ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
10 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2243/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фонд-Актив про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фонд-Актив (далі також - відповідач, ТОВ Фонд-Актив ), в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фонд-Актив кошти за податковим боргом з акцизного податку на пальне у загальній сумі 174896,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Фонд-Актив перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 15.11.2016.
ТОВ Фонд-Актив не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань з акцизного податку на пальне, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу зі штрафних санкцій на загальну суму 174 896 грн. 00 коп. на підставі прийнятих за результатами акту документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з акцизного податку податкових повідомлень-рішень, а саме: податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000011409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 174726,00 грн.; податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000021409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 170,00 грн.
ГУ ДФС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу відповідно до статті 59 ПК України було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 13.02.2019 № 16579-52, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою платнику 12.03.2019.
Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДПС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити (а.с. 55).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручено адресату (а.с. 56). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначено на 03.07.2020 (а.с. 33-34).
03.07.2020 у зв`язку з неявкою відповідача розгляд справи відкладено, судове засідання призначено на 10.08.2020 (арк. спр. 45).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
ТОВ Фонд-Актив зареєстровано в якості юридичної особи з 15.11.2016 (ідентифікаційний код: 40960061, місцезнаходження: 93411, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 93) та перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 15.11.2016 (а.с. 5-6, 38-40).
Відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового зі штрафних санкцій на загальну суму 174 896,00 грн, на підставі прийнятих за результатами акту документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з акцизного податку податкових повідомлень-рішень, а саме: податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000011409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 174726,00 грн.; податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000021409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 170,00 грн. (а.с. 10-13).
Згідно з розрахунку податкового боргу та витягу з інтегрованої картки відповідача загальна сума податкового боргу ТОВ Фонд-Актив з акцизного податку на пальне у загальній сумі 174896,00 грн (а.с. 7, 8, 9).
Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДФС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 13.02.2019 № 16579-52, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою платнику 12.03.2019 (а.с. 4).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 ПК України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.
Пунктами 49.1 та 49.3 статті 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до статті 223 ПК України базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю. Платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу, подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 120.1 статті 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
У пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податковий борг ТОВ Фонд-Актив виник, на підставі прийнятих за результатами акту документальної позапланової невиїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з акцизного податку податкових повідомлень-рішень, а саме: податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000011409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 174726,00 грн.; податкове повідомлення-рішення форми ПС № 00000021409 від 08.01.2019, яким підприємству було нараховано штрафні санкції на суму 170,00 грн.
19.12.2018 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства з акцизного податку за період з 01.07.2018 по 31.07.2018, за результатами якої складено акт від 19.12.2019 № 892/12-32-14-09/40960061, у висновках якого встановлено порушення: підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України в частині реалізації (передачі) пального на суму 174726,00 грн без реєстрації платником акцизного податку контролюючим органом за місцезнаходженням юридичної особи; пункту 223.2 223, пункту 49.2-1 статті 49 ПК України в частині неподання до контролюючого органу податкової декларації з акцизного податку за липень 2018 року (а.с. 15-20).
На підставі акта перевірки від 19.12.2019 № 892/12-32-14-09/40960061 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесені: податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.01.2019 № 00000011409, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 174726,00 грн (арк. спр. 10-11), та податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.01.2019 № 00000021409, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на суму 170,00 грн (арк. спр. 12-13), які були направлені на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручені уповноваженій особі відповідача 10.01.2019 (арк. спр. 14).
В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з акцизного податку на пальне в загальній сумі 174 896,00 грн, про що свідчить інтегрована картка платника (арк. спр. 8,9).
Наявність у ТОВ Фонд-Актив податкового боргу з акцизного податку на пальне зі штрафних санкцій на загальну суму 174 896,00 грн станом на час розгляду справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 7) та відображена в інтегрованій картці платника податків за вказаним видом платежу (арк. спр. 44, 52).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ Фонд-Актив надіслано податкову вимогу форми Ю від 13.02.2019 № 16579-52, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою платнику 12.03.2019 (а.с. 4).
Оскільки податкова вимога від 13.02.2019 № 16579-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 174896,00 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 КАС України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фонд-Актив про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фонд-Актив (ідентифікаційний код: 40960061, місцезнаходження: 93411, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд. 93) кошти за податковим боргом з акцизного податку на пальне у загальній сумі 174 896,00 грн (сто сімдесят чотири тисячі вісімсот дев`яносто шість грн. 00 коп.), штрафних санкцій, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2020 |
Оприлюднено | 12.08.2020 |
Номер документу | 90861211 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні