Рішення
від 16.07.2020 по справі 580/3758/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2020 року справа № 580/3758/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаращенка В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Дорошенко Л.В.,

представника позивача: Півошенка П.О. - за довіреністю,

представників відповідача: Живолуп Л.П., Тоцької Г.В. - за довіреностями,

розглянувши за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум звернулось до суду з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України, в якому просить: скасувати податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України №0007344617 від 04.09.2019.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що положеннями Податкового кодексу України не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за витратами у вигляді безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток, який не оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу.

Надання безповоротної фінансової допомоги у бухгалтерському обліку відображають за дебетом субрахунку Інші витрати діяльності . Будь-яке зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів, яке призвело до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками), за правилами бухгалтерського обліку завжди буде витратами згідно п. 3 розділу І Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності затвердженого наказом Міністерства фінансів України 07.02.2013 № 73.

Позивач зазначає, що за даними Балансу (Звіт про фінансовий стан) Форма 1 чисті активи (власний капітал) Товариства (на кінець попереднього кварталу у якому було здійснено правочин) становили:

- станом на 30.09.2016 - 79 869,0 тис. грн., 50% - це 39 934,5 тис. грн. (правочин відносно перерахування безповоротної фінансової допомоги дорівнює 80 000 тис. грн.);

- станом на 30.09.2017 - 79 979,0 тис. грн., 50% - це 39 989,5 тис. грн. (обсяг правочинів з виплати безповоротної фін допомоги склав 110 000 тис. грн.)

Власний капітал складається із зареєстрованого (пайового) капіталу (рядок 1400 Балансу (Звіт про фінансовий стан) Форма 1) у сумі 10,0 тис. грн. і нерозподіленого прибутку (рядок 1420 Балансу (Звіт про фінансовий стан) Форма 1) станом на 30.09.2016 - 79 859,0 тис. грн., станом на 30.09.2017 - 79 969,0 тис. грн.

Окрім того, для вилучення власного капіталу або зменшення власного капіталу та/або виплата девідендів повинно бути наявне рішення власника платника податку, а саме ТОВ СОКАР ЕНЕРДЖІ Україна , з посиланням на статей 65, 142 Господарського кодексу, ст. 98 Цивільного кодексу України та статті 59 Закону України Про господарські товариства , яке відсутнє на момент укладення договорів безповоротної фінансової допомоги.

Тож будь-які висновки щодо витрат платника податку на прибуток, що перерахував безповоротну фінансову допомогу на користь іншого платника цього податку, є безпідставними.

Вказане на думку позивача є підставою для скасування оскарженого податкового повідомлення-рішення, а позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

В письмовому відзиві на адміністративний позов відповідач просив у його задоволенні відмовити повністю, зазначивши при цьому, що ТОВ Сокар Петролеум у 2016-2017 роках перераховано на користь ТОВ Сокар Енерджі Україна безповоротну фінансову допомогу у сумі 110 000 000 грн. (IV квартал 2016 року - 80 000 000 грн., IV квартал 2017 року - 30 000 000 грн.).

У Звітах про фінансові результати (Звіти про сукупний дохід) (форма №2) збільшено рядок 2180 Інші операційні витрати за 2016 рік на суму 80 000, 0 тис. грн. та рядок 2270 Інші витрати за 2017 рік на суму 30 000,0 тис. грн., враховано у зменшення суми прибутку (рядок 2290 Фінансовий результат до оподаткування Форми 2) та відповідно, зменшено суму нерозподіленого прибутку (рядок 1420 Балансу (Звіт про фінансовий стан) Форма 1), який є складовою власного капіталу товариства. Таким чином, виплата безповоротної фінансової допомоги має наслідком зменшення власного капіталу товариства.

Крім того відповідач звернув увагу, що ТОВ Сокар Енерджі Україна є одноособовим власником статутного капіталу ТОВ Сокар Петролеум , відповідно операції з виплати безповоротної фінансової допомоги на користь ТОВ Сокар Енерджі Україна є операціями, які призводять до зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів, що призводить до зменшення власного капіталу за рахунок його вилучення власником.

Враховуючи вищезазначене, в порушення пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України позивачем занижено дані рядка 2 Декларації з податку на прибуток підприємства Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності на загальну суму 110 000 000 грн. (2016 рік - 80 000 000 грн., 2017 рік - 30 000 000 грн.). що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 19 800 000 грн. (2016 рік - 14 400 000 грн, 2017 рік - 5 400 000 грн.).

З урахуванням наведеного, відповідач просив відмовити в задоволенні позову повністю.

У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідача, вказавши про їх безпідставність та наполягав на задоволенні позову.

У запереченні на відповідь відповідач звернув увагу на відсутність порушень вимог Податкового кодексу України, тому просив відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

На підставі плану-графіку документальних перевірок на 2019 рік проведено планову виїзну перевірку ТОВ СОКАР ПЕТРОЛЕУМ (код ЄДРПОУ 38305367). Перевірка проведена з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2016 по 31.03.2019 за результатами якої складено акт №97/28-10-46-17-38305367 від 08.08.2019.

Згідно висновків акту перевірки позивачем зокрема допущено порушення: п. 44.1 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1, ст. 134, п. 135.1, ст. 135, пп. 140.4.2 пункту 140.4 статті 140 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI (в редакції чинній на момент порушення, із змінами та доповненнями), з урахуванням положень пп. 14.1.13 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу;

- п. 5, п. 7, п. 21 Положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 15 Дохід , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 №290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.12.1999 під №860/84153;

- п. 6 Положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.01.2000 під №27/4248 (із змінами та доповненнями);

- ст. 1, 3, 4, 8, 9, 11 Закону України від 16.07,1999 № 996-ХІУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , зі змінами та доповненнями;

- п. 1, 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зі змінами та доповненнями;

- розділу І Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 21.12.1999 за № 893/4186, п.3.10, п.3.20 Методичних рекомендації щодо заповнення форм фінансової звітності , затверджених наказом Мінфіну від 28.03.2013 № 433, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 19 824 492 грн., у тому числі:

за 2016рік - 14 422 103 грн., в т.ч.: півріччя 2016 року - 15 327 грн., три квартали 2016 року - 21 903грн.,

за 2017 рік - 5 402 389 грн., в т.ч.: І квартал 2017 року - 940 грн., півріччя 2017 року - 2322 грн., три квартали 2017 року - 2 360 грн.

та встановлено завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування за 1 квартал 2019 року у сумі 82 095 грн., в тому числі за рахунок встановлених порушень за 2018 рік - 80 898 грн. (на підставі пп.140.4.2 Податкового кодексу України).

На підставі акту перевірки №97/28-10-46-17-38305367 від 08.08.2019 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0007344617 від 04.09.2019 (форма Р), яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 50 % на загальну суму 29 713 747, 5 грн. (основний платіж - 19 809 165 грн., штрафні санкції - 9 904 582,5 грн.).

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує, що у відповідності до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

За правилами пункту 44.2 статті 44 Податкового кодексу України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Основним документом, який регулює формування витрат у бухгалтерському обліку, є Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 Витрати (П(С)БУ 16), затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 №318.

Пунктом 6 П(С)БУ 16 встановлено, що витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Підпунктом 140.5.10 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення підпункту 140.5.9 цього пункту.

Відповідно до підпункту 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України безповоротна фінансова допомога - це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

При цьому положеннями кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму безповоротної фінансової допомоги, наданої іншому платнику податку на прибуток на загальних підставах, який не оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України. Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Отже, фінансовий результат до оподаткування визначається платником податку на прибуток у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням відповідних коригувань.

Як встановлено судом, згідно із засновницькими документами, власниками ТОВ Сокар Петролеум є ТОВ Сокар Енерджі Україна (код ЄДРПОУ 36866563) - 98% та ТОВ Торговий дім Сокар Україна (код ЄДРПОУ37037544) - 2%.

Згідно Договору № 25/11-16 надання безповоротної фінансової допомоги, укладеного 25 листопада 2016 року (далі -Договір) між товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум (Сторона -1) та товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Енерджі Україна (Сторона-2) в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Сторона -1 надала Стороні-2 безповоротну фінансову допомогу (далі-Фінансова допомога), а саме передала у власність Сторони -2 грошові кошти у розмірі, визначеному у п.2.1 даного Договору (пункт 1.1. Договору). Умовами даного Договору не передбачено повернення отриманих Стороною -2 грошових: коштів, а також не передбачено будь-якого виду компенсацій з боку Сторони-2 за отримані від Сторони-1 грошові кошти (пункт 1.2. Договору). Розмір Фінансової допомоги за цим Договором становить 80 000 000,00 грн. (вісімдесят мільйонів гривень 00 кой.) (пункт 2.1. Договору). Сторони погодили, що Фінансова допомога може бути передана Стороною-1 Стороні-2 або одним платежем, або різними платежами протягом 30 (тридцяти) робочих днів з дати підписання Сторонами даного До говору (пункт 3.1. Договору). Фінансова допомога передається в безготівковій формі платіжним дорученням шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Стророни-2, вказаний в даному Договорі (пункт 3.2. Договору).Фінансова допомога вважається переданою в момент зарахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Сторони-2 (пункт 3.3. Договору). Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами (пункт 5.1. Договору). Дія цього Договору закінчується в момент зарахування в загальному обсязі грошових коштів, визначених в п.2.1. цього Договору, на розрахунковий рахунок Сторони-2 (пункт 5.2. Договору).

Відповідно до акту звірки взаємних розрахунків за період: листопад 2016 року - грудень 2016 року між товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум та товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Енерджі Україна за Договором № 25/11-16 від 09.11.2017 протягом листопада-грудня 2016 року сума фінансової допомоги у розмірі 80 000 000 грн. 00 коп. перерахована повністю і станом на 31.12.2016 заборгованість відсутня.

Згідно Договору № 09/11-17 надання безповоротної фінансової допомоги, укладеного 09 листопада 2017 року (далі -Договір) між товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум (Сторона -1) та товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Енерджі Україна (Сторона-2) в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Сторона -1 надає Стороні-2 безповоротну фінансову допомогу (далі-Фінансова допомога), а саме передає у власність Сторони -2 грошові кошти у розмірі, визначеному у п.2.1 даного Договору (пункт 1.1. Договору).Умовами даного Договору не передбачено повернення отриманих Стороною -2 грошових коштів, а також не передбачено будь-якого виду компенсацій з боку Сторони-2 за отримані від Сторони-1 грошові кошти (пункт 1.2. Договору). Розмір Фінансової допомоги за цим Договором становить 30 000 000,00 грн. (тридцять мільйонів гривень 00 коп.) (пункт 2.1. Договору). Сторони погодили, що Фінансова допомога може бути передана Стороною-1 Стороні-2 або одним платежем, або різними платежами до 31 грудня 2017 року (пункт 3.1. Договору). Фінансова допомога передається в безготівковій формі платіжним дорученням шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Стророни-2, вказаний в даному Договорі (пункт 3.2. Договору).Фінансова допомога вважається переданою в момент зарахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Сторони-2 (пункт 3.3. Договору). Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами (пункт 5.1. Договору). Дія цього Договору закінчується в момент зарахування в загальному обсязі грошових коштів, визначених в п.2.1. цього Договору, на розрахунковий рахунок Сторони-2 (пункт 5.2. Договору).

Відповідно до Акту звіряння взаємних розрахунків за період: листопад 2017 року грудень 2017 року між товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум та товариством з обмеженою відповідальністю Сокар Енерджі Україна за Договором № 09/11-17 від 09.11.2017 протягом листопада-грудня 2017 року сума Фінансової допомоги у розмірі 30 000 000 грн. 00 коп. перерахована повністю і станом на 31.12.2017 заборгованість відсутня.

З даними акту перевірки у бухгалтерському обліку вищезазначені операції відображені наступним чином :

за Дт 3771 Розрахунки з іншими дебіторами (в національній валюті) та Кт 311 Поточні рахунки в національній валюті ;

за Дт949 Інші витрати операційної діяльності та Кт 3771 Розрахунки з іншими дебіторами (в національній валюті)

за Дт79 Фінансові результати та Кт 949 Інші витрати операційної діяльності відбулось зменшення по Формі 2 рядка 2290 Фінансовий результат до оподаткування на загальну суму 110 000,0 тис. грн.

Відповідно до вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 83 належне документальне оформлення і підтвердження господарських операцій з надання і отримання безповоротної фінансової допомоги є підтвердженням того, що, з метою податкового адміністрування, зазначені господарські операції є саме операціями з надання безповоротної фінансової допомоги, а Договори про надання безповоротної фінансової допомоги та платіжні доручення на перерахування коштів оформлені згідно законодавству України та не мають дефектів форми змісту або походження, які в силу п.2.4 цього Положення призводять до втрати первинними документами юридичної сили та скасування витрат.

Отже, укладені Позивачем Договори безповоротної фінансової допомоги відповідають вимогам цивільного законодавства, а надана безповоротна фінансова допомога відповідає умовам, встановленим підпунктом 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, що підтверджує правомірність відображення Позивачем виданої допомоги, як безповоротної у бухгалтерському та податковому обліку, і, як наслідок, дозволяє керуватися у подальших своїх діях податковим законодавством, що регулює облік та оподаткування доходів і витрат безповоротної фінансової допомоги.

Відповідно до п.6 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999р. № 291 та аналізу господарських операцій, які проводяться на рахунку 45 Вилучений капітал , робимо висновок про те, що вилучений капітал - це собівартість акцій власної емісії або часток, викуплених товариством у його учасників, та зміни неоплаченого капіталу в результаті збільшення або зменшення дебіторської заборгованості учасників за внесками до статутного капіталу підприємства. На рахунку 45 ведеться облік вилученого капіталу, у разі викупу власних акцій (часток) у акціонерів з метою їх перепродажу, анулювання (зменшення статутного капіталу) тощо. За дебетом рахунку 45 "Вилучений капітал" відображається фактична собівартість акцій власної емісії або часток, викуплених господарським товариством у його учасників, за кредитом - вартість анульованих або перепроданих акцій (часток). Рахунок 45 "Вилучений капітал" має такі субрахунки:

451 Вилучені акції

452 Вилучені вклади й паї

453 Інший вилучений капітал

Аналітичний облік вилученого капіталу ведеться за видами акцій (вкладів, паїв).

Сума безповоротної фінансової допомоги у надавача включається до складу витрат звітного періоду, а у одержувача - до складу доходів. У цьому випадку, витрати класифікуються як інші витрати операційної діяльності і відображуються на рахунку 949 Інші витрати операційної діяльності . Таким чином, надання безповоротної фінансової допомоги враховується платником податку у витратах звітного періоду і впливає на розрахунок фінансового результату до оподаткування.

За таких умов твердження Офісу ВПП ДФС України, що операції з виплати безповоротної фінансової допомоги є операціями, які призводять до зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів, що призводять до зменшення власного капіталу за рахунок його вилучення власником, є підміною понять і не відповідають вказаним нормативним актам, оскільки витрати у вигляді безповоротної фінансової допомоги не відносяться до вилученого капіталу і якщо підходити до питання таким чином, всі витрати можна класифікувати як такі, що зменшують прибуток і, як наслідок, зменшують власний капітал (вилучають капітал).

Отже, витрати у вигляді безповоротної фінансової допомоги не відносяться до вилученого капіталу, а твердження про те, що операції з виплати безповоротної фінансової допомоги є операціями, які призводять до зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів, що призводять до зменшення власного капіталу за рахунок його вилучення власником, не відповідають податковому законодавству.

Суд приймає до уваги, що безповоротна фінансова допомога надана ТОВ Сокар Енерджі Україна , яке є платником податку на прибуток на загальних підставах, тому відповідно до підпункту 140.5.10 пункту 140.5 статті, 140 Податкового кодексу України різниці щодо податку на прибуток не виникають, норма щодо коригування не застосовується і у позивача відсутній обов`язок збільшувати фінансовий результат на суму виданої безповоротної фінансової допомоги.

Податкове законодавство України на час надання безповоротної фінансової допомоги позивачем, не містило посилання на причини для застосування ознаки ділової мети (розумної економічної причини) до відносин між платниками податку на прибуток на загальних підставах з надання безповоротної фінансової допомоги, оскільки надавач визнає витрати з метою оподаткування, а отримувач - доходи. Висновок відповідача про те, що операція з видачі безповоротної фінансової допомоги не є господарською діяльністю позивача не містить законодавчого обґрунтування. Реальний характер фінансово-господарської операції з надання безповоротної фінансової допомоги позивачем підтверджений документально, тому висновки відповідача про завищення позивачем витрат і, як наслідок, про заниження сум податку на прибуток до сплати в бюджет є безпідставними.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, тому позов підлягає задоволенню повністю.

Виходячи з положень ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати позивача зі сплати судового збору в сумі 19210 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 12, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України №0007344617 від 04.09.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України (49600 м. Дніпро, пр. О. Поля, 57, код ЄДРПОУ 39440996) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Сокар Петроліум (18001 м. Черкаси, вул. Надпільна, 226/1, код ЄДРПОУ 38305367) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана з врахуванням особливостей закріплених п. 15.5 Перехідні положення та п. 3 Прикінцеві положення КАС України протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складене 6 серпня 2020 року.

Суддя В.В. Гаращенко

Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено07.08.2020
Номер документу90802831
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —580/3758/19

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 04.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 30.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 30.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні