Рішення
від 05.08.2020 по справі 360/2025/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

05 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2025/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Петросян К.Є.,

за участю: секретаря судового засідання - Грищенко М.І.,

представника позивача - Тарасова Д.С.,

представника відповідача - Зайченко К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Тотал - Оіл" до головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-

ВСТАНОВИВ:

22 травня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю Тотал-Оіл (далі ТОВ Тотал-Оіл або позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Луганській області (далі ГУ ДПС у Луганській області або відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 07.05.2020 № 00005633201 про стягнення штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 250000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30.12.2019 працівниками 2-го ОВ ОУ ГУ ДФС у Луганській області на Болдар В.А. складено протокол №21 про адміністративне правопорушення за ч. 1, 5 ст. 164 КупАП України.

Згідно вказаного протоколу зазначено, що ОСОБА_1 здійснював провадження господарської діяльності без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, пов`язаної з продажем скрапленого газу (пропан).

Ухвалою Біловодського районного суду Луганської області від 25.03.2020 матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. І, 5 ст.164 КУпАП України повернуто до ГУ ДФС у Луганській області для усунення недоліків з підстав того, що в протоколі не вказано якою діяльністю безпосередньо займався ОСОБА_1 , що підлягає обов`язковому ліцензуванню та відповідно яким законодавством регулюється ця діяльність; не надано жодних доказів, що ОСОБА_1 взагалі займався господарською діяльністю.

На підставі матеріалів справи про адміністративне правопорушення №21 від 30.12.2019, складених співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області, відповідачем прийнято податкове повідмолення-рішення від 07.05.2020 № 0000563201, яким до ТОВ "Тотал-Оіл" застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 250000 грн.

Позивач вважає прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення протиправним з огляду на наступне.

На думку позивача, при здійсненні ГУ ДПС у Луганській області як контролюючим органом функцій з контролю за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, підлягають застосуванню норми Податкового кодексу України, зокрема щодо порядку проведення фактичної перевірки.

В свою чергу, реалізація акта фактичної перевірки, яким встановлено порушення законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, здійснюється за правилами, визначеними пунктом 86.8 статті 86 ПК України, а саме податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Зазначає, що оскаржуване рішення ГУ ДПС у Луганській області від 07.05.2020 № 00005633201, прийнято поза межами строків, встановлених законодавством, оскільки примірник протоколу про адміністративне правопорушення №21 від 30.12.2019 вручено директору ТОВ "Тотал-Оіл Болдар В.А. того ж дня, заперечення на протокол ОСОБА_1 не подавав.

Отже, з урахуванням приписів пункту 86.8 статті 86 ПК України, позивач вважає, що відповідач мав прийняти податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій (штрафу) протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення протоколу, тобто не пізніше 14.01.2020. Однак таке рішення прийняте ним майже через п`ять місяців - 07.05.2020.

Протокол про адміністративне правопорушення складено відносно директора ТОВ "Тотал-Оіл" ОСОБА_1 . Проте, вказаний протокол не містить будь-яких фактів про провадження діяльності без одержання ліцензії.

В протоколі жодним чином не відображено ким здійснено купівлю скрапленого газу, хто здійснив такий продаж, для якого транспортного засобу придбано пальне та хто є власником такого транспортного засобу. Крім того, відсутні докази того, що придбано продукт, продаж якого підлягає ліцензуванню, та не зазначено яку взагалі господарську діяльність здійснювало ТОВ "Тотал-Оіл" без ліцензії.

З урахуванням викладеного, позивач вважає, що належне встановлення зазначених обставин саме в ході фактичної перевірки може бути законодавчо визначеною підставою для притягнення платника до відповідальності за порушення статті 15 Закону № 481.

На підставі викладеного просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.05.2020 № 00005633201.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25.05.2020 позовну заяву ТОВ Тотал-Оіл залишено без руху.

Ухвалою суду від 01.06.2020 прийнято позовну заяву ТОВ Тотал-Оіл до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи визначено в порядку загального позовного провадження .

Ухвалою суду від 20.07.2020 задоволено клопотання представника позивача про його участь у підготовчому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 22.07.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві. Зазначив що, згідно Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва фі обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 02.06.2003 № 790, матеріали правоохоронних органів щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є самостійною підставою для прийняття рішення про застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481/95-ВР. Проте, накладення фінансових санкцій на суб`єктів господарювання за роздрібну торгівлю пальним без ліцензії вказаним порядком не передбачено.

Крім того, для прийняття рішення про застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481/95-ВР, на думку представника позивача, мають бути документи, які фіксують об`єктивну сторону правопорушення. Натомість, матеріали правоохоронних органів про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1, 5 ст.164 КУпАП України, на підставі яких відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення, не містять доказів притягнення позивача до відповідальності за статтею 164 КУпАП України, а свідчать про відсутність в діях директора ТОВ Тотал-Оіл складу адміністративного правопорушення.

Тому, на думку представника позивача, саме постанова про притягнення до адміністративної відповідальності є належним доказом вчинення позивачем інкримінованого вчинку, тоді як до прийняття постанови уповноваженим органом у справі про притягнення працівника позивача до адміністративної відповідальності, відповідачем прийнято рішення лише на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, який не є безумовним доказом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1, 5 ст.164 КУпАП України.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, надав відзив на адміністративний позов, відповідно до якого суду пояснив наступне (а.с.44-49).

05.12.2018 TOB Тотал-Оіл внесено до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з зазначенням основного виду діяльності: роздрібна торгівля пальним.

Згідно з листом ГУ ДПС у Луганській області від 03.03.2020 № 1546/10/12-32-32-02-07 станом на 02.03.2020 ТОВ Тотал-Оіл заяв на отримання ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального за адресою: смт. Біловодськ, вул. Гусарева, 3, до Головного управління ДПС у Луганській області на надавав та ліцензій не отримував.

23.04.2020 листом ГУ ДФС у Луганській області №423/10/12-97-03-06 до ГУ ДПС у Луганській області (вх. ГУ ДПС від 23.04.2020 № 5229/10 ) для вжиття заходів згідно чинного законодавства надійшли матеріали щодо порушення вимог Закону №481/95- ВР суб`єктом господарювання ТОВ Тотал-Оіл , розташованого за адресою Луганська обл., смт. Біловодськ, вул. Гусарева, 3.

У протоколі про адміністративне правопорушення № 21 від 30.12.2019 було зафіксовано провадження ОСОБА_1 без одержання ліцензії господарської діяльності, пов`язаної з продажем скрапленого газу (пропану).

Згідно з поясненнями гр. ОСОБА_2 , 30.12.2019 о 13 год. 40 хв. він на своєму власному автомобілі марки ВАЗ 2110 (державний номер НОМЕР_1 ) заїхав на АГЗС, розташовану на виїзді з смт. Біловодськ в направленні смт. Мілове, де здійснив заправку свого автомобіля на суму 153 грн і заправив 11,65 л газу пропан. Факт здійснення ОСОБА_1 діяльності з продажу газу пропану підтверджується також фотоматеріалами.

Відповідно до ст. 265 КУпАП під час перевірки було вилучено модульний авто газозаправний пункт марки Shell та газ скраплений (пропан) об`ємом 1 куб.м., про що свідчить акт огляду речей (документів), при вчиненні адміністративного правопорушення від 30.12.2019, яке передане на відповідальне зберігання ОСОБА_1 згідно розписки.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону №481/95-ВР у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії, до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 250 000 гривень.

Механізм застосування фінансових санкцій визначено Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 (далі - Порядок № 790).

Пунктом 2 Порядку № 790 встановлено, що фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до пункту 5 Порядку № 790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за порушення, передбачені статтею 17 Закону № 481/95 є матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Враховуючи викладене, ГУ ДПС у Луганській області на підставі матеріалів справи про адміністративне правопорушення № 21 від 30.12.2019, складених співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області, було прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2020 № 0000563201 про застосування фінансових санкцій за порушення ст. 15 Закон №481/95-ВР - роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії в сумі 250 000 грн.

Зазначив, що оскільки підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є матеріали правоохоронних органів, строки винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення за результатами розгляду матеріалів правоохоронних органів нормативно не встановлено.

На підставі викладеного, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ Тотал-Оіл у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка ОСОБА_3 , дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-72-74 КАС України, суд прийшов до такого.

Судом встановлено, що ТОВ Тотал-Оіл в установленому порядку зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 42148335, місцезнаходження: 92800, Луганська область, Біловодський район, смт.Біловодськ, вул.Гусарева, буд. 3. Керівник ТОВ Тотал-Оіл - Болдар Владислав Анатолійович. Види діяльності 47.30 Роздрібна торгівля пальним (а.с.18, 61-62).

23.04.2020 листом ГУ ДФС у Луганській області №423/10/12-97-03-06 до ГУ ДПС у Луганській області (вх. ГУ ДПС від 23.04.2020 № 5229/10 ) для вжиття заходів згідно чинного законодавства надійшли матеріали щодо порушення вимог Закону №481/95- ВР суб`єктом господарювання ТОВ Тотал-Оіл , розташованого за адресою Луганська обл., смт. Біловодськ, вул. Гусарева, 3.

За результатами розгляду даних матеріалів ГУ ДПС у Луганській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.05.2020 № 0000563201 про застосування до ТОВ Тотал-Оіл фінансових санкцій в розмірі 250 000,00 грн за порушення статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального № 481/95-ВР від 19.12.2015.

Вважаючи прийняте податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 19-1-4 пункту 19-1 статті 19-1 Податкового кодексу України до функцій контролюючих органів віднесено, зокрема, контроль за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, наявністю торгових патентів.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно із частиною двадцятою статті 15 Закону № 481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Відповідно до статті 1 Закону № 481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Частиною двадцять дев`ятою статті 15 Закону № 481/95-ВР визначено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Статтею 1 Закону № 481/95-ВР встановлено, що роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування (стаття 1 Закону № 481/95-ВР).

Відповідно до частини першої статті 17 Закону № 481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень (частина друга статті 17 Закону № 481/95-ВР).

Частиною четвертою статті 17 Закону № 481/95-ВР встановлено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

Таким чином, у разі встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії до суб`єкта господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів в розмірі 250 000 грн. При цьому, виходячи зі змісту наведених положень законодавства, визначальним для вирішення питання застосування до суб`єкта господарювання фінансових санкцій є саме факт здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

Відповідно до статті 16 Закону № 481/95-ВР контроль за дотриманням цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначає Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 (далі Порядок № 790).

Згідно із пунктом 5 Порядку № 790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Отже, Порядком № 790 визначено, що матеріали відповідних органів також є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.

При цьому, пунктом 2 Порядку № 790 визначено, що фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів . В свою чергу, статтею 17 Закону № 481/95-ВР в чинній редакції, передбачена відповідальність за порушення норм цього Закону щодо торгівлі пальним.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для застосування до позивача фінансових санкцій стали матеріали щодо порушення вимог Закону України Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (із змінами та доповненнями) суб`єктом господарювання ТОВ Тотал-Оіл , розташованому за адресою: Луганська область, смт.Біловодськ, вул.Гусарева, 3, для вжиття заходів згідно чинного законодавства, направлені до ГУ ДПС у Луганській області заступником Голови комісії з реорганізації ГУ ДФС у Луганській області від 23.04.2020 № 423/10/12-97-03-06 (а.с.51).

Оскільки норми Порядку № 790 передбачають можливість застосування фінансових санкцій на підставі матеріалів правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, доводи представника позивача про те, що в спірних правовідносинах підлягають застосуванню норми Податкового кодексу України щодо порядку проведення фактичної перевірки на увагу не заслуговують.

Враховуючи, що ГУ ДПС у Луганській області було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення на підставі матеріалів справи про адміністративне правопорушення № 21 від 30.12.2019, складених співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області, суд відхиляє доводи представника позивача щодо порушення відповідачем строків, визначених пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України в частині прийняття податкового повідомлення-рішення протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, акта перевірки, оскільки акт перевірки у спірних правовідносинах не складався.

Разом з тим суд зауважує, що відповідно до пред`явленого позову, ТОВ Тотал-Оіл відсутність ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не заперечується та не є спірним питанням по справі.

Натомість, факт здійснення ТОВ Тотал-Оіл роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії підтверджено матеріалами, складеними співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Луганській області, які слугували підставою для винесення оскаржуваного рішення та не спростовано належними та допустимими доказами в ході розгляду справи позивачем.

Так, з протоколу про адміністративне правопорушення № 21 від 30.12.2019 вбачається, що співробітниками ГУ ДФС у Луганській області зафіксовано провадження ОСОБА_1 без одержання ліцензії господарської діяльності, пов`язаної з продажем скрапленого газу (пропану).

Викладене спростовує твердження позивача про те, що у протоколі не зазначено, яку взагалі господарську діяльність здійснювало ТОВ ТОТАЛ-ОІЛ без одержання ліцензії.

З пояснень гр. ОСОБА_2 , які перебувають в матеріалах справи вбачається, що 30.12.2019 о ІЗ год. 40 хв. він на своєму власному автомобілі марки ВАЗ 2110 (державний номер НОМЕР_1 ) заїхав на АГЗС, розташовану на виїзді з смт. Біловодськ в направленні смт. Мілове, де здійснив заправку свого автомобіля на суму 153 грн і заправив 11,65 л газу пропан (а.с.58).

Факт здійснення ОСОБА_1 діяльності з продажу газу пропану підтверджується також фото матеріалами, долученими до матеріалв справи. (а.с.68-74).

Крім того, під час перевірки було вилучено модульний авто газозаправний пункт марки Shell та газ скраплений (пропан) об`ємом 1 куб.м., про що свідчить акт огляду речей (документів), при вчиненні адміністративного правопорушення від 30.12.2019, яке передане на відповідальне зберігання ОСОБА_1 згідно розписки (а.с.54).

Також, вказаний факт підтверджено поясненнями свідка ОСОБА_3 , наданими у судовому засіданні, який пояснив, що 30.12.2019 ним було здійснено виїзд до АГЗС у смт.Білодовськ, де він побачив чоловіка, який здійснював заправку свого автомобіля. Вказаний чоловік був затриманий, відносно суб`єкта господарювання складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до чинного законодавства, який було підписано ОСОБА_1 без будь-яких зауважень. У подальшому матеріали справи про адміністративне правопорушення були повернуті на підставі рішення суду до ГУ ДФС у Луганській області для усунення недоліків йому відомо, однак зв`язку із сплином строків притягнення до відповідальності, недоліки не усувались.

Таким чином, наявними матеріалами справи підтверджено факт здійснення ТОВ Тотал-Оіл роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

Доводи представника позивача про те, що в протоколі про адміністративне правопорушення від 30.12.2019 не зазначено про гр. ОСОБА_2 , що здійснював заправку автомобіля, що на його думку спростовує факт здійснення роздрібної торгівлі пальним, на увагу не заслуговують, оскільки протокол про адміністративне правопорушення від 30.12.2019 № 21 підписано позивачем із зазначенням про відсутність зауважень.

Посилання представника позивача на постанову Біловодського районного суду Луганської області від 25.03.2020 провадження № 3/408/389/20 як на доказ відсутності в діях директора ТОВ Тотал-Оіл складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1, 5 ст.164 КУпАП України суд оцінює критично з огляду на наступне.

Як вбачається з постанови Біловодського районного суду Луганської області від 25.03.2020 провадження № 3/408/389/20, матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. ч. 1, 5 ст.164 КУпАП України були повернуті до ДФС у Луганській області для усунення недоліків. Тобто, справа про адміністративне правопорушення не була розглянута судом по суті, а повернута на доопрацювання з метою усунення недоліків.

Відповідно до частини шостої статті 78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Оскільки постановою Біловодського районного суду Луганської області від 25.03.2020 не було вирішено питання щодо наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, вона жодним чином не спростовує факт здійснення ТОВ Тотал-Оіл роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову судові витрати зі сплати судового збору позивачу не повертаються.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 205, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Тотал - Оіл" до головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення суду складено та підписано 10 серпня 2020 року.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2020
Оприлюднено11.08.2020
Номер документу90861107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2025/20

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні