Рішення
від 07.08.2020 по справі 380/5187/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/5187/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу № 380/5187/20 за позовом Приватного підприємства "Пісок трейдинг партнери" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення ,-

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Пісок трейдинг партнери" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення від 20.02.2020 № 0021595704.

В обґрунтування позову вказано те, що реєстрація податкових накладних регламентована Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим Постановою КМУ від 29.12.2010 року № 1246, в редакції Постанови КМУ від 26.04.2017 року № 341. Вказують, що для реєстрації податкових накладних, складених до 15 грудня 2019 року включно реєстрація у ЄРПН мала бути здійснена до 20:00 години 31.12.2019 року . Податкові накладні були подані позивачем на реєстрацію 30.12.2019 року. На думку позивача квитанції про прийняття або неприйняття або зупинення реєстрації податкових накладних мала бути надіслана протягом 31.12.2019 року. Проте, такі були надіслані позивачеві лише 03.01.2020 року, тобто на 3 календарні дні пізніше, ніж це передбачено Податковим кодексом України. З наведених підстав позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.02.2020 № 0021595704.

Ухвалою від 07 липня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 30 липня 2020 року відмовлено у клопотанні про розгляд справи в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.

Відповідачем надано відзив на адміністративний позов, у якому зазначено, що податковий орган діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України. На думку представника відповідача позивачем не надано жодної квитанції у відповідності до абз. 9 а.201.10 ст.201 ПК України, що перелічені в акті перевірки та в розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні в ЄРПН зареєстровано вчасно, а також матеріали позовної заяви не містять підтвердження, що податкові накладні були направленні позивачем до органу ДФС на реєстрацію 30.12.2019 року. Просить відмовити у задоволенні позову повністю.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

22 січня 2020 року Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за грудень 2019 року ПП "Пісок трейдинг партнери", про що складено акт № 122/13-01-57-04/43153431.

Перевіркою встановлено, що платником порушено терміни реєстрації податкових накладних, чим порушено п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

У зв`язку із затримкою реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ - 90112,01 грн., контролюючим органом розраховано штраф у розмірі 10% у сумі 9011,21 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення від 20.02.2020 № 0021595704.

Позивач не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його протиправним та таким, що порушує права позивача, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Так, відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робите те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають з приводу справляння податків і зборів, порядок адміністрування податків і зборів, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства в Україні регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі -ПК України).

Відповідно до підпункту 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до приписів п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних в інші терміни, ніж встановлено статтею 201 Податкового кодексу України, є порушенням порядку їх реєстрації в ЄРПН.

Згідно з підпунктом 120-1.1 ПК України порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого статтею 201 ПК України, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім ПН, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог ст. 192та201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі:

- 10% суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20% суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30% суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40% суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Відповідно до приписів п. 2 Порядку №1296 операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

При цьому, згідно з п. 3 Порядку №1296 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до пунктів 11-15 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Отже, як Податковим кодексом України, так і Порядком №1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Разом з тим, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Як встановлено з матеріалів справи, податкові накладні, а саме від 13.12.2019 року за № 24, від 11.12.2019 року за № 15, від 06.12.2019 року за № 12, від 11.12.2019 року за № 17, від 12.12.2019 року за № 16, від 15.12.2019 року за № 26, від 09.12.2019 року за №19, від 04.12.2019 року за № 27, від 05.12.2019 року за № 13, від 12.12.2019 року за №21, від 03.12.2019 року за № 28, від 02.12.2019 року за № 14, від 05.12.2019 року за № 25 були надіслані на реєстрацію через автоматизовану систему у строк визначений Податковим кодексом України, а саме 30 грудня 2019 року у період часу з 09:52 до 10:07.

На підтвердження вказаного, разом з податковими накладними, представник позивача долучив докази відправлення їх до ЄРПН, зокрема квитанції до податкових накладних.

Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що позивач своєчасно протягом операційного дня 30.12.2019 направив вищезазначені податкові накладні до ЄРПН.

При цьому, за результати скерування позивачем 30.12.2019 до ЄРПН податкових накладних, позивачу не було надіслано квитанцій про прийняття чи неприйняття, або зупинення реєстрації податкових накладних протягом операційного дня 30.12.2019.

Суд зауважує, що обов`язком позивача як платника податків є своєчасне, в операційний день, направлення податкових накладних до ЄРПН. При цьому, платник податку не несе відповідальності за роботу телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем та програм. Несвоєчасна доставка відправлення адресату з будь-яких причин виключає відповідальність платника податків, який свій обов`язок виконав своєчасно.

Більше того, в силу імперативних приписів абз.13 п. 201.10 ст. 201 ПК України, не надіслання контролюючим органом протягом операційного дня квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, має наслідком її реєстрацію в ЄРПН.

Отже, оскільки позивач належним чином виконав обов`язок щодо надіслання для реєстрації в ЄРПН податкових накладних, а квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, впродовж операційного дня йому не була направлена, то такі податкові накладні відповідно до положень п. 201.10 ст. 201 ПК України вважаються зареєстрованими в ЄРПН 30.12.2019.

Водночас, як вбачається з квитанцій до податкових накладних , квитанції № 1 були надіслані позивачу - 03.01.2020 року, відтак відповідачем було порушено вимоги п.201.10 статті 201 ПК України.

У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.01.2018 у справі №804/5153/17, зазначено, що у разі вчинення платником податку з метою своєчасної реєстрації податкової накладної всіх необхідних дій, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, то в такому разі відсутні підстави для застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.

Таким чином, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 20.02.2020 № 0021595704 з огляду на критерії правомірності визначені ч. 2 ст. 2 КАС України підлягає скасуванню.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо судових витрат, то відповідно до вимог ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такі відшкодовуються позивачу в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов Приватного підприємства "Пісок трейдинг партнери" (81614, Львівська обл., Миколаївський район, с.Тростянець, вул..Зелена,4 код ЄДРПОУ - 43153431) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, вул. Стрийська,35, м. Львів, код ЄДРПОУ - 43143039) про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 20.02.2020 № 0021595704, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35, код ЄДРПОУ - 43143039) на користь Приватного підприємства "Пісок трейдинг партнери" (81614, Львівська обл., Миколаївський район, с.Тростянець, вул..Зелена,4 код ЄДРПОУ - 43153431)судові витрати у вигляді судового збору в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Відповідно до п.3 розділу УІ Прикінцеві положення КАС України строк апеляційного оскарження продовжується на строк дії карантину.

Повний текст рішення складено 07.08.2020 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2020
Оприлюднено10.08.2020
Номер документу90836166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/5187/20

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 15.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 07.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні