Рішення
від 04.08.2020 по справі 914/88/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.08.2020 справа № 914/88/20

За позовом: Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів,

до відповідача: Снятинської сільської ради, с.Снятинка Дрогобицького р-ну Львівської обл.,

про: зобов`язання виконати рішення.

Суддя Козак І.Б.

При секретарі Пришляк Ю.-М.

Представники:

Від позивача: Сигляк І.Я. - представник (довіреність № 63-03/14д від 24.06.2020),

Від відповідача: не з`явився.

11.01.2020 р. до господарського суду Львівської області Львівським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України подано позов до Снятинської сільської ради про зобов`язання виконати рішення.

Ухвалою суду від 14.01.2020 р. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче судове засідання призначено на 11.02.2020 р. Рух справи відображено у відповідних ухвалах суду. 300.6.2020р. закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 14.07.2020р. ухвалою суду від 28.07.2020р. справу призначено до розгляду по суті на 04.08.2020р.

Позиція позивача.

У судове засідання 04.08.2020р. представник позивача з`явився, позовні вимоги підтримав. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач безпідставно не виконує рішення адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.08.2018 № 63/16-р/к, яким зобов`язано ...Снятинську сільську раду Дрогобицького району Львівської області припинити порушення законодавства про захист економічної конкуреміії, зазначеного у пункті І резолютивної частини рішення ~ визначити виконавця послуг з вивезення побутових відходів у межах с.Снятинка (та підпорядкованих сільській раді населених пунктів: с. Залужани та с. Старе Село) Дрогобицького району Львівської області на конкурсних засадах . Рішення комісії відповідач отримав 08.09.2019р., проте станом на дату подання позову рішення комісії не оскаржив, як і не подав доказів його виконання, що і стало підставою для звернення АМКУ з цим позовом до суду.

Позиція відповідача.

Відповідач у жодне судове засідання не з`явився, причин неприбуття не повідомив, відзиву на позов не подав, відтак, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача та його відзиву на позов, в порядку ч.9 ст.165 ГПК України, за наявними у справі доказами.

Обставини справи.

Рішенням адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 30.08.2018 № 16-р/к у справі №1-03-3/2018 (далі - рішення): визнано, ... що дії Снятинської сільської ради Дрогобицького району Львівської області по наданню КСП Снятинський господар права здійснювати діяльність з вивезення побутових відходів без проведення конкурсу є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом З статті 50 та абзацом 7 частини 2 статті 15 Закону України Про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування в частині надання окремим суб`єктам господарювання переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до недопущення конкуренції;

зобов`язано ... Снятинську сільську раду Дрогобицького району Львівської області припинити порушення законодавства про захист економічної конкуреміії, зазначеного у пункті І резолютивної частини рішення ~ визначити виконавця послуг з вивезення побутових відходів у межах с. Снятинка (та підпорядкованих сільській раді населених пунктів: с. Залужани та с. Старе Село) Дрогобицького району Львівської області на конкурсних засадах.

Строк виконання зобов 'язання - 4 місяці з дня отримання рішення .

Як зазначено у самому рішенні, у разі незгоди відповідач має право оскаржити рішення до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Супровідним листом №63-02/1912 від 06.09.2018р. адміністративної колегії ЛОТВ АМКУ надіслано примірник (копію) рішення адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 30.08.2018 № 16-р/к Снятинській сільській раді та отримано останньою 08.09.2018р., що підтверджується відповідною відміткою на копії повідомлення про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

Як зазначає позивач, останнім днем:

¦ виконання Відповідачем рішення було 09.01.2019;

¦ двомісячного строку оскарження Відповідачем рішення до господарського суду було 09.11.2018.

Станом на дату прийняття рішення у цій справі Рішенням адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 30.08.2018 № 16-р/к є чинне, проте відповідачем не виконано.

Оцінка суду.

У розумінні абзацу 11 статті 1, статті 5 Закону України ?Про місцевесамоврядування в Україні ? Снятинська сільська рада Дрогобицького району Львівської області є органом місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 2 Закону України ?Про місцеве самоврядування в Україні ? місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно із статтею 10 Закону України ?Про місцеве самоврядування в Україні ? сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 55 частини 1 статті 26 Закону України ?Про місцеве самоврядування в Україні ? визначено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Відповідно до статті 30 Закону України ?Про місцеве самоврядування в Україні ? до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів.

Відповідно до Закону України ?Про місцеве-самоврядування в Україні ? Снятинська сільська рада Дрогобицького району Львівської області в межах своєї компетенції самостійно вирішує питання місцевого значення, виходячи з інтересів громадян, у тому числі, які проживають на території с. Снятинка Дрогобицького району Львівської області, провадить у життя рішення вищестоящих органів державної влади, забезпечує дотримання законності та правопорядку.

Як визначено статтею 35-1 Закону України ?Про відходи ? , орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з вивезення побутових відходів з території населеного пункту; збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаним транспортом.

Підприємства, установи та організації всіх форм власності у сфері поводження з відходами мають право, зокрема, на участь у конкурсах на набуття права виконавця послуг у сфері поводження з побутовими відходами на певній території (пункт ?е ? частини першоїстатті16 Закону України ?Про відходи ? ).

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 №1173 ?Питання надання послуг з вивезення побутових відходів ? затверджено Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - Порядок), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно із пунктом 4 цього Порядку, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою державною адміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами (надалі організатрр конкурсу) у порядку встановленому законом.

Відповідно до пункту 3 Порядку учасниками конкурсу можуть бути суб`єкти господарювання, установчими документами яких передбачено провадження діяльності у сфері поводження з побутовими відходами; які можуть забезпечити виконання обов`язків, визначених у частині другій статті 21 Закону України ?Про житлово-комунальні послуги ? .

Пунктом 30 Порядку визначено: організатор конкурсу протягом не більш як п`яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить в дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу, та зазначає строк, протягом як^го виконавець має право надавати такі послуги, але не менш як п`ять років; у разі коли в конкурсі взяв учать тільки один учасник і його пропозицію не було відхилено, строк, на який він визначається виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту, повинен становити 12 місяців, після чого організовується і проводиться новий конкурс.

Відповідно до пункту 31 Порядку з переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту відповідно до типового договору,наведеного у додатку 2.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. При цьому, особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства і полягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звільнення Голови Антимонопольного комітету України, його заступників, державних уповноважених Антимонопольного комітету України, голів територіальних відділень Антимонопольного комітету України, у спеціальних процесуальних засадах діяльності Антимонопольного комітету України, наданні соціальних гарантій, охороні особистих і майнових прав працівників Антимонопольного комітету України на рівні з працівниками правоохоронних органів, в умовах оплати праці.

Стаття 3 зазначеного Закону до основних завдань Антимонопольного комітету України відносить участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження, зокрема, перевіряти суб`єкти господарювання, об`єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Так, ч. 1 ст. 48 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про:

- визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

- припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

- зобов`язання органу влади, органу місцевого самоврядування, органу адміністративно-господарського управління та контролю скасувати або змінити прийняте ним рішення чи розірвати угоди, визнані антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю;

- визнання суб`єкта господарювання таким, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку;

- примусовий поділ суб`єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку;

- накладення штрафу;

- блокування цінних паперів;

- усунення наслідків порушень законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема усунення чи пом`якшення негативного впливу узгоджених дій, концентрації суб`єктів господарювання на конкуренцію;

- скасування дозволу на узгоджені дії у разі вчинення дій, заборонених згідно із статтею 19 цього Закону ;

- закриття провадження у справі.

Частинами 1, 2 ст. 60 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено. Рішення Антимонопольного комітету України, адміністративної колегії Антимонопольного комітету України та державного уповноваженого Антимонопольного комітету України оскаржуються до господарського суду міста Києва. Рішення адміністративної колегії територіального відділення Антимонопольного комітету України оскаржуються до господарських судів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Таким чином, законодавець встановив, що актом, який впливає на права, обов`язки чи законні інтереси суб`єкта господарювання, органів влади та місцевого самоврядування, є саме рішення Комітету; та чітко визначив підстави, строк та порядок оскарження саме такого рішення.

У рішенні адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 30.08.2018 № 16-р/к у справі №1-03-3/2018 встановлено, що Снятинська сільська рада Дрогобицького районуЛьвівської області не проводила конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів території с. Снятинка (та підпорядкованих сільській раді населених пунктів: с. Залужани та с.Старе Село) та, як наслідок, не визначила на конкурсних засадах виконавця послуг з вивезення ТПВ на території вказаних населених пунктів; дії Снятинської сільської ради Дрогобицького району Львівської області по наданню КСП Снятинський господар права здійснювати діяльність з вивезення побутових відходів без проведення конкурсу є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом З статті 50 та абзацом 7 частини 2 статті 15 Закону України Про захист економічної конкуренції .

Доказів оскарження згаданого вище рішення адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 30.08.2018 № 16-р/к сторонами не подано, воно чинне та обов`язкове до виконання, однак відповідачем не виконане всупереч вимогам ч.2 ст.56 Закону України Про захист економічної конкуренції . Враховуючи наведене, суд вважає заявлені позовні вимоги повністю правомірними та задовольняє їх у повному обсязі.

Судові витрати.

Сплачений позивачем судовий збір в силу вимог ст. 129 ГПК України покладається на відповідача, оскільки спір виник з його вини.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 129, 219-221, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задоволити повністю.

2. Зобов`язати Снятинську сільську раду (адреса: 82155, Львівська обл., Дрогобицький р-н, с.Снятинка, вул.Зелена, 9, ідентифікаційний код 20825369 ) виконати рішенням адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.08.2018 № 63/16-р/к. Стягувач: Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (адреса:79000,м.Львів, вул.Коперника, 4, ідентифікаційний код 20812013 ).

3. Стягнути з Снятинської сільської ради (адреса: 82155, Львівська обл., Дрогобицький р-н, с.Снятинка, вул.Зелена, 9, ідентифікаційний код 20825369 ) на користь Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (адреса:79000, м.Львів, вул.Коперника, 4, ідентифікаційний код 20812013) 1' 921,00 грн. судового збору.

4. Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.

6. Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 07.08.2020р.

Суддя І.Б. Козак

Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено10.08.2020
Номер документу90826362
СудочинствоГосподарське
Суть: зобов`язання виконати рішення

Судовий реєстр по справі —914/88/20

Рішення від 04.08.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 02.06.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 14.04.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 11.02.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні