Рішення
від 23.07.2020 по справі 505/468/18
КОТОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 505/468/18

Провадження № 2/505/205/2020

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23.07.2020 року Котовський міськрайонний суд Одеської області в складі:

головуючої судді - Павловської Г.В.

при секретарі - Шевчук С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Подільську Одеської області в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров"я Подільської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів ,

встановив:

Позивач Управління соціального захисту населення Подільської міської ради Одеської області ради звернувся в суд з цим позовом, вказуючи, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 перебувала на обліку управління соціального захисту населення Подільської міської ради як одержувач державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, починаючи з 29 червня 2016 року.

Даний вид соціальної допомоги призначається та виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї відповідно до Постанову КМУ Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям від 24.02.2003 року №250.

Відповідач зареєстрована в с.Вестерничани, Подільського району Одеської області, проте фактичним місцем її проживання є АДРЕСА_1 . Відсутність нарахувань будь-яких видів соціальної допомоги за місцем реєстрації відповідачки була підтверджена відповідною довідкою.

На підставі поданих документів відповідачці ОСОБА_1 було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в сумі 2508,20 грн. щомісячно на період з 01.06.2016 року по 13.10.2016 року, а у період з 14.10.2016 року по 30.11.2016 року в сумі 2791,51 грн. щомісячно, терміном на шість місяців.

Після закінчення шестимісячного терміну Відповідач звернулась до Позивача із заяво про призначення допомоги на наступний період. При цьому Відповідач надала довідку Подільського міськрайонного центру зайнятості від 23.12.2016 р. №2912. Саме із даної довідки стало відомо, що чоловік Відповідача ОСОБА_1 був зареєстрований як безробітний 23.06.2016 р. та знятий з такого обліку 24.06.2016 р. Тобто, на момент першого звернення з призначенням допомоги малозабезпеченій сім`ї (29.06.2016 р.), член сім`ї Відповідача не працював та не мав офіційного статусу безробітної особи. Відповідно до п. 10 Порядку соціальні допомога не призначається коли працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють..., крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню.

Таким чином, Відповідач не мала права на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї та відповідно до п. 28 Порядку, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення.

Про необхідність повернення надміру виплачених коштів у разі подання неповних і недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї Відповідача було попереджено під особистий підпис під час подання заяви про призначення їй допомоги на наступний період. Окрім того, після встановлення факту подання недостовірних відомостей Позивачем було здійснено відповідні перерахунки та визначено, що загальний розмір переплати становить 15497,02 грн., про що Відповідача було повідомлено довідкою УСЗН від 23.12.2016 р. Відповідач, в свою чергу погодилась із фактом переплати та її розміром, про що особисто написала заяву, в які зобов`язалась добровільно повернути надміру виплачені кошти.

Також, відповідно до п. 28 Порядку органи соціального захисту населення мають право при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадити щомісячні відрахування і підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті. Відповідачу було призначено допомогу малозабезпеченій сім`ї на наступні періоди і Позивач отримав з Відповідача 5177,45 грн., також Відповідач добровільно 30.08.2017 р. перерахувала на рахунок Позивача 600,00 грн. для повернення переплати (всього 5177,45+600=5777,45 грн.). Враховуючи викладене, не повернутою залишилась сума надміру виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї у розмірі 9719,57 грн.

Про необхідність повернення надміру виплаченої компенсації Відповідача було повідомлено, як під час прийняття документів при призначенні допомоги на наступний період, так і шляхом надіслання повідомлення від 17.01.2017 р. №148. від 31.08.2017 р. №1968. Станом 01.01.2018 р. Відповідачу припинено виплату державної соціальної допомоги і найближчим часом права на таку допомогу у неї не настане, а відповідно і утримувати переплату надміру виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї не буде змоги.

З урахуванням зазначеного позивач просив постановити рішення суду, яким стягнути з ОСОБА_1 на користь управління соціального захисту населення Подільської міської ради надміру виплачені кошти державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї в розмірі 9719 (дев`ять тисяч сімсот дев`ятнадцять) 57 коп.

Ухвалою суду від 23.06.2020 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду від 14.07.2010 року залучено Департамент соціальної, сімейної політики та охорони здоров"я Подільської міської ради у якості правонаступника Управління соціального захисту населення Подільської міської ради.

Представник позивача за довіреністю Максимчук А.В. в судове засідання не з`явилась, але надала заяву про розгляд справи за її відсутності, всі викладені в позовній заяві вимоги підтримують у повному обсязі та наполягають на їх задоволенні.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, але надала заяву про розгляд справи за її відсутності. Позовні вимоги визнала у повному обсязі та не заперечувала проти їх задоволення.

Дослідивши письмові докази у справі, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 звернулась до Управління соціального захисту населення Подільської міської ради 29.06.2016 року із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та необхідним пакетом документів.

23 липня 2016 року відповідачці ОСОБА_1 було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в сумі 2508,20 грн. щомісячно на період з 01.06.2016 року по 13.10.2016 року, а у період з 14.10.2016 року по 30.11.2016 року в сумі 2791,51 грн. щомісячно, терміном на шість місяців.

Згідно заяви від 23.12.2016 року відповідач ОСОБА_1 повторно звернулась до Управління соціального захисту населення Подільської міської ради із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Згідно довідки №2912 від 24.06.2016 року, чоловік позивачки, ОСОБА_1 був зареєстрований як безробітний 23.06.2016 р. та знятий з такого обліку 24.06.2016 р. Тобто, на момент першого звернення з призначенням допомоги малозабезпеченій сім`ї (29.06.2016 р.), член сім`ї Відповідача не працював та не мав офіційного статусу безробітної особи. Тому, Відповідач не мала права на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, внаслідок чого були надміру виплачені кошти.

Згідно довідки Подільського міського УСЗН від 23 грудня 2016 року загальний розмір переплати становить 15497,02 грн.

Відповідно до заяви відповідача ОСОБА_1 , остання погодилась із фактом переплати та її розміром, зобов`язалась добровільно повернути надміру виплачені кошти за шість місяців.

Згідно до п. 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям органи соціального захисту населення мають право при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадити щомісячні відрахування і підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті.

Відповідачу було призначено допомогу малозабезпеченій сім`ї на наступні періоди і Позивач отримав з Відповідача 5177,45 грн.

Згідно квитанції №1 від 30.08.2017 року Відповідач добровільно перерахувала на рахунок Позивача 600,00 грн. для повернення переплати (всього 5177,45+600=5777,45 грн.).

Таким чином не повернутою залишилась сума надміру виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї у розмірі 9719,57 грн. (15497,02-5777,45= 9719,57).

Згідно повідомлення №148 від 17.01.2017 р. та №1968 від 31.08.2017 р. відповідачку ОСОБА_1 було повідомлено про необхідність повернення надміру виплаченої компенсації.

Згідно повідомлення №145 від 17.01.2017 р. відповідачці ОСОБА_1 виплата державної соціальної допомоги припинилась з 01.01.2018 року.

Відповідно до Постанову КМУ Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям від 24.02.2003 року №250 державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається та виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї

Відповідно до п. 28 Порядку, якщо сім`єю приховано або навмисні подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення.

Відповідно до абз.5 п. 28 Порядку якщо фізична особа не повернула добровільно надміру виплачені суми, вони стягуються в судовому порядку.

Статтею 1212 ЦК України визначено загальні положення про зобов`язання у зв`язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави. Зокрема зазначеною статтею передбачено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Згідно ст.1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.

З урахуванням викладеного, суд вважає вимоги позивача про стягнення з відповідача на його користь надмірно виплаченої державної допомоги у розмірі 9719 грн. 57 коп. обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч.6 ст.141 ЦПК України з відповідача підлягає стягненню на користь держави судовий збір у розмірі 1762 грн.

Керуючись ст.ст. 12 , 81 , 89 , 141 , 263-265 ЦПК України , суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров"я Подільської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 на користь Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров"я Подільської міської ради, код ЄДРПОУ 03194795, місцезнаходження: вул. Бочковича 4, м. Подільськ Одеської області, надміру виплачені кошти державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї в розмірі 9719 (дев`ять тисяч сімсот дев`ятнадцять) 57 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_1 на користь держави судовий збір у розмірі 1762 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.273 ЦПК України .

Рішення суду може бути оскаржено безпосередньо до Одеського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги на протязі тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з урахуванням п. 15.5 Перехідних положень ЦПК України .

Су д д я Г.В.Павловська

Повне судове рішення складено 23.07.2020 року.

СудКотовський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.07.2020
Оприлюднено05.08.2020
Номер документу90770953
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —505/468/18

Ухвала від 13.10.2020

Цивільне

Котовський міськрайонний суд Одеської області

Павловська Г. В.

Рішення від 23.07.2020

Цивільне

Котовський міськрайонний суд Одеської області

Павловська Г. В.

Ухвала від 14.07.2020

Цивільне

Котовський міськрайонний суд Одеської області

Павловська Г. В.

Ухвала від 23.06.2020

Цивільне

Котовський міськрайонний суд Одеської області

Павловська Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні