ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню
10.08.2020м. Дніпро№ 32/174-10
Суддя Мілєва І.В., розглянувши заяву: Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка
про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню
у справі
за позовом: Прокурора Жовтневого району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради, Дніпропетровська область, м. Дніпро
до: Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка , Дніпропетровська область, м. Дніпро
третя особа: Виконавчий комітет Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради, Дніпропетровська область, м. Дніпро
про звільнення земельної ділянки та стягнення 45 058,00 грн.
Представники:
прокурор:Трубіцина В.Д., службове посвідчення №050741 від 04.09.2018;
від позивача: Ковтун Д.В., довіреність №7/10-3672 від 19.12.2019;
від відповідача: Власенко Т.В., довіреність №5/4 від 01.06.2020;
від третьої особи не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Жовтневого району м. Дніпропетровська звернувся з позовом в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради (позивач) до ДП Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка (відповідач) про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок площею 0,04 га та 0,045 га, розташованих за адресою: бульвар Слави, 3А в м. Дніпропетровську, на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради; приведення їх у придатний для використання стан шляхом знесення за власний рахунок відповідача розміщених на них споруд ринку . Також прокурор просить суд стягнути з відповідача на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради шкоду, заподіяну внаслідок самовільного зайняття вищезазначених земельних ділянок в розмірі 45 058,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані посиланням прокурора на відсутність у відповідача правовстановлювальних документів, які б надавали йому право безкоштовного користування спірними земельними ділянками.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 16.09.2010 (суддя Васильєв О.Ю.) позовні вимоги прокурора задоволено у повному обсязі. Відповідачу - Дочірньому підприємству Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка протягом 10 днів з часу набрання рішенням законної сили звільнити самовільно зайняті земельні ділянки площею 0,04 га та 0,045 га, розташовані за адресою: бульвар Слави, 3А в м. Дніпропетровську; повернувши їх державі в особі Дніпропетровської міської ради, привівши їх у придатний для використання стан шляхом знесення за власний рахунок розміщених на них споруд ринку. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради: 45 058,00 грн. шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок площею 0,04 га та 0,045 га, розташованих за адресою: бульвар Слави, 3А в м. Дніпропетровську. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держбюджету в особі Відділення Державного казначейства в Жовтневому районі м. Дніпропетровська: 535 ,58 грн. - витрат на сплату держмита. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держбюджету в особі Відділення Державного казначейства в Жовтневому районі м. Дніпропетровська: 236,00 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 19.02.2015 рішення суду від 16.09.2010 у справі № 32/174-10 залишено без змін.
25.02.2015 на виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 16.09.2010 було видано накази.
29.07.2020 Дочірнє підприємство Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка подало до суду заяву про визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню, в якій просить суд визнати наказ Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 від 25.02.2015 таким, що не підлягає виконанню.
Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Дніпропетровської області від 29.07.2020 № 779 призначено повторний автоматизований розподіл матеріалів справи № 32/174-10, у зв`язку із перебуванням судді Васильєва О.Ю. у відпустці.
Згідно з витягом з протоколу повторного автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 29.07.2020 справу № 32/174-10 передано судді Мілєвій Ірині Вікторівні.
Ухвалою суду від 30.07.2020 прийнято заяву Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню, до розгляду та призначено її розгляд у засіданні 10.08.2020.
У судове засідання з`явились прокурор та представники позивача та відповідача.
10.08.2020 прокурор подав до суду пояснення, в яких просив залишити заяву без задоволення.
У судовому засіданні представник позивача підримав надані прокуром пояснення, просив не задовольняти заяву відповідача.
Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 16.09.2010 (суддя Васильєв О.Ю.) позовні вимоги прокурора задоволено у повному обсязі. Відповідачу - Дочірньому підприємству Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка протягом 10 днів з часу набрання рішенням законної сили звільнити самовільно зайняті земельні ділянки площею 0,04 га та 0,045 га, розташовані за адресою: бульвар Слави, 3А в м. Дніпропетровську; повернувши їх держави в особі Дніпропетровської міської ради, привівши їх у придатний для використання стан шляхом знесення за власний рахунок розміщених на них споруд ринку. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради: 45 058,00 грн. шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок площею 0,04 га та 0,045 га, розташованих за адресою: бульвар Слави, 3А в м. Дніпропетровську. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держбюджету в особі Відділення Державного казначейства в Жовтневому районі м. Дніпропетровська: 535 ,58 грн. - витрат на сплату держмита. Стягнуто з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка на користь держбюджету в особі Відділення Державного казначейства в Жовтневому районі м. Дніпропетровська: 236,00 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 19.02.2015 рішення суду від 16.09.2010 у справі № 32/174-10 залишено без змін.
25.02.2015 на виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 16.09.2010 було видано накази.
Суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню (ч. 1 ст. 328 Господарського процесуального кодексу України).
Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин (ч. 2 ст. 328 Господарського процесуального кодексу України).
Суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання. (ч.3 ст. 328 Господарського процесуального кодексу України).
Свою заяву Дочірнє підприємство Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка обґрунтовує наступним. З 2012 року підприємство відповідача не веде господарської діяльності та перебуває в стадії ліквідації відповідно до рішення засновника, під час якої виконано всі передбачені законом заходи (закрито розрахункові рахунки, проведено перевірки контролюючими органами, тощо), кредиторські вимоги у встановлений строк до 27.09.2012 та після його закінчення ліквідаційній комісії підприємства не заявлялись. При зверненні ліквідаційної комісії підприємства до органів реєстрації для проведення остаточного припинення юридичної особи було встановлено факт наявності на виконанні Соборного відділу державної виконавчої служби у місті Дніпрі (далі - Соборний ВДВС в м. Дніпро) двох виконавчих проваджень, у яких підприємство є боржником: № ВП 54552919, виконавець Тичинський Д.Є., № ВП 59201453, виконавець Попруженко М.О. В зв`язку з відсутністю у голови ліквідаційної комісії підприємства будь-яких даних щодо вказаних виконавчих проваджень, в тому числі відсутністю постанови про відкриття виконавчого провадження, останнім було направлено відповідний запит до Соборного ВДВС м. Дніпра. Згідно з наданою Соборним ВДВС м. Дніпра інформацією (№ 57327/16 від 26.06.2020) на виконанні у відділі перебувало виконавче провадження № 54552919 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області № 32/174-10 від 25.02.2015 щодо стягнення з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торговельно-сервісний комплекс Чайка на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради 45 058,00 грн. шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок площею 0,04га та 0,045 га, розташованих за адресою: бульвар Слави, 3р в м. Дніпропетровську , який повторно пред`явлений до виконання 19.08.2017. 19.08.2017 державним виконавцем винесена постанова про відкриття виконавчого провадження. Згідно довідки Державної фіскальної служби України № 1028667040 від 31.08.2017 у підприємства відсутні відкриті розрахункові рахунки в банківських установах. Згідно довідок Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, Державної авіаційної служби України, Національного депозитарію України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у боржника не виявлено майно, на яке можливо звернути стягнення. На підставі п.2 ч. 1 ст.37 Закону України Про виконавче провадження державним виконавцем винесена постанова про повернення виконавчого документа стягувачеві. На даний момент у Соборному відділі ДВС м. Дніпра перебуває виконавче провадження № 59201453 з примусового виконання вищевказаного наказу Господарського суду Дніпропетровської області № 32/174-10 від 25.02.2015 щодо стягнення з Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торговельно-сервісний комплекс Чайка на користь держави в особі Дніпропетровської міської ради 45 058,00 грн. шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок площею 0,04га та 0,045 га, розташованих за адресою: бульвар Слави, 3р в м. Дніпропетровську . Відповідно до вимог ст.25 Закону України Про виконавче провадження державним виконавцем Попруженко М.О. , винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 59201453 від 24.05.2019. Відповідно до ст.56 Закону України Про виконавче провадження державним виконавцем Попруженко М.О. 24.05.2019 винесена постанова про арешт майна боржника, копії якої надіслано на виконання до відповідних органів та установ. Згідно довідки Державної фіскальної служби України у боржника відсутні відкриті розрахункові рахунки в банківських установах, згідно довідок Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, Державної авіаційної служби України, Національного депозитарію України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у боржника не виявлено майно, на яке можливо звернути стягнення. Надана Соборним ВДВС м. Дніпра інформація щодо відсутності відкритих розрахункових рахунків підприємства, майна, на яке може бути звернуто стягнення вказує на неможливість виконання вищевказаного судового рішення підприємством, яке перебуває на остаточній стадії ліквідації - внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи. Крім того, рішення Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 було винесено 16.09.2010, рішення про ліквідацію підприємства було прийнято засновником 16.07.2012, інформація про ліквідацію підприємства була внесена до ЄДРПОУ 24.07.2012, строк визначений засновником підприємства для заявлення кредиторами своїх вимог встановлено до 27.09.2012, наказ Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 було винесено 25.02.2015. За вищевказаний період (та за весь період проведення ліквідаційної процедури) будь-яких кредиторських вимог до ліквідаційної комісії підприємства взагалі не надходило (в тому числі від стягувача), інформацію щодо наявності виконавчих проваджень з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 від 25.02.2015 отримано від органів реєстраційної служби під час виконання дій, направлених на проведення остаточного припинення підприємства в червні 2020 року. Як свідчать дані Соборного ВДВС м. Дніпра інформація щодо відсутності відкритих розрахункових рахунків підприємства, майна, на яке може бути звернуто стягнення, вказує на неможливість виконання вищевказаного судового рішення підприємством, яке перебуває на остаточній стадії ліквідації - внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи (слід також зауважити, що з цієї ж підстави виконавчий документ вже повертався стягувачу постановою старшого державного виконавця Соборного ВДВС м. Дніпра Тичинського Д.Є. від 27.12.2017 у виконавчому провадженні №54552919. Наведене у своїй сукупності вказує на наявність достатніх підстав для визнання виконавчого документа - наказу Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 від 25.02.2015 - таким, що не підлягає виконанню. Враховуючи викладене відповідач просить суд визнати наказ Господарського суду Дніпропетровської області по справі № 32/174-10 від 25.02.2015 таким, що не підлягає виконанню.
Господарський суд зазначає наступне.
З дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи (ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства (ч. 2 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи (ч. 3 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється (ч. 4 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи (ч. 8 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу. У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи (ч. 9 ст. 111 Цивільного кодексу України).
До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (ч. 10 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів (ч. 11 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості:
1) у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом;
2) у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов`язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності;
3) у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов`язкових платежів);
4) у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги.
Вимоги однієї черги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору цієї черги.
Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно (ч. 4 ст. 112 Цивільного кодексу України).
Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними (ч. 5 ст. 112 Цивільного кодексу України).
Господарський суд зазначає, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Дочірнє підприємство Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка з 24.07.2012 перебуває в стані припинення.
Доказів затвердження ліквідаційною комісією ліквідаційного балансу та припинення юридичної особи Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка відповідачем до суду не надано. У зв`язку із чим відсутні підстави вважати позовні вимоги Прокурора Жовтневого району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради по справі № 32/174-10 погашеними відповідно до ч. 5 ст. 112 Цивільного кодексу України.
Господарський суд зазначає, що відповідно до ст. 328 Господарського процесуального кодексу України виконавчий документ визнається судом таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою .
Господарський суд наголошує, що сам по собі факт закриття відповідачем рахунків, відсутність майна, на яке може бути звернено стягнення та, як наслідок неможливість виконання виконавчого документа не може свідчити про повне чи часткове припинення обов`язку боржника за таким виконавчим документом.
В той же час ані Господарським процесуальним кодексом України, ані жодним іншим нормативно правовим актом України не передбачено можливість визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню у зв`язку із неможливістю виконання виконавчого документа.
Таким чином, у суду відсутні правові підстави для визнання виконавчого документу від 25.02.2015 таким, що не підлягає виконанню з наведених у заяві Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка підстав.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за доцільне відмовити у задоволенні заяви Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка про визнання виконавчого документа від 25.02.2015 таким, що не підлягає виконанню.
Керуючись ст.ст. 234, 235, 328 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної споживспілки Торгівельно-сервісний комплекс Чайка про визнання виконавчого документа від 25.02.2015 таким, що не підлягає виконанню, - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 10.08.2020.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2020 |
Оприлюднено | 10.08.2020 |
Номер документу | 90854053 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Ніколенко Михайло Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні