06.08.2020 227/2686/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2020 року м. Добропілля
Суддя Добропільського міськрайонного суду Донецької області Кошля А.О., за участю: секретаря судового засідання - Заварзіна Я.С., прокурор - Паскал М.Ю., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , захисників - О.В. Очеретько, Є.О. Очеретько., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Донецькій області ДСР НП України,
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , працює на посаді Голови Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Добропільського міськрайонного суду Донецької області перебуває об`єднана справа №227/2686/20 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Згідно протоколу № 308 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 28.12.2019 року в робочий час (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті п`ятдесят другої чергової сесії Шахісвької сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань що розглядались було питання про преміювання сільського голови, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив про наявний реальний конфлікт інтересів колегіальний орган, в якому працює - сільську раду, а також органи Національного агентства з питань запобігання корупції під час розгляду питання про преміювання себе, як сільського голови в розмірі 200 відсотків посадового окладу протягом 2020 року, чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП
Згідно протоколу № 309 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 29.01.2019 року в робочий час (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті сорокової чергової сесії Шахісвької сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань що розглядались було питання про преміювання сільського голови, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив про наявний реальний конфлікт інтересів колегіальний орган, в якому працює - сільську раду, а також органи Національного агентства з питань запобігання корупції під час розгляду питання про преміювання себе, як сільського голови в розмірі 300 відсотків посадового окладу протягом 2019 року, чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Згідно протоколу № 310 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 08.12.2018 року в робочий час (більш точний час встановити не надалося можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті тридцять восьмої чергової сесії Шахівської сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань, що розглядалось було питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність близькій особі, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив у встановленому Законом порядку колегіальний орган - сільську раду, а також Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_2 , яка є його матір`ю, та відповідно до абзацу 3 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про запобігання корупції є близькою особою, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП. Суперечність між його приватним інтересом та службовими повноваженнями зумовлена тим, що під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2.000 га та передачі її у власність своїй матері ОСОБА_2 , ОСОБА_1 був змушений шукати баланс між приватним інтересом, що полягає у можливості отримання близькою особою у власність земельної ділянки, та необхідності виконувати повноваження відповідно до вимог чинного законодавства та в інтересах громади Шахівської сільської ради та повідомити депутатів сільської ради про реальний конфлікт інтересів.
Згідно протоколу № 311 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 08.12.2018 року в робочий час (більш точний час встановити не надалося можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті тридцять восьмої чергової сесії Шахівської сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань, що розглядалось було питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність близькій особі, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив у встановленому Законом порядку колегіальний орган - сільську раду, а також Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 , який є його тестем, та відповідно до абзацу 3 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про запобігання корупції є близькою особою, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП. Суперечність між його приватним інтересом та службовими повноваженнями зумовлена тим, що під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2.000 га та передачі її у власність своєму тестю ОСОБА_3 , ОСОБА_1 був змушений шукати баланс між приватним інтересом, що полягає у можливості отримання близькою особою у власність земельної ділянки, та необхідності виконувати повноваження відповідно до вимог чинного законодавства та в інтересах громади Шахівської сільської ради та повідомити депутатів сільської ради про реальний конфлікт інтересів.
Згідно протоколу № 312 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 08.05.2020 року в робочий час (більш точний час встановити не надалося можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті п`ятдесят сьомої чергової сесії Шахівської сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань, що розглядалось було питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність близькій особі, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив у встановленому Законом порядку колегіальний орган - сільську раду, а також Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_4 , яка є його дружиною, та відповідно до абзацу 3 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про запобігання корупції є близькою особою, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП. Суперечність між його приватним інтересом та службовими повноваженнями зумовлена тим, що під час розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2.000 га та передачі її у власність своїй дружині ОСОБА_4 , ОСОБА_1 був змушений шукати баланс між приватним інтересом, що полягає у можливості отримання близькою особою у власність земельної ділянки, та необхідності виконувати повноваження відповідно до вимог чинного законодавства та в інтересах громади Шахівської сільської ради та повідомити депутатів сільської ради про реальний конфлікт інтересів.
Згідно протоколу № 313 про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, складеного 25.06.2020 року, вказано, що ОСОБА_1 , будучи головою Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області та згідно п.п. б п.1 ч. 1 ст. ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальним за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, порушуючи вимоги статей 28, 35 ЗУ Про запобігання корупції та ст. 59-1 ЗУ Про місцеве самоврядування , 12.04.2019 року в робочий час (більш точний час встановити не надалось можливим), перебуваючи в службовому приміщенні Шахівської сільської ради за адресою: Донецька область, Добропільський район, с. Шахове, вул. М.Ф. Чернявського, буд 14, при відкритті сорок другої чергової сесії Шахісвької сільської ради VII скликання, на якій згідно протоколу сесії одним із питань що розглядались було питання про преміювання сільського голови, діючи умисно, усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та службовими повноваженнями, публічно не повідомив про наявний реальний конфлікт інтересів колегіальний орган, в якому працює - сільську раду, а також органи Національного агентства з питань запобігання корупції під час розгляду питання про преміювання членів тендерного комітету, в тому числі себе як голови тендерного комітету в сумі 4747 грн. , чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Встановленими в ході судового розгляду обставинами є те, що;
- 08.05.2020 року сільський голова В.М. Кучеріненко підписав рішення Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність згідно якого вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області за межами населених пунктів (кадастровий номер 1422087700:03:000:1020); передати земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га (пасовища) у власність гр. ОСОБА_4 із земель комунальної власності Шахівської сільської ради.
- 08.12.2018 року сільський голова В.М. Кучеріненко підписав рішення Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність згідно якого вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки - кадастровий номер 14422087700:01:000:0897 гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства на території Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області за межами населених пунктів; передати земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га у власність гр. ОСОБА_2 із земель комунальної власності Шахівської сільської ради; категорії земель - землі сільськогосподарського призначення;
- 08.12.2018 року сільський голова В.М. Кучеріненко підписав рішення Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність згідно якого вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки - кадастровий номер 14422087700:01:000:0895 гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Шахівської сільської ради Добропільського району Донецької області за межами населених пунктів; передати земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га у власність гр. ОСОБА_3 із земель комунальної власності Шахівської сільської ради; категорії земель - землі сільськогосподарського призначення;
Відповідно до ст.12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу (пункт б статті 12).
Згідно із ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Стаття 118 ЗК України передбачає, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Згідно із ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Частина 4 ст. 122 ЗК України регламентує, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Відповідно до розміщення на кадастровій карті, земельних ділянок із вказаними вище кадастровими номерами, вбачається, що вони розташовані за межами населених пунктів Шахівської сількьої ради, відсутні відомості про їх належність до комунальної власності вказаної сільської ради, що може свідчити про їх належність до земель державної власності, повноваження передачі яких відносить до компетенції центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів, а не сільської ради.
Щодо встановлення преміювання на протязі 2019 року в розмірі 300 % від посадового окладу (рішення від 29.01.2019 року підписане ОСОБА_1 ) та в розмірі 200 % від посадового окладу на протязі 2020 року (рішення від 28.12.2019 року підписане ОСОБА_1 ), встановлено, що відповідно до Положення про преміювання… затверджене рішенням Шахівської сільської ради від 29.01.2019 року, розділ 3 визначає: посадовим особам, службовцям та робітника Шахівської сільської ради та її виконавчих органів здійснюють - щомісячне преміювання відповідно до їх особистого вкладу у загальні результати роботи у відсотках до місячного фонду оплати праці, пропорційно відпрацьованому часту та в економії фонду оплати праці . Таким чином встановлення премії на протязі року не визначено в даному положенні.
Відповідно до посадової інструкції сільського голови (п. 1.7) від 14.01.2016 року передбачено, що сільський голова в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями КМУ, актами органів державної влади та місцевого самоврядування.
Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура (ст..2 КПК України).
Враховуючи наведене, в досліджених матеріалах, на думку суду, вбачаються обставини, які свідчать про наявність ознак кримінальних правопорушень.
Відповідно до ст. 253 КУпАП якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення в сфері службової діяльності, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
Керуючись ч. 1 ст. 172-7,ст.ст. 38, 247, 280, 283, 284 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали справи № №227/2686/20 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7 КУпАП, разом з доданими до нього матеріалами, - передати до прокуратури Донецької області для внесення відомостей про вчинення злочину та подальшого досудового розслідування.
Провадження по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП, відносно ОСОБА_1 - закрити .
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Донецького апеляційного суду через суд першої інстанції.
Суддя А.О.Кошля
Суд | Добропільський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2020 |
Оприлюднено | 07.08.2020 |
Номер документу | 90811681 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Кошля А. О.
Адмінправопорушення
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Кошля А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні