Ухвала
від 04.08.2020 по справі 620/3397/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

04 серпня 2020 року Чернігів Справа № 620/3397/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Федорок К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Інсаіт про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулось до суду з клопотанням, в якому просило замінити сторону у справі № 620/3397/19 Головного управління ДПС у м. Києві на належного стягувача - Головне управління ДПС у Чернігівській області.

Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Інсаіт перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області.

В судове засідання учасники справи не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином, від Головного управління ДПС у м. Києві надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису, відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 27.01.2020 у справі № 620/3397/19 за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Інсаіт про стягнення податкового боргу задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Інсаіт податковий борг в сумі 834279,91 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу.

Частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того, виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 24.04.2018 у справі № 2а/0612/649/11.

Пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається (пункт 63.4 статті 63 Податкового кодексу України).

Порядок переведення платника податків на обслуговування з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік / зняття з обліку) врегульовано розділом Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 за № 503/25280 (надалі - Порядок № 1588).

Згідно пунктів 10.1, 10.2 Порядку № 1588 у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

Процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів, зокрема: відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків (пункт 10.4 Порядку № 1588).

Відповідно до пункту 10.13 Порядку № 1588 у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду: 1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу; 2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

При цьому пунктом 10.14 Порядку № 1588 передбачено, що після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до: закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов`язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата; повернення надміру сплачених платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконані в повному обсязі; закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов`язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків заміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом.

Згідно пункту 10.15 Порядку № 1588 контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу; протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.

Пунктом 10.16 Порядку № 1588 передбачено, що пакет документів включає: реєстраційну частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника податків; звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану податковими деклараціями (звітами, розрахунками), іншими документами справи, строк зберігання яких не сплив; довідку про стан розрахунків платника податків з бюджетом; дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки); документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг; інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов`язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки.

Таким чином, фактично з передачею всього пакету документів платника податків за новим місцем обліку до такого контролюючого органу за новим місцезнаходженням передаються всі обов`язки щодо адміністрування податків та зборів, в тому числі податкового боргу за попередні періоди.

Згідно ідентифікаційних даних Товариства з обмеженою відповідальністю Інсаіт , 19.03.2019 товариством було змінено місцезнаходження, що пов`язано зі зміною адміністративного району, а 19.04.2019 відповідача взято на облік в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області (а.с. 65, 66).

Таким чином, на теперішній час адміністрування податків та зборів Товариства з обмеженою відповідальністю Інсаіт здійснює Головне управлінні ДПС у Чернігівській області, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі та наявність правових підстав для його задоволення.

Керуючись статтями 241-243, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі задовольнити.

Замінити сторону, Головне управління ДПС у м. Києві, у справі № 620/3397/19 на належну - Головне управління ДПС у Чернігівській області.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 04.08.2020.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено06.08.2020
Номер документу90752181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3397/19

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 27.01.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні