Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 серпня 2020 р. Справа№200/4394/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стойки В.В., розглянувши в порядку загального провадження адміністративну справу ОСОБА_1 до Бердянської сільської ради про визнання рішення протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Бердянської сільської ради в якому просила:
визнати противоправним та скасувати рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 № УІІ/68-1101 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи ;
зупинити дію рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 № VІІ/68-1101.
В обґрунтування позовних вимог зазначав, що 24.12.2019 Бердянською сільською радою прийнято рішення № VI1/68-1 101 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи . Вищезазначеним рішенням було надано згоду на внесення змін у розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 № 1029 Про затвердження перспективного плану формування території громад Донецької області ; надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад за пропозицією Мангушської селищної ради щодо добровільного об`єднання територіальних громад населених пунктів та делеговано сільського голову Білозерцева І.І. до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
Проте позивач наголошує, що Бердянська сільська рада не опублікувала на жодному інформаційному ресурсі оголошення про проведення громадських обговорень щодо добровільного об`єднання громад. Тим саме вона обмежила права позивача, а саме право на отримання інформації, на участь у проведенні громадських обговорень та висловлювання власної думки.
Крім того Бердянською сільською радою порушено низку положень Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Всупереч положенням ст. 5. п. 2 та 7.1 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , в рішенні Бердянської сільської ради від 24.12.2019 № VІІ/68-1101 відсутня інформація щодо переліку територіальних громад, що об`єднуються, та найменування майбутньої об`єднаної територіальної громади. Всупереч положенням ст. 4., ст. 6 надано згоду на об`єднання територіальних громад склад яких не відповідає перспективному плану формування територій громад Донецької області, який затверджено рішенням Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 1029-р зі змінами № 469-р від 19.06.2019.
Разом з цим позивач вважає, що Бердянська сільська рада в порушення вищезазначеної норми Закону України Про доступ до публічної інформації проект рішення Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи не опублікувала на жодному інформаційному ресурсі. Тим самим вона обмежила права позивача, а саме право на отримання інформації та висловлювання власної думки.
На підставі вказаного позивач просив:
визнати противоправним та скасувати рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 № VІІ /68-1101 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи ;
зупинити дію рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 № VІІ /68-1101;
Ухвалою суду від 05.05.2020 року прийнято до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 до Бердянської сільської ради про визнання рішенняі відкрити провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Призначено засідання по справі.
25.05.2020 року відповідач через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву, згідно змісту якого зазначено, що позов є безпідставним так як права позивача порушено не було. А саме: 02 грудня 2019 року до Бердянської сільської ради надійшов лист від Мангушського селищного голови з пропозицією добровільного об`єднання Бердянської сільської ради з територіальною громадою смт. Мангуш і делегуванням представників до спільної робочої групи.
Відповідно до ст. 6 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Сільською радою на офіційному сайті сільської ради 04 грудня 2019 року було розміщено оголошення про проведення громадських обговорень щодо добровільного об`єднання громад 14 грудня для мешканців с. Агробаза, с. Бердянське, с. Приміське та с. Шевченко, а 15 грудня для мешканців с. Приазовське. Також на території сільської ради на дошках оголошень були розміщені оголошення про проведення громадських обговорень щодо добровільного об`єднання громад. Відповідно права позивача на отримання інформації, на участь у проведенні громадських обговорень та висловлювання власної думки. В рішенні сесії Мангушської селищної ради зазначено перелік територіальних громад та адміністративний центр об`єднаної територіальної громади. Відповідно до ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації сільською радою на офіційному сайті було опубліковано проект рішення сесії сільської ради Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи . Тому твердження Позивача про порушення права на отримання інформації також безпідставні.
На підставі вказаного відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
17.06.2020 року позивач через канцелярію суду надав клопотання, в якому разом з іншим просив приєднати до матеріалів справи певні документи.
Ухвалою суду від 28.05.2020 року витребувано у Бердянської сільської ради засвідчені належним чином копії Порядку проведення громадських обговорень, затвердженого рішенням Бердянської сільської ради від 14.08.2018 року № VII/76-761, Регламенту Бердянської сільської ради, затвердженого рішенням Бердянської сільської ради від 17.11.2015 року № VII/2-11 зі змінами затвердженими рішенням Бердянської сільської ради від 11.03.2016 року № VII/10-135. Розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Бердянської сільської ради про визнання рішення ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 23.07.2020 року закінчено підготовче провадження та призначено адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бердянської сільської ради про визнання рішення до судового розгляду.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Враховуючи наведене, суд розглядає позовну заяву в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, відзиву, суд з`ясував наступні обставини справи.
Позивач, фізична особа ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) відповідно до статті 43 КАС України здатна особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідач, Бердянська сільська рада (ідентифікаційний код 04342849, 87430, Донецька обл., Мангушський район, село Бердянське, вулиця Київська, будинок 55), є суб`єктом владних повноважень та відповідно до статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) здатне здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідно Рішення Сесії Мангушської селищної ради від 04.04.2018 року № 7/30-440 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад вирішено дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад селища Бердянське з визначенням адміністративного центру об`єднаної територіальної громади у смт. Мангуш.
Згідно розпорядження КМУ "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Донецької області", від 06 травня 2020 р. № 540-р, відповідно до частини третьої статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" затверджено перспективний план формування територій громад Донецької області, що додається. Згідно вказаного перспективного плану, Бердянська сільська рада входить до території Маріупольської територіальної громади.
Листом Виконавчого комітету Мангушської селищної ради від 02.12.2019 року № 945/02-14 скерованим головам сільських, селищних рад, надано рішення Мангушської селищної ради від 04.04.2018 року № 7/30-440 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та викладено прохання про підтримання пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та в найкоротший термін провести її громадське обговорення. Викладено прохання винести дану пропозицію на розгляд сесії певної ради та прийняти рішення: про надання згоди на внесення змін в Розпорядження КМУ від 08.09.2015 року № 1029-р Про затвердження перспективного плану формування території громад Донецької області (зі змінами) щодо затвердження перспективної громади з адміністративним центром у смт. Мангуш у складі Мангушська, Комишуватська, Мелекінська, Стародубівська, Урзуфська, Покровська, Бердянська сільські ради та Ялтинська селищна рада; про добровільне об`єднання громади з територіальною громадою смт. Мангуш і делегувати представників до спільної робочої групи.
З скріншоту офіційної сторінки Бердянської сільської ради (https://berdjanska.silrada.org/) вбачається повідомлення від 04.12.2019 року про те, що у відповідності до ст. 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , розпорядження Бердянського сільського голови Про вивчення пропозицій щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення від 04.12.2019 року № 82, 14.12.2019 року о 12.00 відбудеться громадське обговорення з питання пропозиції Мангушської селищної ради Про добровільне об`єднання територіальних громад . Висловлено прохання прийняти участь у обговоренні, висловити свою думку тощо.
Відповідно бланку поіменного голосування Бердянської сільської ради Мангушського району 68 сесія VII скликання щодо надання згоди на добровільне обєднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи, за висловили 12 депутатів з 12 присутніх; 3 депутати (у тому числі і позивач) - відсутні; загальна кількість депутатів - 15.
Також з скріншоту офіційної сторінки Бердянської сільської ради (https://berdjanska.silrada.org/) вбачається опублікування проектів рішень 2019 року, серед яких наявний Проект рішення № 2 "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника спільної робочої групи".
Відповідно спірного рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 року № VII/68-1101 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника спільної робочої групи , вирішено:
1. надати згоду на внесення змін у Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 № 1029-р Про затвердження перспективного плану формування території громад Донецької області (Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМ №57-р від 01.02.2017, № 680-р від 27.09.2017, № 130-р від 28.02.2018, № 906-р від 21.11.2018, № 469-р від 19,06.2019) щодо затвердження перспективної громади з адміністративним центром в смт. Мангуш у складі Мангушська, Комишуватська, Мелекінська, Стародубівська, Урзуфська, Покровська, Бердянська сільськи ради та Ялтинська селищна рада.
2. надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад за пропозицією Мангушської селищної ради Мангушського району Донецької області щодо добровільного об`єднання територіальних громад населених пунктів: селища Мангуш, селища Ялта та сіл Азовське, Юріївка, Комишувате, Демьянівка, Українка, Стародубівка, Захар|вка, Мелекіне, Білосарайська Коса, Бурякова Балка, Глибоке, Огороднє, Портовське, Урзуф, Бабах-Тарама, Покровське, Рибацьке, Червоне, Широка Балка, Бердянське, Агробаза, Приазовське, Приміське, Шевченко з визначенням адміністративного центру об`єднаної територіальної громади у смт Мангуш. Делегувати сільського голову Білозерцева І.І. до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради України і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.
Згідно зі статтею 3 вказаного Закону, суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.
Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 4 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням у тому числі таких умов: об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Як вже було зазначено вище, згідно розпорядження КМУ "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Донецької області", від 06 травня 2020 р. № 540-р, відповідно до частини третьої статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" затверджено перспективний план формування територій громад Донецької області, що додається. Згідно вказаного перспективного плану, Бердянська сільська рада входить до території Маріупольської територіальної громади.
Проте суд зазначає, що п. 1 спірного Рішення Бердянської сільської ради від 24.12.2019 року VI I/68-1101, надано згоду на внесення змін у Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 № 1029-р Про затвердження перспективного плану формування території громад Донецької області (Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМ №57-р від 01.02.2017, № 680-р від 27.09.2017, № 130-р від 28.02.2018, № 906-р від 21.11.2018, № 469-р від 19.06.2019) щодо затвердження перспективної громади з адміністративним центром в смт. Мангуш у складі Мангушська, Комишуватська, Мелекінська, Стародубівська, Урзуфська, Покровська, Бердянська сільськи ради та Ялтинська селищна рада.
Суд зазначає, що аргументи позовної заяви викладені позивачем саме на обґрунтування протиправності надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад, будь-якого рішення про скасування п. 1 спірного Рішення до суду не надано.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).
Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.
Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.
Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Статтею 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" встановлено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.
Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.
У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.
Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується.
Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад.
Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
Відповідно до статті 7 вказаного Закону, проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.
Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.
Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.
У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.
Суд зауважує, що матеріали справи не містять доказів повернення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад на доопрацювання обласною державною адміністрацією.
У разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об`єднання територіальних громад, звертається з поданням до Верховної ради Автономної Республіки Крим, обласної ради про утворення об`єднаної територіальної громади.
Як вже було зазначено вище, п. 2 спірного рішення надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад за пропозицією Мангушської селищної ради Мангушського району Донецької області щодо добровільного об`єднання територіальних громад населених пунктів: селища Мангуш, селища Ялта та сіл Азовське, Юріївка, Комишувате, Демьянівка, Українка, Стародубівка, Захар|вка, Мелекіне, Білосарайська Коса, Бурякова Балка, Глибоке, Огороднє, Портовське, Урзуф, Бабах-Тарама, Покровське, Рибацьке, Червоне, Широка Балка, Бердянське, Агробаза, Приазовське, Приміське, Шевченко з визначенням адміністративного центру об`єднаної територіальної громади у смт Мангуш. Делегувати сільського голову Білозерцева І.І. до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.
Тобто у спірному рішенні (як і в рішенні Мангушської селищної ради від 04.04.2018 року № 7/30-440 Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад ) визначено наявний перелік територіальних громад, що об`єднуються та найменування майбутньої об`єднаної територіальної громади, що спростовує позицію, викладену в позові.
За змістом статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Приписами частини одинадцятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Частиною третьою статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" обумовлено, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
При цьому пунктом 2 частини першої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо-організаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що частиною першою статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" встановлено вичерпний перелік проектів рішень, що підпадають під дію цього Закону та підлягають оприлюдненню і обговоренню.
Слід зазначити, що у частині третій статті 5 та частині другій статті 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції.
При цьому у частині другій статті 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" термін "громадське обговорення" конкретизується як громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю.
Крім того, частиною четвертою статті 5 наведеного Закону встановлено, що порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Тобто, положеннями Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено граничний проміжок часу, протягом якого мають бути проведені певні заходи та оприлюднені їх результати.
Як вже було зазначено вище, з скріншоту офіційної сторінки Бердянської сільської ради (https://berdjanska.silrada.org/) вбачається повідомлення від 04.12.2019 року про те, що у відповідності до ст. 5 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , розпорядження Бердянського сільського голови Про вивчення пропозицій щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення від 04.12.2019 року № 82, 14.12.2019 року о 12.00 відбудеться громадське обговорення з питання пропозиції Мангушської селищної ради Про добровільне об`єднання територіальних громад . Висловлено прохання прийняти участь у обговоренні, висловити свою думку тощо.
Відтак твердження позивача щодо відсутності інформування мешканців Бердянської сільської ради про проведення громадських обговорень спростовуються матеріалами справи.
Щодо позиції про відсутності публікації проекту спірного рішення, то така позиція також спростовується наявністю в матеріалах справи скріншоту з офіційної сторінки Бердянської сільської ради, з якого вбачається факт опублікування такого проекту.
Суд зазначає, що згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За приписами частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи, що відповідачем доведена правомірність спірного рішення, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись положеннями Кодексу адміністративного судочинства України,-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) до Бердянської сільської ради (в. Київська, с. Бердянкьке, в. Київська, 55, ЄДРПОУ 04342849) про визнання рішення протиправним та скасування рішення, - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Строк оскарження підлягає застосуванню з урахуванням приписів Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID - 2019)" від 30.03.2020 року №540.
Суддя В.В. Стойка
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2020 |
Оприлюднено | 11.08.2020 |
Номер документу | 90859398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні