 1.3 орган державної податкової служби у термін д о 30 календарних днів з дня при йняття заяви надає заявнику довідку, форма якої наведена у додатку 3 до Порядку, або від мовляє в наданні такої довід ки із зазначенням причин від мови.
Відповідно до п. п. 4, 5 Порядку фізична особа, яка відмовляє ться від ідентифікаційного н омера, подає до органу внутрі шніх справ за своїм місцем ре єстрації довідку за формою № В3 та паспорт громадянина Укр аїни. Посадова особа органу в нутрішніх справ при зверненн і громадянина за місцем його реєстрації щодо внесення ві дмітки до його паспорта розг лядає довідку за формою № В3 що до повноти і правильності її заповнення та відповідності пред'явленому паспорту. У раз і відсутності невідповіднос тей посадова особа вносить н а 7 - 9 сторінку паспорта відміт ку наступного змісту «Має пр аво здійснювати будь-які пла тежі без ідентифікаційного н омера».
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.
Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»та Законом України «Про Д ержавний реєстр фізичних осі б - платників податків та ін ших обов' язкових платежів» , як і іншими законами, Порядко м унесення відмітки до паспо рта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фі зичної особи - платника подат ків та інших обов'язкових пла тежів, затвердженим наказом Державної податкової адміні страції України, Міністерств а внутрішніх справ України в ід 19 жовтня 2004 року № 602/1226, не перед бачено повноважень податков ого органу або його посадови х осіб щодо направлення до Де ржавної податкової адмініст рації України матеріалів для зняття з позивача ідентифік аційного номера, для внесенн я змін до державного реєстру фізичних осіб-платників под атків та інших обов' язкових платежів та повноважень щод о вчинення в паспорті громад янина будь-яких відміток.
Існує певний механізм та пр оцедура внесення відмітки пр о наявність права здійснюват и будь-які платежі без іденти фікаційного номера до паспор та фізичної особи, яка через с вої релігійні або інші перек онання відмовляється від при йняття ідентифікаційного но мера та офіційно повідомила про це орган державної подат кової служби.
Відповідно до положень ч. 2 с т. 5 Закону України «Про держав ний реєстр фізичних осіб - п латників податків та інших о бов' язкових платежів»і вищ евказаного Порядку, поняття офіційного повідомлення від повідних державних органів, яке є необхідною умовою вилу чення ідентифікаційного ном ера з Державного реєстру та н адання права сплачувати пода тки та інші обов' язкові пла тежі за раніше встановленою формою обліку, складається н е лише з подання заяви особою , яка відмовляється від ідент ифікаційного номеру, а із сук упності дій, що їх потрібно вч инити як у органах державної податкової служби, так і в орг анах внутрішніх справ.
Реалізація права позивача на альтернативну форму облі ку при сплаті податків та інш их обов'язкових платежів зал ежить виключно від нього сам ого з дотриманням положень Н аказу Державної податкової а дміністрації України та Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни від 19 жовтня 2004 року № 602/1226, а не від дій чи бездіяльності в ідповідача.
За таких обставин, позовні в имоги позивача до Здолбунівс ької ОДПІ про визнання непра вомірною бездіяльності відп овідача у відмові надіслати до ДПА України матеріали для зняття з позивача ідентифік аційного номера та проставит и у паспорті позивача відміт ку про наявність у нього прав а здійснювати будь-які плате жі без ідентифікаційного ном ера та зобов'язання Здолбуні вську ОДПІ направити до ДПА У країни інформацію про персон альні дані позивача для внес ення змін до Державного реєс тру фізичних осіб-платників податків та інших обов'язков их платежів на зняття присво єного позивачу ідентифіційн ого номеру та проставити на о дній із сторінок його паспор та відмітку про наявність у н ього права здійснювати будь- які платежі без ідентифікаці йного номера - до задоволенн я не підлягають.
Посилання відповідача на т ой факт, що позивач є засновни ком юридичної особи, а тому не можливо вилучити ідентифіка ційний номер позивача з Держ авного реєстру та проставити у паспорті відмітку про наяв ність у нього права здійснюв ати будь-які платежі без іден тифікаційного номера, - уваги не заслуговують як безпідст авні та необґрунтовані з огл яду на наступне.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «По свободу совісті та релігійні організації» гром адяни України є рівними пере д законом і мають рівні права в усіх галузях економічного , політичного, соціального і к ультурного життя незалежно в ід їх ставлення до релігії.
Законом України «Про Держа вний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов' язкових платежів»пер едбачено право осіб, які чере з свої релігійні або інші пер еконання відмовляються від п рийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомл яють про це відповідні держа вні органи, зберегти раніше в становлені форми обліку плат ників податків та інших обов 'язкових платежів та не викор истовувати при цьому ідентиф ікаційний номер. Тому той фак т, що позивач є засновником юр идичної особи, не є підставою для відмови йому вилученні й ого ідентифікаційного номер а з Державного реєстру фізич них осіб - платників податкі в та інших обов' язкових пла тежів.
Відповідно до вимог ст. 94 Код ексу адміністративного судо чинства України, понесені по зивачем судові витрати не ві дшкодовуються.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову ОСО БА_2 до Здолбунівської об'єд наної державної податкової і нспекції щодо:
- визнання неправомірною бе здіяльності Здолбунівської об'єднаної державної податк ової інспекції у відмові над іслати до ДПА України матері али для зняття з позивача іде нтифікаційного номера та про ставити у паспорті позивача відмітку про наявність у ньо го права здійснювати будь-як і платежі без ідентифікаційн ого номера;
- зобов'язання Здолбунівськ ої об'єднаної державної пода ткової інспекції направити д о ДПА України інформацію про персональні дані позивача д ля внесення змін до Державно го реєстру фізичних осіб-пла тників податків та інших обо в'язкових платежів на зняття присвоєного позивачу іденти фіційного номеру та простави ти на одній із сторінок його п аспорта відмітку про наявніс ть у нього права здійснювати будь-які платежі без ідентиф ікаційного номера, - відмовит и повністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0-ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Суддя Боймис трук С.В.
Постанова складена в п овному обсязі 25 серпня 2009 року
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2009 |
Оприлюднено | 22.11.2010 |
Номер документу | 9074872 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Боймиструк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні