Рішення
від 03.08.2020 по справі 808/657/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 серпня 2020 року Справа № 808/657/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради (71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Європейська, буд. 68-А; код ЄДРПОУ 39450779) до Державної служби України з питань праці Головного управління Держпраці у Запорізькій області (69032, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, буд. 25; код ЄДРПОУ 39833546) про визнання неправомірними дій та скасування припису, -

ВСТАНОВИВ:

13.03.2017 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради (далі - позивач або КУ Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів БМР) до Державної служби України з питань праці Головного управління Держпраці у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати незаконним та скасувати припис № 08-08-0016/0081-0046 від 26 січня 2017 року, виданий відповідачем.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 03.03.2016 директором КУ Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів БМР отримано акт перевірки додержання суб`єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування, припис та протокол про адміністративне правопорушення. З даним актом і приписом директор Комунальної установи не згодна та вважає, що вони складені з порушенням норм матеріалами права, а тому підлягають скасуванню. Зокрема, зазначає, що пункт 1 припису щодо порушення умов діючого колективного договору. Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 № 37 Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівній акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування установлюється надбавка педагогічним працівникам таких закладів. Надбавка встановлюється на весь обсяг навчального навантаження. Проте, згідно положення КУ Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів БМР є реабілітаційною установою сфери управління органів соціального захисту населення виконкому БМР, цільовим призначенням якої є здійснення комплексу реабілітаційних заходів для дітей-інвалідів, а також дітей віком до 2х років, які мають ризик отримати інвалідність, спрямованих на попередження або подолання фізичних, психічних розладів, коригування порушень розвитку, навчання основним соціальним та побутовим навичкам, розвиток здібностей, створення передумов для їх інтеграції у суспільство. Тобто, позивач не відноситься до начального закладу, не має атестації на предмет надання освітніх послуг згідно з вимогами частини п`ятої статті 15 Закону України Про освіту та статті 12 Закону України Про дошкільну освіту . Так, роботу педагогічних працівників на має навчального навантаження, а тому відсутні підстави для нарахування і виплат надбавок за престижність педагогічної праці. Просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 15.03.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №808/657/17. Призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 11.04.2017.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надавши 11.04.2017 до суду заперечення проти адміністративного позову (вх.№10674). В обґрунтування заперечень зазначив, що оплата праці працівників центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів здійснюється відповідно до Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення , затверджених наказом Міпраці та МОЗ від 05.10.2005 №308/519 (далі - Умови). Вказує, що згідно пункту 1.3 Умов оплата праці керівників, фахівців, технічних службовців і робітників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, що не передбачені цими Умовами, здійснюється відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей бюджетної сфери. Крім того, зазначив, що професія практичних психолог відносить до категорії педагогічних працівників, а в діючому колективному договорі КУ Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів БМР визначено, що розміри і схеми посадових окладів (тарифних ставок), їх підвищення, окремі доплати, надбавки проводити в порядку і на умовах, встановлених діючим законодавством. З огляду на зазначене, вважає позовні вимоги щодо визнання незаконними дій та скасування оскаржуваного припису такими, що не підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 11.04.2017 зупинено провадження в адміністративній справі №808/657/17 за позовом Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради до Державної служби України з питань праці Головного управління Держпраці у Запорізькій області про визнання неправомірними дій та скасування припису, до набрання законної сили судовим рішенням по справі №310/823/17.

Судом було встановлено, що рішення Бердянського міськрайонного суду Запорізької області від 25.04.2017 у справі №310/823/17 набрало законної сили.

Так, для вирішення питання про поновлення провадження у справі, судом було призначено судове засідання на 18.03.2020.

Ухвалою суду від 18.03.2020 поновлено провадження в адміністративній справі №808/657/17. Призначено судове засідання на 20.05.2020.

Ухвалою суду від 20.05.2020 відкладено розгляд адміністративної справи №808/657/17 та призначити судове засідання на 16.07.2020.

Ухвалою суду від 09.07.2020 відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

У судове засідання, призначене на 16.07.2020 представники сторін не з`явились. Про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином.

Крім того, в матеріалах справа наявне клопотання представника відповідача від 18.03.2020 про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

На підставі викладеного, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Рахубіною І.В. на підставі наказу про проведення інспекційного відвідування від 19.01.2017 №068 та направлення на перевірку від 23.01.2017 № 85 проведено позапланову первинну перевірку Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради Запорізької області в період з 24.01.2017 по 26.01.2017.

За результатами перевірки Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області винесено акт перевірки додержання суб`єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 08-08-0016\0081 від 26.01.2017, яким встановлено порушення позивачем вимог статті 18 та частини другої статті 252 КЗпП України, а саме:

1. вимоги статті 18 КЗпП України - оплата праці працівників центру соціальної реабілітації інвалідів здійснюється відповідно до вимог Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, затверджених наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005р. № 308/519. Розділом 4 п. 4.3 діючого в КУ Центр СПДІ колективного договору визначено, що розміри і схеми посадових окладів (тарифних ставок), їх підвищення, окремі доплати, надбавки проводити в порядку і на умовах, встановлених діючим законодавством. Згідно п. 16 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами), затвердженої наказом Міністерства освіти від 15.04.1993р., педагогічним працівникам установ соціального захисту (крім дитячих будинків) ставки заробітної плати (посадові оклади) підвищуються на 15-20 відсотків. Конкретний перелік працівників, які мають право на підвищення посадових окладів, і розмір підвищення визначаються керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом залежно від інтенсивності і тривалості спілкування з вихованцями, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку, потребують тривалого лікування або особливих умов виховання.

Змінами та доповнення до колективного договору, які укладені між адміністрацією та профспілковим комітетом Центру на 2015-2019 рр. (Додаток № 21), схвалених зборами трудового колективу від 20.11.2015р. та зареєстрованих 29.12.2015р., згідно з пунктом 16Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами), листа Міністерства соціальної політики України Щодо оплати праці працівників центу соцреабілітації дітей-інвалідів № 1631/13/84-14 від 18.12.2014р. встановлені доплати в розмірі до 20% за роботу в особливих умовах (з особливим контингентом підопічних). Додатком № 22 встановлена доплата до 20% згідно Постанови КМУ № 373 від 23.03.2011р. Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівній акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування . Зазначені доплати в установі на нараховуються, чим порушені умови діючого колективного договору.

2. Вимоги частини 2 статті 252 КЗпП України - Практичний психолог ОСОБА_1 є головою профспілкового комітету КУ Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів БМР. Відповідно до наказів № 53-к від 02.09.2016р. та № 80-к від 11.11.2016р. (зміни до наказу № 72-к від 27.10.2016р.) щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 були оголошені догани за порушення правил внутрішнього трудового розпорядку та за невиконання своїх функціональних обов`язків. Притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності суперечить вимогам частини другої статті 252 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) та частини другої статті 41 Закону України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності , відповідно до яких притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників, які є членами виборних профспілкових органів, допускається лише за попередньою згодою виборного профспілкового органу, членами якого вони є. За наданим письмовим поясненням директора КУ Центр СРДІ ОСОБА_2 подання до профспілкового органу про надання згоди на притягнення до дисциплінарної відповідальності відсутнє.

26.01.2017 Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області видано припис № 08-08-0016/0081-0046, відповідно до якого приписано вжити заходи щодо усунення (недопущення в подальшому) порушення чинного законодавства України про працю (привести у відповідність з законодавством) вказані у пункті 1-2 описової частини припису.

Вважаючи оскаржуваний припис незаконним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 259 Кодексу законів про працю України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Центральні органи виконавчої влади здійснюють контроль за додержанням законодавства про працю на підприємствах, в установах і організаціях, що перебувають у їх функціональному підпорядкуванні, крім органів доходів і зборів, які мають право з метою перевірки дотримання податкового законодавства здійснювати такий контроль на всіх підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 100 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України утворено Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 929-р Питання Державної служби з питань праці на Державну службу України з питань праці покладено здійснення функцій і повноважень Державної інспекції з питань праці, що припиняється.

Положення про Державну службу України з питань праці затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення).

Відповідно до пункту 1 вказаного Положення Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом (пункт 7 Положення).

За приписами підпункту 9 пункту 4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань проводить, зокрема, моніторинг у сфері оплати праці в частині своєчасної і не нижче визначеного державою мінімального розміру оплати праці.

У відповідності до підпункту 54 пункту 4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань накладає у випадках, передбачених законом, штрафи за порушення законодавства, невиконання розпоряджень посадових осіб Держпраці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 (надалі - Закон № 877-V).

Частинами 4 та 5 статті 2 Закону № 877-V передбачено, що заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону.

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю (далі - об`єкт відвідування) визначає Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні №295 від 26.04.2017 (надалі - Порядок №295).

Пунктами 19, 20 Порядку №295 встановлено, що за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення.

Акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та керівником об`єкта відвідування або його уповноваженим представником.

Один примірник акта залишається в об`єкта відвідування.

Відповідно до пунктів 21, 23-26 Порядку №295 якщо об`єкт відвідування не погоджується з викладеною в акті інформацією, акт підписується із зауваженнями, які є його невід`ємною частиною. Зауваження можуть бути подані об`єктом відвідування не пізніше трьох робочих днів з дати підписання акта. Письмова вмотивована відповідь на зауваження надається інспектором праці не пізніше ніж через три робочих дні з дати їх надходження. Припис є обов`язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об`єктом відвідування порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування. Припис вноситься об`єкту відвідування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після підписання акта (відмови від підписання), а в разі наявності зауважень - наступного дня після їх розгляду. У приписі зазначається строк для усунення виявлених порушень. У разі встановлення строку виконання припису більше ніж три місяці у приписі визначається графік та заплановані заходи усунення виявлених порушень з відповідним інформуванням інспектора праці згідно з визначеною у приписі періодичністю.

Припис складається у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, який проводив інспекційне відвідування або невиїзне інспектування, та керівником об`єкта відвідування або його уповноваженим представником. Один примірник припису залишається в об`єкта відвідування.

Стан виконання припису перевіряється після закінчення зазначеного у ньому строку усунення недоліків, якщо об`єкт відвідування не надав відповідь або надав її в обсязі, недостатньому для підтвердження факту усунення виявлених порушень. У разі відмови керівника чи уповноваженого представника об`єкта відвідування від підписання або за неможливості особистого вручення акта і припису акт та припис складаються у трьох примірниках. Два примірники акта і припису не пізніше ніж протягом наступного робочого дня надсилаються об`єкту відвідування рекомендованим листом з описом документів у ньому та з повідомленням про вручення. На примірнику акта та припису, що залишаються в інспектора праці, зазначаються реквізити поштового повідомлення, яке долучається до матеріалів інспекційного відвідування та невиїзного інспектування. Об`єкт відвідування зобов`язаний повернути інспектору праці підписаний примірник акта та припису не пізніше ніж через три робочих дні з дати його отримання. У разі ненадходження в установлений строк підписаного примірника акта та припису складається акт про відмову від підпису у двох примірниках, один з яких надсилається об`єкту відвідування рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до ч. 4 ст. 2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Згідно ч. 5 ст. 2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №295 затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю (далі - об`єкт відвідування) (далі - Порядок №295).

Відповідно до пп.3 п.5 Порядку №295 Інспекційні відвідування проводяться за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятим за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1, 2, 4-7 цього пункту.

Як встановлено судом, відповідно до наказу від 19.01.2017 №068 та направлення на перевірку від 23.01.2017 № 85 головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів ОСОБА_3 проведено позапланову первинну перевірку Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради Запорізької області в період з 24.01.2017 по 26.01.2017.

Відповідно до п.19 Порядку №295 за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення.

Згідно п. 20 Порядку №295 акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та керівником об`єкта відвідування або його уповноваженим представником.

Припис є обов`язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об`єктом відвідування порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування (пункт 23 Порядку №295).

Акт інспекційного відвідування був підписаний директором Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради Запорізької області ОСОБА_2 03.03.2017.

Щодо виявлених порушень суд зазначає, що оплата праці працівників центру соціальної реабілітації інвалідів здійснюється відповідно до вимог Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, затверджених наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005р. № 308/519. Відповідно до пункту 1.3 Умов оплата праці керівників, фахівців, технічних службовців і робітників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення, що не передбачені цими Умовами, здійснюється відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей бюджетної сфери.

Згідно з Переліком посад педагогічних працівників , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 № 963, працівники, які мають посади практичний психолог , відносяться до педагогічних працівників. Оплата праці педагогічних працівників проводиться відповідно до наказів Міносвіти від 15.04.1993 № 102 Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами).

Розділом 4 п. 4.3 діючого в КУ Центр СПДІ колективного договору визначено, що розміри і схеми посадових окладів (тарифних ставок), їх підвищення, окремі доплати, надбавки проводити в порядку і на умовах, встановлених діючим законодавством. Згідно п. 16 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами), затвердженої наказом Міністерства освіти від 15.04.1993р., педагогічним працівникам установ соціального захисту (крім дитячих будинків) ставки заробітної плати (посадові оклади) підвищуються на 15-20 відсотків. Конкретний перелік працівників, які мають право на підвищення посадових окладів, і розмір підвищення визначаються керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом залежно від інтенсивності і тривалості спілкування з вихованцями, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку, потребують тривалого лікування або особливих умов виховання.

Змінами та доповнення до колективного договору, які укладені між адміністрацією та профспілковим комітетом Центру на 2015-2019 рр. (Додаток № 21), схвалених зборами трудового колективу від 20.11.2015р. та зареєстрованих 29.12.2015р., згідно з пунктом 16Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (із змінами), листа Міністерства соціальної політики України Щодо оплати праці працівників центу соцреабілітації дітей-інвалідів № 1631/13/84-14 від 18.12.2014р. встановлені доплати в розмірі до 20% за роботу в особливих умовах (з особливим контингентом підопічних). Додатком № 22 встановлена доплата до 20% згідно Постанови КМУ № 373 від 23.03.2011р. Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівній акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування . Розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах воду оплати праці. Зазначені доплати в установі на нараховуються, чим порушені умови діючого колективного договору та вимоги ст. 18 КЗпП України, у відповідності дл якої: Положення колективного договору поширюються на всіх працівників підприємства, установи, організації незалежно від того, чи є вони членами професійної спілки, і є обов`язковими як для власника або уповноваженого ним органу, так і дня працівників підприємства, установи, організації .

Судом встановлено, що відповідно до наказів № 53-к від 02.09.2016 та № 80-к від 11.11.2016 щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 були оголошені догани за порушення правил внутрішнього трудового розпорядку та за невиконання своїх функціональних обов`язків. Притягнення останньої до відповідальності відбулось із порушенням вимог частини другої статті 252 Кодексу законів про працю України та частини другої статті 41 Закону України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності , відповідно до яких притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників, які є членами виборних профспілкових органів, допускається лише за попередньою згодою виборного профспілкового органу, членами якого вони є.

ОСОБА_1 є головою профкому КУ Центр СРДІ БМР. За наданим письмовим поясненням директора КУ Центр СРДІ ОСОБА_2 подання до профспілкового органу про надання згоди на притягнення до дисциплінарної відповідальності відсутнє.

Суд звертає увагу на ту обставину, що ухвалою суду від 11.04.2017 було зупинено провалдення у справі до набрання законної сили судовим рішенням по справі №310/823/17. Предметом спору в даній справі було визнання неправомірними дій та скасування припису №08-08-0016/0081-0046 від 26.01.2017. Однією з підстав для винесення оскаржуваного припису є встановлення під час перевірки Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради з 24.01.2017 по 26.01.2017 порушень частини другої статті 252 Кодексу законів про працю України, а саме: притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 без попередньої згоди виборного профспілкового органу, членом якого є ОСОБА_1 . Разом з тим, наказ про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 є предметом розгляду у справі № 310/823/17.

За результатами розгляду справи, рішенням Бердянського міськрайонного суду Запорізької області від 25.04.2020 по справі № 310/823/17 (провадження №2/310/1343/17) в задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено.

Тобто, цим рішенням встановлена обґрунтованість, зокрема, виявленого під час перевірки Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради в період з 24.01.2017 по 26.01.2017 Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області порушення частини другої статті 252 Кодексу законів про працю України, а саме: притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 без попередньої згоди виборного профспілкового органу, членом якого є ОСОБА_1 .

Вказане рішення оскаржене не було та набрало законної сили.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є необгунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 72, 77, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Комунальної установи Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Бердянської міської ради (71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Європейська, буд. 68-А; код ЄДРПОУ 39450779) до Державної служби України з питань праці Головного управління Держпраці у Запорізькій області (69032, м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, буд. 25; код ЄДРПОУ 39833546) про визнання неправомірними дій та скасування припису, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п. 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Рішення в повному обсязі складено та підписано 03.08.2020.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2020
Оприлюднено10.08.2020
Номер документу90835756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/657/17

Рішення від 03.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні