Рішення
від 05.08.2020 по справі 540/1827/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1827/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Генічеський машинобудівний завод" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,

встановив:

Позивач звернувшись до суду, посилається на те, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку відкритого акціонерного товариства "Генічеський машинобудівний завод".

ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. № 2826.

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю регулярної річної інформації ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.

Постановою від 09.10.2019 року № 763-ПД-4-Е у відношенні ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов`язано керівника або уповноваженого представника прибути до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Херсонській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні 21.10.2019 року для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєного правопорушення.

21 жовтня 2019 року у відношенні ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 577-ПД-4-Е для ознайомлення та отримання якого, керівник/уповноважений представник не з`явився.

Постановою від 25 жовтня 2019 року № 579-ПД-1-Е у відношенні ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 07.11.2019 року.

Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до департаменту НКІЩФР у Південному регіоні керівник та/або уповноважений представник ВАТ "Генічеський машинобудівний завод", не з`явився.

Під час розгляду справи від ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" будь-яких клопотань та пояснень не надходило.

За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" уповноваженою особою Комісії - директором департаменту винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 07.11.2019 року № 559-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами) в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним регулярної річної інформації за 2018 рік та застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 гривень.

Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 07.11.2019 року № 559-ПД-1-Е не була оскаржена ні до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ні до суду.

ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" штрафну санкцію до теперішнього часу не сплатило.

Позивач просить суд стягнути з ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" штрафні санкції у сумі 3400,00 грн. в дохід державного бюджету України.

Ухвалою суду від 14.07.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 03.08.2020 року.

Представник позивача просить розглядати справу у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. Позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, оскільки, останнім не надано відзиву на позовну заяву, повноважного представника у судове засідання не направлено. Копія ухвали суду про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі від 14.07.2020 року та судова повістка були направлені на адресу відповідача, до суду повернувся конверт з відміткою Укрпошти "за закінченням терміну зберігання".

Згідно з приписами ч. 8, 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до положень частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

Відповідно до постанови № 3-ПД-4-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.10.2019 року встановлено, що відкрите акціонерне товариство "Генічеський машинобудівний завод" (надалі - ВАТ "Генічеський машинобудівний завод") не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.

Актом № 577-ПД-4-Е про правопорушення на ринку від 21.10.2019 року встановлено, що відкрите акціонерне товариство "Генічеський машинобудівний завод" (надалі - ВАТ "Генічеський машинобудівний завод") не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).

Розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" призначено на 07.11.2019 року відповідно до постанови № 579-ПД-1-Е про розгляд справи про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.10.2019 року.

07.11.2019 року за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним регулярної річної інформації за 2018 рік застосовано до ВАТ "Генічеський машинобудівний завод" штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень відповідно до постанови № 559-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", підзаконними нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Положення про департамент НКЦПФР у Південному регіоні передбачає, що департамент входить до складу центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та є його відокремленим структурним підрозділом. Повноваження щодо здійснення департаментом своєї діяльності з питань державного регулювання ринку цінних паперів поширюються на територію Вінницької, Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей (п.2 Положення).

Згідно з частиною 1, 2 статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-IV регульована інформація розкривається у встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку порядку шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку, крім випадку, встановленого частиною четвертою цієї статті.

Якщо інше не передбачено законодавством, регульована інформація також розкривається шляхом:

1) розміщення її на власному веб-сайті учасника фондового ринку;

2) подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Учасники фондового ринку зобов`язані розкривати регульовану інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Учасники фондового ринку (крім інвесторів у цінні папери) зобов`язані мати власний веб-сайт. Учасник фондового ринку не може обмежувати доступ або встановлювати плату за доступ до інформації, що підлягає обов`язковому розкриттю на такому веб-сайті.

Додаткові вимоги до розкриття регульованої інформації емітентами, цінні папери яких допущені до торгів на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до частини 6 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.

Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення №2826).

Це Положення регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регульованої інформації (далі - Інформація), до якої належать:

регулярна (проміжна, річна) інформація;

особлива інформація;

інсайдерська інформація;

інформація про власників голосуючих акцій понад порогові значення пакетів акцій;

інформація про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю;

інформація в повідомленні про проведення (скликання) загальних зборів емітентами цінних паперів;

інформація, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів;

інформація, передбачена статтями 65-65-2 Закону України "Про акціонерні товариства" та пунктом 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах";

відомості про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства;

інформація щодо розкриття емітентом цінних паперів календарного плану;

інформація щодо розкриття приватним акціонерним товариством, 100 відсотків акцій якого прямо або опосередковано належить одній особі, своєї структури власності (пункт 1 Положення № 2826).

Дія цього Положення поширюється на емітентів цінних паперів та на іноземних емітентів - нерезидентів, цінні папери яких розміщені та/або допущені до обігу на території України (пункт 2 Положення № 2826).

Пунктом 3 розділу І Положення № 2826 встановлено, що інформація на фондовому ринку розкривається шляхами, передбаченими статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок".

Згідно з пунктом 1 глави 4 розділу ІІ Положення обов`язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті та в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку (п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення).

Відповідно до розділу ХІІ Положення державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства здійснює Комісія.

За неопублікування, опублікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікування недостовірної Інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщення недостовірної Інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інформації до Комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Як слідує зі змісту акту від 21.10.2019 року № 577-ПД-4-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в порушення вищезазначених норм товариством не подано річну інформацію емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 14 частини 1 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та діяльності у системі накопичувального пенсійного забезпечення.

Відповідно пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, а також за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З огляду на вищезазначені порушення 07.11.2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнята постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими застосовано до відкритого акціонерного товариства "Генічеський машинобудівний завод" штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 грн.

Згідно з пунктом 14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Як встановлено судом, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів разом із супровідним листом надіслана позивачем на адресу відповідача рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком, списком згрупованих рекомендованих відправлень.

Доказів оскарження відповідачем зазначеної вище постанови до суду не надано.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на викладене, враховуючи, що доказів сплати відповідачем заборгованості по штрафним санкціям за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови від 07.11.2019 року № 559-ПД-1-Е до суду не надано, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Генічеський машинобудівний завод" (код ЄДРПОУ 00218354, вул. Центральна, 33, м. Генічеськ, Херсонська область, 75500) штрафні санкції у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. в дохід державного бюджету України: отримувач коштів: УК у Генічеському р-ні/Генічеський р-н/21081100; код отримувача: 37934859; банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача: UА628999980313090106000021112; код класифікації доходів бюджету: 21081100.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.О. Варняк

кат. 108100100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2020
Оприлюднено07.08.2020
Номер документу90781897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1827/20

Рішення від 05.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні