ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2020 року Справа № 160/6212/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку спрощеного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
05.06.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО (далі - позивач) до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (далі ДПС, відповідач), в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.01.2020 року № 00022951303 на суму 21896,00 грн.
Позов мотивовано тим, що 30.06.2018 року позивачем відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ виписано та подано на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків з використанням ключів електронного цифрового підпису податкові накладні:
- від 14.06.2018 року № 1 на загальну суму 1260000,00 грн. (ПДВ-210000,00 грн.), покупець - ПАТ ДНІПРОВАГОНМАШ , товар: державка петлі кришки люку (код УКТ ЗЕД-7326) 6432 шт., кришка люку кресл.923.50.028-0 (код УКТ ЗЕД-8607) 200 шт.;
- від 15.06.2018 року № 2 на загальну суму 53760,00 грн. (ПДВ-8960,00 грн.), покупець - ТОВ ГІРНИЧОТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ , товар: бірка 100.10.08-0 (код УКТ ЗЕД-7326) 2000 шт., шайба штопорна 100.10.052-0 (код УКТ ЗЕД-8607) 1000 шт.
30.06.2018 року у відповідь на відправлені податкові накладні надійшли квитанції про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:
квитанція до податкової накладної від 14.06.2018 № 1: результат обробки - ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. Виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - рядок 1. Код товару УКТЗЕД зазначений у податковій накладній не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 16 Порядку заповнення податкової накладної;
квитанція до податкової накладної від 15.06.2018 року № 2: результат обробки - ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. Виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником ' 41396471' договір приєднання, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.
02.07.2018 року податкові накладні від 14.06.2018 № 1 на загальну суму суму 1260000,00 грн. (ПДВ - 210000,00 грн.) та від 15.06.2018 № 2 на загальну суму 53760,00 грн. (ПДВ - 8960,00 грн.) були відправлені повторно без змін по системі М.Е.DОС . На цей раз вони були прийняті.
Згідно Митному тарифу України, який встановлено Законом України Про Митний тариф України , номенклатурна позиція, яка зазначена у рядку 1 податкової накладної від 14.06.2018 № 1 державка петлі кришки люку відноситься до групи 73 та має код УКТЗЕД 7326 (інші вироби з чорних металів-ковані або штамповані, але без подальшого оброблення). Саме цей код УКТЗЕД був зазначений при заповненні рядка 1 податкової накладної від 14.06.2019 № 1, був зазначений суцільним порядком без будь-яких розділових знаків. Крім того, 02.07.2018 року податкова накладна від 14.06.2018 № 1 була відправлена у тому ж вигляді, що і 30.06.2018, тобто з такою ж номенклатурою та з тими ж кодами УКТ ЗЕД, питань у ДПС України щодо не відповідності коду УКТ ЗЕД не виникло. Таким чином, код УКТ ЗЕД у рядку 1 податкової накладної від 14.06.2018 № 1, відправленої 30.06.2018 року, відповідав усім вимогам Порядку заповнення податкової накладної, тому неприйняття ДПС України податкової накладної від 14.06.2018 року № 1 на загальну суму 1260000,00 грн. (ПДВ - 210000,00 грн.) 30.06.2018 року є неправомірним.
15.06.2018 року ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО направило до ДФС України по системі М.Е.DОС заяву про приєднання від 15.06.2018 № 1 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року № 463001. 22.06.2018 року квитанцією № 2 було підтверджено, що заява про приєднання від 15.06.2018 № 1 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року № 463001 прийнята. Тобто, станом на 30.06.2018 року договір про визнання електронних документів від 30.11.2017 року № 463001 був чинним. Відмовляючи 30.06.2018 року у реєстрації податкової накладної від 15.06.2019 року № 2 на загальну суму 53760,00 грн. (ПДВ - 8960,00 грн.) з підстави відсутності укладеного договору приєднання, ДПС України діяла неправомірно.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2020 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування податкового повідомлення-рішення відкрито провадження в адміністративній справі №160/6212/20 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
28 липня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив ГУ ДПС у Дніпропетровській області на позовну заяву ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначає, що податкове повідомлення-рішення є законним, мотивуючи свої доводи наступним.
Згідно даних ЄРП по ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО встановлено, що дві податкові накладні складені у червні 2018 року, на загальну суму податку на додану вартість 218 960,00 грн., зареєстровані в ЄРПН із порушенням строку, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПКУ, а саме:
податкова накладна від 15.06.2018 року № 2 на суму ПДВ 8960,00 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.07.2018 року з порушенням термінів реєстрації на 2 календарні дні, при граничному терміні реєстрації - 30.06.2018 року;
податкова накладна від 14.06.2018 року № 1 на суму ПДВ 210000,00 грн., зареєстрована в ЄРПН 02.07.2018 року, з порушенням терміну реєстрації на 2 календарні дні, при граничному терміні реєстрації - 30.06.2018 року.
Таким чином, позивачем порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 ПКУ в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН. За порушення строків реєстрації вказаних податкових накладних/розрахунків коригування згідно пункту 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ передбачено застосування штрафу в розмірі 10 відсотків. Згідно з актом загальна сума штрафу складає 21896,00 грн. Факти порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних підтверджено даними ЄРПН, висновки, викладені у акті перевірки правомірні та відповідають нормам чинного законодавства.
04.08.2020 року судом отримано відповідь на відзив, в якому позивач заперечує проти доводів відповідача, вважає їх необгрунтованими та наполягає на задоволенні позовних вимог.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 15.06.2018 року ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО подало до контролюючого органу заяву № 1 про приєднання до договору при визнання електронних документів від 30.11.2017 № 463001.
Згідно з Квитанцією № 1 від 15.06.2018: документ доставлено до Державної фіскальної служби України, документ збережено на центральному рівні.
Згідно з квитанцією № 2 від 22.06.2018 року заява про приєднання до договору про визнання електронних документів - ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО.
30.06.2018 року позивачем відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ виписано та подано на реєстрацію через Електронний кабінет платника податків з використанням ключів електронного цифрового підпису податкові накладні:
- від 14.06.2018 року № 1 на загальну суму 1260000,00 грн. (ПДВ-210000,00 грн.), покупець - ПАТ ДНІПРОВАГОНМАШ , товар: державка петлі кришки люку (код УКТ ЗЕД-7326) 6432 шт., кришка люку кресл.923.50.028-0 (код УКТ ЗЕД-8607) 200 шт.;
- від 15.06.2018 року № 2 на загальну суму 53760,00 грн. (ПДВ-8960,00 грн.), покупець - ТОВ ГІРНИЧОТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ , товар: бірка 100.10.08-0 (код УКТ ЗЕД-7326) 2000 шт., шайба штопорна 100.10.052-0 (код УКТ ЗЕД-8607) 1000 шт.
Згідно з Квитанцією від 30.06.2018 року податкова накладна № 1 від 14.06.2018 року: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. При необхідності виправте документ і направте його знову. Документ не може бути прийнятий - рядок 1. Код товару УКТЗЕД зазначений у податковій накладній не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 16 Порядку заповнення податкової накладної.
Згідно з Квитанцією від 30.06.2018 року податкова накладні № 2 від 15.06.20218 року: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. При необхідності виправте документ та відправте його знову. Документ не може бути прийнятий - відсутній укладеного з платником ' 41936471' договір приєднання, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.
02.07.2018 року податкові накладні від 14.06.2018 № 1 на загальну суму суму 1260000,00 грн. (ПДВ - 210000,00 грн.) та від 15.06.2018 № 2 на загальну суму 53760,00 грн. (ПДВ - 8960,00 грн.) були відправлені повторно без змін по системі М.Е.DОС .
Згідно з квитанціями від 03.07.2018 року ДОКУМЕНТИ (податкові накладні) ПРИЙНЯТО.
14.01.2020 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002295130 про застосування до ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних штрафу в розмірі 10% - 21 896,00 грн.
Позивачем оскаржено податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку, за результатом якого Державна податкова служба України 07.05.2020 року прийняла рішення про результати розгляду скарги № 15534/6/99-00-08-05-05-06, яким скаргу позивача залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення - без змін.
Вважаючи, що контролюючим органом вказане податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням приписів чинного законодавства, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч. 2 ст. 2 КАС України, якою визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суду перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. (п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України)
Приписами п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 120--1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр). (Порядок № 1246)
Згідно з п.2 Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Приписами п. 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1246 після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у такому порядку:
електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера);
електронний цифровий підпис, який за правовим статусом прирівнюється до печатки (у разі наявності).
За вимогами п. 11 Порядку № 1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
В подальшому, відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200--1.3 і 200-1.9 статті 200--1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). (п. 13 Порядку № 1246)
Відповідно до п. 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Згідно з п. 15 Порядку № 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Крім того, Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 № 557, розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронний цифровий підпис , Про інформацію , Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах , Про телекомунікації , визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу.
Згідно з п. 9 Порядку № 557 автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.
Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня. (п. 11 Порядку № 557)
З аналізу вище викладених норм права, підставою для застосування до платника податків штрафу за порушення строків реєстрації податкової накладної є саме факт такого порушення.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариством з обмеженою відповідальністю ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО 30.06.2018 року, тобто з дотриманням строків реєстрації податкових накладних було складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 1 від 14.06.2018 року та податкову накладну № 2 від 15.06.2018 року.
Однак у реєстрації вказаних податкових накладних контролюючим органом безпідставно відмовлено.
Оскільки, подані вдруге (02.07.2018 року) ті ж самі накладні з тими самими відомостями контролюючим органом було прийнято без будь-яких заперечень з боку ДПС, суд дійшов висновку, що у реєстрації вказаних податкових накладних 30.06.2018 року контролюючим органом безпідставно було відмовлено.
Крім того, суд зазначає, що згідно Митному тарифу України, який встановлено Законом України Про Митний тариф України , номенклатурна позиція, яка зазначена у рядку 1 податкової накладної від 14.06.2018 № 1 державка петлі кришки люку відноситься до групи 73 та має код УКТЗЕД 7326 (інші вироби з чорних металів-ковані або штамповані, але без подальшого оброблення). Саме цей код УКТЗЕД був зазначений при заповненні рядка 1 податкової накладної від 14.06.2019 № 1, був зазначений суцільним порядком без будь-яких розділових знаків, тобто будь-яких недоліків у заповненні податкової наколадної позивачем допущено не було.
Також, матеріалами справи підтверджено, що 15.06.2018 року ТОВ ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО подало до контролюючого органу заяву № 1 про приєднання до договору при визнання електронних документів від 30.11.2017 № 463001, який прийнято контролюючим органом 22.06.2018 року, тобто на час відмови у реєстрації податкової накладної № 2 від 15.06.2018 року (30.06.2018) заяву про приєднання контролюючим органим прийнято, тому обставина, зазначена у якості відмови у прийнятті податкової накладної є безпідставною та незаконною.
Зважаючи на те, що позивач вперше подав податкові накладні з дотриманням строків їх реєстрації, однак у їх реєстрації безпідставно відмовлено, тому позивач був змушений повторно подати податкові накладні № 1 від 14.06.2018 року та № 2 від 15.06.2018 року - вже 02.07.2018 року, тобто з пропуском строку їх реєстрації.
При цьому, за приписами п. 109.1 ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Таким чином, суд дійшов висновку, що саме через протиправність дій посадових осіб контролюючого органу, позивачем вдруге подано на реєстрацію податкові накладні з пропуском строків їх реєстрації.
Також, суд враховує послідовність в діях позивача, який, виконуючи по суті неправомірні рішення податкового органу, був змушений вдруге подати на реєстрацію податкові накладні.
При цьому, жодних пояснень щодо відмови в реєстрації податкових накладних № 1 від 14.06.2018 року та № 2 від 15.06.2018 року саме 30.06.2018 року контролюючим органом надано не було.
Отже, наведені обставини, вказують на те, що дії контролюючого органу є нерозсудлими та недобросовісними.
Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 12 березня 2020 року у справі № 805/4620/15-а.
Оскільки факт направлення податкових накладних № 1 від 14.06.2018 року та № 2 від 15.06.2018 року (з дотриманням строків реєстрації податкових накладних) вперше підтверджено наявними у справі доказами, відмова у їх реєстрації є неправомірною, суд дійшов висновку, що правові підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної відсутні, податкове повідомлення-рішення є таким, що прийнято з порушенням норм чинного податкового законодавства та підлягає скасуванню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача стягується судовий збір у розмірі 2102,00 грн., сплачений ним платіжним дорученням № 121 від 4 червня 2020 року за подання позову, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 14.01.2020 року № 00022951303 на суму 21896,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА ЗАПЧАСТИНА-ДНІПРО (вул. І. Акінфієва, буд. 18, офіс 412А, м. Дніпро, 49027, код ЄДРПОУ 41936471) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 43145015) судовий збір у розмірі 2102,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2020 |
Оприлюднено | 11.08.2020 |
Номер документу | 90853140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні