ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про затвердження плану санації до відкриття провадження у
справі про банкрутство
"03" серпня 2020 р. Справа № 922/2071/20
Господарський суд Харківської області у складі:
судді В. О. Яризько
при секретарі судового засідання Трофименко С.В.
розглянувши заяву приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", м. Харків,
про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство
за участю:
представник ПАТ "ХТЗ" - Тюменцева В.Ю. (дов.), Замікули Б.С. (дов.),
представника АТ "Ощадбанк" - Темнюкової М.І. (дов.),
представника ГУ ДПС у Харківській області - Шевченка Д.В., Клюєвої Н.І (витяг з
ЄДР),
представника КП "Харківводоканал" - Хом*як Р.В. (дов.),
представника ГУ ПФУ в Харківській області - Русіної К.М. (дов.),
представника Офісу великих платників податків ДПС - Озацької О.В. (витяг з ЄДР)
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" звернулось до господарського суду Харківської області з заявою про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод".
Ухвалою суду від 03.07.2020 прийнято заяву Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство до розгляду, призначено її розгляд на 23.07.2020. Копія даної ухвали була надіслана всім кредиторам заявника, які зазначені останнім у списку кредиторів.
Також господарським судом було оприлюднено на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України повідомлення про прийняття до розгляду заяви про затвердження плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" до відкриття провадження у справі про банкрутство.
21.07.2020 Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" через канцелярію суду надало письмові пояснення щодо плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, в яких зазначив, що реалізація заходів, направлених на задоволення платоспроможності шляхом врегулювання заборгованості у справі № 820/5225/15; відчуження непрофільних активів; завершення програми стиснення виробництва; отримання фінансової допомоги - очікується у середньостроковій перспективі протягом 1,5-2 років, що відповідає строку дії плану санації до порушення провадження у справі про банкрутство.
22.07.2020 на адресу суду від Офісу великих платників податків ДПС надійшов відзив на заяву про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", в якому він зазначив, що План досудової санації ПрАТ "Харківський тракторний завод" затверджений з порушенням ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства. В обґрунтування своїх доводів Офіс великих платників податків ДПС посилається на те, що сума заборгованості боржника перед Офісом в сумі 400 982 187,64 грн. виникла внаслідок непогашення боржником в добровільному порядку заборгованості за кредитами, наданими підприємству під державні гарантії за кредитними угодами від 19.02.1998 № 2101/25 та від 03.12.1998 № 2101/25А. Оскільки заборгованість перед державою за кредитами, наданими підприємству під державні гарантії не відноситься до податкового боргу у відповідності до вимог податкового законодавства, сума заборгованості боржника перед Офісом великих платників податків ДПС не підлягає розстроченню, відстроченню або прощенню (списанню).
Крім того, Офіс великих платників податків ДПС вважає, що План досудової санації ПрАТ "Харківський тракторний завод" за своїм змістом суперечить меті його затвердження, оскільки сам План санації взагалі не містить порядку та умов щодо погашення кожної конкретної вимоги та не зазначено чіткої послідовності погашення заборгованості. Враховуючи спрямованість коштів, які надійдуть до Державного бюджету за виконавчим провадженням № 49749873, на думку Офісу великих платників податків ДПС, такі умови досудової санації ПрАТ "Харківський тракторний завод" призведуть до негативних наслідків задля інтересів держави, що в свою чергу суперечить принципам справедливого задоволення вимог кредиторів, досягнення інтересів держави в цілому.
Офіс великих платників податків ДПС також зазначив про те, що в Плані санації не вказано конкретних заходів, які сприятимуть відновленню платоспроможності підприємства, оскільки плановий перелік заходів, спрямованих на відновлення платоспроможності боржника, має узагальнений характер і не містить чіткого переліку дій, які мають на меті вивести підприємство з фінансової кризи та подальшого його розвитку як суб`єкта господарювання.
На підставі зазначеного, Офіс великих платників податків ДПС просить суд відмовити у затвердженні плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" до відкриття провадження у справі про банкрутство.
У відповіді на відзив Офісу великих платників податків ДПС, яка надійшла до суду 03.08.2020, Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" проти доводів кредитора заперечує, посилаючись на те, що включення заборгованості до плану санації не означає її реструктуризацію, оскільки законодавчі визначення не дають підстав для ототожнення цих понять, а тому дії АТ "ХТЗ" на його думку при підготовці плану санації не суперечать вимогам Бюджетного кодексу України. Як зазначає боржник, заборгованість перед державою є податковим боргом в силу положень абз.1 ч.9 ст.17 Бюджетного кодексу України, стягнення якого здійснюється органами ДПС України шляхом звернення до суду з відповідним позовом, а тому виконання постанови Харківського апеляційного суду від 08.12.2015 у справі № 820/5225/15, яка є рішенням про стягнення податкового боргу, може бути відстрочене. Стаття 5 Кодексу України з процедур банкрутства не містить жодних обмежень на відстрочення податкового боргу.
Щодо тверджень кредитора про невідповідність змісту Плану санації його меті, боржник зазначає, що основна мета введення процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, яка визначена законодавцем, є запобігання банкрутству боржника, а не задоволення вимог кредиторів будь-якою ціною (в т.ч. через ліквідацію підприємства).
22.07.2020 від Офісу великих платників податків ДПС через канцелярію суду надійшло клопотання, в якому останній просить суд здійснити заміну кредитора по справі № 922/2071/20 Офіс великих платників податків ДПС належним кредитором - Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області.
В обґрунтування поданого клопотання заявник посилається на те, що Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" з 01.01.2017 перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби у Харківській області, починаючи з 01.01.2017 повноваження ОВПП ДПС щодо адміністрування податків, в тому числі забезпечення обліку та стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою на Офіс великих платників податків ДПС не розповсюджуються.
Не погоджуючись з заявою Офісу великих платників податків ДПС про заміну кредитора, Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" 03.08.2020 надало до суду заперечення, в яких посилається на те, що заявником помилково ототожнюються функції податкового органу щодо стягнення заборгованості перед державою та податкового обліку платників податків. Як зазначає Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" після стягнення в судовому порядку заборгованості перед державою, що було здійснено у справі № 820/5225/15, виконання судового рішення здійснюється безпосередньо на користь податкового органу, що був позивачем у такій справі, тобто, зміна суб`єктного складу у відношеннях податкового обліку не тягне за собою зміну суб`єктного складу у відношеннях судового рішення. На підставі зазначеного, Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" просить суд в задоволенні заяви про заміну кредитора відмовити з підстав її необґрунтованості та невідповідності нормам процесуального права.
23.07.2020 на адресу суду засобами поштового зв`язку від ДП "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№ 12)" надійшов відзив на заяву про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", в якому ДП "Підприємство ДКВС України (№ 12)" посилається на те, що боржником у плані санації вказані недостовірні дані, оскільки його заборгованість за рішенням суду у справі № 5023/3484/12 перед ДП "Підприємство ДКВС України (№ 12)" складає 31 092,23 грн., яка до теперішнього часу є невідшкодованою. На підставі зазначеного, кредитор просить включити до плану досудової санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" кредиторські вимоги в розмірі 31 092,23 грн.
23.07.2020 від Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій останній, не погоджуючись з доводами ДП "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№ 12)", посилається на те, що включення або не включення вимоги кредитора в цілому або в певній частині до кредиторських вимог плану санації не є порушенням Кодексу України з процедур банкрутства, а є частиною процедури досудової санації. Що стосується посилання ДП "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№ 12) на наказ господарського суду Харківської області № 5023/3484/12, вимоги за яким визнано погашеними, як на підставу визначення у плані санації до відкриття провадження у справі про банкрутство суми вимог кредитора, Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" вважає його безпідставним та таким, що не відповідає Кодексу України з процедур банкрутства та фактичним обставинам справи, оскільки ухвалою суду від 24.10.2014 у справі № Б-39/109-07 було затверджено мирову угоду у справі про банкрутство АТ "ХТЗ", визнано вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені у справі № Б-39/109-07, погашеними та Орджонікідзевським ВДВС Харківського МУЮ винесено постанову про закінчення виконавчого провадження за наказом у справі № 5023/3484/12.
В судовому засіданні 23.07.2020 без виходу до нарадчої кімнати судом було постановлено ухвалу із занесенням її до протоколу судового засідання про перерву з розгляду заяви на 03.08.2020.
Після перерви судове засідання продовжено.
27.07.2020 від ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№12)" надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.
31.07.2020 від КП "Харківводоканал" надійшов відзив, в якому останній посилається на порушення АТ "ХТЗ" вимог ч. 2 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства, оскільки в плані санації не зазначено в які строки та яким чином буде проведено розрахунок з кредитором КП "Харківводоканал". Також, кредитор не погоджується з п.2 розділу V плану санації щодо порядку задоволення вимог кредиторів, які беруть участь в санації та зменшення кредиторської заборгованості шляхом прощення (списання) 3% річних, інфляційних втрат та вимог щодо сум судового збору, оскільки відповідно до приписів ч. 1 ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання, а списання судового збору порушує права кредитора на відшкодування витрат, пов`язаних з одержанням виконання зобов`язання, зокрема сум судового збору, стягнутого рішенням суду, та протирічить ст. 129-1 Конституції України. На підставі зазначеного, КП "Харківводоканал" просить суд в задоволенні заяви про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" відмовити.
Також КП "Харківводоканал" звернувся до суду з клопотанням, в якому просить суд відкласти розгляд справи на іншу дату з метою проведення звірки взаємних розрахунків.
03.08.2020 від Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій останній проти відзиву КП "Харківводоканал" заперечує, посилаючись на те, що Кодекс України з процедур банкрутства передбачає включення до плану санації тих вимог кредиторів, на які поширюються його умови та передбачає можливість виключення з плану санації вимог кредиторів, які не змінюються порівняно зі звичайним способом та порядком виконання. Вимоги кредиторів, які включені до плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" до відкриття провадження у справі про банкрутство були враховані АТ "ХТЗ" на підставі даних бухгалтерського обліку. Заборгованість за виконавчими документами на загальну суму в розмірі 130 382,38 грн. АТ "ХТЗ" не визнається через визнання виконавчих документів такими, що не підлягають виконанню.
03.08.2020 на адресу суду від Головного управління ДПС у Харківській області надійшов відзив, в якому останній просить суд відмовити у задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, посилаючись на те, що сума податкового боргу є більшою ніж зазначено у плані санації, а також не погоджується із зазначеною у плані санації сумою пені у розмірі 112 631,70 грн., що підлягає списанню, оскільки згідно облікових даних контролюючого органу сума пені, що повинна бути включена до плану санації складає лише 106 734,45 грн. Також в облікових даних ГУ ДПС у Харківській області за боржником обліковується заборгованість перед Державним бюджетом за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії.
Оскільки станом на дату засідання ГУ ДПС у Харківській області позбавлене можливості надати документи, на підтвердження сум заборгованості за іноземним кредитом, останній звернувся до суду з клопотанням про відкладення судового засідання з розгляду заяви про затвердження плану санації.
Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" 03.08.2020 надало суду додаткові пояснення щодо розміру кредиторських вимог ДП "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№ 12)".
Розглянувши клопотання КП "Харківводоканал" та ГУ ДПС у Харківській області про відкладення розгляду справи, суд дійшов висновку, що зазначене в вказаних клопотаннях обґрунтування не є підставами, за якими розгляд справи відкладається, при цьому суд враховує, що вказані особи надали свої заперечення, а Кодексом України з процедур банкрутства встановлений строк розгляду заяви про затвердження плану санації не пізніше одного місяця з дня прийняття відповідної заяви до розгляду, отже такий строк спливає 03.08.2020. За таких обставин суд відмовляє в клопотанні КП "Харківводоканал" та ГУ ДПС у Харківській області про відкладення розгляду справи.
В судовому засіданні 03.08.2020 оголошено перерву до 15:00 год. 03.08.2020, про що постановлено протокольну ухвалу із занесенням її до протоколу судового засідання.
Після перерви судове засідання продовжено.
Представник ПрАТ "ХТЗ" заяву про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" підтримує в повному обсязі, просить суд її задовольнити з підстав, викладених у заяві. Представник АТ "ХТЗ" зазначав, що введення санації дозволить підприємству не припинити свою діяльність та надасть можливість підприємству розрахуватись з кредиторами, при цьому в разі відкриття провадження у справі про банкрутство кредитори отримують менший розмір задоволення своїх вимог. Представник АТ "ХТЗ" просить суд відмовити в задоволенні заяви про заміну кредитора, посилаючись на її безпідставність.
Представник АТ "Ощадбанк" відзив на заяву не надав, у судовому засіданні заперечень щодо затвердження плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" не мав.
Представник ГУ ДПС у Харківській області проти заяви заперечує з підстав, викладених у відзиві, просить суд в її задоволенні відмовити.
Представник КП "Харківводоканал" просить суд відмовити в задоволенні заяви з підстав, викладених у відзиві.
Представник ГУ ПФУ в Харківській області заперечень щодо затвердження плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" не мав.
Представник Офісу великих платників податків ДПС в судовому засіданні проти заяви заперечує з підстав, викладених у відзиві, просить суд в її задоволенні відмовити. Також, кредитор просить суд задовольнити його заяву про заміну кредитора.
Розглянувши матеріали заяви та представлений боржником план досудової санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Кодексу України з процедур банкрутства санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство - це система заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, які може здійснювати засновник (учасник, акціонер) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, інші особи з метою запобігання банкрутству боржника шляхом вжиття організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідно до законодавства до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Стаття 5 Кодексу України з процедур банкрутства визначає, що боржник за рішенням засновників (учасників, акціонерів) боржника має право ініціювати процедуру санації до відкриття провадження у справі про банкрутство. Санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюється відповідно до плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (далі - план санації).
У плані санації визначаються розміри, порядок і строки погашення вимог кредиторів, які беруть участь у санації; заходи щодо виконання плану санації та нагляду за виконанням плану санації; обсяг повноважень керуючого санацією (у разі його призначення). Планом санації може бути передбачено: поділ кредиторів, які беруть участь у санації, на категорії залежно від виду вимог та наявності (відсутності) забезпечення вимог таких кредиторів; різні умови задоволення вимог для кредиторів різних категорій; заходи з отримання позик чи кредитів; умови, передбачені частиною другою статті 51 цього Кодексу.
До плану санації додається ліквідаційний аналіз, який свідчить про вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника. До плану санації може додаватися фінансовий аналіз, який підтверджує здатність боржника виконувати умови плану санації (ч. 2 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства).
Для схвалення плану санації боржник скликає збори кредиторів шляхом письмового повідомлення всіх кредиторів, які відповідно до плану санації беруть участь у санації. Одночасно боржник надає цим кредиторам план санації та розміщує оголошення про проведення зборів кредиторів на офіційному веб-порталі судової влади України. Збори кредиторів скликаються не раніше ніж через 10 днів після розміщення такого оголошення (ч. 4 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства).
03.06.2020 на загальних зборах акціонерів Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", прийнято рішення про ініціювання процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства, про що складено відповідний протокол, підписи на якому засвідчено приватним нотаріусом та зареєстровано в реєстрі за № 2583, 2584,
15.06.2020 боржником на офіційному веб - порталі судової влади України розміщено оголошення за номером 64908 про проведення 30.06.2020 загальних зборів кредиторів.
Матеріали справи містіть докази про направлення повідомлень на адреси кредиторів про проведення 30.06.2020 зборів кредиторів підприємства для затвердження плану досудової санації
30.06.2020 відбулись збори кредиторів Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод".
На зборах кредиторів боржника були присутні 12 кредиторів, які мають право голосу. Зареєстрованим кредиторам, які мають право голосу, загалом належить 1 319 448 613,48 голосів з загальної кількості голосів 1 423 742 699,71, тобто в зборах кредиторів Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" брали участь кредитори, яким належить 92,6747 % голосів.
Проведені 30.06.2020 збори кредиторів Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" є правомочними на прийняття відповідного рішення.
На зазначених зборах кредиторами було прийнято рішення про схвалення запропонованого плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" до відкриття провадження у справі про банкрутство. "За" прийняте рішення було віддано 903 137 138,56 голосів, що складає 63,4340% від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації," проти" - 415 384 369,99 голосів, що складає 29,1755% від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації.
Всі кредитори Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" були віднесені до однієї категорії. внесені до плану санації вимоги є такими, що задовольняються в третю та четверту чергу. Згідно плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", кредиторами затверджені наступні умови погашення вимог кредиторів.
Вимоги Кредиторів, які беруть участь в санації, які не є вимогами зі стягнення штрафів, пені, санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, інших фінансових та господарських санкцій, не є вимогами по стягненню з боржника сум у якості відповідальності за порушення грошового зобов`язання, встановлених статтею 625 Цивільного кодексу України (відсотки річних та інфляційні витрати) та сумами стягнутого судового збору, підлягають задоволенню боржником на умовах відстрочки виконання зобов`язань. Відстрочка виконання зобов`язань Кредиторів встановлюється строком на 2 роки від дня затвердження господарським судом цього Плану санації.
Вимоги Кредиторів по стягненню з боржника пені, зокрема пені та інших санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, штрафів, інших фінансових та господарських санкцій, вимоги по стягненню з боржника сум в якості відповідальності за порушення грошового зобов`язання, встановлених статтею 625 Цивільного кодексу України (відсотки річних та інфляційні витрати), вимоги щодо сум судового збору, стягнутого з боржника згідно судового рішення, підлягають прощенню (списанню). Вимоги кредиторів, зазначені у цьому пункті вважаються прощеними та списуються з дня затвердження господарським судом цього Плану санації.
Податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, відстрочується строком на 2 роки від дня затвердження господарським судом цього Плану санації або списується на умовах плану санації.
Заперечення кредиторів, які були надані в письмовому вигляді через канцелярію суду та представниками кредиторів у судових засіданнях, обґрунтовані, зокрема, тим, що план досудової санації не містить конкретних заходів для відновлення платоспроможності підприємства, строків погашення заборгованості кредиторів, заявлено про розбіжності в сумах заборгованості між даними підприємства - боржника та даними кредиторів.
Згідно ч. 1 ст. 4 Кодексу України з процедур банкрутства засновники (учасники, акціонери) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, центральні органи виконавчої влади, органи Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов`язані своєчасно вживати заходів для запобігання банкрутству боржника.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Кодексу України з процедур банкрутства санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство - це система заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, які може здійснювати засновник (учасник, акціонер) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, інші особи з метою запобігання банкрутству боржника шляхом вжиття організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідно до законодавства до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до визначень, що містяться в ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури.
Враховуючи вказані положення та здійснивши аналіз інших положень Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку, що насамперед підприємство має вжити заходи для відновлення своєї діяльності та погашення вимог кредиторів на більш вигідних умовах, при цьому, банкрутство, є завершальною стадією, до якої може звернутись підприємство у разі наявності ознак неплатоспроможності та неможливості задовольнити вимоги кредиторів.
Отже, метою проведення досудової санації АТ "ХТЗ" є відновлення платоспроможності підприємства та запобігання його банкрутству.
Збереження діючого підприємства забезпечить:
- подальшу сплату поточних податків до бюджетів різних рівнів (у розмірі понад 90 млн. грн на рік за даними підприємства);
- збереження робочих місць (понад 1000 працівників);
- забезпечення діяльності суміжних підприємств (які в свою чергу, також створюють робочі місця та забезпечують сплату податків до бюджету).
До матеріалів справи доданий ліквідаційний аналіз Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", який зроблений ТОВ "Аудиторська компанія "Міжнародна правова безпека", код 42472923, з наступними висновками:
"В цілому фінансовий стан Підприємства станом на 31.12.2019 оцінюється як нестійкий, однак такий, що має тенденцію до покращення. Результатом діяльності Підприємства за 2019 рік є прибуток.
Аналіз прибутковості Підприємства та показників EBITDA показує прибутковість Підприємства в 2019 році та позитивну динаміку як в абсолютних показниках прибутку так і у відносних показниках рентабельності. При цьому за показниками результатом діяльності Підприємства в 2018 році були збитки. Показник чистих активів Підприємства протягом аналізованого періоду від`ємний.
Розроблений Підприємством та наданий на дослідження План санації, виходячи з наявних та планових показників, є більш вигідним для кредиторів AT "ХТЗ" ніж ліквідація боржника, оскільки в результаті впровадження передбачених Планом санації заходів:
- вимоги всіх кредиторів можуть бути погашеними у повному обсязі після закінчення процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, а у разі продажу майна в ліквідаційній процедурі буде задоволено лише частину вимог кредиторів, оскільки з"являться додаткові затрати на виплату винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, витрати по збереженню майна AT "ХТЗ" та інші поточні витрати;
- у разі продажу майна AT "ХТЗ" в ліквідаційній процедурі банкрутства в електронній торговій системі, початкова ціна аукціону може бути зменшена, що призведе до його продажу за заниженою вартістю та відсутністю коштів на погашення вимог всіх кредиторів;
- в процедурі санації до відкриття провадження у справі про банкрутство вдасться зберегти господарську діяльність AT "ХТЗ" та робочі місця працівникам товариства. В разі ліквідації товариства відбудеться звільнення працівників, які змушені будуть стати на облік в Центрі зайнятості, а на державу ляже тягар виплати звільненим особам допомоги по безробіттю;
- вчинення заходів відновлення платоспроможності AT "ХТЗ" призведе до отримання товариством прибутку та в подальшому до задоволення вимог кредиторів. В разі ліквідації товариства вимоги, які не будуть погашені у зв`язку з недостатністю майна вважатимуться погашеними та інші шляхи їх задоволення будуть відсутні.
Незважаючи на те, що показники фінансової, господарської, інвестиційної діяльності AT "ХТЗ" свідчать про нестійкий фінансовий стан та загрози втрати економічної самостійності Підприємством в 2019 році, впровадження передбачених Розділом IV Плану санації заходів відновлення платоспроможності, виходячи з наведених розрахунків, дозволять забезпечити виконання Плану санації та задоволення вимог кредиторів.
Таким чином, ліквідаційний аналіз AT "ХТЗ" свідчить про вигідність для кредиторів виконанню плану санації порівняно з ліквідацією боржника."
Відповідно до положень ч. 2 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства у плані санації визначаються умови, передбачені частиною другою статті 51 цього Кодексу, зокрема, таким умовами може бути відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини.
План санації, запропонований боржником та схвалений кредиторами, містить умови саме щодо відстрочки виконання існуючих зобов`язань на 2 роки (відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання зобов`язання на новий строк, в даному випадку на 2 роки), отже по закінченню такого строку всі зобов"язання перед кредиторами мають бути погашені одночасно.
Стосовно заперечень кредиторів, що в самому плані не зазначено конкретних заходів, що будуть здійснені підприємством з метою відновлення платоспроможності, то суд зазначає, що фактично метою застосування процедури санації в даній справі є надання можливості підприємству відновити свою роботу. Так, у поясненнях, які надані додатково боржником, зокрема, зазначено, що на підприємстві розроблена програма Програмою стиснення АТ "ХТЗ", яка була затвердження з метою підвищення ефективності виробництва, управління майном, погашення існуючої кредиторської заборгованості та зменшення витрат на утримання майна, яка передбачає вивільнення та реалізації непрофільних активів, зниження прямих та опосередкованих витрат, через компактне розміщення виробничих процесів на значно меншому майданчику. Система заходів реструктуризації виробництва покликана знизити собівартість продукції. Тобто, саме в процедурі санації до відкриття провадження у справі про банкрутство AT "ХТЗ" зможе реалізувати системні заходи, що знизять собівартість продукції та відповідно, збільшать частку прибутку, яка буде направлена на розрахунок з кредиторами. AT "ХТЗ" має на меті акумулювати кошти від операційного прибутку за 2 роки та від реалізації активів на суму понад 85 мільйонів гривень, що дозволить погасити в повному обсязі кредиторські вимоги, які знаходяться на стадії примусового виконання. Це забезпечить безперебійну роботу підприємства після закінчення досудової санації.
АТ "ХТЗ" зазначило, що після звернення до суду з даною заявою, воно отримало від Товариства з обмеженою відповідальністю "Девелопмент констракшн холдінг" лист щодо можливості надання фінансової допомоги для поповнення обігових коштів в розмірі до 100 млн. грн.
Суд вважає, що надання відстрочки сплати зобов"язань, надасть можливість підприємству залучити інвесторів, знайти нові ринки збуту, тобто здійснювати діяльність, спрямовану на отримання прибутку, за рахунок якого можливо поступове погашення існуючих боргів.
Крім того, АТ "ХТЗ"№ зазначило, що вживає заходи щодо врегулювання погашення заборгованості перед одним із найбільш проблемних кредиторів - Офісом великих платників податків ДПС України, сума вимог якого становить 400 982 187,64 грн.
Суд вважає, що план санації містить всі необхідні відомості.
Стосовно розбіжностей по сумам заборгованості, судом встановлено, що всі дані про кредиторську заборгованість були внесені до списку кредиторів на підставі даних бухгалтерського обліку підприємства.
Суд вважає за необхідне відмітити, що заборгованість підприємства має тенденцію змінюватись щодня, у зв`язку з чим для проведення процедури узгодження досудової санації підприємство мало зафіксувати заборгованість на певну дату, що і було здійснено станом на певну дату.
Так, ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№12)" вказує, що боржник визначив свою заборгованість перед підприємством у сумі 9 900,01 грн. Однак, у боржника є заборгованість перед підприємством відповідно до рішення Господарського суду Харківської області по справі № 5023/3484/12 у сумі 31092,23 грн., яка не сплачена.
АТ "ХТЗ" зазначило, що включило до плану санації заборгованість , яка обліковується перед ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№12)" за договором № 84100/09/0011 від 19.01.2009.
Також боржник надав копію ухвали господарського суду Харківської області від 24.10.2014 року у справі № Б-39/109-07, якою затверджено мирову угоду у справі про банкрутство AT "ХТЗ" та було визнано вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені у справі № Б-39/109-07 погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами такими, що не підлягають виконанню.
На виконання вказаної ухвали господарського суду Харківської області від 24.10.2014 у справі № Б-39/109-07 Орджонікідзевським відділом державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції була винесена постанова про закінчення виконавчого провадження за наказом у справі № 5023/3484/12.
Боржник пояснив, що Державне підприємство "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№12)" не зверталось за завою з вимогами до боржника у справі № Б-39/109-07.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимоги ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№12)", які підтверджені судовим рішенням у справі № 5023/3484/12 у сумі 31092,23 грн., є такими, що погашені, а заперечення ДП "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№12)" є необґрунтованими.
КП "Харківводоканал" в обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що складає: 928143,46 грн., з яких основний борг підлягає відстроченню в сумі 914 427,05 грн., а судовий збір 13716,41 грн. підлягає списанню (справа № 922/2112/18). З такою сумою кредиторської заборгованості КП "Харківводоканал" не погоджується, оскільки за даними кредитора, заборгованість AT "ХТЗ" становить 1 395 485,86 грн., в т.ч. основний борг по платежах за надані послуги 465 026,77 грн., пеня 107, 63 грн., судовий збір - 15 924,41 грн., основний борг за рішенням Господарського суду Харківської області від 14.11.2018 у справі № 922/2112/18 - 914 427,05 грн. Крім того, зазначає, що боржником не врахована сума у розмірі 130 382, 38 грн., яка стягнута судовими рішеннями у справах № 4110/3-12, № 07/316-02, № 15/107-05, № 922/5535/14 та залишилась несплаченою.
Суд встановив, що заборгованість, яка залишилась несплаченою згідно судових рішень у справах № 4110/3-12, № 07/316-02, № 15/107-05, № 922/5535/14 виникла до затвердження судом мирової угоди у справі № Б-39/109-07, а отже така заборгованість є погашеною, а виконавчі документи такими, що не підлягають виконанню.
Згідно положень ч. 3 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги кредиторів, які не були змінені або реструктуризовані боржником, можуть бути виключені боржником із плану санації. Погодження та реалізація плану санації не вважаються порушенням договору між боржником та будь-яким кредитором, який не бере участі в плані санації.
Як зазначив, боржник вимоги КП "Харківводоканал" у сумі основного боргу 465 026,77 грн. є поточною заборгованістю, яка постійно змінюється, оскільки підприємство здійснює споживання води та часткові оплати, що підтверджується наданими копіями платіжних доручень, а отже така сума буде погашатись в звичайному режимі.
Суд зазначає, що в разі включення заборгованості в сумі 465 026,77 грн. до Плану санації та в разі затвердження плану санації судом, боржник має сплатити таку суму з відстрочкою платежу на 2 роки, а не включення такої суми до плану санації свідчить про необхідність її погашення як поточної на загальних умовах, що спростовує твердження КП "Харківводоканал" про погіршення умов оплати заборгованості перед ним.
Щодо заперечень списання сум заборгованостей з інфляційних втрат, 3% річних, судового збору, то суд зазначає, що Кодекс України з процедур банкрутства передбачає можливість списання заборгованості боржника, при цьому, не передбачено заборони на списання сум, які нараховані відповідно до ст. 625 ЦК України та судового збору, який стягнутий за рішенням суду.
Отже, суд вважає, що КП "Харківводоканал" не довело, що запропонований боржником та схвалений кредиторами план санації до відкриття провадження у справі про банкрутство АТ "ХТЗ" суперечить вимогам чинного законодавства та погіршує умови погашення заборгованості перед КП "Харківводоканал" порівняно з іншими кредиторами.
Щодо заборгованості перед Офісом великих платників податків, суд зазначає, що постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2015 р. у справі № 820/5225/15 стягнуто з АТ "ХТЗ" заборгованість перед державою за кредитами, наданими підприємству під державні гарантії, у розмірі 400 982 187,64 грн.
На виконання вказаної постанови було видано виконавчий лист від 14.12.2015 у справі № 820/5225/15, стягувачем за яким є Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Харкові МГУ ДФС України, що вбачається з Інформації про виконавче провадження № 49749873.
На даний час правонаступником Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Харкові МГУ ДФС України є Офіс великих платників податків ДПС, який і визначений кредитором боржника на суму 400 982 187,64 грн.
Офіс великих платників податків ДПС подав клопотання про заміну кредитора на належного - ГУ ДПС у Харківській області, яке обґрунтовано тим, що АТ "ХТЗ" з 01.01.2017 року переведено на облік до ДПІ за місцезнаходженням, а саме до Східної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, правонаступником якої на даний час є Головне управління ДПС у Харківській області. У зв`язку з тим, що Приватне акціонерне товариство "Харківський тракторний завод" з 01.01.2017 перебуває на обліку в ГУ ДПС у Харківській області, починаючи з 01.01.2017 повноваження ОВПП ДПС щодо адміністрування податків, в тому числі забезпечення обліку та стягнення сум простроченої заборгованості суб"єктів господарювання перед державою, на Офіс ВПП ДПС не розповсюджуються.
Відповідно до ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.
Суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 р. N 174 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, відповідно до пункту 3 якого облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані, що спростовує твердження Офісу великих платників податків про те, що повноваження по обліку сум простроченої заборгованості АТ "ХТЗ" перед державою перейшли до ГУ ДПС у Харківській області.
Щодо стягнення сум простроченої заборгованості АТ "ХТЗ" перед державою, то, як вже зазначено судом, стягувачем у виконавчому провадженні № 49749873 є саме Офіс великих платників податків ДПС.
Як зазначив боржник, Офіс великих платників податків ДПС вже звертався до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження на Головне управління ДФС у Харківській області з тих підстав, що стягувач вже не здійснює адміністрування податків AT "ХТЗ".
За результатами розгляду цієї заяви ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.09.2018 у справі № 820/5225/15 відмовлено в її задоволенні (відповідне судове рішення міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень). У вказаній ухвалі суд зазначив, що зміна обліку платника податків та переведення ПАТ "Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе" на облік до іншого податкового органу - Східної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області, не може бути підставою для заміни сторони виконавчого провадження та не впливає на стягнення податкового боргу в ході виконавчого провадження.
Враховуючи, що стягувачем у виконавчому провадженні № 49749873 є саме Офіс великих платників податків ДПС, а також те, що судом у межах справи № 820/5225/15 залишено без задоволення заяву Офісу великих платників податків ДФС в особі Харківського управління Офісу великих платників податків ДФС (вул. Благовіщенська, буд. 30, м. Харків, 61052) про заміну сторони виконавчого провадження по адміністративній справі № 820/5225/15 за позовом Офісу великих платників податків ДФС (04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г) до публічного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе" (просп. Московський, буд. 275, м. Харків, 61007), третя особа - Головне управління Державного казначейства України у Харківській області (61166, м. Харків, вул. Бакуліна, буд. 18) про стягнення податкового боргу, суд відмовляє в клопотанні Офісу великих платників податків ДПС про заміну кредитора в даній справі.
Суд також зазначає, що відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо стягувач включений до плану санації.
Отже, заміна кредитора у цій справі, спричинить порушення майнових прав AT "ХТЗ", як боржника у виконавчому провадженні № 49749873, в зв`язку з тим, що виконавчі дії не будуть зупинені через невключення до плану санації саме Офісу великих платників податків ДПС.
Стосовно заперечень Офісу великих платників податків ДПС на те, що сума заборгованості боржника перед Офісом великих платників податків ДПС не підлягає розстроченню, відстроченню або прощенню, в зв"язку з тим, що заборгованість перед державою за кредитами, наданими підприємству під державні гарантії не відноситься до податкового боргу у відповідності до вимог податкового законодавства, порядок обліку якої врегульований Постановою КМУ від 02.03.2011 № 174, суд зазначає наступне.
Офісу великих платників податків ДПС посилається на ч. 13, ч. 14 ст. 17 Бюджетного кодексу України забороняється реструктуризація заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, за кредитами з бюджету, крім розстрочення її сплати під час санації такого суб`єкта господарювання за участю інвестора, який бере на себе солідарні зобов`язання щодо погашення такої заборгованості, на строк не більше трьох років на підставі договору, укладеного між таким суб`єктом господарювання, інвестором та податковим органом. При цьому сума пені, нарахована внаслідок невиконання позичальником таких зобов`язань на реструктуризовану суму заборгованості, списується.
Забороняється списання заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, кредитами з бюджету, крім заборгованості суб`єктів господарювання, визнаних у встановленому порядку банкрутами, вимоги щодо погашення заборгованості яких не були задоволені у зв`язку з недостатністю їхніх активів і стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи у зв`язку з визнанням її банкрутом, а також крім заборгованості, щодо стягнення якої судом прийнято рішення не на користь держави, яке набрало законної сили, та/або стягнення якої в судовому порядку є неможливим або недоцільним. Порядок списання такої заборгованості визначається Кабінетом Міністрів України.
Діюче законодавство не містить чіткого визначення поняття рекструктуризація.
В п.п. 19--1.1.24 ст. 19-1 Податкового кодексу України зазначено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема, здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов`язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу.
Отже у вказаній нормі законодавець розрізняє поняття "відстрочення", "розстрочення" та "реструктуризацію" грошових зобов`язань.
Норми Кодексу України з процедур банкрутства не містять виключень щодо сум заборгованостей, які включаються до плану санації боржника, в тому числі до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Суд ще раз звертає увагу на те, що введення процедури санації боржника - це надання боржнику можливості відновити свою платоспроможність та погасити існуючу заборгованість перед кредиторами, при цьому за умовами плану санації умови погашення вимог кредиторів повинні бути кращими, ніж при застосуванні інших судових процедур у справі про банкрутство.
В разі не затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, з урахуванням фінансового стану підприємства та існування загрози неплатоспроможності підприємства, останнє вимушене буде увійти в інші судові процедури у справі про банкрутство. А в разі ліквідації АТ "ХТЗ" погашення боргу перед державою в повному обсязі стане неможливим.
Отже, суд вважає, що відстрочення сплати АТ "ХТЗ" заборгованості за кредитом, наданим під державні гаранті, не суперечить положенням Кодексу України з процедур банкрутства та спрямоване на погашення існуючої заборгованості.
ГУ ДПС у Харківській області заперечуючи проти затвердження плану санації боржника, послалось на те, що за даними ГУ ДПС у Харківській області заборгованість АТ "ХТЗ" складає 8 835 887,06 грн., а не 8 828 562,01 грн.
Суд зазначає, що сума розбіжностей за даними підприємства та органу ДПС є незначною та складає 7 325,05 грн.
Існування розбіжностей та затвердження плану досудової санації не свідчить про погашення вимог, які не внесені до такого плану, існуючий спір може бути вирішено в судовому порядку та відповідне стягнення здійснено в порядку виконання судового рішення.
ГУ ДПС у Харківській області також посилається на те, що затвердження плану санації АТ "ХТЗ" є передчасним, оскільки ними отримано відомості (лист Управління Державної казначейської служби України в Індустріальному районі м. Харкова щодо суми заборгованості за іноземним кредитом від 29.05.2020 №02-45/364, лист Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області від 09.07.2020 №05.1- 05/3167) про те, що загальна сума заборгованості АТ "ХТЗ" за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії, складає більшу суму, ніж та, що зазначена боржником, а саме станом на 01.05.2020 за боржником рахується основний борг у національній валюті у суму 444 756 122,01 гривень (в валюті кредиту - 15 209 289,32 євро), заборгованість по відсотках за надання гарантій у розмірі 24 549 970,33 гривень (в валюті кредиту - 839 533,36 євро) та пеня на прострочену заборгованість перед державним бюджетом за іноземними кредитами по ПАТ "ХТЗ" складає 574 331 847,29 грн., з них 48 924 204,39 грн. сума пені, яка нарахована органами казначейства у період з січня 2001 року по травень 2007 року.
Як вже зазначено судом, до плану санації АТ "ХТЗ" внесена заборгованість, яка обліковувалась за даними бухгалтерського обліку боржника. ГУ ДПС у Харківській області отримало відомості про розмір суми заборгованості боржника за кредитом, залученим під державні гарантії в липні 2020 року, тобто після затвердження плану санації кредиторами. До матеріалів справи не надано доказів того, що компетентні органи повідомляли боржника про наявність у нього вказаної заборгованості з належним розрахунком здійснених нарахувань, що таким органами вчинялись заходи по стягненню такої заборгованості тощо. Боржник зазначив, що за відсутності конкретних даних про розмір здійснених донарахувань, він позбавлений був можливості включити таку заборгованість до бухгалтерського обліку або оскаржити її.
Таким чином, суд вважає, що збільшення суми заборгованості за кредитом, залученим під державні гарантії, порявняно з сумою, яка вже стягнута судовим рішенням є поточною заборгованість та спір щодо її існування має вирішуватись в окремому порядку, а не в межах затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, до якого включена заборгованість, яка підтверджена та обліковується у боржника.
Таким чином, судом заслухані та досліджені всі заперечення кредиторів проти затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство АТ "ХТЗ".
Згідно ч. 8 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства за відсутності підстав для відмови в затвердженні плану санації господарський суд виносить ухвалу про затвердження плану санації. Цією ухвалою скасовується мораторій. Ухвала про затвердження плану санації набирає чинності з моменту її постановлення.
Господарський суд постановляє ухвалу про відмову в затвердженні плану санації, якщо:
при схваленні плану санації були допущені порушення законодавства, що могли вплинути на результат голосування загальних зборів кредиторів;
кредитор, який не брав участі в голосуванні або проголосував проти схвалення плану санації, доведе, що в разі ліквідації боржника у порядку, визначеному цим Кодексом, його вимоги були б задоволені в розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану санації;
боржником були надані недостовірні відомості, що є суттєвими для визначення успішності плану санації.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що в цілому План санації публічного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод ім. С.Орджонікідзе" відповідає вимогам чинного законодавства, порушень законодавства при його затвердженні, які б вплинули на результати голосування, судом не встановлено.
Суд зазначає, що заборгованість підприємством була визначена станом на конкретну дату за даними бухгалтерського обліку, при цьому наявність деяких розбіжностей по сумам заборгованості, не вплинуло на права кредиторів та затвердження плану санації в цілому, а розбіжності, які не узгоджені сторонами можуть бути вирішені в судовому порядку та в разі задоволення вимог можуть бути стягнуті в порядку виконання судових рішень.
Кредиторами, які висловились проти затвердження плану санації, не доведено, що в разі ліквідації боржника у порядку, визначеному цим Кодексом, їх вимоги були б задоволені в розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану санації.
Судом також не встановлено, що боржником були надані недостовірні відомості, що є суттєвими для визначення успішності плану санації.
За таких обставин суд вважає доцільним та справедливим прийняти рішення щодо затвердження наданого суду плану санації АТ "ХТЗ" до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Суд роз"яснює, що відповідно до ч. 10 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства затверджений господарським судом план санації є обов`язковим для всіх кредиторів, вимоги яких включені до плану санації.
Зміни до плану санації вносяться у порядку, встановленому для його затвердження.
Боржник і кредитор шляхом укладення договору можуть змінити свої права і обов`язки, передбачені планом санації, зокрема, передбачити відстрочення чи розстрочення виконання, якщо така зміна не надає переваги кредитору порівняно з умовами плану санації. Копія такого договору надсилається керуючому санацією, кредиторам, які беруть участь у санації, та інвесторам.
За заявою боржника або кредитора господарський суд може припинити процедуру санації у разі порушення виконання плану санації, за наявності підстав вважати, що такий план санації не буде виконаний.
Керуючись ст. ст. 1, 5, 43, 51 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 233-235 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні клопотання Офісу великих платників податків ДПС про заміну кредитора.
Задовольнити заяву приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Затвердити план санації приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод" до відкриття провадження у справі про банкрутство, схвалений рішенням зборів кредиторів, яке оформлено протоколом від 30.06.2020, терміном дії 24 місяці.
Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів, які включені до плану санації Приватного акціонерного товариства "Харківський тракторний завод", введений ухвалою суду від 03.07.2020 у даній справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення.
Ухвала може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дати складення повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено 07.08.2020.
Суддя В. О. Яризько
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2020 |
Оприлюднено | 10.08.2020 |
Номер документу | 90826820 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні