РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
07 серпня 2020 р. Справа № 120/956/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів (Тиврівська ЗОШ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
ВСТАНОВИВ:
03.03.2020 до Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів (Тиврівська ЗОШ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Позов мотивований тим, що за результатами перевірки школи виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі закладу шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду.
Ухвалою суду від 06.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження у без виклику сторін.
Крім того, встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов. Також судом враховано, що відповідно до п. 9 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30.03.2020 № 540-ІХ, у випадку неможливості виконання процесуального обов`язку щодо подання заяв по суті справи у строк встановлений цією ухвалою, такий строк продовжується на строк дії карантину встановлений Кабінетом Міністрів України.
Копію зазначеної ухвали відповідач отримав 18.03.2020, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не надав, заяву про продовження строку для подачі відзиву також не надав, у зв`язку з чим, суд вирішує даний спір за наявними матеріалами на підставі ч. 6. ст. 162 КАС України.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступні обставини.
В період з 11.04.2018 по 20.04.2018 провідним фахівцем ТРС ГУ ДНС України у Вінницькій старшим лейтенантом служби цивільного захисту Сторожук О.В. проведено планову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів (Тиврівська ЗОШ) , що знаходиться за адресою Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Тиверська, 20.
За результатами планової перевірки, провідним фахівцем ТРС ГУ ДНС України у Вінницькій області старшим лейтенантом цивільного захисту Сторожук О.В. винесено Припис № 58 від 20.04.2018 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом:
1. Територія та приміщення навчального закладу не в повній мірі забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки , що є порушенням пункту 8 розділу ІІ ППБУ (далі з 01.01.2015 - НАПБА).
2. Демонтувати горюче оздоблення на шляхах евакуації (пропонується до виконання від 29.11.2017) , що є порушенням пункту 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ (НАПБА).
3. Встановити вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння, згідно ДСТУ ISO 639:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір ССБТ. Цвета сигнальные и знаки Знаки повинні бути розміщенні на видимих місцях на висоті 2-2,5 м. від рівня підлоги як усередині так і поза приміщеннями, що є порушенням пункту 3.10, глави 3 розділу VІ ППБУ (НАПБА).
4. Пожежний щит доукомплектувати згідно вимог. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском- 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2х2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (пропонується до виконання від 29.11.2017), що є порушенням п. 3.11 глави 3 розділу VІ ППБУ (НАПБА) .
5. Здійснити захист будівлі школи від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів, що є порушенням пункту 3.11 Глави 3 розділу VІ ППБУ (НАПБА).
6. Дерев`яні елементи горищних покриттів (крови, лати) навчального закладу обробити засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності ( пропонується до виконання від 29.11.2017) , що є порушенням п. 2.5 розділу ІІІ ППБУ (НАПБА).
7. Пожежні кран-комплекти укомплектувати пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом (пропонується до виконання від 29.11.2017), що є порушенням п. 2.2 глави 2 розділу VІ ППБУ (НАПБА).
8. Приміщення навчального закладу обладнати системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ( пропонується до виконання від 29.11.2017), що є порушенням пункту 1.2 глави 1 розділу VІ ППБУ (НАПБА).
9. Посадовим особам пройти функціональне навчання у сфері цивільного захисту відповідно до встановлених вимог, що є порушенням Постанови Кабінету Міністрів України № 444 та № 819.
10. Персонал закладу забезпечити засобами радіаційного та хімічного захисту (пропонується до виконання від 29.11.2017), що є порушенням ст. 20 КЦЗУ № 5403-VІ, п. 4.3 ПТБ та Постанови Кабінет Міністрів України № 1200.
11. Розробити заходи по виконанню даного припису (із визначенням посадових осіб, що будуть відповідальні за їх виконання), затвердити їх наказом по закладу та надати копію з підписами відповідальних осіб про ознайомлення до Тиврівського РС ГУДСНС району, що є порушенням п. 2 розділу ІІ ППБУ (НАПБА).
Термін виконання виявлених порушень встановлено до 01.08.2018. Наступну перевірку по виконанню вимог визначених в Приписі провести 21.08.2018.
Припис № 58 від 20.04.2018 вручено директору школи Мельнику П.В. 20.04.2018, про що свідчить його особистий підпис.
В період з 16.12.2019 по 19.12.2019 начальником групи організації запобігання надзвичайним ситуаціям та заходів цивільного захисту ДПРЧ-31 смт. Тиврів старшим лейтенантом служби цивільного захисту Заворотним Д.О. здійснено позапланову перевірку ЗШ І-ІІІ ступенів смт. Тиврів.
За результатами перевірки та у зв`язку з виявленими порушеннями вимог законодавства, відповідачем складено Акт перевірки суб`єкта господарювання від 19.12.2019 № 282, який підписано директором школи та якому вручено примірник акту.
Так, у ході проведеної перевірки виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, а саме:
- Територія, а також будинки, споруди, приміщення в повній мірі не забезпеченні відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки , що є порушенням пункту 8 розділу ІІ ППБУ (далі з 01.01.2015 - НАПБА) ;
- Плани евакуації не відповідають дійсності, що є порушенням п. 5 розділу 2 ППБУ (далі з 01.01.2015 - НАПБА) ;
- Посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, що є порушенням п. 16 розділу ІІ ППБУ (НАПБ А) ;
- Дерев`яні елементи горищних покриттів (крови,лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням п. 2.5 глави 2 розділу 3 ППБУ (НАПБ А) ;
- На шляхах евакуації розташовується горюче оздоблення стін, що є порушенням п. 2.23 глави 2 розділу 3 ППБУ(НАПБ А) ;
- Двері на шляхах евакуації відчиняються в протилежну сторону напрямку евакуації, що є порушенням п. 2.27 глави 2 розділу 3 ППБУ (НАПБ А) ;
- Шляхи евакуації е забезпечені евакуаційним освітленням, що є порушенням п. 2.31 глави 2 розділ 3 ППБУ (НАПБ А) ;
- Відсутні світлові покажчики Вихід , що є порушенням п. 2.32. глави 2 розділ 3 ППБУ (НАПБ А) ;
- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійсненні методом в скрутку, що є порушенням п. 1.6 глави 1 розділу 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Відгалужувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, що є порушенням п. 1.7 глави 1 розділ 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Влаштовані та експлуатуються тимчасові електромережі, що є порушенням п. 1.8 глави 1 розділу 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Електрощити, групові електрощитки не оснащенні схемою підключення споживачів з пояснювальними написами, що є порушенням п. 1.16 глави 4 розділу 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Експлуатуються кабелі і проводи з пошкодженою ізоляцією, що є порушенням п. 1.18 глави 1 розділу 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Не здійснений захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б
В 2.5.-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , що є порушенням п. 1.2.1 глави 1 розділу 4 ППБУ (НАПБ А) ;
- Будинки, приміщення та споруди системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту не обладнано, що є порушенням п. 1.2 глави 1 розділу 5 ППБУ (НАПБ А) ;
- Пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, що є порушенням пп. 2 п. 2.2 глави 2 розділу 5 ППБУ (НАПБ А);
- Не здійснене технічне обслуговування пожежних кран-комплектів та перевірка на працездатність шляхом спуску води, що є порушенням пп. 9 п. 2.2 глави 2 розділу 5 ППБУ (НАПБ А);
- Відсутні вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета и сигнальные знаки безопасности , що є порушенням п. 3.10 глави 3 розділу 5 ППБУ (НАПБ А) ;
- На території пожежний щит не укомплектований в повній мірі, що є порушенням п. 3.11 глави 3 розділу 5 ППБУ (НАПБ А) ;
- На пожежному щиті не вказано порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів. Порядковий номер пожежного щита вказують після літерного індексу ПЩ , що є порушенням п. 3.12 глави 3 розділу 5 ППБУ (НАПБ А);
- У приміщеннях пов`язаних з перебуванням дітей, килими не прикріплені до підлоги, що є порушенням п. 1.2 глави 1 розділу 5 ППБУ (НАПБ А) ;
- Персонал загальноосвітньої школи не забезпечено відповідними засобами захисту органів дихання, що є порушенням ст. 20 КЦЗУ, п. 4.1 розділу 5 ПТБ, ПКМУ № 1200;
- Керівним складом не пройдено перевірку знань з питань цивільного захисту, що є порушенням п. 1 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ, п. 6.4 розділу 5 ПТБ.
Однак, два порушення зазначених в Приписі № 58 від 20.04.2018 виконано, а саме забезпечено територію та приміщення навчального закладу знаками безпеки та встановлено їх, що зафіксовано в Приписі № 58 від 20.04.2018.
Як вказує позивач, будівля навчального закладу експлуатується з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що зазначені в Акті перевірки від №282 від 19.12.2019, які створюють реальну загрозу життю й здоров`ю людей, що і слугувало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом, а саме:
1.Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (Розділ 3 гл. 2 п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - ППБУ)) [п. 6 Припис №58; п. 4 Акт №282].
2. На шляхах евакуації розташовується горюче оздоблення стін (Розділ 3 гл. 2 п. 2.23 ППБУ) [п. 2 Припис № 58; п. 5 Акт №282].
3. Двері на шляхах евакуації відчиняються в протилежну сторону напрямку евакуації (Розділ 3 гл. 2 п. 2.27 ППБУ) [п. 6 Акт №282].
4. Шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (Розділ З гл. 2 п. 2.31 ППБУ) [п. 7 Акт №282].
5. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено методом в скрутку (Розділ 4 гл. 1 п. 1.6 ППБУ) [п. 9 Акт №282].
6. Відгалужувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів (Розділ 4 гл. 1 п. 1.7 ППБУ) [п. 10 Акт №282].
7. Влаштовані та експлуатуються тимчасові електромережі (Розділ 4 гл. 1 п. 1.8 ППБУ) [п. 11 Акт №282].
8. Експлуатуються кабелі і проводи з пошкодженою ізоляцією (Розділ 4 гл. 1 п. 1.18 ППБУ) [п. 13 Акт №282].
9. Не здійснений захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (Розділ 4 гл. 1 п. 1.21 ППБУ) [п. 5 Припис № 58; п. 14 Акт №282].
10. Будівля школи не обладнана системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (Розділ 5 гл. 1 п. 1.2 ППБУ) [п. 8 Припис №58; п. 15 Акт №282].
11. Пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом (Розділ 5 гл. 2 п. 2.2 пп. 2 ППБУ) [п. 7 Припис № 58; п. 16 Акт №282].
12. Не здійснене технічне обслуговування пожежних кран-комплектів та перевірка на працездатність шляхом пуску води (Розділ 5 гл. 2 п. 2.2 пп. 9 ППБУ) [п. 17 Акт №282].
13. На території пожежний щит не укомплектований в повній мірі (Розділ 5 гл. З п. 3.11 ППБУ) [п. 4 Припис №58; п. 19 Акт №282].
14. У приміщеннях, пов`язаних з перебуванням дітей, килими не прикріплені до підлоги (Розділ 6 гл. 1 п. 1.2 ППБУ) [п. 21 Акт №282].
15. Персонал загальноосвітньої школи не забезпечено відповідними
засобами захисту органів дихання (Розділ 5 гл. 4 п. 1 Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України 05.11.2018 №879,
зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.11.2018 №1346/32798)) [п. 10 Припис №58; п. 22 Акт №282]
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, яке реалізує повноваження відповідного центрального органу виконавчої влади.
Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Так, судом встановлено, що у ході перевірки будівлі Загальноосвітньої щколи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожеженебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Як вказує позивач, станом на 19.12.2019 будівля дошкільного навчального закладу експлуатується з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що зазначені в Акті перевірки від 19.12.2019 №282, які створюють реальну загрозу життю й здоров`ю відвідувачі, персоналу та осіб, задіяних в гасінні пожежі, а саме:
- порушення щодо улаштування, утримання та експлуатації електромереж, відсутність системи блискавкозахисту створює загрозу викінчення пожежі від дії теплових проявів електричної енергії ;
- порушення правил пожежної безпеки щодо утримання шляхів евакуації створює небезпечні умови для евакуації людей у разі виникнення небезпечної події на об`єкті;
- відсутність системи протипожежного захисту перешкоджає швидкому виявленню та гасінню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі;
- відсутність вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій сприяє швидкому розповсюдженню пожежі, а в результаті може призвести до обвалення конструкцій, що створює загрозу життю й здоров`ю персоналу, дітей та особам, задіяних в гасінні пожежі;
- відсутність (достатність) на об`єкті первинних засобів засобів пожежегасіння та внутрішнього протипожежного водопостачання унеможливлює здійснення своєчасної ліквідації пожежі на початковій стадії;
- відсутність засобів індивідуального захисту може призвести до травмування людей у разі виникнення надзвичайної події на об`єкті.
За змістом статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Частиною 4 статті 43 Конституції України кожному гарантовано право на належні, безпечні і здорові умови праці.
За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки будівлі дошкільного навчального закладу виявлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створює загрозу життю та здоров`ю людей суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, а саме: застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів, що знаходиться за адресою Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Тиверська, 20 шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей будівлі до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Відповідно до положень частини 2 статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати до Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт. Тиврів, що знаходиться за адресою Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Тиверська, 20 шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області №282 від 19.12.2019.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 38635397);
Відповідач: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів смт. Тиврів (вул. Тиверська, 20, смт. Тиврів, Тиврівський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 21723955).
Рішення в повному обсязі складено 07.08.2020 р.
Суддя Віятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2020 |
Оприлюднено | 10.08.2020 |
Номер документу | 90834731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні