Рішення
від 28.07.2020 по справі 534/1800/18
КОМСОМОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОМСОМОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 534/1800/18

Провадження № 2/534/41/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 липня 2020 року місто Горішні Плавні

Комсомольський міський суд Полтавської області в складі головуючого судді Куц Т.О. з участю: секретаря судового засідання Ребриної О.О., прокурора Докучаєвої Р.В.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за цивільним позовом заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області, в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області до ОСОБА_1 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки,

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області Кучер І.В. в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , в якому прохає зобов`язати ОСОБА_1 повернути Дмитрівській сільській раді м. Горішні Плавні Полтавської області земельну ділянку площею 0,0709 га, вартістю 67571,98 грн, розташовану в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_1 , звільнивши її та привівши у придатний для використання стан. Також прохає стягнути понесені витрати на сплату судового збору в розмірі 1762 грн.

Заявлені вимоги мотивує тим, що ОСОБА_1 допущено самовільне зайняття земельної ділянки комунальної власності загальною площею 0,0709 га, розташованої в прибережній захисній смузі вздовж АДРЕСА_1 .

Ухвалою суду від 29.12.2018 позовна заява прийнята до розгляду із відкриттям провадження у справі та призначенням до розгляду за правилами загального позовного провадження з викликом сторін у підготовче судове засідання (а.с.49).

За клопотанням відповідача ОСОБА_1 підготовче судове засідання було відкладено для надання терміну для подання відзиву на позовну заяву (а.с.61).

01.02.2019 на адресу суду надійшов відзив представника відповідача ОСОБА_2 , в якому у задоволенні позову заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області прохає відмовити, посилаючись на відсутність доказів, які б підтверджували, що саме ОСОБА_1 самовільно зайняла спірну земельну ділянку (а.с.69-73).

06.02.2019 відповідачем ОСОБА_1 на ухвалу суду про відкриття провадження було подано апеляційну скаргу, в якій ОСОБА_1 прохала скасувати ухвалу Комсомольського міського суду Полтавської області від 29.12.2018 про відкриття провадження у справі та передати вказану справу за підсудністю до Автозаводського районного суду м. Кременчука (а.с.80-81).

Ухвалою Полтавського апеляційного суду від 01.04.2019 апеляційну скаргу ОСОБА_1 повернуто апелянту (а.с.95-96).

Ухвалою суду від 11.04.2018 продовжено розгляд справи за позовом заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області до ОСОБА_1 (а.с.144).

Ухвалою суду від 25.05.2020 (а.с.256) підготовче провадження у справі закрито та призначено справу до судового розгляду.

Третьою особою - Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області подано пояснення до позову, в яких прохають позовні вимоги Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області задовольнити. Розгляд справи прохають проводити без участі представника Управління (а.с.103-104).

Позивачем подано відповідь на відзив, в якому позивач не погоджується з доводами відповідача, наведеними у відзиві та прохає задовольнити позовні вимоги (а.с.110-114).

Третя особа Дмитрівська сільська рада м. Горішні Плавні Полтавської області звернулася на адресу суд з клопотанням про розгляд справи за їх відсутності.

Встановивши обставини справи, дослідивши надані письмові докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

За наслідками проведеного Кременчуцькою місцевою прокуратурою вивченням стану додержання вимог земельного законодавства під час використання земель водного фонду на території Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області встановлено порушення вимог земельного законодавства при використанні ОСОБА_1 земельної ділянки розташованої в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по вул. Лісовій в с. Кузьменки на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 01.11.2018, ОСОБА_1 є власником будинку АДРЕСА_1 (а.с.33-34).

На підставі договору оренди землі від 05.11.2012, укладеного між Дмитрівською сільською радою та ОСОБА_1 , земельна ділянка, яка знаходиться в АДРЕСА_2 , площею 0,1000 га, кадастровий номер 5310290313:13:013:0106 для ведення особистого селянського господарства передана в оренду ОСОБА_1 . Договір укладено на 49 років згідно рішення 14-сесії 6- го скликання Дмитрівської сільської ради від 31.01.2012. Згідно п.14 Договору земельна ділянка передається в оренду для ведення особистого селянського господарства. Цільове призначення земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення. Пунктом 16 Договору визначено, що земельну ділянку зберігати в стані, в якому вона була передана в оренду, забороняється самовільна забудова земельної ділянки.

Відповідно до акту обстеження земельної ділянки від 29.08.2018 № 745-ДК/741/АО/10/01/-18 складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держзеокадастру у Полтавській області Михайленко О.Г., за участю головного державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель на території м. Горішні Плавні Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - начальника відділу у м. Горішні Плавні - ОСОБА_3 у присутності секретаря Дмитрівської сільської ради Верескун О.А., проведено обстеження земельної ділянки, яка знаходиться по АДРЕСА_2 на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. За результатами обстеження земельної ділянки встановлено, що земельна ділянка площею 0,0709 га комунальної власності , кадастровий номер не визначено, розташована в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_2 (біля будинку № АДРЕСА_2 на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. На вищевказаній земельній ділянці розташовані споруди. Вся земельна ділянка огороджена парканом до узрізу води річки Псел (а.с.15-16).

Згідно акту обстеження земельної ділянки від 04.09.2018 № 745-ДК/976/АП/09/01/-18 складеного державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держзеокадастру у Полтавській області Михайленко О.Г., за участю головного державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель на території м. Горішні Плавні Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - начальника відділу у м. Горішні Плавні - Пугач Т.М., проведено перевірку з питання дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель водного фонду на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. В результаті перевірки встановлено: об`єкт перевірки - земельна ділянка комунальної власності площею 0,0709 га , кадастровий номер не визначено, землі водного фонду, розташована в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_2 (біля будинку № АДРЕСА_2 на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. На вищевказаній земельній ділянці розташовані споруди, земельна ділянка огороджена парканом до узрізу води річки Псел. Згідно з інформацією, наданою сільським головою Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Прядко А.І., споруди і огорожа, які розташовані між садибою АДРЕСА_2 та заливом АДРЕСА_1 , самочинно збудовані ОСОБА_1 . Документи, що посвідчують право користування (оренди) та державну реєстрацію речового права на земельну ділянку площею 0,0709 га станом на день складання акту відсутні (а.с.17-18).

13.09.2018 Управлінням контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області складено протокол № 745/ДК/440/П/07/01/-18 складено протокол про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за статтею 53 1 КУпАП. Вказаним протоколом встановлено, що земельна ділянка водного фонду комунальної власності площею 0,0709 га (кадастровий номер не визначено), розташована в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_2 на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області, самовільно зайнята та самовільно використовується гр. ОСОБА_1 , чим порушено вимоги ст.125 Земельного кодексу України. У вказаному протоколі в поясненнях ОСОБА_1 зазначила, що вжила заходи по боротьбі з бур`янами та сміттям та задля подальшого забезпечення санітарного стану прилеглої території була установлена огорожа (а.с.19-20).

Приписом від 13.09.2018 складеним Управлінням контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, зобов`язано ОСОБА_1 у строк до 13.10.2018 усунути порушення вимог земельного законодавства. Вказаний припис було вручено особисто ОСОБА_1 13.09.2018 (а.с.21).

Постановою № 745/-ДК/448/По08/01/-18 від 17.09.2018, винесеною Управлінням контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на ОСОБА_1 накладено штраф в розмірі 170 грн за порушення ст. 53 1 КУпАП.

Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 958-ДК/1284/АП/09/01/-18 від 25.10.2018 складеним державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держзеокадастру у Полтавській області Михайленко О.Г., у присутності ОСОБА_1 проведено перевірку з питань виконання вимог припису від 13.09.2018 № 745-ДК/0498/Пр/03/01/-18 щодо усунення порушень вимог земельного законодавства гр. ОСОБА_1 при використанні земельної ділянки комунальної власності площею 0,0709 га за адресою: АДРЕСА_1 . В результаті перевірки встановлено, що станом на 25.10.2018 ОСОБА_1 не виконані вимоги припису від 13.09.2018 щодо усунення порушень вимог земельного законодавства , що полягають у самовільному зайнятті земельної ділянки водного фонду комунальної власності площею 0,0709 га (кадастровий номер не визначений), що знаходиться в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_2 (біля будинку № АДРЕСА_2 на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. На вказаній земельній ділянці розташовані споруди. Земельна ділянка огороджена парканом до узрізу води річки Псел. Документи, що посвідчують право користування (оренди) та державну реєстрацію речового права на земельну ділянку площею 0,0709 га , станом на дату складання акту відсутні (а.с.25-26).

25.10.2018 Управлінням контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області за № 985-ДК/581Пр/03/01/-18 при перевірці виконання вимог припису від 13.09.2018 складено припис, в якому встановлено у строк до 24.11.2018 усунути порушення вимог земельного законодавства. Вказаний припис вручено ОСОБА_1 25.10.2018 (а.с.27).

25.10.2018 Управлінням контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області за № 958-ДК/500П/07/01/-18 на ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення передбачене ст.188 5 КУпАП. В поясненнях в протоколі ОСОБА_1 зазначила, що нею подано до Дмитрівської сільської ради заяву про отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_2 в користування. Станом на дату складання протоколу ні дозволу, ні відмови в наданні дозволу нею не отримано (а.с.28-29).

Постановою № 958-ДК/501 По/08/01/-18 від 25.10.2018 ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.188 5 КУпАП та накладено на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170 грн. Копію постанови ОСОБА_1 отримала особисто 25.10.2018 (а.с.30-31).

Кременчуцькою місцевою прокуратурою на адресу голови Дмитрівської сільської ради направлено повідомлення, в якому зазначено про виявлені порушення ОСОБА_1 вимог земельного законодавства під час використання земель водного фонду на території Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області. Та зазначено про наявність підстав для здійснення представництва інтересів Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні в Комсомольському міському суді Полтавської області в порядку цивільного судочинства щодо звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки (а.с.40-41).

Статтею 131 1 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до вимог п. 1, 3 ст.23 ЗУ Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави у випадках та порядку, встановлених законом.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно із ч.4 ст. 56 ЦПК України, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 1 ст.24 ЗУ Про прокуратуру право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному, прокурору України, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Як вбачається з копії наказу № 433к від 12.10.2018 ОСОБА_4 призначено на посаду заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області з 17.10.2018 (а.с.42).

За змістом наведених правових норм прокурор вправі пред`явити позов в інтересах держави у разі порушення матеріальних або інших інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження та якщо відсутній орган, уповноважений здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або у відповідного органу відсутні повноваження щодо звернення до суду.

Відповідно до ч. 4 ст.23 ЗУ Про прокуратуру наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором в суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень.

Із досліджених в судовому засіданні матеріалів справи вбачається, що вказані вимоги прокурором дотримано.

Суд погоджується з доводами прокурора про те, що невжиття Дмитрівською сільсьою радою м. Горішні Плавні заходів щодо усунення порушень ОСОБА_1 , а саме щодо звільнення самовільно зайнятої спірної земельної ділянки свідчить про невиконання обов`язку щодо захисту та відновлення порушених майнових інтересів держави. Таке порушення веде до спричинення суттєвої шкоди державним інтересам.

Згідно з частиною 1 стаття 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 1 ЗК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Згідно з частинами 1, 2 статті 84 ЗК України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 188 ЗК України визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Статтею 6 ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі відповідно до яких належать:

здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;

вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам.

Відповідно до ст.10 ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Згідно з п. б ч.1 ст.58 ЗК України до земель водного фонду належать землі, зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами. Землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Відповідно до ч.5 ст.122 ЗК України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Як вбачається з матеріалів справи, 14.09.2018 ОСОБА_1 звернулася до Дмитрівської сільськї ради з заявою про надання їй дозволу на розробку проекту щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0709 га для сінокосіння по АДРЕСА_2 (а.с.127).

Згідно копії відповіді Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні , ОСОБА_1 було роз`яснено, що виділити їй земельну ділянку орієнтовною площею 0,0709 га, можливо тільки після виготовлення та затвердження належним чином проектів землеустрою у тому числі й щодо прибережних смуг, при умові, що дана земельна ділянка буде розташована за межами прибережно-захисної смуги водойми (а.с.128).

Матеріали справи свідчать про те, що спірна земельна ділянка площею 0,0709 га, яка розташована в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_3 . Лісовій (біля будинку АДРЕСА_1 , належить до земель комунальної власності територіальної громади Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні.

Отже, саме Дмитрівська сільська рада м. Горішні Плавні Полтавської області є належним органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах щодо вказаної у позові земельної ділянки.

Відповідно до ст. ст.125,126 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель .

Отже, обов`язковою умовою правомірного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а відсутність таких документів може свідчити про самовільне зайняття земельної ділянки.

Частиною 2 статті 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Такий захист здійснюється, зокрема, шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; відшкодування заподіяних збитків.

Відповідно до статті 387 ЦК України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Частиною 1 ст.1212 ЦК України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

За приписами ст. 211 ЗК України , громадяни та юридичні особи за самовільне зайняття земельних ділянок несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства.

Згідно зі статті 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.

Як вбачається з відзиву, надісланого до суду представником відповідача ОСОБА_2 , позов заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області відповідач не визнає, оскільки надані позивачем докази не підтверджують того факту, що саме ОСОБА_1 самовільно зайняла спірну земельну ділянку, та що саме нею здійснено будівлю споруд, що на ній розташовані.

Оцінюючи зібрані по справі докази, вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача, а запереченння відповідача не приймає до уваги, оскільки в своїх поясненнях, наданих під час складання протоколів про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 свою провину визнавала та пояснювала, що таким чином вона вжила заходи по боротьбі з бур`янами та сміттям та задля подальшого забезпечення санітарного стану прилеглої території нею була установлена огорожа. Крім того, постанови про притягнення її до адміністративної відповідальності були отримані особисто ОСОБА_1 та нею не оскаржувалися.

З огляду на наведене, з урахуванням встановлених обставин справи, суд вважає, що земельна ділянка, площею 0,0709 га, вартістю 67571,98 грн, розташована в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_1 , самовільно зайнята відповідачем, а тому ОСОБА_1 повинна звільнити та привести її в придатний для використання стан, та повернути земельну ділянку у володіння та користування Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області.

Питання про судові витрати вирішено судом у відповідності до вимог ст.141 ЦПК України, за приписами якої судовій збір у разі задоволення позову покладається на відповідача. З огляду на що з ОСОБА_1 на користь Полтавської обласної прокуратури підлягають стягненню судові витрати в розмірі 1762 грн.

Керуючись ст.ст. 263,265 ЦПК України, суд, -

у х в а л и в :

Цивільний позов заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури Полтавської області, в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Дмитрівської сільської ради м. Горішні Плавні Полтавської області до ОСОБА_1 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки - задовольнити повністю.

Зобов`язати ОСОБА_1 повернути Дмитрівській сільській раді м. Горішні Плавні Полтавської області земельну ділянку площею 0,0709 га, вартістю 67571,98 грн, розташовану в прибережній захисній смузі вздовж річки Псел по АДРЕСА_1 , звільнивши її та привівши у придатний для використання стан.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Прокуратури Полтавської області сплачений судовий збір в сумі 1762 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення. До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Полтавського апеляційного суду через Комсомольський міський суд Полтавської області.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Повне найменування позивача: Кременчуцька місцева прокуратура, ЄДРПОУ 02910060, адреса: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, проспект Свободи, 4а; Повне ім`я відповідача:ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_4 ;

Суддя Т.О.Куц

Повний текст рішення складено 06.08.2020.

СудКомсомольський міський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено10.08.2020
Номер документу90841016
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —534/1800/18

Рішення від 28.07.2020

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Рішення від 28.07.2020

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 25.05.2020

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 11.04.2019

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 01.04.2019

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Карпушин Г. Л.

Ухвала від 21.02.2019

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Карпушин Г. Л.

Ухвала від 29.12.2018

Цивільне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні